Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
Hallo,

Ik hou al een tijd de pricewatch in de gaten voor videokaarten. Stond gister deze kaart:

MSI R6950 Twin Frozr II/OC

bij Salland.eu voor het bedrag van €79! Uiteraard, te mooi om waar te zijn.

Heb de kaart toch besteld. Een paar uur later kreeg ik een mail, het artikel is niet meer leverbaar. Ik kon nu een alternatief uit kiezen, de optie om mijn geld terug te krijgen werdt niet geboden.

Echter, de kaart staat gewoon weer op de website, met een levertijd van 1-5 dagen. Nu vraag ik mij toch af, moeten ze die kaart alsnog leveren aangezien hij gewoon nog op de site staat? Ik zou die kaart toch wel heel graag willen hebben, wat zijn mijn opties?

Zijn er ook andere mensen die deze kaart besteld hebben? Ik kan me wel voorstellen dat er een dikke run op die kaart is geweest voor die prijs. Graag hoor ik uw ervaringen..

Met vriendelijke groet,

Zimakai

[ Voor 11% gewijzigd door Zimakai op 26-02-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je opties zijn de kaart opnieuw bestellen voor de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

En anders dien je je geld terug te krijgen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
Bedankt voor de reacties, zover was me al duidelijk.

Had toch wel een beetje gehoopt dat ze die kaart nog moesten leveren voor die lage prijs, aangezien ze gewoon keihard zitten te liegen, wat ik niet erg op prijs stel. Hadden ze gewoon gezegd dat het een fout was, had ik het ook niet leuk gevonden, maar was ik wel akkoord gegaan..

Laat me geld wel terug storten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06
Een kaart van 277,- die voor 79,- staat aangeboden lijkt mij een gevalletje 'laat ik hem eens bestellen en kijken wat er gebeurt'...

Salland heeft 2 mogelijkheden bij een overeenkomst:
- leveren
- niet leveren en (de klant laten) ontbinden

In het geval van ontbinden krijg jij je geld terug - als je je daar druk over maakt: niet doen, een berichtje "ik wil mijn geld terug" zal voldoende zijn.

Maar misschien wil je doorzetten en kijken wat je voor elkaar krijgt. Heb je de EAN code van het product dat je bestelde? Als dat dezelfde code is als het product dat nu voor 279 is aangeboden kun je je afvragen of ze het product niet meer konden leveren...

... hier staat IIRC wel tegenover dat de webwinkel de prijs van een product mag verhogen (tot 2 maanden na het sluiten van de overeenkomst) zolang de klant de optie krijgt de koop te ontbinden.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:01
Wacht even, moeten ze bij Salland niet de kaart leveren voor die prijs? Net als Dell en TPH? Hij heeft betaald en de kaart is op voorraad, dus heeft hij recht op de kaart?
Volgens mij is er geen topic op GoT geweest, dus het aantal bestellingen zal meevallen. Ze moeten dan maar voor die kleine hoeveelheid mensen hun verlies nemen.

Edit: als ik me vergis hoor ik het graag, ik ben namelijk niet geheel overtuigd van mezelf in dit geval.

[ Voor 14% gewijzigd door Mythx op 26-02-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

coyote1980 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:47:
.. hier staat IIRC wel tegenover dat de webwinkel de prijs van een product mag verhogen (tot 2 maanden na het sluiten van de overeenkomst) zolang de klant de optie krijgt de koop te ontbinden.
Is dit niet een grijze of zwarte bepaling?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mythx schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:48:
Wacht even, moeten ze bij Salland niet de kaart leveren voor die prijs? Net als Dell en TPH? Hij heeft betaald en de kaart is op voorraad, dus heeft hij recht op de kaart.
Volgens mij is er geen topic op GoT geweest, dus het aantal bestellingen zal meevallen. Ze moeten dan maar voor die kleine hoeveelheid mensen hun verlies nemen.
Daar gaan we weer.....een winkel heeft een prijs fout op de website staan. Kan gebeuren, get over it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Cyberpope schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:48:
[...]

Is dit niet een grijze of zwarte bepaling?
Even ingelezen en daar heb je volgens mij gelijk in, my bad! :)

In dat geval zou je ze wel degelijk aan de overeenkomst moeten kunnen houden IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Aghanim schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Daar gaan we weer.....een winkel heeft een prijs fout op de website staan. Kan gebeuren, get over it.
De winkel geeft echter niet aan dat de prijs onjuist is, de winkel geeft (als ik de TS begrijp) aan dat ze het product niet meer kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Volgens mij zit het grofweg zo in elkaar:
Als je als prijsbewuste consument duidelijk kan weten dat het een fout betreft heb je geen poot om op te staan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
[...]

Ga nou niet doen alsof ik moord en brand schreeuw. Ik was bij het Dell debacle juist iemand die zei dat het waarschijnlijk een fout was en mensen er op konden rekenen dat ze niets kregen. (edit: en dat zoiets begrijpelijk is vanuit Dell)
Dat vervolgens toch geleverd wordt en een hoop reacties er op wijzen dat mensen er recht op hadden, daar doel ik op. Ik ben verder van mening dat mensen zich niet slachtoffer of gedupeerde moeten noemen. Maar als een handje vol personen een goedkope videokaart koopt vind ik toch wel dat ze die moeten krijgen, het is volgens mij niet zo dat 200 mensen die kaart besteld hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Mythx op 26-02-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
[...]

Neem dan verantwoordelijkheid en geef fout aan, niet liegen, daar houden mensen niet zo van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
Zimakai schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:55:
[...]

Neem dan verantwoordelijkheid en geef fout aan, niet liegen, daar houden mensen niet zo van..
Probeer ze hier nog beleefd op te wijzen. Dat je voor die prijs het product hebt gekocht en dat zij de koop willen ontbinden met een reden die niet waar is (het product staat later weer te koop). Gewoon beleefd blijven en niet te veel heisa maken, proberen doet niemand kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimakai
Ik heb ze een nette mail gestuurd, mijn geld terug gevraagd. Die kaart kan ik toch wel naar fluiten, er staat nu een ander artikel nummer bij.

