Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Golf gti of seat ibiza cupra kopen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, seriously dit mag wel och? Net jullie eisen door gelezen so i give it a go..

Helaas is mijn seat ibiza fr niet meer zo blij met me, heb de auto van mijn vader overgenomen en het hele onderstel is naar de klote. Auto gaat volgende week terug naar de dealer die me er nog verassend veel voor gaf.
Ik wil liever niet op mijn gammele fietsje overal heen dus heb op korte termijn een andere auto nodig. Deze seat is een tdi met een 6 bak, leuk autotje maar mag wel wat extra.
De twee kandidaten zijn of een seat ibiza cupra of een golf gti.
Budget is tot ongeveer 23.000, kan ik of een jonge bocanegra voor halen of een gti uit 2008.
Wat adviseren jullie?
Het is toch allemaal vw onderdelen, de seat is lichter en heeft vooral een stuk snellere acceleratie van 7,3, tewijl die dikke golf er 11 sec over doet. Ze hebben dezelfde dsg automaat, seat is 150 kilo lichter dus iets aantrekkelijker in wegenbelasting.
Wat zijn verder de pro's en con's? Wie heeft een van deze auto's en kan me wat meer vertellen?
Ps polo is geen optie, ik wil mijn uitzicht niet verpesten.

Auto krijgt sowiso een custom chip, maar dat is bijzaak.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:54

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:21:
de seat is lichter en heeft vooral een stuk snellere acceleratie van 7,3, tewijl die dikke golf er 11 sec over doet.
Hoe kom je daar bij? Een 2008 GTI met DSG doet er 6,9 seconden over om op de 100 te komen ;)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Topicstarter
Oeps! Sorry, ipad werkt niet helemaal naar behoren sinds mn invisible shield erop zit.
Als ik bij de specs kijk vAn bijv marktplaats hebben de autos ong de zelfde acceleratie en brandstof verbruik. Seat zijn top ligt 10 km lager maar verder zie ik niet veel verschil behalve de nieuwprijs dan. Wat zou jij aanraden?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Denk niet dat je zo'n ding verzekerd krijgt op je eigen naam als je leeftijd in je profiel klopt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je 23K aan een auto uit kunt geven op die leeftijd kan je de 200 euro per maand verzekering ook wel lappen Gunner. ;)

@TS: Als de keuze alleen tussen die twee gaat zou ik voor de Seat kiezen, Golfjes zijn er al genoeg en de 6 GTI vind ik ook niet mooi.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AtleX schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:40:
Als je 23K aan een auto uit kunt geven op die leeftijd kan je de 200 euro per maand verzekering ook wel lappen Gunner. ;)
Daar heb je ook weer gelijk in Atlex. Maar de praktijk leert dat mensen dat niet doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 23-02-2012 13:41 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 09:27
Ik weet niet wat je specifieke eisen zijn maar wellicht is een iets oudere S3 ook een optie, of wellicht een Bmw 335 of zelfs een CLS500. Ik zou nooit 23k uitgeven aan een ibiza...

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:41:
[...]

Daar heb je ook weer gelijk in Atlex. Maar de praktijk leert dat mensen dat niet doen.
Ik werk bij een dealer dus verzekeren is geen probleem, ik ben voor een cupra wa+ uitgebreide casco 75 euro per maand kwijt.
M'n baas ziet me liever in een leaseauto van de zaak rijden maar kan helaas geen 335 betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:44:
Ik weet niet wat je specifieke eisen zijn maar wellicht is een iets oudere S3 ook een optie, of wellicht een Bmw 335 of zelfs een CLS500. Ik zou nooit 23k uitgeven aan een ibiza...
335 is duurder in onderhoud, ik krijg het btw vrij maar ik moet toch echt wat jaartjes doorwerken voordat ik me zo'n auto kan veroorloven. Mercedes heb ik geen intresse in en een audi is gewoon een opgepompte vw..

Ik wist trouwens niet dat een gti niet standaard een dsg automaat had?? Iemand ervaring wat voor 6 bak erin zit? Een zelfde als in de ibiza?

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
Kijk voor 23k heb je keuze uit heel veel auto's.
Dus wat zijn je eisen of je echt dat wij kiezen tussen seat en vw.

Want voor 23k kan je een 350z halen als je een echte sport auto wil.
Of wil je een "normale" auto maar met een sportieve motorblok erin (Dus de VW/Seat).

Verwijderd

Wat zijn precies je eisen? Want blijkbaar gaat het je alleen om snel optrekken als ik dit zo lees dus dan is het antwoord ook simpel: neem de snelst optrekkende auto van de twee:) .

Je vergelijkt twee totaal verschillende auto's met elkaar, zonder je eisen te noemen, dus dan is het voor ons lastig om hier iets over te zeggen lijkt me. Een voorbeeld is bijvoorbeeld al de ruimte die je hebt in deze twee auto's, een groot verschil.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:28

Player1S

Probably out in the dark

Correct me if I'm wrong maar

Ibiza is beetje de Polo van Seat terwijl je de Golf kunt vergelijken met een Leon.

Je wilt dus geen Polo maar wel een Ibiza?

Verder ligt het er een beetje aan wat je wilt. Persoonlijk valt een Golf hier af. Op iedere hoek van de straat staat er minimaal wel 1. Dus zou ik, als je de keuze tot die 2 beperkt, voor de Ibiza gaan. Net iets bijzonderder.

Als je je niet wilt beperken tot VAG, zou ik, wederom persoonlijk, eerder kijken naar een Abarth Punto. Nieuw kost ie zo'n 23.200. Doe je huidige auto als inruil en je kunt alle opties kiezen. Sterker nog, mogelijk hou je geld over tenzij je het EsseEsse pakket erbij neemt.
En dan heb je, IMHO, ook een zeer leuke auto.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

De Ibiza daarentegen heeft dan weer zeer weinig ruimte en een slecht afgestelde DSG-bak.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:00:
De Ibiza daarentegen heeft dan weer zeer weinig ruimte en een slecht afgestelde DSG-bak.
Hoe kan dat nou weer? Iedereen roept altijd dat het 'dezelfde' auto's zijn.
L1nt schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:58:
Je wilt dus geen Polo maar wel een Ibiza?
Dat is idd een beetje raar.
L1nt schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:58:
Op iedere hoek van de straat staat er minimaal wel 1.
Eentje uit het jaar kruik wellicht.

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 23-02-2012 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties! Ik ben echt opzoek naar een auto waar ik mee naar vriendinnen kan, werk ect. Auto gaat absoluut niet meer dan 20.000 km per jaar maken. Ik vind een nissan of s2000 ook geweldige auto's maar er moeten toch zeker wel 4 mensen in kunnen. Verder hoef ik geen slome trapbak en wil ik ook met 160 reactie krijgen als ik het gaspedaal indruk.
De reden dat ik een cupra of gti aanhaal is dat deze nog wel redelijk betaalbaar in verzekering en wegenbelasting zijn, redelijk solide onderdelen hebben en met niet teveel moeite 4 personen mee kunnen.
Ibiza heeft hetzelfde onderstelsel als een polo, het gaat me daar puur om uiterlijk en ik vind de polo gewoon een golf die te heet door de wasstraat gereden is..

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:02:
[...]

Hoe kan dat nou weer? Iedereen roept altijd dat het 'dezelfde' auto's zijn.
Geen idee, maar ik rijd nu 2,5 jaar in de 'nieuwe' Ibiza en de DSG is op D al bij 45 km/u in zijn 7, waardoor terugschakelen naar zijn 2 (bij volgas) vaak ongewenst slippen oplevert, terwijl de S stand meer dan regelmatig niet wil schakelen bij 4000rpm, waardoor mensen op straat naar je kijken omdat je 50 rijdt met 4000rpm.

De D had wat sportiever afgesteld mogen zijn, want nu zit er een enorm gat tussen de D en S.

