Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Golf gti of seat ibiza cupra kopen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:56:
[...]
Op dit moment twijfel ik dus tussen een :
Gti 6 model
Cupra bocanegra ibiza
En een 310 cupra leon.
Hebben dezelfde stats, ongeveer zelfde verbruik en wegenbelasting scheelt 15 per maand.
Leon is in die uitvoering dan weer de meest exclusieve van het stel. Levert in verhouding waarschijnlijk ook het meeste waar voor je geld: standaard al veel pk's, deelt veel techniek met de Golf (V?) en valt wat ik zo snel zie nog binnen je budget van 23k. Een nette 6 GTI zit daar voor zover ik kan zien boven.
FastFred schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:53:
No offence hoor, maar de Impreza is een prachtige auto [...] en in de winter sta je bij een groen licht niet 5 minuten lang met slippende banden voor je in beweging komt.
Toch vooral afhankelijk van de bestuurder. Ook een Impreza is prima aan het slippen te krijgen, als je maar lomp genoeg op het gas gaat / koppeling laat schieten. Dat AWD voordelen bied bij sneeuw en gladheid: absoluut, maar zo zwart-wit als jij het schetst is het niet..

[ Voor 33% gewijzigd door Merijn. op 24-02-2012 09:42 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:23
Dat wel, maar het is een stuk makkelijker om met een Impreza bij een stoplicht weg te rijden dan met een BMW oid, kwaliteiten van de bestuurder even buiten beschouwing gelaten.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Octavia RS overwogen? Hou je nog leuk geld over ook. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 16:50
[...]

Gelukkig ben ik geen jongetje en heb ik al helemaal geen petjes >:)

Sportuitvoering maakt bijna elka auto beter, kijk maar naar de smart brabus. Ach t geeft een mens als mij weer hoop, heb een hoop lol als ik met mijn 150 pk rammelbak een so called amg eruit rij.. Maar nep is nep, ookal doen ze om een plastic rayban een echt doosje, veranderd niet veel aan de inhoud.

Heb even terug gelezen maar kon het niet vinden.. Waarom is de cupra alleen dsg verkrijgbaar maar de leon en gti ook handgeschakeld? Ik dacht juist dat dat her exclusieve was van hun sport lijn? En weet iemand wat voor versnellingsbak er dan in zit? Is dit gewoon een standaad model?
Gti 6 model
Cupra bocanegra ibiza
En een 310 cupra leon.
Hebben dezelfde stats, ongeveer zelfde verbruik en wegenbelasting scheelt 15 per maand.

S3
M3
C amg
Impeza

Vallen echt buiten de boot, te hoge nieuwprijs,te groot of te veel in verbruik.
Zal even op die dsf afselling gaan zoeken, ik neem aan dat als de ibiza hier last van heeft de leon dezelfde mankementen vertoont?
Jezus wat een petjes lijst.

Goed even kijken op de 3 zou ik zeggen skip de Ibiza. Is minder ruim als de Golf en Leon en hanteert een klote DSG bak. Ja in DSG's zitten verschillen. Golf GTI 6 leuke auto ruim afwerkingstechnisch qua materialen mooier/beter als de Leon. Restwaarde technisch mocht je hem ooit van de hand doen denk ik dat de VW iets meer opbrengt.

Nu rationeel denkend, waarom in vredesnaam van die opvallende bakken? Zou een 2007/2008 3-serie Coupe pakken. 325i of 330i eventueel chip erop en zwaai maar naar de GTI's. Cupra's en andere petjes bakken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:45
dus als ik het goed begrijp werk je bij een bmw dealer en zoek je een auto waar 4 mensen in kunnen zitten...

volgens mij zou je dan toch een mooie 3 serie moeten kopen

het idee dat je binnen 7 seconden naar 100 wilt en bij 160 nog een duw in je rug krijgt trekt met de jaren wel weg

over drie jaar maak je je meer druk over dat de auto ook veilig moet zijn als je vriendin er mee weg gaat, dus dan liever een 3 serie dan een ibiza lijkt me...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:07

-tom-562

Oliesjeik

Koop een motor, dat is pas snel. Sinds ik motor rijd kunnen "snelle" auto's (aka middenklassers met een beetje dikke motor) me gestolen worden, snel zijn ze toch niet. Ik geef liever geld uit aan een langzamere, luxe comfortabele auto. Eerst dacht ik precies hetzelfde, ik wilde een "snelle" auto. Ben er nu eigenlijk wel achter dat dat onzin is :')

Vaak bu'j te bang!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wicked-Game schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:54:
[...]

Jezus wat een petjes lijst.

Goed even kijken op de 3 zou ik zeggen skip de Ibiza. Is minder ruim als de Golf en Leon en hanteert een klote DSG bak. Ja in DSG's zitten verschillen. Golf GTI 6 leuke auto ruim afwerkingstechnisch qua materialen mooier/beter als de Leon. Restwaarde technisch mocht je hem ooit van de hand doen denk ik dat de VW iets meer opbrengt.
Als je naar restwaarde wil kijken moet je geen zo goed als nieuwe Ibiza Cupra kopen natuurlijk, dat is zowat de slechtste aankoop die je kunt doen. Die dingen schrijven af als een idioot, omdat ze nogal de naam hebben afgetrapt te worden. Daarom snap ik ook niet waarom de TS niet verder kijkt dan onderhoudskosten, verzekering en aanschafprijs...
Nu rationeel denkend, waarom in vredesnaam van die opvallende bakken? Zou een 2007/2008 3-serie Coupe pakken. 325i of 330i eventueel chip erop en zwaai maar naar de GTI's. Cupra's en andere petjes bakken.
Kan het er alleen maar mee eens zijn. Als je 4 mensen moet vervoeren in een Ibiza gaat er ook niet veel meer dan een bikini mee achterin :+ Dan nog liever de Golf GTI, maar je rijdt dan wel in een auto waar iedere politieagent even aandachtig op blijft letten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
-tom-562 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:20:
Koop een motor, dat is pas snel. Sinds ik motor rijd kunnen "snelle" auto's (aka middenklassers met een beetje dikke motor) me gestolen worden, snel zijn ze toch niet. Ik geef liever geld uit aan een langzamere, luxe comfortabele auto. Eerst dacht ik precies hetzelfde, ik wilde een "snelle" auto. Ben er nu eigenlijk wel achter dat dat onzin is :')
Ik moest mn tzr al wegdoen van mama en die had een 45 cc blokje, die laat me echt never nooit niet in de buurt van zo'n motor. Daarbij is het altijd te nat,koud,warm of tochtig.. Tja misschien heb ik over een maand wel spijt dat ik een 'petjesbak' gekocht heb, maar zo'n luxe auto intresseerd me echt niet. Ik gebruik die kontverwarming toch niet :p

Verwijderd

Waarom een GTI? waarom geen R32 ?

http://www.autoweek.nl/occasion.php?id=3N96C

Iets ouder dan 2008, maar misschien met goed zoeken kun je hem jonger vinden.

Een R32 is toch weer een stuk sneller dan een GTI :)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 23:00

Aight!

'A toy robot...'

-tom-562 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:20:
Daarom en in Nederland kan je ook niet hard rijden! Maar wie heeft niet een fase gehad waar hij of zij een sportieve auto wilde hebben. Ik wilde er ook een, maar koste me gewoon teveel geld voor wat ik kreeg. Doemij maar een 'grote' sedan, waar ik normaal in kan stappen met vier mensen of een fiets of iets dergelijks erin kan gooien.

Maja iedereen maakt zijn eigen keuzes. Al doende leert men of zoiets.. :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Doe mij maar een compacte fun auto voor dagelijks gebruik, als er een keer 4 man mee moet heeft vast een van de 3 wel een saaie sedan ;) En als er echt grote spullen vervoerd moeten worden kan je altijd voor die ene keer een busje lenen/huren of gewoon door de winkel laten bezorgen. Heb de SLK nu al meer dan 2 jaar en nog geen moment spijt van :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Gelukkig ben ik geen jongetje en heb ik al helemaal geen petjes >:)

Sportuitvoering maakt bijna elka auto beter, kijk maar naar de smart brabus. Ach t geeft een mens als mij weer hoop, heb een hoop lol als ik met mijn 150 pk rammelbak een so called amg eruit rij.. Maar nep is nep, ookal doen ze om een plastic rayban een echt doosje, veranderd niet veel aan de inhoud.
Hoe erg denk je dat ik het vind als ik bij het stoplicht sta, zittend op heerlijke stoelen, mooie afwerking om mij heen, geen geluid van buiten terwijl ik nog even TV kijk met het geluid uit de B&O installatie, en dat dan 1 of andere tupperware Cupra heel hard zijn best gaat doen om mij eruit te trekken. Slapeloze nachten :+

Ok, beetje een dolletje, maar wel een echt punt. Als je het hebt over wannebe sportuitvoeringen dan zijn GTI's en zeker Cupra's daar wel het eindstation van. "Vlotte" auto's, niet meer dan dat waarvan de bestuurder denkt de wereld aan te kunnen, maar elke 535i (zonder opsmuk) rijd gapend een gat bij het stoplicht en bij tussensprints is de enige manier om hem bij te houden aan zijn trekhaak te gaan hangen.