Bedankt voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Maar uiteindelijk schiet je er nog niets mee op. Ze gaan het ding toch niet leveren voor de prijs, want ze kunnen zich prima beroepen op het feit dat het geen realistische prijs is. Het beste wat je er uit kunt halen is dat ze zeggen "Oeps, sorry, foute prijs op de website".

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

AvK schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:53:
Volgens mij zit het grofweg zo in elkaar:
Als je als prijsbewuste consument duidelijk kan weten dat het een fout betreft heb je geen poot om op te staan.
Maar is dit niet hetzelfde geval?
nieuws: Dell levert toch betwiste XPS-laptops met ssd's

Al vanaf de eerste post werd gemeld dat het te goed was om waar te zijn en dat het om een foutieve prijs ging. Heb het topic echter niet verder gevolgd, dus ik weet niet wat er nog meer is gebeurd.

Heb hetzelfde een jaar geleden meegemaakt. Webshop biedt een kaart aan voor 70€ die normaal 120€ is, gelijk besteld en betaald. Aantal dagen later krijg ik een telefoontje met de mededeling dat ze de kaart niet kunnen leveren. Ik op de website kijken en de kaart staat niet leverbaar, echter staat precies dezelfde kaart er weer voor de originele prijs maar onder een andere productnummer. Zo komen webshops wel erg makkelijk onder hun lokkertjes uit. Ik vraag me daarom ook af wat het recht is van de consument tegen dit soort praktijken van het veranderen van artikelnummers om onder de plichten uit te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fox op 26-02-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

SniperFox schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:48:
[...]

Maar is dit niet hetzelfde geval?
nieuws: Dell levert toch betwiste XPS-laptops met ssd's

Al vanaf de eerste post werd gemeld dat het te goed was om waar te zijn en dat het om een foutieve prijs ging. Heb het topic echter niet verder gevolgd, dus ik weet niet wat er nog meer is gebeurd.
Doe dat laatste eens wel en dan kom je erachter waarom deze gevallen niet vergelijkbaar zijn. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Daar hebben verschillende medewerkers de prijs bevestigd, net als bij the Phone House. Hier bij Salland heeft niemand de prijs bevestigt, dus dit is niet hetzelfde geval.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 26-02-2012 13:56 . Reden: typo ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
Yorin schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:55:
[...]

Daar hebben verschillende medewerkers de prijs bevestigd, net als bij the Phone House. Hier bij Salland heeft niemand de prijs bevestigt, dus dit is niet hetzelfde geval.
Ah, hier heb je inderdaad een goed punt. Al met al is het probleem opgelost, de TS vind het jammer, maar zal er volgens mij geen slaap om verliezen. Bovendien krijgt hij zijn geld gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G. Sterk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-11-2024
Toch vind ik dat webwinkels beter op moeten letten want ik heb zondag 27-02-2012 een Crucial m4 CT128M4SSD2BAA besteld bij salland.eu voor de ongelooflijke prijs van €66.00. Te mooi om waar te zijn dacht ik maar zo'n aanbieding kan ik me niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Voor de zekerheid toch maar een besteld, je weet maar nooit.
Hieronder het geleverde door salland.eu. (een e-mailtje dus)

Geachte heer/mevrouw,

Tot onze grote spijt kunnen wij de bestelde SSD niet leveren.

Op zondag is de betreffende SSD automatisch toegevoegd aan ons assortiment vanuit een prijslijst van een leverancier. Helaas bleek deze prijslijst foutief waardoor de SSD met een foutieve prijs op onze website is verschenen, circa 100 euro onder de marktprijs.

Voor de geadverteerde prijs kunnen zowel de fabrikant als leverancier deze SSD niet leveren. Als gevolg hiervan kunnen wij de bestelde SSD eveneens niet leveren. U zult begrijpen dat het niet haalbaar is om een SSD met circa 100 euro verlies te verkopen.

Daar op zondag geen medewerkers aanwezig zijn is deze fout ons pas op maandagochtend opgevallen. Wij hebben de betreffende SSD vervolgens zo spoedig mogelijk uit ons assortiment verwijderd.

Onze excuses voor de foutieve informatie en het ongemak.

Graag vernemen wij of u uw order wenst te wijzigen of te annuleren. U kunt hiervoor reageren op deze e-mail of uw wensen op onze website kenbaar maken, onder 'Mijn Salland'. Een eventueel reeds betaald bedrag ontvangt u uiteraard retour.

N.b.: Deze email wordt automatisch naar onze klanten verzonden die het betreffende product hebben besteld, heeft u uw order reeds geannuleerd dan kunt u deze email uiteraard negeren.

Met vriendelijke groet,

*snip* NAW gegevens
Sales Department
Salland Automatisering

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:14
Dat lijkt mij toch een nette mail met een duidelijke uitleg wat er fout is gegaan?

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

beany

Meeheheheheh

Dat artikelen voor een erg lage prijs op internet staan en dat wij dan maar moeten begrijpen dat het niet klopt vind ik niet helemaal terecht.

Het is in bepaalde branches(levensmiddelen, drogisterijen bijvoorbeeld) tegenwoordig heel normaal om artikelen die ze kwijt moeten onder de inkoopprijs te verkopen. Een voorraad waar ze niet vanaf komen dumpen ze dus eigenlijk gewoon om fysieke ruimte te maken voor nieuwe artikelen. Tevens hopen ze dat klanten, als ze dan toch in de winkel zijn, artikelen er bij kopen waar een positieve marge op zit.

Dus om als consument dan zomaar te snappen dat een bepaalde prijs niet reeel is... mwa, ik vind het niet erg sterk. Je weet tegenwoordig niet meer hoe ze bepaalde acties in elkaar draaien, en met welke bedoelingen.