Edit: In de laatste Ibiza SC zit ik (1.79m) met mijn hoofd tegen het dak op de achterbank. Voor het geval je dus vaak 4 mensen wilt vervoeren is dit wel een aandachtspunt. Mijn normale zitstand (stoel redelijk naar achter) kan ook niet als er iemand achter me zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 14:07 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:06:
Thnx voor de reacties! Ik ben echt opzoek naar een auto waar ik mee naar vriendinnen kan, werk ect. Auto gaat absoluut niet meer dan 20.000 km per jaar maken. Ik vind een nissan of s2000 ook geweldige auto's maar er moeten toch zeker wel 4 mensen in kunnen. Verder hoef ik geen slome trapbak en wil ik ook met 160 reactie krijgen als ik het gaspedaal indruk.
De reden dat ik een cupra of gti aanhaal is dat deze nog wel redelijk betaalbaar in verzekering en wegenbelasting zijn, redelijk solide onderdelen hebben en met niet teveel moeite 4 personen mee kunnen.
Ibiza heeft hetzelfde onderstelsel als een polo, het gaat me daar puur om uiterlijk en ik vind de polo gewoon een golf die te heet door de wasstraat gereden is..
Leon Cupra <---> Golf GTI zou dan geen beter vergelijk zijn?

Met vloeken in de kerk zeg ik 147 GTA, met een betrouwbaar V6 blok, voordat ik heel hard weg ren.

* KillaZ rent weg

K to the KillaZ

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:00:
Scheelt dat echt zoveel? Qua specs hebben ze dezelfde automaat en flippers, seat heeft er een knappe 1.4 in weten te duwen terwijl de golf een 2.0 heeft.

Leon is ook een mooie auto alleen wel een stukje zwaarder, het hoeft geen familie auto te zijn gezien iedereen hier zijn eigen auto heeft. Voordeel van de ibiza is dat hij ook wat minder parkeerruimte hoeft dan een leon.
Ik wil ook alleen een golf hatchback dus dat beperkt de zoektocht daarin ook wel direct heel erg.

R32 valt vanwege zijn gewicht en verbruik ook af.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28

vhal

ಠ_ಠ

Als ik mijn collega moet geloven met een Ibiza Cupra (laatste model met DSG bak) moet de olie maandelijks bijgevuld worden en is de DSG bak inderdaad 1 van het exemplaar "bonken en stoten".

Overigens doe je je vriendinnen geen plezier om ze achterin een ibiza te plaatsen maar dat geldt persoonlijk wel voor elke B klasser. je kan wellicht eens kijken naar een Leon, deze zijn nu absurb goedkoop.

offtopic:
Overigens een vrouw uit 1992 die geen slome bak wil en reactie op het gaspedaal wil als ze 160 rijdt....wait...wuut... :+

Strava

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Geen idee, maar ik rijd nu 2,5 jaar in de 'nieuwe' Ibiza en de DSG is op D al bij 45 km/u in zijn 7, waardoor terugschakelen naar zijn 2 (bij volgas) vaak ongewenst slippen oplevert, terwijl de S stand meer dan regelmatig niet wil schakelen bij 4000rpm, waardoor mensen op straat naar je kijken omdat je 50 rijdt met 4000rpm.

De D had wat sportiever afgesteld mogen zijn, want nu zit er een enorm gat tussen de D en S.

Edit: In de laatste Ibiza SC zit ik (1.79m) met mijn hoofd tegen het dak op de achterbank. Voor het geval je dus vaak 4 mensen wilt vervoeren is dit wel een aandachtspunt. Mijn normale zitstand (stoel redelijk naar achter) kan ook niet als er iemand achter me zit.
De fr die ik heb is nog een laat 2008 model, ik ben 1,70 en klopt zeker wat je aangeeft, ik moet mn stoel verder naar voren en rechter stellen als er iemand achterin zit. Nog nooit klachten gehad dus is denk ik altijd comfortabeler dan het ov.

Hoe zit het dan me de degenlijkheid van alfa? Vergelijkbaar met bijv lancia? Zo ja dan valt die direct af..

Verwijderd

Topicstarter
Leon zit wel in dezelfde specs als de gti, alleen deze heeft wel als minpunt dat die alleen 5 dr is. Er staat een lim. 310 op marktplaats, maar deze is ook handgeschakeld. Hoeft geen probleem te zijn maar ik dacht dat dsg standaard was op de cupra's?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Heb je wel eens naar de Megane Coupe RS gekeken? Persoonlijk een mooiere auto dan de saaie Golf GTI, alleen het zicht (schuin)achter is rampzalig (alsof je in een tank rijdt). De beleving is echter niet te vergelijken met een GTI. De GTI gaat gewoon makkelijk naar de 200 zonder enige emotie (alsof je in een A8 zit), de RS is 1 grote orgie aan geluid en gevoel.

Strava

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:29

-tom-562

Oliesjeik

Wees origineel, koop een Mazda 3 MPS of een Ford Focus ST. Of wees nóg origineler, en koop een Mazda RX8

Vaak bu'j te bang!

• KillaZ
deadsy33 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:21:
Heb je wel eens naar de Megane Coupe RS gekeken? Persoonlijk een mooiere auto dan de saaie Golf GTI, alleen het zicht (schuin)achter is rampzalig (alsof je in een tank rijdt). De beleving is echter niet te vergelijken met een GTI. De GTI gaat gewoon makkelijk naar de 200 zonder enige emotie (alsof je in een A8 zit), de RS is 1 grote orgie aan geluid en gevoel.
Subtiel, subtiel......

@betrouwbaarheid Alfa: Het blok is een bewezen V6, duurder in onderhoud maar met het juiste onderhoud behoorlijk betrouwbaar (4,5 ton geen centje pijn). Over de 147 an sich kan ik weinig specifieks vertellen, maar volgens mij (alfisten: correct me if im wrong) is de 147 geen onbetrouwbaar model.

@Tom: De RX8 zuipt olie en blijft, ondanks de deuren, behoorlijk krap van binnen

[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 23-02-2012 14:26 ]

K to the KillaZ

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

subtiel of niet, ik kan het niet geheel ontkennen :P :Y)

Strava

• KillaZ
Renaultsport modellen zijn sowieso leuk. De clio is misschien wat klein, maar met zijn 182 pk een leuk bommetje (of was het 172 pk?)

Megane sport gaat nog een stap verder.

@TS: Megane RS 5 deurs....

K to the KillaZ

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat model Megane RS in de buurt komen van de Multipla. De nieuwe daarentegen :9~

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Met 23k kan je prima een A4/ 3 serie kopen vanaf 2008 (jaar van s-line uiterlijk naar standaard en de effecient dynamics). Zou daar eerder naar kijken dan deze auto's. Scheelt misschien 2 seconde in de 0-100, maar wereld van verschil in comfort!

Zo begint op bmw.nl de tweedehands (320i) vanaf 19,900 met 50k km uit 2008 en audi.nl (2.0 TDI) vanaf 20,900 met 95k km uit 2008. Dat zijn de goedkoopste, maar heb je wel dealer garantie/ondersteuning en houd je geld over ook.

Acceleratie is fijn als je even gas geeft, maar goed zitten heb je de gehele tijd dat je in de auto zit profijt van.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@Hierboven: Waarom voor een S-Line gaan als je voor 23k ook een audi S3 kunt kopen met 2.0 TFSI motor, dat is nog een heel stukje sneller dan wat hier in de TS genoemd wordt. Als het dan toch snel moet gaan... Ben het wel met je eens dat je heel wat geld kunt besparen als je een, iets minder snelle, A4 koopt met mooie aankleding :) Maar het moest snel...

Persoonlijk (voel je alsjeblieft niet aangevallen) vind ik 23k voor een Ibiza of een Golf toch een beetje weggegooid geld. Om eerlijk te zijn zou ik die S3 ook niet kopen, maar als ik dan toch 23k uit moest geven aan een redelijk compacte auto voor 4 personen, zou ik eerder zoiets kopen. Of de eerder genoemde Mazda 3 MPS ofzo. Dan houd je nog 8k euro over ook :o

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 23-02-2012 15:17 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Myrdreon schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:05:
Met 23k kan je prima een A4/ 3 serie kopen vanaf 2008 (jaar van s-line uiterlijk naar standaard en de effecient dynamics). Zou daar eerder naar kijken dan deze auto's. Scheelt misschien 2 seconde in de 0-100, maar wereld van verschil in comfort!