Wanneer mag een sportuitvoering? Bij 150pk, 200pk, 400pk? Sowieso niet op een voorwielaandrijver lijkt me? En een auto met 200pk maar toch 7.5 seconden 0-100? Mag die mee doen? En die dikke Cupra die ondersturend de bocht uit glijd en links wordt ingehaald door een gewone 318D die met 2 vingers in de neus diezelfde bocht neemt, mag die dan wel?

Mensen hebben de neiging hun auto nogal te overschatten lijkt, dat zie je ook heel duidelijk op dit forum. 150pk, 200pk, het is allemaal geneuzel in de ruimte, zeker als je denkt sportief te rijden.

Maar goed, als een 3-serie e.d. geen optie is, zou ik zeker voor de GTI gaan. Deze is nog een beetje netjes afgewerkt en is ook meer een GT, een fijne rijdersauto ook als je niet aan het gummen bent.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb rijlessen gehad in een BMW 330D, die had ongeveer 300pk en 600nm koppel. Bij het stoplicht naar een gti is rustig de koppeling op laten komen en dan alsnog vol gas geven genoeg om de golfjes in je achteruitkijk spiegel kleiner te zien worden.

Een auto is meer dan snelheid alleen. De bmw is heerlijk stil, dat is een cupra niet, de cupra zit je ook de hele tijd op te hitsen

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 22:29
PWM schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:02:
[...]

Hoe erg denk je dat ik het vind als ik bij het stoplicht sta, zittend op heerlijke stoelen, mooie afwerking om mij heen, geen geluid van buiten terwijl ik nog even TV kijk met het geluid uit de B&O installatie, en dat dan 1 of andere tupperware Cupra heel hard zijn best gaat doen om mij eruit te trekken. Slapeloze nachten :+

Ok, beetje een dolletje, maar wel een echt punt. Als je het hebt over wannebe sportuitvoeringen dan zijn GTI's en zeker Cupra's daar wel het eindstation van. "Vlotte" auto's, niet meer dan dat waarvan de bestuurder denkt de wereld aan te kunnen, maar elke 535i (zonder opsmuk) rijd gapend een gat bij het stoplicht en bij tussensprints is de enige manier om hem bij te houden aan zijn trekhaak te gaan hangen.

Wanneer mag een sportuitvoering? Bij 150pk, 200pk, 400pk? Sowieso niet op een voorwielaandrijver lijkt me? En een auto met 200pk maar toch 7.5 seconden 0-100? Mag die mee doen? En die dikke Cupra die ondersturend de bocht uit glijd en links wordt ingehaald door een gewone 318D die met 2 vingers in de neus diezelfde bocht neemt, mag die dan wel?

Mensen hebben de neiging hun auto nogal te overschatten lijkt, dat zie je ook heel duidelijk op dit forum. 150pk, 200pk, het is allemaal geneuzel in de ruimte, zeker als je denkt sportief te rijden.

Maar goed, als een 3-serie e.d. geen optie is, zou ik zeker voor de GTI gaan. Deze is nog een beetje netjes afgewerkt en is ook meer een GT, een fijne rijdersauto ook als je niet aan het gummen bent.
Kan me niet meer als aansluiten bij deze reactie. Overigens is een sportpakket vaak een optiepakket wat een hoop sportieve opties tegen een schappelijke prijs aanbied. Ondanks het feit dat een standaard GTI, Cupra etc mooie wagens zij maken zij de naam sport ook niet helemaal waar.

Wil je sportief rijden, en een auto hebben met sportprestaties en gedrag, en 4 personen mee kunnen nemen dan blijft er maar 1 auto over:

De megane coupe RS
http://www.autotrader.nl/...egane&trefwoord=RS#foto-1
Wel wat duur nog op het moment.

Daarna komt in mijn ogen pas de echte sportieve klasse, en daarbij is geen ruimte voor 4 personen. Denk aan een Lotus, 350Z etc etc. Meer de rijdersautos in plaats van de (klinkt lullig) Jan gezinsbak met een grote motor erin gelepeld!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Grrrrrene
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:11:
Ik heb rijlessen gehad in een BMW 330D, die had ongeveer 300pk en 600nm koppel. Bij het stoplicht naar een gti is rustig de koppeling op laten komen en dan alsnog vol gas geven genoeg om de golfjes in je achteruitkijk spiegel kleiner te zien worden.

Een auto is meer dan snelheid alleen. De bmw is heerlijk stil, dat is een cupra niet, de cupra zit je ook de hele tijd op te hitsen
Rijlessen in een 330D met 300pk en 600Nm koppel? Welke idioot van een rijschoolhouder laat zijn leerlingen nou in zo'n auto rijden? :o Nog gechipt ook, ik kan nml geen 330D vinden met zoveel vermogen en koppel...?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48

Player1S

Probably out in the dark

Hier in de regio rijdt een Vectra OPC als lesauto....tenminste tijd geleden nog wel...geen idee of dat nog zo is.

Das 280pk standaard op de voorwielen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:06:
[...]

Rijlessen in een 330D met 300pk en 600Nm koppel? Welke idioot van een rijschoolhouder laat zijn leerlingen nou in zo'n auto rijden? :o Nog gechipt ook, ik kan nml geen 330D vinden met zoveel vermogen en koppel...?
Overigens ook een vreemde instructeur die het normaal vindt om tijdens rijles sprintjes met petjes te trekken 8)7

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Grrrrrene schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:06:
[...]

iemand die zelf graag in zo'n auto rijdt, en om die te kunnen betalen 'm inzet als leswagen?
hier in Rotterdam zie je de vreemdste auto's als leswagen hoor, van een daewoo matiz tot aan een C-klase AMG.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

was laatste 2 lessen, die man was een auto liefhebber, hij was inderdaad gechipte. Voor de normale lessen had hij een standaard 318D. Nog steeds best een potente wagen

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
1 Tip van mijn kant.

Ga niet voor de Ibiza Cupra, heb er zelf 1 en de motor is na 2500km al in de soep gelopen,
echt wat een rommel en een service van heb ik jou daar.

Zou sowieso van de TSI blokken wegblijven hoor er alleen maar ellende over,
ga dan op zijn minst (als je voor iets van VAG wil gaan) voor een TFSI.

Succes met je keuze in elk geval!

It's All In The "Mix"

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
TFSI != TSI :?

Audi noemt de (1.2, 1.4 en 2.0) TSI blokken gewoon TFSI. Of bedoel je de oudere 1.8 TFSI?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

de 1.8tfsi 118kW/160pk in combinatie met handgeschakelde zesbak bevalt me best, maar kan t alleen vergelijken met een 2.0tdi 140pk wat ook monsterlijk trok (wel lelijk geluid)

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Mag zo een rondje in de r32 van een vriend rijden, eens kijken hoe dat gaat.

Hoe reageerd seat eigenlijk op het dsg issue?? Ik neem aan dat je er cht niet blij mee bent dat je auto zichzelf verrot loopt.

350 z is nice, maar weegt 1600 en doet een op 8 , als ik naar zulke specs kijk neem ik liever een 3 serie.

Toch ben ik erg tevreden over mijn tdi blok en zeker het bochtenwerk, mijn seat pakt dat veel beter als de 335 van mijn werk.
Maar niemand weet echt iets over wat voor versnellingsbak een handgeschakelde leon curpa heeft? Verkoper komt met onzin praatjs aan, als de leon dezelfde 6 bak als mijn fr heeft valt die ook af..

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:52
[...]
Gti 6 model
Cupra bocanegra ibiza
En een 310 cupra leon.
Van jou lijstje? Neem dan de GTI. R32, kies je voor groot deel voor geluid. Verbruik is over het algemeen hoger, weegt ook wat meer.

Ibiza is klein
Leon 310. Noem het maar leon 280 ofzo, 310 pk heeft ie niet.

GTI, leuke auto, rijdt prima, aardig vlot.

Tja zoals meerdere al zeggen, waarom niet een leuke 3 serie. Of een A3 SB. Ja rijdt anders als een Golf. Afwerking ook hoger. Heb er zelf 1 en bevalt prima. Nee ik heb geen 200+ PK versie, zijn er wel. Maar neem dan een kleinere motor en meer luxe en comfort.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met dat budget is een 2e hands 130i (m-sport) uit duitsland ook mogelijk. 6 in lijn, 265pk, RWD en veel meer stuurplezier dan golfjes, ibiza's etc..
Bijv. deze: http://link.marktplaats.nl/532199485

• Mixpower
t_captain schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:56:
TFSI != TSI :?

