Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:46
Ik heb nu een xtreamer en die begin onderhand veel herrie te maken (de fan).
Tevens mis ik wel een videowall functie op dit ding.
Opzich heb ik het er wel eens opgezet, maar dat draaide echt niet soepel en lekker.

Dus ik ben opzoek naar wat nieuws.
Nu zit ik zelf aan het volgende te denken

1. XBMC mediaplayer
Dus een mini pc met xbmc erop (bijv. openelec versie).
Heb al wel een beetje in gelezen en je hebt dat de Zotac of Asrock ion pctjes.
Ik vind de zotac wel interresant, alleen welke is dan aan te raden qua type?
Is het tevens mogelijk om bijv. openelec op een SD kaart i.p,v. een HDD?
Dit scheelt weer een HDD aanschaffen.
Het moet dus echt een streamer worden en misschien de gegevens van een film/serie er bij kan halen (en ondertitels als dat kan).

2. Een mediaplayer met videowall
Dit vind ik wel lastig om te vinden, maar blijkbaar zijn ze er wel.
Tevens moet ik dan volgens mij het screapen (hopelijk zet ik het er goed neer) door de NAS laten doen (sickbeard/couch).
Voordeel is dat het goedkoper is.
Denk alleen dat XBMC er wat mooier uit ziet of zijn er mediaspelers die het (bijna) kunnen evenaren?

Budget:
Stel als ik een zotac neem met geheugen en SD kaart zit ik denk ik al tegen de €250,-, dus ik wil dat als maximum stellen.

Dus wie kan mij adviseren in de keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een HTPC en kan alleen maar zeggen dat dit enorm goed bevalt. Had hiervoor een mediaplayer maar liep tegen een trage interface en beperkingen in de afspeelmogelijkheden aan. XBMC is echt een super programma, enkel met bluray rips heeft deze soms moeite. De Zotac en anderen die jij noemt kunnen prima XBMC draaien op Openelec (op USB Stick geen probleem, SD kaart weet ik niet) maar verwacht niet dat je met deze PC's goed kunt downloaden en rarren, maar dat ben je volgens mij ook niet van plan gezien je Openelec wilt gebruiken.

Sommige skins (AEON) draaien op de Zotacs en andere zuinige PC's niet lekker omdat de PC daar net te traag voor is. Met een andere skin heb je geen problemen. Wel zou ik je willen adviseren om een echte HTPC in gedachten te nemen. Deze zijn ook niet duur, aangezien geheugen €20 kost, een Intel G530 (onboard video) zo'n €40 en een moederbord €50. Dan nog een kast met voeding er bij (en eventueel een HDD) en je bent klaar.

Let overigens altijd op of de betreffende PC de door jou gewenste specs onboard heeft (wifi, SPDIFOUT indien je een versterker zonder HDMI hebt, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Aghanim schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:30:
Ik heb zelf een HTPC en kan alleen maar zeggen dat dit enorm goed bevalt. Had hiervoor een mediaplayer maar liep tegen een trage interface en beperkingen in de afspeelmogelijkheden aan. XBMC is echt een super programma, enkel met bluray rips heeft deze soms moeite. De Zotac en anderen die jij noemt kunnen prima XBMC draaien op Openelec (op USB Stick geen probleem, SD kaart weet ik niet) maar verwacht niet dat je met deze PC's goed kunt downloaden en rarren, maar dat ben je volgens mij ook niet van plan gezien je Openelec wilt gebruiken.

Sommige skins (AEON) draaien op de Zotacs en andere zuinige PC's niet lekker omdat de PC daar net te traag voor is. Met een andere skin heb je geen problemen. Wel zou ik je willen adviseren om een echte HTPC in gedachten te nemen. Deze zijn ook niet duur, aangezien geheugen €20 kost, een Intel G530 (onboard video) zo'n €40 en een moederbord €50. Dan nog een kast met voeding er bij (en eventueel een HDD) en je bent klaar.

Let overigens altijd op of de betreffende PC de door jou gewenste specs onboard heeft (wifi, SPDIFOUT indien je een versterker zonder HDMI hebt, etc).
Thx voor je advies.
Downloaden doe ik dus niet met de mediaspeler. Daar heb ik mijn synology voor.
Bluerayrips download ik niet, aangezien ik een mkv voldoende vindt.

Opzich vanaf USB stick is ook goed ;)
Heb er nog wel 1 van 4Gb of zo en dat is ruim voldoende.

Aan de skins had ik nog niet gedacht.
Heb al wel eens wat gelezen/gezien over die AEON skin.

Zelf vind ik een volledige HTPC te groot.
Voordeel van zo'n zotac is dat hij lekker klein is en stil(??).
En volgens mij ook zuiniger dan een HTPC.

