Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamer laptop kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-10 07:17
Beste tweakers.

Middels dit topic zou ik graag advies aan jullie willen vragen voor het kopen van een gameing notebook
Via the pricewatch heb ik beetje met de prijs sliders gespeelt om wat top modellen te vinden.

Het budget waar het naar toe mag gaan is ongeveer 1300.
Via de NBBG aanschaf gamenotebook heb ik de volgende modellen beken

MSI GT683DXR-471NL (1364 euro)
Asus G74SX-TZ019V (1649 euro)

Als ik specs 1 op 1 ga vergelijken zie ik dat eentje een betere vidkaart heeft en de andere weer een 2e Hard Disk

Verder heb ik ook naar een medion laptop gekeken. En zie dat de specs vergelijkbaar zijn met de Asus G74sx maar dan weer goedkoper

MEDION® ERAZER® X7815 laptop
http://www.medion.com/nl/...tegory=gamer_notebooks_20

Iemand die mij mischien wat tips kan geven

Verwijderd

HP Pavilion dv7-6c90ed
Zou ik nemen.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:02

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb zelf de Asus, waar ik erg tevreden mee ben. De bouwkwaliteit van deze laptop is gewoon super.

Hij blijft altijd koel en stil door het slimme koelsysteem, en ziet er gewoon netjes uit zonder gekke lampjes e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Ghostrider op 26-02-2012 03:08 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-10 07:17
Bedankt voor de antwoorden.

Als ik naar de HP kijk zie ik dat het een amd vidkaart heeft (niet erg) maar gebruik een nvidia 3d kit hier dus dat zal daarmee niet werken.

De prijs van de Asus gaat naar de 1700 wat dan weer boven het budget is

Als ik nu naar specificaties ga kijken van de asus en de medion zie ik het volgende

Asus
Prijs: ~1700 (kan exact van Asus G74sx-A1 niet vinden)
Intel i7 2630QM 2.0-2.9ghz
Nvidia GTX 560 3GB
12GB DDR3-1333

Medion
Priijs: 1300
Intel i7 2670QM 2.2-3.1ghz
Nvidia GTX570 1.5GB
8GB DDR3 1333

Het verschil van 400 euro bij de asus zou me een iets lagere geklokte cpu geven. Een GTX560 ipv een GTX570. Krijg wel 3GB bij de GTX560. En ik krijg ook nog extra 4gb geheugen bij

Als ik dit alles bij elkaar optel voor 400 euro is dat in mijn ogen niet waard.
Maar dit is dan de reden waarom ik andere tweakers voor advies vraag. Als we puur naar specificaties kijken raden jullie tog nog de asus aan?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic. Zoals [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

sakurakilla schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:56:
Maar dit is dan de reden waarom ik andere tweakers voor advies vraag. Als we puur naar specificaties kijken raden jullie tog nog de asus aan?
NEE!

De asus is gewoon een vrij luxe notebook. De koeling is goed, toetsenbord idem, enzovoorts. De prijs is echter veel te hoog.

Veel te hoog, vanwege de medion/msi? Nee. Vanwege de Alienware M17x.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xbhqE9YZKlEZj7zD1L4plIab/full.png
Imo, dezelfde kwaliteit als de G74. Maar de grafische kaart is wel even 2x zo snel. Dat doet de G74 nogal verbleken... De G74 is op zijn zachts gezegd overpriced. Een titel die alienware een paar jaar terug droeg :P

En je vergelijkt niet helemaal eerlijk, de medion heeft een SSD. Dat is ook weer €100. In deze prijsklasse is een SSD (of momentus XT) gewoon een must. Punt. Die kosten kan je nog bij de prijs van de G74 rekenen. Of had-ie al standaard momentus XT's? De pricewatch is daar niet duidelijk over...

Verder, losse aankoopadviestopics zijn inderdaad niet meer toegestaan op GoT. Zie het CSL beleid... Je moet zijn in [NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011. Ik ga dit topic daarom sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.