Audi noemt de (1.2, 1.4 en 2.0) TSI blokken gewoon TFSI. Of bedoel je de oudere 1.8 TFSI?
Ik doelde inderdaad op de oudere 1.8 TFSI excuus.

It's All In The "Mix"

• FastFred
Mixpower schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:08:
1 Tip van mijn kant.

Ga niet voor de Ibiza Cupra, heb er zelf 1 en de motor is na 2500km al in de soep gelopen,
echt wat een rommel en een service van heb ik jou daar.

Zou sowieso van de TSI blokken wegblijven hoor er alleen maar ellende over,
ga dan op zijn minst (als je voor iets van VAG wil gaan) voor een TFSI.

Succes met je keuze in elk geval!
Nieuw aangeschaft of een gebruikte? Blok (en rest van de auto) netjes ingereden of direct mee gaan trappen op de autobahn?

In geval van nieuw aangeschaft: dat jij net een maandagmorgen gevalletje te pakken had wil natuurlijk niet zeggen dat iedere Ibiza Cupra 10x ruk is

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 25-02-2012 17:31 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:28:
en zeker het bochtenwerk, mijn seat pakt dat veel beter als de 335 van mijn werk.
Dan mag je wel eens rijles gaan nemen :+ Ik ken de voorwiel aangedreven bommetjes van Seat, ik heb er zelf ook 1 gehad. Die zijn niet beter in het bochtenwerk dan een 335, gewoon niet. Is niet eens een discussie punt, het zou hetzelfde zijn als zeggen dat je de Reliant Robin wel lekker vind driften in vergelijking met een Skyline :+ Je zou wel kunnen zeggen dat de Seat het wat met meer spektakel doet ;)

In principe heeft de Cupra overigens inderdaad gewoon dezelfde handbak als de FR, wellicht met een paar kleine modificaties. Van Cupra's worden niet genoeg weggezet om daar echt wat aparts voor de ontwikkelen.

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-11 09:51
en zeker het bochtenwerk, mijn seat pakt dat veel beter als de 335 van mijn werk.
PWM schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:51:
[...]

Dan mag je wel eens rijles gaan nemen :+ Ik ken de voorwiel aangedreven bommetjes van Seat, ik heb er zelf ook 1 gehad. Die zijn niet beter in het bochtenwerk dan een 335, gewoon niet. Is niet eens een discussie punt, het zou hetzelfde zijn als zeggen dat je de Reliant Robin wel lekker vind driften in vergelijking met een Skyline :+ Je zou wel kunnen zeggen dat de Seat het wat met meer spektakel doet ;)

In principe heeft de Cupra overigens inderdaad gewoon dezelfde handbak als de FR, wellicht met een paar kleine modificaties. Van Cupra's worden niet genoeg weggezet om daar echt wat aparts voor de ontwikkelen.
Dit topic begint een beetje te ruiken :O Autoweek etc. schrijven niet voor niets over wegligging en rijprestaties van BMW. Ik krijg het gevoel dat je de Cupra al hebt verkozen. Smaken verschillen uiteraard, maar als je denkt dat dát de auto voor je is, dan moet je die zeker kopen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TheCrius op 25-02-2012 22:15 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• Mixpower
FastFred schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:29:
[...]

Nieuw aangeschaft of een gebruikte? Blok (en rest van de auto) netjes ingereden of direct mee gaan trappen op de autobahn?

In geval van nieuw aangeschaft: dat jij net een maandagmorgen gevalletje te pakken had wil natuurlijk niet zeggen dat iedere Ibiza Cupra 10x ruk is
Nieuw gekocht en netjes ingereden tot dusver.

Je volgende argument is alleen compleet uit de lucht gegrepen,
het is een bekend probleem vooral de Cupra's die lopen allemaal in de soep in de UK zijn er meer verkocht dan hier en is het probleem meer bekend in de volksmond.

Daarnaast, staan er fora vol met problemen over de 1.2, de 1.4, en nog een paar andere TSI motoren.

De DSG bakken zijn ook niet al te best en bij de Cupra is dat naast de motor niet het enigste dat kapot gaat in een zeer korte tijd, zuigerveren, injectors, waterpomp, brandstofpomp, etc. Niet echt betrouwbare auto's dus Polo GTI idem zelfde onderdelen.

En als TS een Cupra wil kopen moet hij dat fijn doen,
ik geef alleen een tip als hij verstandig is blijft hij er bij weg want iedere week bij de garage zitten voor weer een nieuw probleem is ook geen pretje maar goed. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Mixpower op 26-02-2012 02:48 ]

It's All In The "Mix"

• FastFred
2500km is echt amper in gereden, als je dan gaat trappen geen wonder dat ie uit elkaar valt.

Het was me trouwens niet bekend dat er zoveel uitval is onder de Ibiza Cupra's. Wat een 1.2 (zelfs als het een TSI betreft) in een Cupra uitvoering moet weet ik niet. Of heb je het dan alweer over een andere auto?

• Mixpower
Is inderdaad nog lang niet ingereden en nogmaals zoals ik al zei trappen doe ik niet, gewoon rustig rijden en af en toe als de motor goed is warm gereden even goed lostrekken niets meer en niets minder.

En dat zou met een auto van dit kaliber ook gewoon moeten kunnen,
het is uiteindelijk natuurlijk een bommetje om hard mee te rijden.

Maar als de power vervolgens meerdere malen onder het rijden compleet wegvalt o.a. bij het inhalen,
dan krijg je nogal gevaarlijke situaties en dat lijkt me verre van de bedoeling.

Met de 1.2 doelde ik niet op de Cupra maar op een normale Ibiza, of willekeurige volkswagen met dezelfde 1.2 blokjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Mixpower op 26-02-2012 10:32 ]

It's All In The "Mix"

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje, nu weet ik waarom mijn baas het conceptcenter van de grond heeft kunnen stampen, stelletje merkengeilers;) ne zonder grap ik ben niet voor niets bij bmw aangenomen, vind het geweldig mooie, luxe auto's waar je een statement mee kan maken zonder dikke spoilers en een mooi gti plaatje erop te plakken. Helaas vind mijn portomonee dat niet, kijk eens wat een 125 coupe 2 dehands kost. R32 reed fijn, maar kon de dsg niet waarderen en auto heeft een verbruik om even bij te slikken, wijzend naar de 173 die shell per liter aftikt. Morgen een tochtje door t land voor een leon cupra 310 lmt. Zelfse gewichtsklasse als de gti maar hele andere specs. Is ook leuk voor het budget dus mag de auto een bezoekje langs jd tuning brengen mocht hij goed van de bank en brug af komen.
Verder wat xenons en wat uitsloopwerkzaamheden aan de binnenkant maar verder is de auto al aardig compleet. Mochten er geen schokkende facts uitkomen staat hij vrijdag dus voor de deur.

Verwijderd

Topicstarter
Mixpower schreef op zondag 26 februari 2012 @ 02:44:
Is inderdaad nog lang niet ingereden en nogmaals zoals ik al zei trappen doe ik niet, gewoon rustig rijden en af en toe als de motor goed is warm gereden even goed lostrekken niets meer en niets minder.

En dat zou met een auto van dit kaliber ook gewoon moeten kunnen,
het is uiteindelijk natuurlijk een bommetje om hard mee te rijden.

Maar als de power vervolgens meerdere malen onder het rijden compleet wegvalt o.a. bij het inhalen,
dan krijg je nogal gevaarlijke situaties en dat lijkt me verre van de bedoeling.

Met de 1.2 doelde ik niet op de Cupra maar op een normale Ibiza, of willekeurige volkswagen met dezelfde 1.2 blokjes.
Wat doet seat tot zover?( miste dat in je verhaal) bizar zeg.. Daar gaan je centen :|

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:51:
[...]

Toevallig in Canada een week lang in een 335i gereden en als ik dat met mijn Ibiza vergelijk dan is de 335 van een andere planeet inderdaad.

• Mixpower
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:22:
[...]

Wat doet seat tot zover?( miste dat in je verhaal) bizar zeg.. Daar gaan je centen :|
De eerste keer zijn de zuigerveren vervangen.

De tweede keer is er niks gedaan, werd verteld dat er een één of andere stekker los zat.. Right :/

De derde keer hebben ze alleen maar onderzocht en weer terug gekoppeld naar PON.

En nu inmiddels de vierde keerde hebben ze de brandstofpomp (hogedruk pomp) vervangen en de Injectors.

Oftewel, ik wil dat ding nu als een gek kwijt en probeer via PON te regelen dat ze de auto terugnemen!
Heb een behoorlijke uitgebreide en serieuze klacht ingediend dus we gaan het zien, snel werken ze in elk geval niet ze nemen rustig de tijd (helaas).

It's All In The "Mix"

• Rene
Mixpower schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:58:
[...]

De eerste keer zijn de zuigerveren vervangen.

