Heeft iemand (ervaring) met qnap EN synology

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
LS,

ik ben veel op internet aan het zoeken en vergelijk de qnap 419p+ met de synology ds411. Beide lijken super apparaten te zijn echter. Mensen die de een of de ander hebben zijn altijd tevreden. Echter, welke moet ik nu kiezen?? Daarom hoop ik dat er hier iemand is die ze beide heeft/ervaring heeft met beide.
Wat ik wil weten is hoe van elkaar verschillen op:
- bouw kwaliteit
- software (os)
- software (extra packages)
- geluidsproductie
- instelbaarheid

eventuele andere opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.

Patrick

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 19:54
still_the_same schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:10:
[...] Mensen die de een of de ander hebben zijn altijd tevreden. [...]
Is dat niet voldoende informatie? Ze doen beiden hun ding. 't Is niet alsof je een tweetal slechte apparaten aan het vergelijken bent.

Zijn er specifieke functies die je heeel graag wilt?
Naar mijn gevoel gaat Synology wat meer voor de gebruikers ervaring en Qnap wat meer voor de features. Ze draaien allebei op Linux dus je kunt er zoveel aan klussen als je wilt.

while (! ( succeed = try ()));

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dit soort losse topics zijn dus echt niet meer toegestaan op Tweakers en dat is al zo vaak gezegd door de moderators. Niet voor niks is er in jou geval dit Het grote Synology topic - deel 4 en dit Het grote QNAP topic - Deel 2 topic extra voor opgezet.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Roel al aangeeft zijn er twee zeer goed lopende ervaring topic's over beide merken, uit deze informatie zal je toch echt zelf een keuze moeten maken, dat kunnen wij niet voor je doen. Daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.