Ook vind ik het tegenwoordig erg moeilijk om een product op waarde te schatten. Een tablet kan tegenwoordig voor onder de 100 euro, en dat is dan reeel(of de kwaliteit goed is is een ander verhaal) en harde schijven waren een tijd geleden zo rond de 40 euro(2TB) geloof ik. En dan verwachten ze van mij dat ik kan inschatten dat een artikel verkeerd geprijsd is??

Ook zie je in de pricewatch soms zelfs enorme verschillen tussen winkels op 1 product, wat het ook verwarrend maakt.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
beany schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:11:
Dat artikelen voor een erg lage prijs op internet staan en dat wij dan maar moeten begrijpen dat het niet klopt vind ik niet helemaal terecht.

Het is in bepaalde branches(levensmiddelen, drogisterijen bijvoorbeeld) tegenwoordig heel normaal om artikelen die ze kwijt moeten onder de inkoopprijs te verkopen. Een voorraad waar ze niet vanaf komen dumpen ze dus eigenlijk gewoon om fysieke ruimte te maken voor nieuwe artikelen. Tevens hopen ze dat klanten, als ze dan toch in de winkel zijn, artikelen er bij kopen waar een positieve marge op zit.

Dus om als consument dan zomaar te snappen dat een bepaalde prijs niet reeel is... mwa, ik vind het niet erg sterk. Je weet tegenwoordig niet meer hoe ze bepaalde acties in elkaar draaien, en met welke bedoelingen.

Ook vind ik het tegenwoordig erg moeilijk om een product op waarde te schatten. Een tablet kan tegenwoordig voor onder de 100 euro, en dat is dan reeel(of de kwaliteit goed is is een ander verhaal) en harde schijven waren een tijd geleden zo rond de 40 euro(2TB) geloof ik. En dan verwachten ze van mij dat ik kan inschatten dat een artikel verkeerd geprijsd is??

Ook zie je in de pricewatch soms zelfs enorme verschillen tussen winkels op 1 product, wat het ook verwarrend maakt.
Ik vind dat, als een winkel zegt dat ze niet kunnen leveren voor een eerder geadverteerde prijs (en dus niet medewerkers domweg zeggen van wel), je als consument niet meer recht hebt dan je geld terug. Ik vind forceren onzinnig en onnodig, en vind dat alles netjes geregeld wordt door de winkel in kwestie. Pas als dit misbruikt wordt ga ik denken aan oplossingen zoals forceren, maar er is geen doel bij te behalen om mensen voor 1 dag geld 'uit te kloppen'.

Aldus, ik vind het allemaal onnodig gezeur, plat gezegd.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
Ik had het ook geprobeerd, kreeg ook de mail.
Heb meteen teruggemaild dat ik het een nette en snelle reactie vond en graag mijn geld terugwilde.
Salland draait er in dit geval niet om heen en ze geven aan dat het zondagavond gebeurde op een moment dat geen personeel aanwezig was. In het geval van de Dells werd door meerdere medewerkers de prijs bevestigd, dus dat is een ander verhaal.

Helaas dat jij, net als ik, geen superaanbieding te pakken hebt, maar dat is pech hebben.

Wat betreft gewone winkels, als ik daar zou werken en iemand komt bij me met een fles Coca-Cola en die kost volgens de kassa 40 cent, dan zou ik het ook meteen navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Nogmaals: als je als prijsbewuste consument kunt begrijpen dat een bepaalde opgegeven prijs niet klopt dan heb je geen poot om op te staan. Daar is niks onredelijks aan.
Voorbeeld: een videokaart van bijna 300 Euro voor ruim onder de 100 Euro kan je shaken. Een SSD die 100 Euro goedkoper is dan elders valt daar hoogstwaarschijnlijk ook onder. Als iets normaliter 294 Euro kost en nu 249 Euro (cijfertje omgekeerd) moet een zaak hem leveren voor die prijs.
Zoiets ongeveer. Is ook best veel jurisprudentie over. Dat soms een winkel besluit om toch een artikel voor een 'verkeerde' prijs te leveren staat hier buiten.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
AvK schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:05:
Nogmaals: als je als prijsbewuste consument kunt begrijpen dat een bepaalde opgegeven prijs niet klopt dan heb je geen poot om op te staan. Daar is niks onredelijks aan.
Voorbeeld: een videokaart van bijna 300 Euro voor ruim onder de 100 Euro kan je shaken. Een SSD die 100 Euro goedkoper is dan elders valt daar hoogstwaarschijnlijk ook onder. Als iets normaliter 294 Euro kost en nu 249 Euro (cijfertje omgekeerd) moet een zaak hem leveren voor die prijs.
Zoiets ongeveer. Is ook best veel jurisprudentie over. Dat soms een winkel besluit om toch een artikel voor een 'verkeerde' prijs te leveren staat hier buiten.
Hoe weet de winkel of jij prijsbewust bent? Mag een leek hem dan wel kopen voor 66 euro? Dat insinueer je met de eerste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythx schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:07:
Hoe weet de winkel of jij prijsbewust bent? Mag een leek hem dan wel kopen voor 66 euro? Dat insinueer je met de eerste zin.
Nee, als je redelijkwijs had kunnen vermoeden dat e.e.a. niet klopte hoeft men niet uit te leveren. Of je leek bent of niet maakt dan niet uit, daar heeft men weinig mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Omdat ik zag dat het om Salland ging toch even reageren...

Ik heb een paar maand terug een bestelling met meerdere onderdelen geplaatst bij Salland. Waarvan een aantal onderdelen 1-5 werkdagen levertijd hadden.
Deze levertijden werden meerdere malen niet gehaald en kreeg steeds de mail dat het weer een paar weken later zou worden.

Ik had geduld, omdat ik de bestelling niet dringend nodig had. Het heeft uiteindelijk 2-3 maand geduurd. Zowel de levering van de CPU als Videokaart werden contact uitgesteld. Maar in de tussentijd wel steeds diezelfde producten op de site aanbieden met een levertijd van 1-5 werkdagen.