De tweede keer is er niks gedaan, werd verteld dat er een één of andere stekker los zat.. Right :/

De derde keer hebben ze alleen maar onderzocht en weer terug gekoppeld naar PON.

En nu inmiddels de vierde keerde hebben ze de brandstofpomp (hogedruk pomp) vervangen en de Injectors.

Oftewel, ik wil dat ding nu als een gek kwijt en probeer via PON te regelen dat ze de auto terugnemen!
Heb een behoorlijke uitgebreide en serieuze klacht ingediend dus we gaan het zien, snel werken ze in elk geval niet ze nemen rustig de tijd (helaas).
Dat is inderdaad knap vervelend allemaal.... :(

Overigens je opmerking dat de 1.2, 1.4 en andere TSI vol met klachten staan vind ik wat overdreven. De 1.2 wordt geroemd om zijn souplesse, zeker in kleine wagens. De 1.8 TSI is een heerlijk blok, alsmede de 2.0 TSI. Al deze blokken is genoeg goeds over geschreven. Daarbij is het logisch dat je meer slechte dingen leest over een blok wat extreem veel verkocht wordt.

De 1.4 TSI (twincharge) variant is inderdaad meer slechts over te vinden. Dus dat jij problemen hebt geloof ik graag. Echter ken ik legio mensen (inclusief mezelf met een 1.2 TSI DSG) welke al geruime tijd probleemloos rondrijden ;)

• Mixpower
peugeot206gt schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:30:
[...]

Dat is inderdaad knap vervelend allemaal.... :(

Overigens je opmerking dat de 1.2, 1.4 en andere TSI vol met klachten staan vind ik wat overdreven. De 1.2 wordt geroemd om zijn souplesse, zeker in kleine wagens. De 1.8 TSI is een heerlijk blok, alsmede de 2.0 TSI. Al deze blokken is genoeg goeds over geschreven. Daarbij is het logisch dat je meer slechte dingen leest over een blok wat extreem veel verkocht wordt.

De 1.4 TSI (twincharge) variant is inderdaad meer slechts over te vinden. Dus dat jij problemen hebt geloof ik graag. Echter ken ik legio mensen (inclusief mezelf met een 1.2 TSI DSG) welke al geruime tijd probleemloos rondrijden ;)
Wat je zegt klopt de 1.2 TSI is een goede motor,
alleen op de langere termijn schijnen er toch wat meer problemen achter weg te komen.

Maar goed zolang je geen problemen hebt mooi toch,
er zijn ook mensen met geluk. ;)

It's All In The "Mix"

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Zo'n Leon Cupra 310 haalt dat vermogen bij lange na niet, ook is de jatgevoeligheid van snellere Leons nogal extreem te noemen.
Je kunt ook gewoon een diesel nemen en die onder handen laten nemen door een goede tuner, dat gaat dan ook wel erg snel.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 23:19
Een 2e hands 130i 4 deurs zou gewoon in je budget passen hoor.... ;)

Zo'n Leon is natuurlijk ook niet gratis te rijden, maar als het toch doorgaat: Veel plezier met de Cupra 310!

K to the KillaZ

Verwijderd

Topicstarter
Goed.. Ik ga me maar heeeel hard in een hoekje zitten schamen...
Bij hoog en laag wou ik geen bmw.. En helemaal geen 3 serie..

Rara waar ik mee thuis kom :X

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

een dreier ?

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
M3?

• StevenK
  • Laatst online: 10:45
Als 't een M3 of een 335 met sper is, dan is het nog wel te vergeven...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• KillaZ
StevenK schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:41:
Als 't een M3 of een 335 met sper is, dan is het nog wel te vergeven...
alsof een 335 zonder sper een ramp is :9

K to the KillaZ

Verwijderd

Topicstarter
Voor de nieuwschierige, het is de blauwe 330i coupe op mp..
Komt sowiso nog xenon in, andere remsklauwen en wil een mooi display, maar auto is iig 100% goed van de brug gekomen bij ons..
Wou liever een witte maar met de kleur kan ik wel leven;)

• KillaZ
ik zie dr maar 1 en die is 30k?

K to the KillaZ

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
KillaZ schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:20:
ik zie dr maar 1 en die is 30k?
Denk de andere van 6950

• KillaZ
Met dat budget en die eisen lijkt het mij heel sterk dat de TS die heeft gekocht..... :o

We zullen zien, plaats eens wat foto's ! :Y)

K to the KillaZ

Verwijderd

Topicstarter
Goed, een tip voor diegene die ook een leuke auto willen.. Koop er alsjeblieft geen in nederland.. Echt waar!
Pfff heb 3 cupra's gezien waaran 2 de 310 editie.. De een rammelde nog erger dan de ander.. Heb nu denk ik 4 coupes bekeken, de laatste was de blauwe 330 van 30 mile, erg leuk en aardig todat meneer de verkoper over de rdw begon.
Wat hij kan kan ik beter, woensdag maar eens m'n wekker zetten en richting DE. Ben je met bpm ook nog 30 mile kwijt maar wel voor een 335 uit 2008.
Oja en voor diegene die denken dat mn honden goud zijn gaan poepen ;) vaders had nog een leuk bedragje aandelen en een beleggingsverzekering lopen, die ouwe heeft er helaas binnenkort niks meer aan.. Dus mocht he aftrekken als jaarlijke schenking d:)b ik zal wat foto's posten wanneer de gelukkige winnaar voor de deur staat *;

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:42

vhal

ಠ_ಠ

goh, dus die andere BMW van ws. Eddy op MP is niks geworden...?

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 13-03-2012 06:50 ]

Strava

• t_captain
In de klasse van de 330 heb je in DE veel meer keuze dan in NL. Hier staan toch vooral 318 en 320's te koop. Dat effect, en de verschillen in BPM op nieuwe auto's, zorgen voor grote prijsverschillen bij de dikkere modellen. Samen met de methodiek van import-BPM (keuze uit economische waarde of tabel, meest gunstige is bepalend), is import zeker interessant. Er zijn niet voor niets talloze bedrijven die van import van +- 3 jaar oude BMW's en Audi's hun handel hebben gemaakt.

Wat ik me wel afvraag, is wat TS na deze auto doet. Nu is er 30k om een BMW te kopen. Maar de 330 van 30k is over 3 jaar 15k waard. Blijf je je hele leven in deze auto rijden, zet je drie stappen terug, of zorg je voor het opbouwen van 5k per jaar aan vermogen? ;)

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:05:
Wat ik me wel afvraag, is wat TS na deze auto doet. Nu is er 3k om een BMW te kopen. Maar de 330 van 30k is over 3 jaar 15k waard. Blijf je je hele leven in deze auto rijden, zet je drie stappen terug, of zorg je voor het opbouwen van 5k per jaar aan vermogen? ;)
Dat vraag ik me dus ook af. Maar ik denk dat de leeftijd hier een rol in speelt.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, er staan bosjes 320 op marktplaats e.d. Maar daar is het al snel klaar bij ook. Auto gaat idd waarde verliezen, maar dat is met bijna alles zo? Alleen enzo's en andere lmt. Autos uit dat segment blijven hun waarde behouden. Er is veel meer keus in duitsland, ik ben nu alsnog 30 mile kwijt maar wel voor een 2008 auto met 45 dkm op de teller en letterlijk alles erop en eraan zoals tiptonic ect. Krijg je hier in nl niet voor elkaar.
Enne op mn SR van 2009 heb ik ook 1500 ingeleverd, scooter was als nieuw, eerste eigenaar met boekjes en onderhoudshistorie en 4000 km gelopen.. Kan geloof ik beter alles oppoten tegen 4 procent en onder een brug wonen.. Dat is rendabel >:)

• t_captain
Ik las eerder in dit topic iets over een budget aan autokosten, 3xx euro per maand geloof ik.

Als je eenmalig 30k kan besteden aan een auto en niet 400 per maand kan sparen voor vervanging van je ato, boer je eigenlijk achteruit. Je auto wordt ouder, die zul je op een bepaald moment moeten vervangen, en dan zul je inclusief restwaarde van de oude auto weer een soortgelijk bedrag moeten ophoesten. Lukt dat niet, zal zul je een goedkopere of oudere auto moeten terugkopen. Dat gaat pijn doen vanaf een 330 :|

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:07

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:30:
Klopt, er staan bosjes 320 op marktplaats e.d. Maar daar is het al snel klaar bij ook. Auto gaat idd waarde verliezen, maar dat is met bijna alles zo? Alleen enzo's en andere lmt. Autos uit dat segment blijven hun waarde behouden. Er is veel meer keus in duitsland, ik ben nu alsnog 30 mile kwijt maar wel voor een 2008 auto met 45 dkm op de teller en letterlijk alles erop en eraan zoals tiptonic ect. Krijg je hier in nl niet voor elkaar.
Enne op mn SR van 2009 heb ik ook 1500 ingeleverd, scooter was als nieuw, eerste eigenaar met boekjes en onderhoudshistorie en 4000 km gelopen.. Kan geloof ik beter alles oppoten tegen 4 procent en onder een brug wonen.. Dat is rendabel >:)
Hoe hoger je afschrijving, hoe groter je e-penis, jeweetzelluf :z

Vaak bu'j te bang!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, ik ben het helemaal eens met t_captain: als je maar 300 euro per maand voor je auto kwijt wil zijn, maar nu wel voor 30k een auto gaat kopen, rijd je straks boven je stand :o Het komt nu een beetje op me over alsof je je laatste spaarcenten in die BMW wil stoppen en geen rekening houdt met onderhoud en afschrijving. Het is jouw geld, dus ga vooral je gang, maar ik kan me zo voorstellen dat je je over een paar jaar wel even achter de oren krabt als je nog maar de helft voor je auto terugkrijgt als je hem inruilt :X Bedenk je eens hoelang je zelf moet sparen om dat bedrag bij elkaar te krijgen. Als dat langer duurt dan de afschrijving, koop je een te dure auto :)

Een en ander is wel een luxeprobleem aangezien je pa betaalt, maar goed.