Qua aansluiting heb ik voldoende aan 1 HDMI uitgang en het liefst een 1Gb lan.
3D maakt me ook niet echt uit, aangezien ik (nog) geen 3D TV heb.
Dus als het ondersteund wordt is het leuk, maar geen must.

Weet iemand ook welke Zotac "het beste" is?
Zag in het zotac topic dat er verschillende versies zijn qua processor.
Maar welke wordt het best ondersteund door XBMC/openelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er uit bent dat je een HTPC wilt zou ik ook zeker eens een kijkje nemen hier: [BBG aanschaf] HTPC

Die Zotacs zijn te koop als complete 'desktops' dus inclusief HDD en geheugen maar je kunt ze ook als barebone kopen. Naast Zotacs bijv http://tweakers.net/pricewatch/compare/326/289278;280781 maar er zijn er nog veel meer zie website Zotac ook bijv met Bluray speler erin heb je ook deze van Foxxconn pricewatch: Foxconn Nettop nT-A3500 Al deze opties hebben een AMD E-350 processor. Echter voor 200 euro exclusief geheugen en HDD kom je met losse componenten ook een eind :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:41:
Als je er uit bent dat je een HTPC wilt zou ik ook zeker eens een kijkje nemen hier: [BBG aanschaf] HTPC

Die Zotacs zijn te koop als complete 'desktops' dus inclusief HDD en geheugen maar je kunt ze ook als barebone kopen. Naast Zotacs bijv http://tweakers.net/pricewatch/compare/326/289278;280781 maar er zijn er nog veel meer zie website Zotac ook bijv met Bluray speler erin heb je ook deze van Foxxconn pricewatch: Foxconn Nettop nT-A3500 Al deze opties hebben een AMD E-350 processor. Echter voor 200 euro exclusief geheugen en HDD kom je met losse componenten ook een eind :).
Nou, een HTPC wordt het niet!
Vind het te duur en kan ook met minder uit.

Verder zat ik dan wel aan een barebone Zotac te denken.
Aangezien geheugen maar een paar tientjes kost en ik geen HDD er in wil doen.

Blueray speler vind ik ook niet interresant, aangezien ik alle films wel stream.

Maar zijn er eigenlijk nog goede alternatieven voor bijv. een standaard mediaspeler met videowall?
Kent iemand een goed alternatief voor XBMC op een htpctje?
En dan wellicht goedkoper dan een Zotac pc (zeg maar +/- 130 euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44
Kijk eens naar een Popcorn Popbox V8 of liever een Popcorn A-300.
Beide zijn helaas nog niet bugvrij (hoort helaas bij Popcorn Hour)
Een andere optie is de nieuwe WD TV Live (najaar 2011), WD TV LIVE HUB of de D-Link BoxeeBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat is nu je budget? Eerst was het 250€ en nu wordt het 130€? Dan is een HTPC inderdaad niet meer haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
@Athome:
Ik zal me er eens ik gaan verdiepen en kijken of er iets bij zit.
Thx voor de opties

@XeNeRgY
Ik zeg niet dat mijn budget gedaalt is!
Ik wil alleen geen 250 euro voor een mediaspeler uitgeven ;)

Voor een HTPC (ik bedoel hier mee dus bijv. Zotac) wil ik wel 250 euro max voor neer tellen.
Maar volgens mij zijn mediaspelers veel al goedkoper.

Tevens wil ik voor een htpc meer betalen aangezien je meer kan tweaken/aanpassen.
Bij een mediaspeler kan je een keer updaten en dan is het klaar (of heb ik het helemaal mis?).

Dus vandaar het prijs verschil.
En ja, ik ben een hollander, dus zit liever voor een duppie op de eerste rang >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44
Je hebt inderdaad mediaspelers van 100 euro.
Het is echter wel zo dat wanneer je voor een mediaspeler 175-250 euro neertelt, je toch een ander niveau speler krijgt. De duurdere spelers voelen veel minder tot totaal niet geimproviseerd aan. De goedkope mediaspeler wekken deze indruk nog wel eens

Lees maar eens test van de Popcorn Popbox V8 en van de Popcorn A-300. Op het eerste oog qua mogelijkheden identieke spelers. De A-300 heeft echter een betere chip waardoor deze gewoon in alles prettiger werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik denk dat je eerst de keuze moet maken of je een mediaspeler wilt kopen of een HTPC en op basis daarvan verschillende typen vergelijken. Nu vergelijk je appels met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:08
Kijk ook eens naar boxee box. Je kan de software eerst proberen op pc, is wellicht een voordeel.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

Nicap

Tsssk....

Boxee Box is de beste keus voor je lijkt me.

Heeft alles wat je vraagt en valt binnen je budget. En je gaat er geen spijt van krijgen.
Pagina: 1