Uiteindelijk had ik er genoeg van en heb ik de producten bij een webshop besteld die ze wel op voorraad had (Azerty) en waar ik al eerder goede ervaring mee heb gehad.

Ik heb ze toen ook gewezen op het feit dat ze mensen misleiden. Vrolijk vertellen dat de onderdelen binnen 1-5 werkdagen verzonden zullen worden om ze vervolgens na een prijsstijging maanden lang aan het lijntje te houden in de hoop dat de klant de bestelling annuleert of een (duurder) alternatief kiest.

Ik zal ze voor die praktijken binnenkort ook nog met een passende Shop Survey belonen.

Als ik nu dit topic doorlees lijkt het erop dat dit een soort standaard handelswijze van Salland aan het worden is. Puur om mensen te lokken en hopen dat mensen vervolgens een duurder alternatief kopen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doen meer webshops. Volgens mij gaat dit op termijn alleen maar geld kosten, want zo vertrouwen mensen het hele zooitje natuurlijk niet meer. Wel winst pakken als de prijzen dalen, maar niet uitleveren als ze stijgen.

Uiterst laakbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09
Deze mail kreeg ik -> GEEN VERGISSING DUS !!!!

Betreft: Niet langer leverbaar

Geachte heer Verhoef,

Er is gebleken dat één of meerdere exemplaren behorende bij uw bestelling 390051/1 niet meer leverbaar zijn:

#

Omschrijving

Door u besteld

Niet leverbaar

Alternatief

1097918

Crucial Cr

1

1

http://www.salland.eu/product/alternatives/1097918

Door in bovenstaande regels op de link onder Alternatief te klikken, kunt u enkele alternatieven vinden. Op de website kunt u via Mijn Salland deze alternatieven in uw bestelling plaatsen.

Indien u hulp wenst bij het zoeken van een alternatief kunt u contact opnemen met onze technische dienst via td@salland.eu.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,

Salland Automatisering B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Salland had dit vanachtend ook voor andere producten. Ik had een SSD 128GB besteld, 66euro Echter na hem besteld te hebben (systeem werkte niet echt mee, dus te laat). Had ik de vraag gesteld om deze te bestellen. Krijg ik deze email terug.

---------------------
Geachte heer/mevrouw,

Helaas is de prijs niet reëel, we kunnen deze dan helaas ook niet aanbieden voor dit bedrag.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en mocht u nog vragen

hebben vernemen wij deze graag van u.

Met vriendelijke groet,

*snip* NAW gegevens Product Management

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat ze niet gewoon eerlijk zijn, dat zou de zaak een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
Een zooitje dat is het.

Heb nog een stok achter de deur. Die schijf is gewoon leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikeyverhoef schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:29:
Heb nog een stok achter de deur. Die schijf is gewoon leverbaar...
Maar de prijs was niet redelijk, dus je gaat hem nooit uitgeleverd krijgen, noch hoeven ze 'm wettelijk gezien uit te leveren. Case closed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ShopReview is hier

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

De ShopReview is hier

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 21:25 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:37:
het kantoor spreekt ook niet van degelijkheid, een oud hok met posters, en weinig vitrines. witeverfde muren en goedkoop grijs tapijt :P
Dit zegt natuurlijk niets, dat snap je zelf ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:38:
[...]

Dit zegt natuurlijk niets, dat snap je zelf ook wel :)
het is wel een indruk, niet te vergelijken met cdromland breda.
natuurlijk zijn revieuws over service veel relevanter dan een mooi kantoor.
maarals jij bij een bedrijf binnenkomt met rode loper en gouden balie, ga je toch eerder denken aan een goedlopend bedrijf met goede service dan als je in zo'n rommelhok binnenkomt.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:47:
maarals jij bij een bedrijf binnenkomt met rode loper en gouden balie, ga je toch eerder denken aan een goedlopend bedrijf met goede service dan als je in zo'n rommelhok binnenkomt.
Of aan prutsers die veel te veel geld aan onnodige zaken uitgeven in plaats van de dingen die een goede webshop een goede webshop maken.

Ergo, het zegt geen donder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-04 21:37

DJJ

Ik heb nog nooit problemen gehad bij salland, ook niet met RMA. Ik koop er al jaren met veel plezier.
Wat RMA betreft blijft het altijd een lastig verhaal. De onderzoekkosten vind ik niet meer dan normaal, dat gebeurt overal. Of je nou je boormachine van Dewalt opstuurt of dat er iemand naar je wasmachine komt kijken, geld kost het (mits dit binnen de garantie valt!). Er moet tenslotte iemand voor jou aan het werk.

Wat betreft de uitstraling van de winkel, who cares? het is een internetwinkel waar de mogelijkheid is om af te halen en RMA aanvragen te regelen. Al zit het tapijt op het plafond en zijn de muren roze...

Al met al, vind ik dat salland 1 van de betere websites heeft, welke overzichtelijk is, en waar goed gefilterd kan worden. Ook het brede assortiment is super! En ja hier worden ook fouten gemaakt met prijzen die rechtstreeks vanuit de leverancier komen. Als er een product 60% goedkoper is dan de rest van de concurrenten, kan je er vergif op innemen dat het fout is. Om daar nou gelijk een probleem van te gaan maken... zou zeggen, lees de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond ook bij Salland.eu een Crucial 128GB SSD besteld voor 66 euro. Mooie aanbieding dacht ik!
Vandaag ook het mailtje gekregen dat de prijs niet klopte en dat ik de bestelling kan annuleren of een alternatief product kan uitkiezen.

Salland maakt zich er zo wel heel makkelijk van af! Alsof ik kan weten dat de prijs niet reëel is. Het is goedkoop, wellicht wilde Salland/ de distributeur tegen inkoopsprijs van een restpartij van deze SSD's af. Salland schrijft in de mail dat ze een verlies van 100 euro zou lijden. Dat lijkt mij overdreven. Als ik pricewatch er op na sla wordt de SSD 80-90 euro onder de marktprijs verkocht...