• KillaZ
Dit zou dan ook mijn 1e keus zijn, maar ik ben de TS natuurlijk niet :Y)

K to the KillaZ

• Rene
We zijn benieuwd wat je nu gaat kopen :) En we zien de plaatjes graag tegemoet!

Doe je wel voorzichtig in je 335 straks (of Leon, Ibiza, Golf GTI, 130i), Als je namelijk van mening bent dat een 335 slechter in het bochtenwerk is als een ibiza adviseer ik je eerst een rijvaardigheidstraining te volgen om met het vermogen om te leren gaan ;)

• KillaZ
En als je meer dan 25K km gaat maken in een jaar ruil ik wel met je :o :+

K to the KillaZ

Verwijderd

Topicstarter
Pffff zit als een zombie voor je uit te kijken.. Maar hij staat er!!!
Zal zo wat foto's posten, heb de auto particulier gekocht en helemaal na laten lopen bij de b,w dealer een stukje verdeer. Moeten nieuwe schijven onder dus er word morgen een performance setje onder gemonteerd en dan langs de rwd.
Is een 2008 met 50.000 op de km teller en volledig m pakket, flippers, beige intrieur, idrive en kanteldak _/-\o_
Dur alleen nog niet helemaal voluit het gas in te drukkken hanaha

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i1146.photobucket.com/albums/o535/tacotijd/9d9d4c14.jpg
Onderweg terug
Afbeeldingslocatie: http://i1146.photobucket.com/albums/o535/tacotijd/755559a3.jpg
Tankstop, op de achtergroNd het slachtoffer die zich maar opgeofferd had om mee te gaan
Afbeeldingslocatie: http://i1146.photobucket.com/albums/o535/tacotijd/d4210252.jpg
Op de brug :)

• TheCrius
Geweldige auto, goede keuze geweest denk ik in plaats van een Cupra. Erg snel ook. Denk alleen wel dat je wel ongeveer 3500 tot 4000 euro in het eerste jaar afschrijft op deze auto. Dat is toch 290 euro per maand, zonder de rij- en onderhoudskosten.

Kan je trouwens laten weten wat je voor de RDW nog moest betalen om deze auto op NL kenteken te krijgen? Dus aan BPM en kenteken-/registratiekosten? Ben er eigenlijks wel benieuwd naar wat de BPM nog bedraagt voor een auto uit 2008 met een nieuwprijs van rond de 55/60k?

[ Voor 44% gewijzigd door TheCrius op 16-03-2012 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! Tja afschrijving, ik denk er over een jaar of 2 in nederland nog wel 27.000 voor te vangen, dan zou ik geen verlies hebben gemaakt btw. Heb gister al een aantal zeer geintresseerde ervoor gehad toen ik aan het tanken was, denk dat dat niet zo'n probleem word. Ik heb een aangifte formulier door bpmberekenen.com laten maken en denk 5000 euro aan bpm kwijt te zijn, is denk ik heel netjes. De auto zal incousief nieuwe remschijven en klauwen, en een chip van ziptuning zon 26000 euro kosten. Er komen ook nog angeleyes en stadslicht in led voor ipv de mistlampen, laat een docking voor mn telefoon inbouwen zodat die over de autoantenne heen gaat en laat de olie,koelvloestof en de olie voor de stuurbekrachtiging vervangen. Maar dat zijn echt de kosten niet..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51
Ik zou die chip nog wel 2x heroverwegen als ik jou was. Als je dat niet goed laat doen heb je je blok zo aan stront liggen.

Maar erg gave bak! Was even bang dat je zo'n suffe bak zou gaan halen, maar dit is wel een erg toffe wagen!

[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 16-03-2012 09:49 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daar krijg je spijt van. Ik heb bijzonder slechte ervaringen met tuning van Ziptuning.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even een andere vraag: lukt het je uberhaubt wel om de auto verzekerd te krijgen? Ik heb wel eens verhalen gehoord dat een auto met veel vermogen icm met een nog relatief jonge leeftijd lastig te verzekeren valt.

Voor de rest erg gave auto!

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ziptuning zou ik ook laten zitten, je krijgt er 13pk bij, daar merk je echt niets van en als je nu al aangeeft dat je geen volgas durft te geven..

• PWM
  • Niet online

PWM

Als je een BMW al wil laten chippen, zou ik het hier laten doen: http://www.hartge.nl/ Zeker duurder, maar wel echte specialisten.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
Question Mark schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:53:
Even een andere vraag: lukt het je uberhaubt wel om de auto verzekerd te krijgen? Ik heb wel eens verhalen gehoord dat een auto met veel vermogen icm met een nog relatief jonge leeftijd lastig te verzekeren valt.

Voor de rest erg gave auto!
Dit lukt wel, alleen bij de duurdere maatschappijen. De budgets zullen weigeren.

Overigens een hele goede keuze gezien het begon met twee (met alle respect) op anabolen gezette stadauto's.

Heb vorig jaar zelf de 335d in moeten leveren bij de leasem. Bij afstand de beste wagen die ik ooit gereden heb. En hups gewoon voluit laat je verrassen, de elektronica bij BMW doet zijn werk goed. Ik heb in 2,5 half jaar tijd maar 2x onverwachts een sweeper met de achterkant gemaakt, maar ook dan makkelijk te corrigeren. Op zeer nat of glad wegdek moet je gewoon met een fluwelen voetje rijden. Ach en zelfs met een fluwelen voet ben je sneller dan de rest van het verkeer :+ Heerlijk genieten van dat geluid, is in de benzine een stuk beter dan in de diesel variant. Geniet ervan!

• PWM
  • Niet online

PWM

Overigens zou ik nog wel een keer goed nadenken over het chippen. Persoonlijk vind ik een chip een goed plan als je een motor hebt die zijn potentieel niet bereikt. Zo heb je bijvoorbeeld de geknepen TDI's en TFSI's, maar bijvoorbeeld bij BMW ook de x18D die veel meer kan dan hem gegeven wordt. Zelf heb ik mijn TFSI laten chippen, puur om het feit dat hij softwarematig beperkt was.

De 35i is niet zo'n motor. Die is door BMW zorgvuldig gemaakt tot wat het is, het beste wat eruit gehaald kan worden. Een chip geeft je dan wel 40pk en wat nm's extra, maar het wordt niet een betere motor. Ik zou het lekker laten, goed voor de portomonee en betrouwbaarheid.

EDIT: Om nog maar even aan te geven: Dezelfde motor is door de M divisie onder handen genomen, voorzien van duurdere materialen en in de 1M gelepeld, een machine waar alles uit wordt gehaald wat er in zit. Met al die aanpassingen komen BMW en M samen tot 335pk. En ziptuning haalt er met software alleen 350pk uit. Dan kan je je afvragen wie er slimmer en beter zijn, BMW en M die samen maximaal willen presteren, of Ziptuning die alle merken en typen auto van software voorziet.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 16-03-2012 10:58 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Merijn. schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:42:
Rij voor mijn werk in een 2011 Clio (Eco model) maar als je "Duits" + sportonderstel gewend bent, is het Franse comfort toch wel een zware afknapper, zeker als je van wat steviger bochtenwerk houdt. Nu zal dit bij een RS model wel wat beter voor elkaar zijn, maar toch...
Sorry, maar jij hebt duidelijk geen ervaring met de Golf GTI en de Megane RS.

Je weet dat de GTI slechts een allemansvriendje is, waar de Renault een werkelijke bochtenvreter is en veel sportiever?