Zo begint op bmw.nl de tweedehands (320i) vanaf 19,900 met 50k km uit 2008 en audi.nl (2.0 TDI) vanaf 20,900 met 95k km uit 2008. Dat zijn de goedkoopste, maar heb je wel dealer garantie/ondersteuning en houd je geld over ook.

Acceleratie is fijn als je even gas geeft, maar goed zitten heb je de gehele tijd dat je in de auto zit profijt van.
Beankt voor het mee denken! Ik werk bij breeman dus kan tegen een leuk bedrag een bmw of mini kopen.. Ik rij ook refelmatig auto's voor een proefrit naar een van de andere vestigingen.
Een 335i is echt om te kwijlen, maar duur in verbruik, wegenbelasting en verzekering. Helaas gaat eennwa ook over de nieuwwaarde. De 125 i coupe is ook een mooi auto'tje, maar achterin erg klein en zijn dit wat beschaafdere auto's die meer op comfort gericht zijn. Seat e.d. Hebben een sportonderstel, net iets andere stoelen en ik vind f.w fijner dan achterwiel aandrijving.
A 4 is gelijk meer een zakenauto of gezinsauto. Ik zal even kijken naar een s3, maar die zitten nieuw toch ook al in een heel ander segment?
Ik heb geen klachten bij de huidige stoelen van mijn fr, het enige wat ik wel fijn zou vinden is dat ik de hoek kan instellen van het zit gedeelte.
Ik wil wel echt een auto waar je ook wat normaler in kan rijden, goed dat je dat aanhaalt.

Verwijderd

Sub Impreza!! In standaard versie een van de meest kickende wagens qua acceleratie & bochtenwerk

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Grrrrrene schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:16:
@Hierboven: Waarom voor een S-Line gaan als je voor 23k ook een audi S3 kunt kopen met 2.0 TFSI motor, dat is nog een heel stukje sneller dan wat hier in de TS genoemd wordt. Als het dan toch snel moet gaan... Ben het wel met je eens dat je heel wat geld kunt besparen als je een, iets minder snelle, A4 koopt met mooie aankleding :) Maar het moest snel...
omdat het onderhoud en de onderdelen voor een S3 zo schrikbarend duur zijn als je het bij de dealer laat uitvoeren? Je kan wel bij een lokale garage terecht maar zie maar eens de beunhazen eruit te halen. En dan zullen de maandelijkse kosten ook hoger uitvallen. TS is jong en wellicht een risico voor de verzekeraar.

Verder moet je maar afwachten wat de historie is van de auto, zeker met GTI'tjes en S(jonnie)3's

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 23-02-2012 15:42 ]

Strava

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh, ik ging er automatisch vanuit dat die dealer waar de TS werkt een VAG dealer was (vanwege de specifieke interesse in 2 VAG-auto's) en dus een matsprijsje voor het onderhoud zou doen, maar dat is dus niet zo? :o

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 23-02-2012 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:43:
Oh, ik ging er automatisch vanuit dat die dealer waar de TS werkt een VAG dealer was en dus een matsprijsje voor het onderhoud zou doen, maar dat is dus niet zo? :o
Ze kunnen vast wel wat bwm onderdelen in een gti stopen hoor:p ze hebben bij ons eigenlijk alleen onderhoud voor bestaande klanten of mensen met een bmw of mini. Hou me niet zoveel bezig mer de workshop maar denk dat ze andere merken eigenlijk niet eens doen, of op bestelling?

• KillaZ
5 deurs BMW 130i dan geen optie?

K to the KillaZ

• Grrrrrene
  • Niet online
Waarom geen 1-serie van BMW dan? 130i ofzo?

@KillaZ: GMTA :P

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 23-02-2012 16:06 ]

• KillaZ
:D _/-\o_

K to the KillaZ

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:04
Ibiza en Golf zijn echt totaal verschillende auto's. Persoonlijk zou ik dan toch voor de Golf gaan, veel degelijker / luxer voor je geld en waarschijnlijk hogere restwaarde. Plastic gehalte van de nieuwe Ibiza's is toch wel erg hoog.
Maar zoals meerdere mensen voor mij al zeiden: voor 23k zou ik verder gaan kijken. Vast heel wat moois te krijgen voor dat geld! Ben absoluut een VAG liefhebber (privé Cordoba Cupra rijder) maar bijvoorbeeld een BMW 1-serie Coupé staat ook wel erg hoog in mijn verlanglijstje. :9~

Rij voor mijn werk in een 2011 Clio (Eco model) maar als je "Duits" + sportonderstel gewend bent, is het Franse comfort toch wel een zware afknapper, zeker als je van wat steviger bochtenwerk houdt. Nu zal dit bij een RS model wel wat beter voor elkaar zijn, maar toch...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:18
Ik zou een 330i kopen, maar ik ben biased.

Plenty power en super wegligging.

Verwijderd

Topicstarter
5 deurs heef sowiso mijn voorkeur al niet en die 1 serie is oerelijk als ' normale ' auto.
Subaru wrx sti is een geweldige auto, maar ook weer echt een flinke auto in formaat. Daarbij worden die niet vreselijk afgetrapt? Je ziet al niet zoveel subaru's en denk niet dat iemand o'n wagen aanschaft voor normaal gebruik?
Over die renault race uitvoeringen, die hebben toch nie allemaal van die achterlijke snufjes die na 3 jaar kapot gaan of op hol slaan?
Ford focus is een gave auto.. Alleen no way in hell dat ik in het zelfde model gaat rijden als mn oma van 75 heeft...
Audi s3 is boven het budget, nog duurder in wegenbelsting en verzekering. Gezien dat een betaalbare al snel uit 07 of 06 komt heb je wel gelijk een auto van minimaal 5 jaar oud, die valt dus ook af.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 09:27
Merijn. schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:42:
Rij voor mijn werk in een 2011 Clio (Eco model) maar als je "Duits" + sportonderstel gewend bent, is het Franse comfort toch wel een zware afknapper, zeker als je van wat steviger bochtenwerk houdt. Nu zal dit bij een RS model wel wat beter voor elkaar zijn, maar toch...
Ik denk het niet eens maar ik weet zeker dat je van een koude kermis thuis komt als je van een golf of ibiza in een RS model stapt. Zelfs een S3 komt niet in de buurt van het bochtenwerk wat een RS model aan kan.

Nog even gecontroleerd op fastestlaps.com, zelfs een RS3 is een stuk trager dan een Megane RS op de nurburgring. Die megane is zelfs sneller dan bijvoorbeeld het vorige model M5 of een ferrari 360 Modena. http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

[ Voor 17% gewijzigd door Malt007 op 23-02-2012 16:54 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Ik heb geen zin om mijn antwoord helemaal te onderbouwen maar ik werk regelmatig met auto's (In- en verkoop) en kan je vertellen dat de Golf met DSG kwalitatief gewoon beter is.

Maar ik snap niet waarom je voor dat geld een auto alla golf/ibiza wilt terwijl er met dat budget heel wat leuker spul te krijgen is. De nieuwe generatie motoren zijn vrij sterk en hebben relatief veel koppel en vermogen, houdt er wel rekening mee dat er ook mindere blokken tussen zitten (Meer onderhoud / defecten); hier staat internet vol mee (En er zijn zat VAG-fora waar je dit uitgebreid kan lezen).