Ik hou m'n poot stijf en eis dat ze de SSD alsnog leveren (of allerminst een beter alternatief bieden dan geld terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
Ga ik ook doen, misschien verenigen ?
Lijkt me uberhaupt beter uit te leveren voor Salland, dit soort geintjes kunnen serieuze kostenposten worden.
Ik ben zelf ook ondernemer, moet ook weleens met de billen bloot. Hoort er nu eenmaal bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dus 60% korting op een populair product vind jij een mooie aanbieding en geen fout? Wat laten sommige mensen zich toch kennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ik heb even een aantal namen van medewerkers weggeknipt en ik zou het erg op prijs stellen als mensen die volledige emails plaatsen dit zelf zouden doen. NAW gegevens plaatsen is niet toegestaan op GoT (zie algemeen beleid).

Verder zie ik graag dat dit topic ontopic blijft door de discussie over de foutieve prijs van 66 euro te houden en niet over algemene positieve of negatieve ervaringen te discussieren (niet gerelateerd aan deze foutieve prijs). Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ

DJJ

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:02:
Salland maakt zich er zo wel heel makkelijk van af! Alsof ik kan weten dat de prijs niet reëel is.
Nee dat kon je niet, daarom kreeg je ook een mailtje? Je spreekt jezelf wel tegen, want je zegt zelf dat je het goedkoop vond.
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:02:
Ik hou m'n poot stijf en eis dat ze de SSD alsnog leveren (of allerminst een beter alternatief bieden dan geld terug).
Uiteraard een mooie aanbieding, ik zou het zelf ook proberen, maar in me achterhoofd houden dat dit toch niet klopt.
Je kan me veel vertellen, maar als iets veel goedkoper is dan bij de rest van de winkels, dan gaat er bij mij wel een lampje branden.
Ik wens jullie veel succes bij deze kwestie, maar ik schat jullie kansen (erg) laag in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikeyverhoef schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:09:
Ga ik ook doen, misschien verenigen ?
Lijkt me uberhaupt beter uit te leveren voor Salland, dit soort geintjes kunnen serieuze kostenposten worden.
Ik ben zelf ook ondernemer, moet ook weleens met de billen bloot. Hoort er nu eenmaal bij...
Als je zelf ondernemer bent dan weet je ook dat evidente (prijs)fouten niet uitgeleverd hoeven worden. Dat je als leek te weinig kennis hebt om te weten dat het een fout is doet er niet toe, want zo kan je alle onrealistische aanbiedingen wel rechtlullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 22:24
Bedrijven moeten altijd maar compenseren en boeten voor hun fouten. Dan moeten ze maar 100 euro bijleggen want een bedrijf is groot en de consument is klein. Ondertussen stuurt wel iedereen zijn product onder de wet koop op afstand terug. Zou het dan ook reëel zijn als ze 66% van je geld inhouden. In tegenstelling tot jullie kost het het bedrijf wel degelijk geld. Het product kan niet meer als nieuw verkocht worden en de verzenkosten moeten dan terug betaald worden.

Via internet durft iedereen wel. Maar staan jullie ook zo'n stampij in de supermarkt te maken als een pak suiker 60 cent in plaats van 20 cent kost?

Mocht je het product voor die prijs krijgen dan is het mooi meegenomen. Krijg je het niet, jammer dan. Je kan niet beweren dat niemand wist dat het product veel te goedkoop aangeboden werd. Zowel Salland als Flevo boden dit product als enige winkels goedkoop aan. Aangezien deze twee bedrijven van dezelfde eigenaar zijn en de rest allemaal rond de 90 euro boven de prijs zaten kan het haast niet anders dan dat dit een foutieve prijs is.

Daarnaast word ook nog in het mailtje genoemd dat het product op de zondag is toegevoegd. Er zijn vrij weinig webwinkels die op zondag speciale aanbiedingen aanmaken en producten nakijken op foutieve prijzen. Dat zal ook de reden zijn dat jullie het mailtje vandaag gehad hebben.

/edit
Misschien leuk om dit ook eens door te lezen: Moreel/Ethische zaken bij extreem lage verkoopprijs :)

[ Voor 4% gewijzigd door Phoenix1337 op 27-02-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal nog maar weer eens naar hier verwijzen dan; daar staat gewoon uitgelegd hoe het zit, en diverse advocaten hebben dat bekeken.
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Volgens mij wordt het tijde voor een tweakers FAQ 'Product besteld voor onwaarschijnlijke prijs, en nu?" Dan kunnen we in één keer afrekenen met dit soort topics.

Je weet dat de prijs niet klopt, en.... ach laat ook maar. Verspilde moeite, bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
Wat zeggen de AV van Salland. Is de koop een koop zodra je een automatisch bevestigingsmailtje hebt gekregen? Of behouden zij het recht om fouten te corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
@ Phoenix, ja dat doe ik dus , ook bij AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
mikeyverhoef schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:32:
@ Phoenix, ja dat doe ik dus , ook bij AH.
Dan ben je een van de weinigen :) De meeste mensen hebben op internet een grote mond maar als ze in de winkel staan durven ze niets meer want dan wordt het te persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ

DJJ

AV van Salland:

5.2
De prijzen zijn gebaseerd op de tijdens de aanbiedingen bestaande prijzen, koersen, lonen, belastingen, rechten, lasten etc. In geval van verhoging van één of meer der kostprijsfactoren is Salland gerechtigd om de prijs dienovereenkomstig te verhogen, ongeacht of de wijziging voor Salland al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. Een dergelijke prijsverhoging geeft de Klant wel het recht de overeenkomst te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
AV van Salland zeggen mij niets, geen enkele AV van bedrijven. Die staan niet boven ons BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
mikeyverhoef schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:38:
AV van Salland zeggen mij niets, geen enkele AV van bedrijven. Die staan niet boven ons BW.
Ok, dan mag je nu het WB quoten waarin staat dat Salland moet leveren. Wel zo handig voor de rest en voor de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Hier wordt niets geleverd. Als er navraag was gedaan of de aanbieding klopte en dit was bevestigd (met enige bewijs) en er is daarna een orderbevestiging verstuurd, dan maak je kans. Ook kan Salland in deze case aantonen dat de prijzen niet reeël zijn, ook stond er geen speciale aanbieding of dumprijs of iets in die trant.