Even wat rondetijden van de ring :)

http://drivr.be/2011/06/1...s-trophy-pakt-ringrecord/

Youtube: DashcamNL

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:45:
Thanx! Tja afschrijving, ik denk er over een jaar of 2 in nederland nog wel 27.000 voor te vangen, dan zou ik geen verlies hebben gemaakt btw. Heb gister al een aantal zeer geintresseerde ervoor gehad toen ik aan het tanken was, denk dat dat niet zo'n probleem word. Ik heb een aangifte formulier door bpmberekenen.com laten maken en denk 5000 euro aan bpm kwijt te zijn, is denk ik heel netjes. De auto zal incousief nieuwe remschijven en klauwen, en een chip van ziptuning zon 26000 euro kosten. Er komen ook nog angeleyes en stadslicht in led voor ipv de mistlampen, laat een docking voor mn telefoon inbouwen zodat die over de autoantenne heen gaat en laat de olie,koelvloestof en de olie voor de stuurbekrachtiging vervangen. Maar dat zijn echt de kosten niet..
ALs het om restwaarde gaat:

- Hou de auto origineel. Monteer gerust een Xenon set, maar wel een van BMW.
- Reken je niet rijk. Een import is altijd goedkoper dan een origineel Nederlandse auto. Je hebt ook geen NAP.

• 418O2
dfrenner schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:25:
[...]

Je weet dat de GTI slechts een allemansvriendje is, waar de Renault een werkelijke bochtenvreter is en veel sportiever?

Even wat rondetijden van de ring :)

http://drivr.be/2011/06/1...s-trophy-pakt-ringrecord/
Ja dat zegt inderdaad superveel over dagelijks gebruik...

• KillaZ
Dan mis je zijn punt....Hij reageert toch duidelijk op het statement dat een RS waarschijnlijk tegenvalt bij het "serieuze" bochtenwerk omdat de "non-sport" modellen puur op comfort gericht zijn?

Dat is onjuist en die ringtijden laten dat zien.

[ Voor 17% gewijzigd door KillaZ op 16-03-2012 12:58 ]

K to the KillaZ

• BlakHawk
418O2 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:46:
Ja dat zegt inderdaad superveel over dagelijks gebruik...
Nee, maar de TS wil liever sportief zegt hij toch?

Daarnaast was die post een reactie op deze post.
Merijn. schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:42:
Rij voor mijn werk in een 2011 Clio (Eco model) maar als je "Duits" + sportonderstel gewend bent, is het Franse comfort toch wel een zware afknapper, zeker als je van wat steviger bochtenwerk houdt. Nu zal dit bij een RS model wel wat beter voor elkaar zijn, maar toch...
Dit impliceert dat het Franse comfort een afknapper is en dat de RS divisie van Renault het best wel iets beter voor elkaar heeft, maar het niet haalt bij de Duitse jongens...

Terwijl in de racerij Renault het een stuk beter voor elkaar heeft dan de Duitse jongens.

Ik wil nog wel even wat rondetijden voor je quoten:
101. Renault Megane RS 265 Trophy 8:07.97 Laurent Hurgon
102. Porsche 964 Turbo 3.3 (320hp) 8:08.71 BMI
103. Ferrari 360 Modena 8:09.00 Sport Auto
104. Lamborghini Diablo SV 8:09.00 sportauto
105. Audi RS6 Avant (C6) 8:09.00 Audi claim
106. Audi TT-RS Coupe 8:09.00 SportAuto
107. Porsche 993 GT2 8:09.30 Sportauto
108. Donkervoort D8 180R 8:10.00 Sport Auto
109. Dodge Viper GTS 8:10.00 Sport Auto
110. Alpina B6 S 8:10.00 sportauto
111. KTM X-Bow 8:10.00 sportauto
112. Mercedes E63 AMG 8:10.00 sportauto
113. Porsche Cayman S 8:11.00 Walter Roehrl (*mfr.
114. Mitsubishi Lancer EVO IX 8:11.00 BMI
115. Porsche 993 Turbo 3.6 factory kit 8:12.00 sportauto
116. Mercedes SL 55 AMG 8:12.00 Sport Auto
117. Lotus Esprit Sport 350 8:13.00 Sport Auto
118. Dodge Viper SRT-10 8:13.00 Sport Auto
119. BMW M5 (E60) 8:13.00 Sport Auto
120. Ferrari F355 8:13.00
121. Mercedes C 63 AMG 8:13.00 sport auto
122. Artega GT 8:13.00 Horst von Saurma
123. Dodge Viper SRT-10 Roadster 8:13.00 Sportauto
124. Mercedes SL65 AMG 8:14.00 Sport Auto
125. Mercedes SLK 55 AMG Black Series 8:14.00 Sport Auto
126. Alpina B3 Biturbo 8:14.00 sportauto
127. Alpina B3 Biturbo Coupe 8:14.00 Horst von Saurma
128. Porsche 997 Carrera 8:15.00 Walter Rƶhrl
129. RUF BR2 EKS 8:15.00 sportauto
130. Alpina Z4 Roadster S 8:15.00 sportauto
131. RUF CTR2 8:15.00 AutoCar
132. Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR 8:15.00 BMI
133. BMW 1 Series M Coupe 8:15.00 Sport Auto
134. Aston Martin DB9 8:16.00 Sport Auto
135. Honda NSX 3.0 (1991) 8:16.15 Motoharu Kurosawa (b
136. BMW M6 Cabrio 8:16.52 Wolfgang Kaufmann
137. Renault Megane R26.R 8:16.90 Vincent Bayle
138. Porsche 996 Carrera 8:17.00 Sport Auto
139. Porsche 996 Carrera 320hp 8:17.00 Sport Auto
140. Aston Martin V12 Vanquish 8:17.00 Sport Auto
141. Chevrolet Corvette C5 Comm. Edition Targa 8:18.00 Sportauto
142. Maserati Coupe GranSport 8:18.00 Sport Auto
143. Porsche 987 Boxster S (276bhp) 8:18.00 Walter Rohl
144. Lexus IS F 8:18.00 Sport Auto
145. Porsche Boxster S (facelift) 8:18.00 sportauto
146. Audi RS3 Sportback 8:20.00 sportauto
147. Audi RS6 (C5) 8:20.00
148. Chevrolet Camaro SS 2010 8:20.00 Chevrolet test team
149. BMW M3 (E46) 8:22.00 “Sport Auto”
150. Mercedes C 55 AMG 8:22.00 Sport Auto
151. BMW Z3 M Coupe 8:22.00 sportauto
152. Nissan Skyline R32 GT-R 8:22.38 Motoharu Kurosawa (b
153. Chevrolet Cobalt SS/TC 8:22.85
154. Porsche 986 Boxster S (262bhp) 8:23.00 Sport Auto
155. Aston Martin DB7 GT 8:23.00 Sport Auto
156. VW Golf R 8:23.00 Hans Joachim Stuck
157. Mercedes SLK 55 AMG 8:24.00 Sport Auto
158. Subaru Impreza WRX STi 8:24.00 Sport Auto
159. BMW X6 M 8:24.00 sportauto
160. Mitsubishi Evo VII 8:25.00 Sportauto
161. Audi RS4 Avant (B5) 8:25.00 Sportauto
162. Mitsubishi Lancer Evo VI 8:25.00 Sportauto
163. Callaway C12 8:25.00 Sport Auto
164. Jaguar XKR 8:25.00 Sport Auto
165. Lotus Exige S Performance-Pack 8:25.00 Sport Auto
166. Mercedes SLK 32 AMG 8:26.00 Sport Auto
167. Nissan 350Z (283bhp) 8:26.00 Sport Auto
168. BMW 335i Coupe 8:26.00 Sport Auto
169. Audi S5 8:26.00 Sport Auto
170. Ford Focus RS Mk. II 8:26.00 Sport Auto
171. BMW M5 (E39) 8:28.00 Sport Auto
172. Porsche 993 Carrera 8:28.00 Sport Auto
173. Porsche 993 Carrera Cabrio 8:28.00 Sport Auto
174. Porsche 964 Carrera RS 8:28.00 sportauto
175. Porsche 993 Carrera 2 (285 PS) 8:28.00 Sport Auto
176. Nissan Skyline GT-R R34 8:28.10 Autocar
177. Nissan Skyline GT-R R33 V-Spec II 8:28.10 Steve Sutcliffe
178. Mercedes CLK 55 AMG 8:29.00 Sport Auto
179. Audi S4 (B6) Avant 8:29.00 sportauto
180. Audi TT-S Coupe 8:29.00 Sport Auto
181. Renault Megane RS Mk III 8:29.00 Horst von Saurma
182. Maserati Coupe Cambiocorsa 8:30.00 Sport Auto
183. VW Scirocco R 8:30.00 Hans Stuck
184. Pontiac G8 GXP 8:30.00 Non-Professional Guy
185. Cadillac STS-V 8:31.00 AutoWeek
186. BMW Z4 3.0i 8:32.00 Sportauto
187. BMW Z4 3.0si Coupe 8:32.00 Sportauto
188. BMW Z3 M Roadster 8:32.00 Sport Auto
189. Lotus Exige 8:32.00 Sport Auto
190. Porsche 986 Boxster S (248bhp) 8:32.00 Sport Auto
191. Porsche Cayenne Turbo (Mk II) 8:33.99 Patrick Simon
192. Vauxhall VX220 Turbo 8:34.00 “Sport Auto”
193. Opel Speedster Turbo 8:34.00 Sportauto
194. BMW Z3 3.0i 8:34.00 Sport Auto
195. BMW M3 (E36) 8:35.00 Sport Auto
196. Ford Focus ST 8:35.00 Patrick Bernhard
197. Opel Astra OPC ’05 8:35.00 Manuel Reuter
198. Mini John Cooper Works 8:35.00 Sport Auto
199. Porsche 987 Boxster S (291bhp) 8:35.70 Auto Zeitung Superca
200. Porsche 986 Boxster (225bhp) 8:36.00 Sport Auto
201. Alpina B3 3.3 Limousine 8:36.00 sportauto
202. Subaru Impreza GT Turbo 8:37.00 Sport Auto
203. Maserati 3200 GT 8:37.00 Sport Auto
204. Mercedes C 32 AMG 8:37.00 Sport Auto
205. VW Golf Mk IV R32 8:37.00 Sport Auto
206. Honda NSX 3.2 8:38.00 Sportauto
207. Renault Megane Sport Trophy 8:38.00 Sportauto
208. Mercedes SL 500 8:38.00 Sport Auto
209. Porsche 996 Carrera 4 8:38.40 Steve Sutcliffei
210. Mazda 3 MPS 8:39.00 Owen Mildenhall
211. Honda S2000 8:39.00 Sport Auto
212. Morgan Aero 8 8:39.00
213. BMW 135i Coupe (E82) 8:39.20
214. Audi TT 2.0 TFSI (8J) 8:40.00 Sport Auto
215. Chevrolet Corvette C5 automatic 8:40.00 Sportauto
216. Bentley Continental GT 8:40.30
217. Aston Martin DB7 Vantage 8:41.00 Sport Auto
218. Audi S3 (8L) 8:41.00 Sport Auto
219. Lotus Elise SC 8:41.90 AutoBild Sportscars
220. Audi S4 (B5) 8:42.00 Sport Auto
221. Audi TT Coupe quattro (8N) 8:42.00 Sportauto
222. Lotus Exige MK1 8:42.00 Sport Auto
223. Honda Integra Type R (DC2) 8:43.00 Sportauto
224. Chevrolet HHR SS 8:43.52 GM Claim
225. Volvo C30 T5 8:44.70 sportauto
226. Porsche 964 Carrera 4S 8:45.00 sportscars
227. VW Scirocco 2.0 TSI 8:46.40 Sport Auto
228. Honda Civic Type-R (EP3) 8:47.00 Sport Auto
229. Renault Clio III Sport 8:47.48 Grégory FARGIER
230. Opel Corsa OPC 8:47.99 Manuel Reuter
231. Porsche 964 Carrera 8:48.50 sportauto
232. VW Golf Mk V R32 8:49.00 Sport Auto
233. Renault Clio V6 Mk I 8:49.00 Sportauto
234. Mercedes E 55 AMG 8:50.00 sport auto
235. BMW E30 M3 Sport Evolutione 8:50.00 sportauto
236. Porsche Cayenne GTS (Mk II) 8:50.02 Autozeitung (Walter
237. Alfa Romeo 156 GTA 8:51.00 Sport Auto
238. Mercedes C 43 AMG 8:51.00 Sport Auto
239. Mercedes CLK 430 8:52.00 Sport Auto
240. VW Golf Mk V GTI 8:53.00 Sport Auto
241. VW Golf Mk IV GTI 8:54.00 Sport Auto
242. Porsche 986 Boxster (201bhp) 8:54.00 Sport Auto
243. Opel Zafira OPC 8:54.00 Manuel Reuter
244. BMW X6 xDrive50i 8:54.40 Auto Bild Sportscars
245. Mini Cooper S Works 8:55.00 Sport Auto
246. Range Rover Sport V8 SC 8:55.00 Paul Wijgaertz
247. Lotus Esprit Turbo SE 8:58.00 Sport Auto
248. Suzuki Swift Sport 9:00.10 Dale Lomas
249. Renault Twingo RS (Cup Chassis) 9:00.40 Dale Lomas
250. VW Golf Mk IV V6 4Motion 9:09.00 Sport Auto
251. Fiat Grande Punto Abarth EsseEsse 9:09.00 Sport Auto
252. VW Corrado VR6 9:24.00 autobild
253. Opel Calibra 4×4 9:25.00 autobild
254. Mazda MX 6 9:29.00 autobild
255. Toyota MR2 9:30.00 autobild
256. Mini Cooper S 9:31.00 Marco 2002
257. Nissan 200SX 9:35.00 autobild
258. VW Polo GTI 9:46.20 Wolfgang Kaufmann
259. Mitsubishi Eclipse 9:55.00 autobild
260. Mazda 626 (1999) 9:58.78 Meeting Mazda
261. Mercedes G 55 AMG 11:29.50 AutoBild Sportscars
Dat is gewoon een erg knap staaltje werk...
De Renault Megane RS is aardig wat stapjes boven de Golf GTI als het gaat om bochtenwerk en het onderstel...
KillaZ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:57:
Dan mis je zijn punt....Hij reageert toch duidelijk op het statement dat een RS waarschijnlijk tegenvalt bij het "serieuze" bochtenwerk omdat de "non-sport" modellen puur op comfort gericht zijn?