De 2.0 TFSI motor is wel weer een super degelijk blok. Maar de enige gouden tip is; ga proefrijden in verschillende auto's. De éne vind een RS een frikandel en een Golf GTI een Ferrari, maar de andere is een andere mening toebedeeld. Ga dus lekker proefrijden, is ook nog eens een keer leuk!

offtopic:
Een RS vergelijken met een 360 modena is een beetje :') imho. Vergelijk dan met een F430, dat is eerlijker

[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 23-02-2012 16:57 ]

• Xanaroth
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Beankt voor het mee denken! Ik werk bij breeman dus kan tegen een leuk bedrag een bmw of mini kopen.. Ik rij ook refelmatig auto's voor een proefrit naar een van de andere vestigingen.
Een 335i is echt om te kwijlen, maar duur in verbruik, wegenbelasting en verzekering. Helaas gaat eennwa ook over de nieuwwaarde. De 125 i coupe is ook een mooi auto'tje, maar achterin erg klein en zijn dit wat beschaafdere auto's die meer op comfort gericht zijn. Seat e.d. Hebben een sportonderstel, net iets andere stoelen en ik vind f.w fijner dan achterwiel aandrijving.
A 4 is gelijk meer een zakenauto of gezinsauto. Ik zal even kijken naar een s3, maar die zitten nieuw toch ook al in een heel ander segment?
Ik heb geen klachten bij de huidige stoelen van mijn fr, het enige wat ik wel fijn zou vinden is dat ik de hoek kan instellen van het zit gedeelte.
Ik wil wel echt een auto waar je ook wat normaler in kan rijden, goed dat je dat aanhaalt.
Kijk dan naar 320d (ook makkelijk binnen jouw budget). Die kan beter verbruik halen dan sommige 2012 a-segment economische modellen (denk grootte van fiat 500 etc of bijvoorbeeld de prius). Moet je alleen wel cruise control voor gebruiken, want met zo'n bak ga je snel wat harder dan is toegestaan en voordat je het weet zit je permanent in de linkerbaan en is je verbruik wat lager.

Wat betreft de S3; S = premium versie - beetje net als AMG bij MB en de M-versie bij BMW. En het zijn inderdaad vrij grote auto's die A4 en 3-serie, maar wel goedkoper in verbruik en aanschaf dan jouw modellen.

In 2008 is dat uiterlijk (van de S-types, ook bekend als s-lijn) 'standaard' gemaakt bij Audi, waardoor je wel dat uiterlijk hebt (denk aan die grote voorkant met wenkbrauw LEDs) maar toch prestaties die meer dagelijks gebruik zijn. Je herkent het gelijk als ie in je achteruitspiegel zit, voordat het bumperkleven begint.

Bovendien; al die wagens staan bij de dealer, dus 1-2 jaar volledige garantie zoals je ook bij nieuwe auto krijgt. Dat zegt wel wat over de staat waarin de auto's verkeren.
Als je het wat te groot vind en liever geen 4/5d wilt kan je ook denken aan de A3, die begint op 17k dacht ik bij de dealer (tweedehands vanaf 2008 bj) en is er ook in 3d uitvoering. Ook best leuk, 2.0tdi/tfsi met automaat en flippers aan het stuur. Echter, zoals met elke 3deurs - ramp om als volwassen achterin te moeten. Zelfs kinderen vinden het vaak krap in elke bestaande 3deurs (dus alle merken/typen).

[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 23-02-2012 17:08 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:49:
[...]
Daarbij worden die niet vreselijk afgetrapt? Je ziet al niet zoveel subaru's en denk niet dat iemand o'n wagen aanschaft voor normaal gebruik?
En dat vraag je je niet af bij een GTI of Cupra? Ik zou me het daar zelfs nog meer bij afvragen!

• KillaZ
[...]

5 deurs heef sowiso mijn voorkeur al niet en die 1 serie is oerelijk als ' normale ' auto.

Subaru wrx sti is een geweldige auto, maar ook weer echt een flinke auto in formaat. Daarbij worden die niet vreselijk afgetrapt? Je ziet al niet zoveel subaru's en denk niet dat iemand o'n wagen aanschaft voor normaal gebruik?
Over die renault race uitvoeringen, die hebben toch nie allemaal van die achterlijke snufjes die na 3 jaar kapot gaan of op hol slaan?
Ford focus is een gave auto.. Alleen no way in hell dat ik in het zelfde model gaat rijden als mn oma van 75 heeft...
Audi s3 is boven het budget, nog duurder in wegenbelsting en verzekering. Gezien dat een betaalbare al snel uit 07 of 06 komt heb je wel gelijk een auto van minimaal 5 jaar oud, die valt dus ook af.
Je wil toch 4 man vervoeren, dan is 3 deurs een ramp in een 1 serie. Daarnaast vond je een 1 serie coupe wel mooi?

Renault Sport (;) ) uitvoeringen zijn, in het geval van de Clio sport, uitgevoerd met een oerdegelijk blok, die bewezen heeft de 4 tot 5 ton te kunnen halen.

Over het aftrappen: Dat risico loop je altijd bij een auto met een goede pk per kg verhouding!

K to the KillaZ

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
RX-8 is een hele fijne auto, maar niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Ten eerste omdat je het benzineverbruik niet echt aanvaardbaar krijgt. Zelfs met rustig rijden, lange ritten en mooi zomerweer, heb ik 'm nooit beter dan 1:9 gekregen. Wij gebruikten de rex vooral op te toeren in het weekend en scoorden gemiddeld 1:8. Heb je eens een wat zwaardere voet, of maak je een paar kortere ritjes, zit je zo aan 1:6. Dat gaat gewoon vervelen :)

Ten tweede omdat ritjes in de stad de motor aan gort helpen. Ik denk dat je bij dagelijks gebruik en regelmatig koud starten en korte ritten moet rekenen op 100.000 a 150.000 kilometer tot aan een revisie. Die kost 5500 euro.

Olieverbruik valt enorm mee. Als de motor in goede conditie is tenminste. Volgens mij verbruikte de onze 1:2000 ofzo.

Over de binnenruimte: een RX-8 is van buiten ongeveer even groot als een 3-serie BMW. Het dak is iets lager en verder is de cardantunnel nogal fors uitgevallen. Mensen tot 1:80 of 1:85 kunnen er goed in zitten, achterin is de ruimte niet geweldig maar ook niet slechter dan van een compacte hatchback. De kofferruimte is dik in orde, 3 serie niveau.

Verder snap ik het budget niet helemaal. 23k is een bak geld waarvoor je heel veel auto kunt kopen. Als je die hoeveelheid geld aan een auto uitgeeft, moet je rekenen met >300 euro per maand aan afschrijving. Waarom zou die 150 kilo extra (en dus 10 of 15 euro per maand meer wegenbelasting) dan een factor van betekenins zijn.

Ik zou voor dit budget neigen naar een BMW 325 ofzo.

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-11 09:51
Ik zou een 525i kopen van 2004/2006. Deze auto heeft al aardig wat afschrijving achter de rug en je kan er prima in zitten. Zijn zat nette 5'ers te vinden met redelijke kmstand en een bult opties. Ook de prestaties zijn prima en wegenbelasting van een auto van 1500 kg is nog aardig te doen. Neem alleen niet een standaard versie, maar een nette met m-pakket :9~

[ Voor 23% gewijzigd door TheCrius op 23-02-2012 17:47 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel dat er 4 mensen redelijk normaal kunnen zitten, maar ik a geen taxicaffeur spelen en we hebben nog een suziki gv staan dus het is wel echt mijn auto.. Daarbij willen mn moeder en stiefvader toch niet in dezlefde auto als mij zitten als ik rij;)
En ik weet dat je voor dat geld ook een oudere m3 of m5 hebt, een passat cc en ga zo maar door. Maar ik wil het wel een beetje realistisch houden, verzekering tussen een cupra en s3 is het dubbele. Ik wil de maandlasten van de auto toch rond de 350/400 houden. Dus banden, tanken,verzekering en wegenbelasting. Daarbij vind ik zo'n grote auto niet handig met parkeren, groot betekend ook vaak zwaarder en zwaarder heeft meer pk nodig om vooruit te komen.
Verschil tussen de ibiza en golf ligt idd in de kwaliteit en afwerking binnen, mijn fr is een beetje plastic. Gti zie je wat vaker in rotterdam, aanbod in 3 deurs is ook schaarser.
Enne er is een wereld van verschil in een coupe en 5 deurs hoor, zeker op de 1 serie, zie je al bij een 3 en 5 deurs ibiza, 3 deurs zijn gewoon strakker gelijnd.
Bmw 3 serie is voorlopig nog te groot, wie weet over 2 jaar als ik mijn hbo af heb en een volwaardig salaris heb.
Mercedes vind ik echt afschuwelijke lompe trapzakken, bizar dat die nog auto's verkopen. We hebben een c270 Cdi gehad voor een half jaar, nieuwste model. Auto was lomp en zwaar, groot stuur, grote draaicircel, radiomankementen, hallicunerende parkeersensoren en waa dat ding vooral goed in was ..€€€ zuipen. Die is dan ook vorige zomer verkocht.
Voor 23 mile heb je trouwens ook een zo goed als nieuwe cupra, vandaar dat ik dat als uitgangspunt nam. Kan je de dsg nog laten afstemmen door een bedrijf?