Zie: Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig. Hier is het wel gelukt, omdat daar bovenstaande wel van toepassing was.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 27-02-2012 21:44 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
Naar aanleiding van het Dell topic hierboven heb ik de SSD ook besteld. Ik kreeg vanmorgen hetzelfde mailtje als de mensen boven mij. Ik heb mijn bestelling dus maar geannuleerd. Het was ook wel een mooie aanbieding.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
Zal het morgen een napluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Laat ook maar trouwens.

[ Voor 84% gewijzigd door Aghanim op 27-02-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ

DJJ

Burgerlijk Wetboek 7 - Artikel 35
1
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
2
Voor de toepassing van lid 1 wordt onder koopprijs begrepen het bedrag dat bij het sluiten van de overeenkomst onder voorbehoud van prijswijziging voorlopig als koopprijs is opgegeven.
Kort gezegd: Salland verhoogd de prijs -> Koper mag annuleren.

[ Voor 28% gewijzigd door DJJ op 27-02-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Daar staat juist dat de koper zijn bestelling mag annuleren, niet dat Salland moet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ

DJJ

rgras schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:03:
Daar staat juist dat de koper zijn bestelling mag annuleren, niet dat Salland moet leveren.
Ja dat is toch ook de bedoeling van Salland of niet?

Salland verhoogd de prijs, koper mag de koop ontbinden. (simpel gezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
My bad, ik dacht dat je mikeyverhoef steunde en het dus verkeerd gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
DJJ schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:05:
[...]

Ja dat is toch ook de bedoeling van Salland of niet?

Salland verhoogd de prijs, koper mag de koop ontbinden. (simpel gezegd)
Mikeyverhoef zei juist dat Salland de schijf moest leveren volgens het Wetboek. Ik vroeg hierop of hij wou quoten waaruit dat blijkt.
Ik zei juist dat Salland in de AV heeft opgenomen dat de koop ontbonden mag worden bij foutieve prijs (of dat zij de prijs mag verhogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ

DJJ

vanwege onduidelijkheden is mijn vorige bericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G. Sterk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik snap hoe het fout is kunnen gaan met de prijs. Ze moeten alleen wel wat aan het systeem veranderen zodat het niet opnieuw gebeurt.
Het zou ze zieren als ze toch een aanbieding doen naar de klanten die besteld hebben. Geen 60% maar b.v. 10%.
Het komt bij mij over als een bedrijf die slordig werkt. Ik zal er niet snel nog een bestelling plaatsen.

(ik heb nooit verwacht dat ze mij een schijf zouden toe zenden. Ik heb zelfs geen schijf nodig ook niet met korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ

DJJ

G. Sterk schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:15:
Ik snap hoe het fout is kunnen gaan met de prijs. Ze moeten alleen wel wat aan het systeem veranderen zodat het niet opnieuw gebeurt.
Het zou ze zieren als ze toch een aanbieding doen naar de klanten die besteld hebben. Geen 60% maar b.v. 10%.
Het komt bij mij over als een bedrijf die slordig werkt. Ik zal er niet snel nog een bestelling plaatsen.

(ik heb nooit verwacht dat ze mij een schijf zouden toe zenden. Ik heb zelfs geen schijf nodig ook niet met korting)
Uiteraard is het een vervelende situatie die je altijd wilt voorkomen. Echter valt het niet mee om 401.642 producten continue te checken op prijs. Of prijslijsten vanuit een leverancier nou automatisch of met de hand ingevoerd worden, maakt helemaal geen verschil. Je kan nog zoveel beveiligingen inbouwen, maar uiteindelijk blijft het een fout die niet door salland is gemaakt en niet door salland voorkomen had kunnen worden.
Waar ik me aan hekel, is het soort mensen die altijd hoog van de toren beginnen te blazen, terwijl ze daar geen recht op hebben. Uiteraard had salland uit coulance iets kunnen doen, maar dat is aan hun.
Of mensen die zeggen "ik ga wel naar een ander..". Prima, maar het is overal hetzelfde. Het enige wat misschien verschillend is, is de manier waarop en de eventuele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
Ik heb het gevoel dat het Dell topic een soort rage is gestart. Toch is dit een compleet andere situatie. Salland heeft een heel nette mail gestuurd, daarnaast is het prijsverschil wel heel erg onrealistisch. Het product is meer dan 2x te goedkoop.

Ik vind het ook jammer dat er allerlei shopreviews verschijnen waar in slecht Nederlands staat dat Salland een oplichterspraktijk is.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat snap jij, dat snap ik, maar niet iedereen heeft een even hoog IQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Het verschil tussen dellzaak en salland is: Dell is door diverse medewerkers dmv mail, telefonisch en via chat bevestigd dat het niet om een fout betrof. Daarintegen heeft salland gelijk de volgende dag iedereen een mail verstuurd. Waarin uitgelegd staat dat het een fout betrof. Ook blijf de salland medewerkers dit volhouden en niet de 1 zeg: de prijs klopt en een andere medewerker: nee klopt niet. Dus dan kan je ervan uit gaan. Dat de hele deal niet doorgaat.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Ik heb meer het gevoel dat de search gewoon niet wordt gebruikt de laatste tijd.
En ook al gebruik je geen search, er komen opeens wel meer dan gemiddeld van dit soort topics, dan had je vast iets soortgelijks in de lijst zien staan.
Echter valt het niet mee om 401.642 producten continue te checken op prijs
Een winkel hoeft echt niet zoveel artikelen op te nemen om te kunnen bestaan. Naar mijn idee dus eigen keuze, eigen risico voor een winkel. En ik durf ook te zeggen dat dit nooit allemaal leverbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