Dat is onjuist en die ringtijden laten dat zien.
Dat was mijn punt inderdaad...

• 418O2
:w veel plezier met je lijstje. Als je hier serieus waarde aan hecht dan heb je het niet begrepen

Verwijderd

Ik heb afgelopen zomer 2 weken in de 335i gereden, heerlijke auto. Maar moet je die werkelijk nog chippen?

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:04
dfrenner schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:25:
[...]

Klopt... :)
Mijn ervaring is gebaseerd op Eco-Clio's, 206jes (GTI en RC), een Megane 2.0 uit '04 en diverse Golf / Polo GTI's (G40) en hun spaanse neefjes. Helaas is er in mijn vrienden en kennissen kring geen RS aanwezig. Daarom dat ik er ook bij had gezet dat de RS versies het waarschijnlijk wel beter voor elkaar zouden hebben.

Ben het wel met je eens dat VW het op de veilige toer gooit met zijn sportieve modellen, maar denk ook dat de meeste mensen dat juist willen. Met de huidige wegen (drempels / woonwijken / etc.) is dat gewoon veel praktischer en comfortabeler.

Maar dit gaat behoorlijk offtopic, hoop dat TS veel plezier heeft van haar aanwinst. Ziet er in ieder geval gaaf uit! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:28:
Ik heb afgelopen zomer 2 weken in de 335i gereden, heerlijke auto. Maar moet je die werkelijk nog chippen?
Met de chip is mijn auto net zo snel op 100 als een m3, maar wat ik vooral interessant vind is het brandstofgebruik.. Mag een litertje terug in de stad en dat scheelt me toch weer een tientje per tank.

Verder komen er idd alleen orginele bmw onderdelen in, zoveel scheelt het niet omdat ik het een stuk goedkoper via mn baas kan regelen, en staat wel zo netjes, auto krijgt wel een NAP pas, hij is i. Duitsland altijd dekra gekeurd en hele historie is bekend, dat moet ik even aangeven voor zo'n pas..
Wel wennen hoor elke keer als de auto dat gekke gordelaanbieding uitschuift hihi

• TheCrius
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:49:
[...]

Met de chip is mijn auto net zo snel op 100 als een m3, maar wat ik vooral interessant vind is het brandstofgebruik.. Mag een litertje terug in de stad en dat scheelt me toch weer een tientje per tank.

Verder komen er idd alleen orginele bmw onderdelen in, zoveel scheelt het niet omdat ik het een stuk goedkoper via mn baas kan regelen, en staat wel zo netjes, auto krijgt wel een NAP pas, hij is i. Duitsland altijd dekra gekeurd en hele historie is bekend, dat moet ik even aangeven voor zo'n pas..
Wel wennen hoor elke keer als de auto dat gekke gordelaanbieding uitschuift hihi
Had het serieus niet gedaan, die chip laten monteren. De brandstofcijfers zijn meestal mooier dan het is. Voor diesel haal je veel meer rendement uit een chip. Ik zou persoonlijk geen 335i kopen als ik weet dat deze gechipt is geweest.

• KillaZ
TheCrius schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:34:
[...]

Had het serieus niet gedaan, die chip laten monteren. De brandstofcijfers zijn meestal mooier dan het is. Voor diesel haal je veel meer rendement uit een chip. Ik zou persoonlijk geen 335i kopen als ik weet dat deze gechipt is geweest bij Ziptuning.
Fixed ;)

K to the KillaZ

• 418O2
Ga echt niet naar ziptuning. Je hebt dan binnen notime je bak aan stront.

