• lorr3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-12-2025
Beste,

Ik ben van plan in één van de komende maanden een nieuw systeem in elkaar te zetten. Nu wou ik deze laatste maanden mijn huidig systeem wat overclocken om deze wat sneller te laten gaan. Nu heb ik al wat tijd gespendeerd aan het lezen van guides en dergelijke maar kom er echter niet uit.
Ik heb een Q9450 Processor op 2.66 Ghz met cpu cooler van Zalmann
-P7N Diamond board van MSI.
4gig ram op 800mhz.
9800GX2 kaart
750watt voeding van corsair
Ik heb gisteren al wat rondgesnuffeld in de bios maar kon nergens een optie vinden om de Multiplier aan te passen. (vind deze bios vrij onoverzichtelijk). ook zijn er zoveel keuzes in voltages van verschillende componenten. Ik wil niet het maximum uit dit systeem halen maar ik denk toch dat 3.2-3.4Ghz makelijk haalbaar moet zijn zonder het systeem al te zwaar te belasten. Ook las ik in enkele guides van opties die moeten uit/aan gezet worden om het overclocken mogelijk te maken. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

ik denk ook dat je beter de fsb moet verhogen dan de multi... tenminste een q9450 is geen extreme processor die je op dit platform nodig hebt als je wilt overklokken middels de multi.Ik zou je eerst eens ff flink gaan inlezen over het overklokken op s775. er staan talloze handleidingen op internet en hier op t forum hoe je dat kan doen.

• lorr3
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:25:
ik denk ook dat je beter de fsb moet verhogen dan de multi... tenminste een q9450 is geen extreme processor die je op dit platform nodig hebt als je wilt overklokken middels de multi.Ik zou je eerst eens ff flink gaan inlezen over het overklokken op s775. er staan talloze handleidingen op internet en hier op t forum hoe je dat kan doen.
Bedankt voor de info, ik heb al redelijk wat opzoek werk vericht maar de meeste van die benamingen komen niet overeen zoals de opties om te kunnen overclocken in de bios (staat nergens wat info bij). Alsook denk dat ik een 10tal verschillende opties heb om de voltages aan te passen. Enkel het CPU voltage en Ram voltage is vanzelfsprekend.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Even zeer bruikbare info betreffende het overklokken van je moederbord:

http://www.overclock.net/...-p7n-platnium-750i-thread

En een intel oc guide:

http://www.overclock.net/t/1567/intel-overclocking-guide

Met deze twee zou je een aardig eind moeten kunnen komen..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

die 2 zijn ook het belangrijkste en in sommige gevallen het northbridge voltage ook. Ik ken je mobo ook niet dus veel verder helpen kan ik je ook niet... Wat ik je dus wel kan vertellen is dat je het overklokken moet doen middels de FSB ofterwijl front side bus. en dus niet middels de multi.. Ik denk dat je zelfs met een hele kleine voltage verhoging van je vcore. al wel op de 3 ghz komt. Zorg in het begin er dus wel voor dat je je ram niet meeklokt en dit dus pas als laatst gaat doen voor stabiliteit. Succes!

• lorr3
Bedankt voor de snelle en duidelijke hulp! ik ga straks mij er nog eens in verdiepen als ik thuis ben. ram ga ik vrees ik niet fel kunnen overclocken aangezien dit maar 800mhz is.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

nvm, verkeerde post

[ Voor 83% gewijzigd door millman op 24-02-2012 19:50 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:59

Fordox