Verwijderd

Topicstarter
TheCrius schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:45:
Ik zou een 525i kopen van 2004/2006. Deze auto heeft al aardig wat afschrijving achter de rug en je kan er prima in zitten. Zijn zat nette 5'ers te vinden met redelijke kmstand en een bult opties. Ook de prestaties zijn prima en wegenbelasting van een auto van 1500 kg is nog aardig te doen. Neem alleen niet een standaard versie, maar een nette met m-pakket :9~
Ik vroeg me al af of er serieus wezens bestonden die een s uitvoering, m uitvoering, amg uitvoering bestellen bij hun auto. Sportuitvoeringen zijn altijd beter, maar dan word je toch niet meer serieus genomen bij het stoplicht.. Of juist wel, heb je gelijk een ego deuk..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:18
als je iets aan je dsg bak wil laten doen moet je naar de vr6specialist/dsgdokter. die weten beter hoe die bakken weten dan vag zelf.

een mpakket is wel prettig hoor. als je bijvoorbeeld een 330i hebt kanbje net ff wat scherper sturen

• RedHat
t_captain schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:38:
RX-8 is een hele fijne auto, maar niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Ten eerste omdat je het benzineverbruik niet echt aanvaardbaar krijgt. Zelfs met rustig rijden, lange ritten en mooi zomerweer, heb ik 'm nooit beter dan 1:9 gekregen. Wij gebruikten de rex vooral op te toeren in het weekend en scoorden gemiddeld 1:8. Heb je eens een wat zwaardere voet, of maak je een paar kortere ritjes, zit je zo aan 1:6. Dat gaat gewoon vervelen :)

Ten tweede omdat ritjes in de stad de motor aan gort helpen. Ik denk dat je bij dagelijks gebruik en regelmatig koud starten en korte ritten moet rekenen op 100.000 a 150.000 kilometer tot aan een revisie. Die kost 5500 euro.

Olieverbruik valt enorm mee. Als de motor in goede conditie is tenminste. Volgens mij verbruikte de onze 1:2000 ofzo.

Over de binnenruimte: een RX-8 is van buiten ongeveer even groot als een 3-serie BMW. Het dak is iets lager en verder is de cardantunnel nogal fors uitgevallen. Mensen tot 1:80 of 1:85 kunnen er goed in zitten, achterin is de ruimte niet geweldig maar ook niet slechter dan van een compacte hatchback. De kofferruimte is dik in orde, 3 serie niveau.

Verder snap ik het budget niet helemaal. 23k is een bak geld waarvoor je heel veel auto kunt kopen. Als je die hoeveelheid geld aan een auto uitgeeft, moet je rekenen met >300 euro per maand aan afschrijving. Waarom zou die 150 kilo extra (en dus 10 of 15 euro per maand meer wegenbelasting) dan een factor van betekenins zijn.

Ik zou voor dit budget neigen naar een BMW 325 ofzo.
Zo'n wankelmotor is leuk, maar idd ontzettend niet geschikt voor dagelijks gebruik. Die motoren gaan kapot bij de vleet.

• RedHat
TheCrius schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:45:
Wij hebben een M5 van 05 die dicht bij het budget komt van TS (Helaas wel verkocht). Maar dan heb je wél een echte M5 (27k).

edit:
ey kut, dat was geen edit :X

[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 23-02-2012 18:19 ]

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20

ST10©DE

Dus.............

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:07:
[...]

Ik vroeg me al af of er serieus wezens bestonden die een s uitvoering, m uitvoering, amg uitvoering bestellen bij hun auto. Sportuitvoeringen zijn altijd beter, maar dan word je toch niet meer serieus genomen bij het stoplicht.. Of juist wel, heb je gelijk een ego deuk..
Jongetjes met een petje op neem ik juist niet serieus.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Ik heb een S-Line ;) Die bestel je niet om een wannebe S4 rijder te zijn, op het eerste gezicht is al duidelijk dat dat een andere auto is. Waarom je wel een S-Line neemt?
  • Zwart dak
  • Dik en fijn S-line stuur
  • Mooie sportstoelen, met (in mijn geval) witte stiksels, errug mooi
  • Geborsteld alu op het dash in plaats van lelijk metaal
  • Onderstel van de S4
  • 18-inch velgen
De M en AMG pakketten hebben soortgelijke uitrustingen. Dat is een een reden om zo'n auto te nemen. Er staat ook duidelijk S-Line op de zijkant, niks meer en niks minder.

Ik zou 2de hands bij de keuze A4 of 3-serie overigens zeker voor de 3-serie gaan die imho op eigenlijk alle vlakken wat beter is (op ruimte na).

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 23-02-2012 18:43 ]

• Xanaroth
[...]

Wat denk je dat cupra/GTI zijn waar je eerste post om ging? Is hetzelfde, een badge om aan te geven dat het een sportuitvoering is van een normaal model.

Ook daar hoeft niet per se de motor overeen te komen met de uitvoering, je kan prima een 1.4/1.6 rijden met zo'n uitvoering.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 23-02-2012 19:00 ]

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Als je echt wat snels wilt, waarom dan niet een mitsu evo 7-8-9?

Die heb je ook al voor weinig. Dr staat een ontiegelijk dikke evo 8 op mp.
voor 17k.

Audi S3

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 16:59

s3.

Ben zelf in het bezit van een Golf 5 GTI DSG en hij is inderdaad zeer comfortabel met de juiste opties. Afwerking vind ik zeer goed en ik heb echt het gevoel dat het een betrouwbaar en solide auto(en model) is welke niet zo snel een storing zal geven. Heb zelf erg lang gezocht naar een bepaalde uitvoering en dat was het ook dubbel en dik waard. Mijn advies zou dan ook zijn om niet direct naar een jonge GTI te zoeken, maar eentje met de juiste opties (xenon, DSG, stuurbediening, grote MFA, electrische en lederen stoelen, open dak en parkeersensoren). Wat nog beter zou zijn is een Edition 30, deze heeft dezelfde k04 turbo van de S3 en met een custom chip en uitlaat kom je rond de ~300pk. Erg leuk!!

De acceleratie van de GTI is dik in orde, krijg een aardige duw tegen je stoel en de DSG is gewoon zeer fijn. Ik heb zelf erg lang gezocht naar een model met flippers, maar het viel mij wel op dat je deze in het begin gewoon erg weinig gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door s3. op 23-02-2012 19:26 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
die dingen zuipen als een malle..

Audi S3

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is 6 mile onder het budget

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Geef mij ook zo'n oma met een Focus ST!! Dmv chiptuning, -DreamSciemce of BlueFin- is er met gemak 275pk/435nm uit te halen, en dat rijdt zalig kan ik je zeggen, om over het geluid van de 5 cylinder nog maar te zwijgen ;-) zie YouTube.

www.google.nl

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-11 09:51
P. Mekes schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:20:
[...]

M/S/AMG is alles behalve voor sjonnies. Fabrieks pakketten zijn netjes en daar moet je niets aan veranderen. Wat níet serieus genomen kan worden zijn zelf uitgebouwde GTI's met kippengaas. ;w
Ik heb een S-Line Die bestel je niet om een wannebe S4 rijder te zijn, op het eerste gezicht is al duidelijk dat dat een andere auto is. Waarom je wel een S-Line neemt?
Zwart dak
Dik en fijn S-line stuur
Mooie sportstoelen, met (in mijn geval) witte stiksels, errug mooi
Geborsteld alu op het dash in plaats van lelijk metaal
Onderstel van de S4
18-inch velgen
De M en AMG pakketten hebben soortgelijke uitrustingen. Dat is een een reden om zo'n auto te nemen. Er staat ook duidelijk S-Line op de zijkant, niks meer en niks minder.
Exact. Eerlijk gezegd vind ik de standaard Audi A4/A6 of BMW 5 serie zakelijk. De A4 valt wel mee. Maar een M/S pakket verandert daar een hoop aan.