hoelang duur het voordat ik het geld weer op mn cc krijg?
27-02-2012 heb ik geanuleerd.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

mrc4nl schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:49:
hoelang duur het voordat ik het geld weer op mn cc krijg?
27-02-2012 heb ik geanuleerd.
Wat zei [vul bedrijfsnaam in] toen je ze erover belde/mailde?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:23
Ik vind het jammer dat iedereen gelijkt probeert het onderste uit de kan te halen. Echter vind ik het wel opvallend dat de naam Salland regelmatig valt in dit soort topics. Als de fout puur bij de leverancier lag hadden meer bedrijven wel dit soort fouten met dezelfde regelmaat als Salland.

[ Voor 6% gewijzigd door Jwlb op 29-02-2012 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Yorin schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 05:36:
[...]

Wat zei [vul bedrijfsnaam in] toen je ze erover belde/mailde?
30 dagen , ik hoop dat het minder is.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Mythx schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:48:
Wacht even, moeten ze bij Salland niet de kaart leveren voor die prijs? Net als Dell en TPH? Hij heeft betaald en de kaart is op voorraad, dus heeft hij recht op de kaart?

Edit: als ik me vergis hoor ik het graag, ik ben namelijk niet geheel overtuigd van mezelf in dit geval.
Ze moeten niets. Bij Dell was het een fout bij salland geloof ik er in dat hun het doen voor de page views.
Op de meeste sites staat iets als: prijs ondervoorbehoud of dat er mogelijk fouten kunnen zijn qua prijzen dus dat ze daar op terug mogen komen.

Zie ook wat er nu met die laptop actie gebeurd is. Mensen verkopen die 512GB SSD's massaal. Dus het is imo niet eerlijk tov dell en ik had het heel goed begrepen als Dell het uitgeleverd had. Die SSD's zijn 600 euro in de winkel. De laptop had er twee en was maar 1100 euro. You do the math.

Wij tweakers moeten dan niet gaan zeuren als een winkel niet gaat leveren want wij weten donders goed wat iets waard is. En dat winkels veel verlies maken als ze voor die prijs leveren.

Dat Dell toch is gaan leveren is imo petje af voor dell maar wel dom.

Wat betreft Salland. Zeer slechte webshop. Ik bestel daar nooit meer. Die zeggen altijd dat ze spullen kunnen leveren maar vervolgens wacht je 8 maanden op niets. En dan annuleer je maar. En dit soort trukjes (volgens mij om mensen naar de site te lokken) gebeuren ook wel vaker.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Overigens vind ik die SSD wel weer een heel typisch geval: je moest wel héél goed zoeken om die überhaupt te vinden - hij stond niet in de 'gewone' prijslijsten (je moest er expliciet naar zoeken, en ook als je naar SSD zocht was 'ie niet gemakkelijk te vinden omdat de prijssortering stuk is/was), hij stond in de categorie 'ongesorteerd' en er leek ook iets fout te zijn met de benaming: de titel had het over een 'Crucial Cr (wat volgens google werkgeheugen is), terwijl het om een M4 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
ValHallASW schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:27:
Overigens vind ik die SSD wel weer een heel typisch geval: je moest wel héél goed zoeken om die überhaupt te vinden - hij stond niet in de 'gewone' prijslijsten (je moest er expliciet naar zoeken, en ook als je naar SSD zocht was 'ie niet gemakkelijk te vinden omdat de prijssortering stuk is/was), hij stond in de categorie 'ongesorteerd' en er leek ook iets fout te zijn met de benaming: de titel had het over een 'Crucial Cr (wat volgens google werkgeheugen is), terwijl het om een M4 gaat.
Zoals ook in het mailtje staat wat hier gepost is (G. Sterk in "Salland.eu - MSI R6950 & Crucial M4 128GB SSD") lijkt het er inderdaad op dat het product verkeerd online heeft gestaan. Dat mensen dan denken dat een webwinkel hun probeert te misleiden en op te lichten slaat nergens op. Wat heeft Salland aan al deze negatieve publiciteit? Daarnaast zal het ongetwijfeld veel tijd kosten om iedereen te mailen en te woord te staan. Al met al zal Salland hier dus alleen maar negatief uitkomen. Ik snap niet hoe mensen dan kunnen denken dat zoiets expres is gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Phoenix1337 op 29-02-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phoenix1337 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:02:
[...]

Zoals ook in het mailtje staat wat hier gepost is (G. Sterk in "Salland.eu - MSI R6950 & Crucial M4 128GB SSD") lijkt het er inderdaad op dat het product verkeerd online heeft gestaan. Dat mensen dan denken dat een webwinkel hun probeert te misleiden en op te lichten slaat nergens op. Wat heeft Salland aan al deze negatieve publiciteit? Daarnaast zal het ongetwijfeld veel tijd kosten om iedereen te mailen en te woord te staan. Al met al zal Salland hier dus alleen maar negatief uitkomen. Ik snap niet hoe mensen dan kunnen denken dat zoiets expres is gedaan.
Nee dat denk ik niet standaard. Maar met Salland heb ik daar wel twijfels over. Ik denk dat die dat af en toe doen voor de page views. En dat denk ik omdat het volgens mij vaker gebeurd dan bij andere shops. En ze heel vaak spullen online zetten tegen scherpe prijzen. En dan heb ik een keer of 4 geprobeerd zo iets te bestellen (let op scherpe prijzen niet onrealistisch. Andere shops konden ook voor zo iets leveren) maar alle 4 de keer heb ik na maanden wachten mijn bestelling moeten annuleren omdat de levertijd elke keer weer verschoven werd. Dus ik geloof niet meer in Salland.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Astennu schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:17:
[...]

