Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Hallo,

Ik heb een normale fan (die je niet uit elkaar kan halen), en die zou ik graag in een andere kleur spuiten.
Hoe doe ik dit het beste zonder overal verf te spuiten op andere delen (zoals de draden en circuit)
Het gaat hierbij om een 120mm zwarte fan.

Graag advies ;)

Dit omdat ik het kleurenschema van mijn pc weer eens verander (van zwart naar zwart-wit)
En hierbij heb ik dus een heel klein budget van 10€ (waarmee ik al 3 spuitbussen heb gekocht)
Het is erg goede goedkope verf! (beter dan die van 10€/stuk) deze komen dus gewoon van de Action ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
...Koop er nog een rolletje schilderstape bij? En een schuurpapiertje en terpentine ofzo om te schuren/ontvetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Die kun je wel uit elkaar halen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet gewoon een supermooie en stille fan kopen: pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
mcDavid schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:35:
...Koop er nog een rolletje schilderstape bij? En een schuurpapiertje en terpentine ofzo om te schuren/ontvetten.
Geld dat dan ook voor de achterkant van de fan? Schuren is niet nodig bij deze verf, dan verliest het zijn dekkingskracht en toont het krassen in de verf.
.Sjoerd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:36:
Die kun je wel uit elkaar halen.
Ik heb net een oude fan (80mm) langst de achterkant geopend, en hij kan uit elkaar gehaald worden ;)
Er moest zo'n rare ring eruit gehaald worden, en die is dan ook niet meer nodig omdat de magneet het dan bij elkaar houdt ;) wel maakt hij een raar geluid, of dat was er al van te voren ;)
Ik heb het geld er niet voor om nog een nieuwe fan te kopen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CDA441 op 24-02-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er niet aan beginnen.
Al het schuurwerk, ontvetwerk, spuitwerk, drogen, etc.
Kan je beter voor 5 euro een nieuwe kopen.
En je verf zal er uiteindelijk ook afbladeren, gezien je waarschijnlijk geen dure lak gaat kopen.
Tenzij je nog verf hebt liggen, en tijd, is het het proberen waard.
Maar overal, zou ik er niet aan beginnen.

Om verder in te gaan op je vraag.
Schilderstape kan men mee afplakken, wel tape weer eraf halen als de verf nog NAT is, anders trek je de verf ermee vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 22:53
mcDavid schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:35:
volgens mij is terpentine juist ontzettend vet van zichzelf. Ik zou het in elk geval nooit gebruiken om te ontvetten...

Check anders wat UgotHeinzzd hier doet in zijn CIP Aqueum initium TJ09

[ Voor 17% gewijzigd door Pixxel op 25-02-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Pixxel schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:50:
[...]

volgens mij is terpentine juist ontzettend vet van zichzelf. Ik zou het in elk geval nooit gebruiken om te ontvetten...

Check anders wat UgotHeinzzd hier doet in zijn CIP Aqueum initium TJ09
Andere opties zijn MP-reiniger of alcohol. Maar terpentine lost op in de meeste verf dus kan volgens mij gewoon gebruikt worden.

Aceton of thinner moet je uiteraard niet gebruiken op plastic.

En je moet sowieso ook schuren, tis bijna onmogelijk dat je verf anders goed hecht. Als je het goed wilt doen, gebruik je daarna eerst een kuststofprimer of spuitplamuur.

[ Voor 12% gewijzigd door mcDavid op 25-02-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Ik heb twee fans gespoten vandaag, 10 lagen. was erg mooi met de nadruk op WAS. Toen ik de schilderstape van 1 eraf haalde en ik liet hem vallen, 3 vinnen eraf, niet meer te herstellen :(
Maar ik heb nog die andere fan gedaan en die is erg goed gelukt ;)
Ik heb nog geen tijd om een foto te posten maar dat doe ik dan morgen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Sorry, ik lolde :D

10 lagen? sodeju...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Heb ooit eens een frontje van een dvdromdrive overgespoten met velgenlak. Zilverkleurige kast. Werkte prima, maar 10 lagen had je daar niet voor nodig. _O-

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

z999 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 02:31:
Sorry, ik lolde :D

10 lagen? sodeju...
Atomsk schreef op zondag 26 februari 2012 @ 02:45:
Heb ooit eens een frontje van een dvdromdrive overgespoten met velgenlak. Zilverkleurige kast. Werkte prima, maar 10 lagen had je daar niet voor nodig. _O-
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 03:08:
[...]

Ben bang dat je na 10 lagen lak ook zomaar last krijgt van storende onbalans. :X
Zou je denken? Al mijn 120mm fans hebben twee lagen etsende primer en rond de acht lagen kleur, nergens last van een 'storende onbalans' hoor. Het is wel zo dat ik ze heel dun en met tussen poses van maar 5min aangebracht heb. Dan heb je natuurlijk ook nog de keuze om in één keer een hele spuitbus leeg te spuiten, kun je wel zeggen dat je maar één lak laag hebt..
mcDavid schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:19:
[...]

Andere opties zijn MP-reiniger of alcohol. Maar terpentine lost op in de meeste verf dus kan volgens mij gewoon gebruikt worden.

Aceton of thinner moet je uiteraard niet gebruiken op plastic.

En je moet sowieso ook schuren, tis bijna onmogelijk dat je verf anders goed hecht. Als je het goed wilt doen, gebruik je daarna eerst een kunststof primer of spuitplamuur.
Wanneer je gebruikt maakt van een etsende primer is schuren bijna overbodig, ontvetten is wel erg belangrijk.
Ik gebruik voor kunststof gewoon Dreft (afwasmiddel), voor metalen gebruik ik thinner. Persoonlijk vind ik spuitplamuur voor kunststof geen optie tenzij je de twee componenten versie gebruikt, maar dan moet je nog eerst een weekmaker of een etsende voor-lak gebruiken. En een fatsoenlijke lak is niet goedkoop ;) (+€15,- p. sp.bus)

[ Voor 5% gewijzigd door UgotHeinzzd op 26-02-2012 12:20 . Reden: Let niet op de tijd en spelfauten, er zijn behoorlijk wat bierflesjes gesneuveld :P Good night all! ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Pagina: 1