[ Voor 49% gewijzigd door TheCrius op 23-02-2012 20:06 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 20:49
Seat Toledo V5? Of moet je geen gebruikte auto? Daar mee krijg je zeker nog een reactie als je bij 170 of volgens mij zelfs 180km/h het gas nog wat dieper in trapt ;) Heb er een aantal keer bij een vriend van me in mee gereden, erg vlotte auto. Alles voelt lekker stevig aan, geen rammeltjes of piepjes en kraakjes op hogere snelheden.

Wel ver onder je budget trouwens, hou je nog een goeie 19K over :P

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 23-02-2012 20:13 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:47:
[...]
en een audi is gewoon een opgepompte vw..
[...]
er worden onderdelen gedeeld maar afwerking en wegligging is toch weer model specifiek.

d:)b :henk d:)b

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Voor dat geld heb je ook een mooie 3.2L Alfa Brera die er wat mij betreft qua looks met kop en schouders bovenuit steekt.. deze bijvoorbeeld...

[ Voor 85% gewijzigd door Occy74 op 23-02-2012 20:11 ]

Systeem Specs

• FastFred
Occy74 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:09:
Voor dat geld heb je ook een mooie 3.2L Alfa Brera die er wat mij betreft qua looks met kop en schouders bovenuit steekt.. deze bijvoorbeeld...
Prachtige auto inderdaad, die Brera's. Maar dat interieur :X WTF :r

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
je ziet het, auto's zijn emotie.. zoveel mensen, zoveel meningen :P
het begon met de vraagstelling Golf of Ibiza, inmiddels zitten we op een Impreza of een Focus :+

maak proefritten in beide auto's. bekijk ook meerdere exemplaren van hetzelfde type om de rotte appels er tussenuit te kunnen vissen...

succes met je zoektocht :)

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

ibiza=polo=fabia
golf=a3=leon

waarbij de volgorde van kwaliteit in afwerking: audi, vw, seat, skoda

[ Voor 3% gewijzigd door JJ Le Funk op 23-02-2012 21:11 ]

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:21:
Oke, seriously dit mag wel och? Net jullie eisen door gelezen so i give it a go..

Helaas is mijn seat ibiza fr niet meer zo blij met me, heb de auto van mijn vader overgenomen en het hele onderstel is naar de klote. Auto gaat volgende week terug naar de dealer die me er nog verassend veel voor gaf.
Ik wil liever niet op mijn gammele fietsje overal heen dus heb op korte termijn een andere auto nodig. Deze seat is een tdi met een 6 bak, leuk autotje maar mag wel wat extra.
De twee kandidaten zijn of een seat ibiza cupra of een golf gti.
Budget is tot ongeveer 23.000, kan ik of een jonge bocanegra voor halen of een gti uit 2008.
Wat adviseren jullie?
Het is toch allemaal vw onderdelen, de seat is lichter en heeft vooral een stuk snellere acceleratie van 7,3, tewijl die dikke golf er 11 sec over doet. Ze hebben dezelfde dsg automaat, seat is 150 kilo lichter dus iets aantrekkelijker in wegenbelasting.
Wat zijn verder de pro's en con's? Wie heeft een van deze auto's en kan me wat meer vertellen?
Ps polo is geen optie, ik wil mijn uitzicht niet verpesten.

Auto krijgt sowiso een custom chip, maar dat is bijzaak.
koop gewoon een normale wagen, dit is allemaal zonde van je geld, over 5 jaar denk je er heel anders over als je het toch gedaan hebt....

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MrJayMan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:08:
ibiza=polo=fabia
golf=a3=leon

waarbij de volgorde van kwaliteit in afwerking: audi, vw, seat, skoda
Skodo en Seat ontlopen elkaar niet zoveel, Seat is alleen meer sportief dan Skoda.
Skoda is poor mans VW
Seat is poor mans Audi

Kwaliteit Skoda en Seat is hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
P. Mekes schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:20:
[...]

Gelukkig ben ik geen jongetje en heb ik al helemaal geen petjes >:)

Sportuitvoering maakt bijna elka auto beter, kijk maar naar de smart brabus. Ach t geeft een mens als mij weer hoop, heb een hoop lol als ik met mijn 150 pk rammelbak een so called amg eruit rij.. Maar nep is nep, ookal doen ze om een plastic rayban een echt doosje, veranderd niet veel aan de inhoud.

Heb even terug gelezen maar kon het niet vinden.. Waarom is de cupra alleen dsg verkrijgbaar maar de leon en gti ook handgeschakeld? Ik dacht juist dat dat her exclusieve was van hun sport lijn? En weet iemand wat voor versnellingsbak er dan in zit? Is dit gewoon een standaad model?
Op dit moment twijfel ik dus tussen een :
Gti 6 model
Cupra bocanegra ibiza
En een 310 cupra leon.
Hebben dezelfde stats, ongeveer zelfde verbruik en wegenbelasting scheelt 15 per maand.

S3
M3
C amg
Impeza

Vallen echt buiten de boot, te hoge nieuwprijs,te groot of te veel in verbruik.
Zal even op die dsf afselling gaan zoeken, ik neem aan dat als de ibiza hier last van heeft de leon dezelfde mankementen vertoont?

• FastFred
Een Impreza, in ieder geval de modellen van eind jaren 90, doen 1 op 10 als je een beetje stevig door rijd. Volgens mij is dat bij een Cupra of iedere andere auto die jij noemt niet veel beter.

Nu weet ik niet de exacte cijfers van de nieuwere Impreza's, maar dat zal niet veel meer of minder zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 24-02-2012 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:33:
Een Impreza, in ieder geval de modellen van eind jaren 90, doen 1 op 10 als je een beetje stevig door rijd. Volgens mij is dat bij een Cupra of iedere andere auto die jij noemt niet veel beter.

Nu weet ik niet de exacte cijfers van de nieuwere Impreza's, maar dat zal niet veel meer of minder zijn...
Cupra doet een op 12,5 gemiddeld en die cijfers kloppen toch aardig, iig met de fr.

• FastFred
Woohoo, dat is een wereld van verschil zeg, nou nou. Dat is dan ook nog eens bij uitermate rustig rijden en onder de meest ideaale omstandigheden (cruise control op de ideaale snelheid, niet al teveel wind, de juiste buitentemperatuur (icm luchtvochtigheid), vlakke weg). Dus ga maar uit van 1 op 11(.5) ofzo

No offence hoor, maar de Impreza is een prachtige auto (dat nieuwe ding trouwens niet die is spuug lelijk, ik bedoel de Impreza's uit de tijd dat Subaru nog in het WRC zat), je hebt voldoende vermogen om van je plek te komen, het geluid is prachtig en in de winter sta je bij een groen licht niet 5 minuten lang met slippende banden voor je in beweging komt. Daarbij heb je ook een beetje degelijke kofferbak ruimte. Ow, helemaal vergeten, je hebt een unieke auto, zovaak zie ik in ieder geval geen Impreza rijden, persoonlijk vind ik dat een groot plus punt tov de gemiddelde dertien in een dozijn VAG bak

(been/hoofd) ruimte voor de mensen achterin ben ik niet bekend mee

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 24-02-2012 01:00 ]

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:56:
[...]
Gti 6 model
Cupra bocanegra ibiza
En een 310 cupra leon.
Hebben dezelfde stats, ongeveer zelfde verbruik en wegenbelasting scheelt 15 per maand.
Leon is in die uitvoering dan weer de meest exclusieve van het stel. Levert in verhouding waarschijnlijk ook het meeste waar voor je geld: standaard al veel pk's, deelt veel techniek met de Golf (V?) en valt wat ik zo snel zie nog binnen je budget van 23k. Een nette 6 GTI zit daar voor zover ik kan zien boven.
FastFred schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:53:
No offence hoor, maar de Impreza is een prachtige auto [...] en in de winter sta je bij een groen licht niet 5 minuten lang met slippende banden voor je in beweging komt.
Toch vooral afhankelijk van de bestuurder. Ook een Impreza is prima aan het slippen te krijgen, als je maar lomp genoeg op het gas gaat / koppeling laat schieten. Dat AWD voordelen bied bij sneeuw en gladheid: absoluut, maar zo zwart-wit als jij het schetst is het niet..