Nee dat denk ik niet standaard. Maar met Salland heb ik daar wel twijfels over. Ik denk dat die dat af en toe doen voor de page views. En dat denk ik omdat het volgens mij vaker gebeurd dan bij andere shops. En ze heel vaak spullen online zetten tegen scherpe prijzen. En dan heb ik een keer of 4 geprobeerd zo iets te bestellen (let op scherpe prijzen niet onrealistisch. Andere shops konden ook voor zo iets leveren) maar alle 4 de keer heb ik na maanden wachten mijn bestelling moeten annuleren omdat de levertijd elke keer weer verschoven werd. Dus ik geloof niet meer in Salland.
Dan nog vraag ik me af waarom je dat wel in het geval van Salland denkt. Zij hebben er in principe niets aan als mensen bestellingen gaan annuleren. Salland is een bedrijf en bedrijven willen winst maken.

Ieder moet voor zich weten bij welke webwinkel ze bestellen of niet maar om nou te zeggen dat het alleen om de page views gaat. In principe zou dat dan alleen geld kosten en het levert alleen maar negatieve publiciteit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phoenix1337 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:22:
[...]

Dan nog vraag ik me af waarom je dat wel in het geval van Salland denkt. Zij hebben er in principe niets aan als mensen bestellingen gaan annuleren. Salland is een bedrijf en bedrijven willen winst maken.

Ieder moet voor zich weten bij welke webwinkel ze bestellen of niet maar om nou te zeggen dat het alleen om de page views gaat. In principe zou dat dan alleen geld kosten en het levert alleen maar negatieve publiciteit op.
Zoals ik al zij het gebeurd bij hun te vaak. Of dan linken ze een 7970 naar een 7950 en staat er op tweakers de prijs van de 7950 bij een 7970. Klik je door zie je dat het een 7950 is. Dat soort dingen.
Het zou kunnen dat een medewerker al jaren erg slordig is. Maar ik begin daar toch mijn twijfels over te hebben.

Ik denk niet dat het ze direct geld kost. Maar op den duur wellicht wel als te veel mensen die ervaring hebben. Ik weet het ook niet waarom ze het zouden doen. Maar ik koop al jaren lang online. En Salland is de winkel waar ik het meeste problemen gehad heb met levertijden / prijs vermeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Bij Salland gebeurt het inderdaad te vaak, vanochtend vroeg voor 8uur stond de volgende laptop bij hun voor €95,-
inmiddels is de link veranderd bij hun:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2va1k4h.jpg

Maar op tweakers zie je nog steeds de laptop, als je echter op de link klikt kom je een batterij tegen.
Salland heeft dit niet 1 of 2 keer eerder gedaan, maar echt vele malen eerder.

[ Voor 17% gewijzigd door GS88 op 29-02-2012 10:20 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik denk dat het tijd wordt dat Tweakers ze eens op de vingers tikt. Want zoals al eerder gezegd is dit misleiding om mensen op hun website te lokken om ze vervolgens iets te laten kopen. En dat zal in veel gevallen wel gebeuren vermoed ik.

Dat haalt natuurlijk het hele nut van Pricewatch om zeep.

[ Voor 12% gewijzigd door Saeverix op 29-02-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
GS88 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:17:
Bij Salland gebeurt het inderdaad te vaak, vanochtend vroeg voor 8uur stond de volgende laptop bij hun voor €95,-
inmiddels is de link veranderd bij hun:

[afbeelding]

Maar op tweakers zie je nog steeds de laptop, als je echter op de link klikt kom je een batterij tegen.
Salland heeft dit niet 1 of 2 keer eerder gedaan, maar echt vele malen eerder.
Ean-code van het product bij salland is 5391519542521. Dit is ook de EAN-code bij tweakers. Als ik echter op google zoek op die EAN-code kom ik alleen bij tweakers uit bij die laptop. De rest zijn allemaal netjes de trommelkits. Oftewel, iemand bij tweakers heeft de verkeerde EAN-code aan die laptop gekoppeld.

http://www.salland.eu/pro...trommelkit-593-10920.html
pricewatch: Dell Vostro 3500 (n0335004)

[ Voor 9% gewijzigd door Phoenix1337 op 29-02-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Phoenix1337 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:22:
[...]

Ean-code van het product bij salland is 5391519542521. Dit is ook de EAN-code bij tweakers. Als ik echter op google zoek op die EAN-code kom ik alleen bij tweakers uit bij die laptop. De rest zijn allemaal netjes de trommelkits. Oftewel, iemand bij tweakers heeft de verkeerde EAN-code aan die laptop gekoppeld.

Of Salland heeft dit zelf aangepast (aangezien je zelf de gegevens kunt wijzigen) bij deze oudere laptop. Ze zijn nu de enige winkel die de laptop zogenaamd aanbied met een erg lage prijs. Iets wat zeker weten opvalt bij mensen die een goedkope laptop zoeken.

De SKU code klopt namelijk nog wel: n0335004.

Ik heb inmiddels mijn twijfels bij Salland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phoenix1337 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:22:
[...]

Volgens mij zit het zo (niet 100% zeker):
Winkels moeten betalen voor de PW en kunnen dan zelf producten toevoegen. Unsorted wordt door tweakers of mensen van tweakers.net gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Winkels leveren zelf hun prijslijst aan waarna tweakers automatisch matched op SKU of EAN. Unsorted heeft er in het geval van die laptop dus niets mee te maken aangezien het product niet in unsorted stond. Daarnaast is ook nog maar de vraag hoeveel waarde de SKU heeft aangezien tweakers aan de hand van EAN gematched heeft en niet op basis van de SKU. Bij Salland staat namelijk een hele andere SKU dan bij het product op tweakers.

http://www.google.nl/#hl=...bdd6712d&biw=1920&bih=995

Als je hier kijkt zie je dat zowel de vostro, de drumkit en een enveloppetray naar boven komt.
Pagina: 1