Ga eerst maar rijden en kijk wat je er van vindt. Mis je vermogen (wat op de weg niet gaat gebeuren) neem dan een fatsoenlijk in- en uitlaatsysteem en laat je software bij een goede tuner optimaliseren.

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:55:
Ga echt niet naar ziptuning. Je hebt dan binnen notime je bak aan stront.

Ga eerst maar rijden en kijk wat je er van vindt. Mis je vermogen (wat op de weg niet gaat gebeuren) neem dan een fatsoenlijk in- en uitlaatsysteem en laat je software bij een goede tuner optimaliseren.
Is het zo erg? Een aantal klanten op de zaak hebben daar hun auto weggebracht en waren er juist heel tevreden over..had al bewust naar een wat proffesionelere gezocht omdat ik me niet kon voorstellen dat je voor 200 euro klaar was..
Enne vermogen genoeg.. Auto heeft amper genoeg grond o. Grip op te pakken als ikdoorzet in sport >:)
Leuk detail, in duitsland 44 liter getankt en hijis nu pasop 1/4 de. 270 km terug gereden, toen op en neer de stad door in sport en weer naar huis( 60 km) en vandaag zon 80 km gemaakt.

Krijg maandag een mailtje van de belasting wat de bpm totaal kost, heb een beetje gesmokkeld met acc. Auto heeft letterlijk alles er op en er aan en heb alleen het kanteldak, flippers en leer aangegeven. Leuk gesprekje gehad met de beste man en hij heeft alleen de houten afwerking en 18 inch velgen erbij gerekend.. _/-\o_ als je extra acc. Onder de 1500 euro blijven word dit er niet bijgerekend! Scheelt toch weer 400 in bpm ;)

• Rene
Schitterende wagen :D Hulde voor je besluit en ik denk de beste keuze die je kon maken.

Hoop alleen wel dat je verstandige keuzes blijft maken. En daar bedoel ik mee dat je die chip van Ziptuning lekker achterwege laat. Denk je nou echt dat je auto opeens net zo snel wordt als een M3, en 1 liter per 100Km minder gaat verbruiken. Je hebt nu een dijk van een motor en deze zou ik persoonlijk lekker laten zoals hij gebouwd is :)

Wat betreft je angel eyes, dit is persoonlijk, maar ik vind het niet mooi. Tevens denk ik in combinatie met het chippen dat je auto alleen maar minder waard wordt. mensen die deze wagens kopen willen hem het liefst origineel. Ik zou er in ieder geval omheen lopen als ik een geimporteerde BMW met chiptuning en angel eyes in de advertentie ziet staan!

Maar nogmaals, ieder zijn ding en veel plezier met je schitterende auto!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:42

vhal

ಠ_ಠ

Mooie wagen,

Doe jezelf en de bmw liefhebbers een lol en laat de tjoening bij ziptuning, de carstyle led strips en andere opsmug achterwege. Dat verdient zo'n wagen niet.

Tenzij je er echt een sjonniebak van wil maken...

Strava

• Grrrrrene
  • Niet online
Doodzonde dat je die mooie, nette 335i gaat chippen. Dat heeft hij niet nodig en is mijns inziens killing voor je verkoopwaarde over een paar jaar. Over Ziptuning hoor ik ook veel slechte verhalen, maar heb er zelf geen ervaring mee :) Om een beetje waardebehoud te bewerkstelligen moet je hem wel een beetje origineel houden... Dus geen chip en geen extra ledjes e.d. Er rijden al genoeg foute BMW's rond :)

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 18-03-2012 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
peugeot206gt schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:06:
Schitterende wagen :D Hulde voor je besluit en ik denk de beste keuze die je kon maken.

Hoop alleen wel dat je verstandige keuzes blijft maken. En daar bedoel ik mee dat je die chip van Ziptuning lekker achterwege laat. Denk je nou echt dat je auto opeens net zo snel wordt als een M3, en 1 liter per 100Km minder gaat verbruiken. Je hebt nu een dijk van een motor en deze zou ik persoonlijk lekker laten zoals hij gebouwd is :)

Wat betreft je angel eyes, dit is persoonlijk, maar ik vind het niet mooi. Tevens denk ik in combinatie met het chippen dat je auto alleen maar minder waard wordt. mensen die deze wagens kopen willen hem het liefst origineel. Ik zou er in ieder geval omheen lopen als ik een geimporteerde BMW met chiptuning en angel eyes in de advertentie ziet staan!

Maar nogmaals, ieder zijn ding en veel plezier met je schitterende auto!
Angeleyes is ook een beetje een verzamelnaam , weet iedereen waar ik over praat haha.. De lampen worden vervangen door xenon( wit licht) die zijn nu geel. Kan je vanuit bmw fabriek af laten doen maar dan moet je er bpm over betalen. Lampen worden via mn baas besteld en dealer ingezet, niet bij de garage om de hoek oid.ook de gele mistlampen worden vervangen door wit led licht, die lopen rond met in het midden een grote. Zit op de nieuwe grand coupe ect.
Chippen ben ik nog niet over uit, eerst word er een beter uitlaatsysteem onder gezet van bmw performance zelf en er komen ook remmen van die lijn onder.. Topspul en gewoon orgineel van bmw.
Maak je geen zorgen, het word écht geen sjonniebak hoor! Wil de auto iets meer personaliseren.
Ben vandaag 2 uur bezig geweest met wassen, waxen, crhomepoets, velgenspray en auto glimt weer _/-\o_
Ben superblij dat ik deze auto gekocht heb, waar tweakers niet goed voor is >:)

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 20:18
Enige upgrade die je moet doen is een lsd plaatsen als dit nog niet het geval is, chippen is inderdaad not done.

[ Voor 16% gewijzigd door Het Fantoom op 18-03-2012 23:09 ]

• BlakHawk
Ik zou hem echt "standaard" houden! Waarom chippen?
Je rijdt nu al 99% van de stoplichtsprintjes zoek. Is het echt niet genoeg?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:31
dfrenner schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:33:
Ach, iedereen wil natuurlijk sneller en sneller en sneller.. maar ik zou eerst zeggen, rij er eerst een tijd mee en geniet ervan. Als je daarna alsnog vermogen mist, dan moet je het overwegen (en dan dus niet bij Ziptuning :P )

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegene die wat over de bpm vroeg:
Kosten die ik tot nu heb:
- 89 euro 5 daags kenteken
- 25 euro overschrijvingskosten
-100 euro rwd kosten, auto checken en kenteken
-30 euro benzine kosten terug
Normaal nog 20 euro controle bmw procar, voor mij gratis
-5800 bpm, heb niet alle opties aangegeven, normaal zou die 6500 zijn maar had een aardige belasting meneer

Apk word morgen door de garage gedaan en denk dat de platen drukken nog 2 tientjes kost.

• TheCrius
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:19:
Voor diegene die wat over de bpm vroeg:
Kosten die ik tot nu heb:
- 89 euro 5 daags kenteken
- 25 euro overschrijvingskosten
-100 euro rwd kosten, auto checken en kenteken
-30 euro benzine kosten terug
Normaal nog 20 euro controle bmw procar, voor mij gratis
-5800 bpm, heb niet alle opties aangegeven, normaal zou die 6500 zijn maar had een aardige belasting meneer

Apk word morgen door de garage gedaan en denk dat de platen drukken nog 2 tientjes kost.
Was er wel benieuwd naar maar volgens mij heb je een best goede deal gedaan! Veel succes in ieder geval met het monster. :D

• Sick Nick
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

dfrenner schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:33:
Vermogen went, ik zou eerst een tijdje stock doen en dan over een half jaar ofzo chippen voor het nieuwe auto gevoel :P

• TheCrius
Als je nog sneller wilt, dan wordt het volgens mij wel heel lastig om een alternatief in de zelfde (prijs)klasse te vinden... :)

• PWM
  • Niet online

PWM

TheCrius schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:57:
Als je nog sneller wilt, dan wordt het volgens mij wel heel lastig om een alternatief in de zelfde (prijs)klasse te vinden... :)
Valt wel mee hoor ;)

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 20:18
TheCrius schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:57:
Sneller als in het bochtenwerk kan zelfs in een veel lagere prijsklasse:
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:28:
Toch ben ik erg tevreden over mijn tdi blok en zeker het bochtenwerk, mijn seat pakt dat veel beter als de 335 van mijn werk.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
Het Fantoom schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:09:
[...]

Sneller als in het bochtenwerk kan zelfs in een veel lagere prijsklasse:

[...]
Das een goede grap :+ Humor is er ook nog op tweakers.net.

• TheCrius
Dat is inderdaad een bazenauto, maar vind je die wel onder de 50.000? ;)

@Het fantoom: ik moest lachen. :7

[ Voor 51% gewijzigd door TheCrius op 20-03-2012 03:16 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1 2 Laatste