[ Voor 33% gewijzigd door Merijn. op 24-02-2012 09:42 ]

• FastFred
Dat wel, maar het is een stuk makkelijker om met een Impreza bij een stoplicht weg te rijden dan met een BMW oid, kwaliteiten van de bestuurder even buiten beschouwing gelaten.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Octavia RS overwogen? Hou je nog leuk geld over ook. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 16:50
[...]

Sportuitvoering maakt bijna elka auto beter, kijk maar naar de smart brabus. Ach t geeft een mens als mij weer hoop, heb een hoop lol als ik met mijn 150 pk rammelbak een so called amg eruit rij.. Maar nep is nep, ookal doen ze om een plastic rayban een echt doosje, veranderd niet veel aan de inhoud.

Heb even terug gelezen maar kon het niet vinden.. Waarom is de cupra alleen dsg verkrijgbaar maar de leon en gti ook handgeschakeld? Ik dacht juist dat dat her exclusieve was van hun sport lijn? En weet iemand wat voor versnellingsbak er dan in zit? Is dit gewoon een standaad model?
Gti 6 model
Cupra bocanegra ibiza
En een 310 cupra leon.

S3
M3
C amg
Impeza

Vallen echt buiten de boot, te hoge nieuwprijs,te groot of te veel in verbruik.
Zal even op die dsf afselling gaan zoeken, ik neem aan dat als de ibiza hier last van heeft de leon dezelfde mankementen vertoont?
Jezus wat een petjes lijst.

Goed even kijken op de 3 zou ik zeggen skip de Ibiza. Is minder ruim als de Golf en Leon en hanteert een klote DSG bak. Ja in DSG's zitten verschillen. Golf GTI 6 leuke auto ruim afwerkingstechnisch qua materialen mooier/beter als de Leon. Restwaarde technisch mocht je hem ooit van de hand doen denk ik dat de VW iets meer opbrengt.

Nu rationeel denkend, waarom in vredesnaam van die opvallende bakken? Zou een 2007/2008 3-serie Coupe pakken. 325i of 330i eventueel chip erop en zwaai maar naar de GTI's. Cupra's en andere petjes bakken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:16
dus als ik het goed begrijp werk je bij een bmw dealer en zoek je een auto waar 4 mensen in kunnen zitten...

volgens mij zou je dan toch een mooie 3 serie moeten kopen

het idee dat je binnen 7 seconden naar 100 wilt en bij 160 nog een duw in je rug krijgt trekt met de jaren wel weg

over drie jaar maak je je meer druk over dat de auto ook veilig moet zijn als je vriendin er mee weg gaat, dus dan liever een 3 serie dan een ibiza lijkt me...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:29

-tom-562

Oliesjeik

Koop een motor, dat is pas snel. Sinds ik motor rijd kunnen "snelle" auto's (aka middenklassers met een beetje dikke motor) me gestolen worden, snel zijn ze toch niet. Ik geef liever geld uit aan een langzamere, luxe comfortabele auto. Eerst dacht ik precies hetzelfde, ik wilde een "snelle" auto. Ben er nu eigenlijk wel achter dat dat onzin is :')

Vaak bu'j te bang!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wicked-Game schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:54:
[...]

Jezus wat een petjes lijst.

Goed even kijken op de 3 zou ik zeggen skip de Ibiza. Is minder ruim als de Golf en Leon en hanteert een klote DSG bak. Ja in DSG's zitten verschillen. Golf GTI 6 leuke auto ruim afwerkingstechnisch qua materialen mooier/beter als de Leon. Restwaarde technisch mocht je hem ooit van de hand doen denk ik dat de VW iets meer opbrengt.
Als je naar restwaarde wil kijken moet je geen zo goed als nieuwe Ibiza Cupra kopen natuurlijk, dat is zowat de slechtste aankoop die je kunt doen. Die dingen schrijven af als een idioot, omdat ze nogal de naam hebben afgetrapt te worden. Daarom snap ik ook niet waarom de TS niet verder kijkt dan onderhoudskosten, verzekering en aanschafprijs...
Nu rationeel denkend, waarom in vredesnaam van die opvallende bakken? Zou een 2007/2008 3-serie Coupe pakken. 325i of 330i eventueel chip erop en zwaai maar naar de GTI's. Cupra's en andere petjes bakken.
Kan het er alleen maar mee eens zijn. Als je 4 mensen moet vervoeren in een Ibiza gaat er ook niet veel meer dan een bikini mee achterin :+ Dan nog liever de Golf GTI, maar je rijdt dan wel in een auto waar iedere politieagent even aandachtig op blijft letten.

Verwijderd

Topicstarter
-tom-562 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:20:
Koop een motor, dat is pas snel. Sinds ik motor rijd kunnen "snelle" auto's (aka middenklassers met een beetje dikke motor) me gestolen worden, snel zijn ze toch niet. Ik geef liever geld uit aan een langzamere, luxe comfortabele auto. Eerst dacht ik precies hetzelfde, ik wilde een "snelle" auto. Ben er nu eigenlijk wel achter dat dat onzin is :')
Ik moest mn tzr al wegdoen van mama en die had een 45 cc blokje, die laat me echt never nooit niet in de buurt van zo'n motor. Daarbij is het altijd te nat,koud,warm of tochtig.. Tja misschien heb ik over een maand wel spijt dat ik een 'petjesbak' gekocht heb, maar zo'n luxe auto intresseerd me echt niet. Ik gebruik die kontverwarming toch niet :p

Verwijderd

Waarom een GTI? waarom geen R32 ?

http://www.autoweek.nl/occasion.php?id=3N96C

Iets ouder dan 2008, maar misschien met goed zoeken kun je hem jonger vinden.

Een R32 is toch weer een stuk sneller dan een GTI :)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 23:00

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

-tom-562 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:20:
Daarom en in Nederland kan je ook niet hard rijden! Maar wie heeft niet een fase gehad waar hij of zij een sportieve auto wilde hebben. Ik wilde er ook een, maar koste me gewoon teveel geld voor wat ik kreeg. Doemij maar een 'grote' sedan, waar ik normaal in kan stappen met vier mensen of een fiets of iets dergelijks erin kan gooien.

Maja iedereen maakt zijn eigen keuzes. Al doende leert men of zoiets.. :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Doe mij maar een compacte fun auto voor dagelijks gebruik, als er een keer 4 man mee moet heeft vast een van de 3 wel een saaie sedan ;) En als er echt grote spullen vervoerd moeten worden kan je altijd voor die ene keer een busje lenen/huren of gewoon door de winkel laten bezorgen. Heb de SLK nu al meer dan 2 jaar en nog geen moment spijt van :)

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Hoe erg denk je dat ik het vind als ik bij het stoplicht sta, zittend op heerlijke stoelen, mooie afwerking om mij heen, geen geluid van buiten terwijl ik nog even TV kijk met het geluid uit de B&O installatie, en dat dan 1 of andere tupperware Cupra heel hard zijn best gaat doen om mij eruit te trekken. Slapeloze nachten :+

Ok, beetje een dolletje, maar wel een echt punt. Als je het hebt over wannebe sportuitvoeringen dan zijn GTI's en zeker Cupra's daar wel het eindstation van. "Vlotte" auto's, niet meer dan dat waarvan de bestuurder denkt de wereld aan te kunnen, maar elke 535i (zonder opsmuk) rijd gapend een gat bij het stoplicht en bij tussensprints is de enige manier om hem bij te houden aan zijn trekhaak te gaan hangen.

Wanneer mag een sportuitvoering? Bij 150pk, 200pk, 400pk? Sowieso niet op een voorwielaandrijver lijkt me? En een auto met 200pk maar toch 7.5 seconden 0-100? Mag die mee doen? En die dikke Cupra die ondersturend de bocht uit glijd en links wordt ingehaald door een gewone 318D die met 2 vingers in de neus diezelfde bocht neemt, mag die dan wel?

Mensen hebben de neiging hun auto nogal te overschatten lijkt, dat zie je ook heel duidelijk op dit forum. 150pk, 200pk, het is allemaal geneuzel in de ruimte, zeker als je denkt sportief te rijden.

Maar goed, als een 3-serie e.d. geen optie is, zou ik zeker voor de GTI gaan. Deze is nog een beetje netjes afgewerkt en is ook meer een GT, een fijne rijdersauto ook als je niet aan het gummen bent.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb rijlessen gehad in een BMW 330D, die had ongeveer 300pk en 600nm koppel. Bij het stoplicht naar een gti is rustig de koppeling op laten komen en dan alsnog vol gas geven genoeg om de golfjes in je achteruitkijk spiegel kleiner te zien worden.

Een auto is meer dan snelheid alleen. De bmw is heerlijk stil, dat is een cupra niet, de cupra zit je ook de hele tijd op te hitsen

• Rene
  • Laatst online: 20-11 22:29
PWM schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:02:
[...]

Hoe erg denk je dat ik het vind als ik bij het stoplicht sta, zittend op heerlijke stoelen, mooie afwerking om mij heen, geen geluid van buiten terwijl ik nog even TV kijk met het geluid uit de B&O installatie, en dat dan 1 of andere tupperware Cupra heel hard zijn best gaat doen om mij eruit te trekken. Slapeloze nachten :+

Ok, beetje een dolletje, maar wel een echt punt. Als je het hebt over wannebe sportuitvoeringen dan zijn GTI's en zeker Cupra's daar wel het eindstation van. "Vlotte" auto's, niet meer dan dat waarvan de bestuurder denkt de wereld aan te kunnen, maar elke 535i (zonder opsmuk) rijd gapend een gat bij het stoplicht en bij tussensprints is de enige manier om hem bij te houden aan zijn trekhaak te gaan hangen.

Wanneer mag een sportuitvoering? Bij 150pk, 200pk, 400pk? Sowieso niet op een voorwielaandrijver lijkt me? En een auto met 200pk maar toch 7.5 seconden 0-100? Mag die mee doen? En die dikke Cupra die ondersturend de bocht uit glijd en links wordt ingehaald door een gewone 318D die met 2 vingers in de neus diezelfde bocht neemt, mag die dan wel?

Mensen hebben de neiging hun auto nogal te overschatten lijkt, dat zie je ook heel duidelijk op dit forum. 150pk, 200pk, het is allemaal geneuzel in de ruimte, zeker als je denkt sportief te rijden.

Maar goed, als een 3-serie e.d. geen optie is, zou ik zeker voor de GTI gaan. Deze is nog een beetje netjes afgewerkt en is ook meer een GT, een fijne rijdersauto ook als je niet aan het gummen bent.
Kan me niet meer als aansluiten bij deze reactie. Overigens is een sportpakket vaak een optiepakket wat een hoop sportieve opties tegen een schappelijke prijs aanbied. Ondanks het feit dat een standaard GTI, Cupra etc mooie wagens zij maken zij de naam sport ook niet helemaal waar.

Wil je sportief rijden, en een auto hebben met sportprestaties en gedrag, en 4 personen mee kunnen nemen dan blijft er maar 1 auto over:

De megane coupe RS
http://www.autotrader.nl/...egane&trefwoord=RS#foto-1
Wel wat duur nog op het moment.

Daarna komt in mijn ogen pas de echte sportieve klasse, en daarbij is geen ruimte voor 4 personen. Denk aan een Lotus, 350Z etc etc. Meer de rijdersautos in plaats van de (klinkt lullig) Jan gezinsbak met een grote motor erin gelepeld!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Grrrrrene
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:11:
Ik heb rijlessen gehad in een BMW 330D, die had ongeveer 300pk en 600nm koppel. Bij het stoplicht naar een gti is rustig de koppeling op laten komen en dan alsnog vol gas geven genoeg om de golfjes in je achteruitkijk spiegel kleiner te zien worden.

Een auto is meer dan snelheid alleen. De bmw is heerlijk stil, dat is een cupra niet, de cupra zit je ook de hele tijd op te hitsen
Rijlessen in een 330D met 300pk en 600Nm koppel? Welke idioot van een rijschoolhouder laat zijn leerlingen nou in zo'n auto rijden? :o Nog gechipt ook, ik kan nml geen 330D vinden met zoveel vermogen en koppel...?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:28

Player1S

Probably out in the dark

Hier in de regio rijdt een Vectra OPC als lesauto....tenminste tijd geleden nog wel...geen idee of dat nog zo is.

Das 280pk standaard op de voorwielen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:06:
[...]

Rijlessen in een 330D met 300pk en 600Nm koppel? Welke idioot van een rijschoolhouder laat zijn leerlingen nou in zo'n auto rijden? :o Nog gechipt ook, ik kan nml geen 330D vinden met zoveel vermogen en koppel...?
Overigens ook een vreemde instructeur die het normaal vindt om tijdens rijles sprintjes met petjes te trekken 8)7

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Grrrrrene schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:06:
[...]

iemand die zelf graag in zo'n auto rijdt, en om die te kunnen betalen 'm inzet als leswagen?
hier in Rotterdam zie je de vreemdste auto's als leswagen hoor, van een daewoo matiz tot aan een C-klase AMG.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

was laatste 2 lessen, die man was een auto liefhebber, hij was inderdaad gechipte. Voor de normale lessen had hij een standaard 318D. Nog steeds best een potente wagen

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
1 Tip van mijn kant.

Ga niet voor de Ibiza Cupra, heb er zelf 1 en de motor is na 2500km al in de soep gelopen,
echt wat een rommel en een service van heb ik jou daar.

Zou sowieso van de TSI blokken wegblijven hoor er alleen maar ellende over,
ga dan op zijn minst (als je voor iets van VAG wil gaan) voor een TFSI.

Succes met je keuze in elk geval!

It's All In The "Mix"

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
TFSI != TSI :?

Audi noemt de (1.2, 1.4 en 2.0) TSI blokken gewoon TFSI. Of bedoel je de oudere 1.8 TFSI?

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

de 1.8tfsi 118kW/160pk in combinatie met handgeschakelde zesbak bevalt me best, maar kan t alleen vergelijken met een 2.0tdi 140pk wat ook monsterlijk trok (wel lelijk geluid)

Verwijderd

Topicstarter
Mag zo een rondje in de r32 van een vriend rijden, eens kijken hoe dat gaat.

Hoe reageerd seat eigenlijk op het dsg issue?? Ik neem aan dat je er cht niet blij mee bent dat je auto zichzelf verrot loopt.

350 z is nice, maar weegt 1600 en doet een op 8 , als ik naar zulke specs kijk neem ik liever een 3 serie.

Toch ben ik erg tevreden over mijn tdi blok en zeker het bochtenwerk, mijn seat pakt dat veel beter als de 335 van mijn werk.
Maar niemand weet echt iets over wat voor versnellingsbak een handgeschakelde leon curpa heeft? Verkoper komt met onzin praatjs aan, als de leon dezelfde 6 bak als mijn fr heeft valt die ook af..

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
[...]
Gti 6 model
Cupra bocanegra ibiza
En een 310 cupra leon.
Van jou lijstje? Neem dan de GTI. R32, kies je voor groot deel voor geluid. Verbruik is over het algemeen hoger, weegt ook wat meer.

Ibiza is klein
Leon 310. Noem het maar leon 280 ofzo, 310 pk heeft ie niet.

GTI, leuke auto, rijdt prima, aardig vlot.

Tja zoals meerdere al zeggen, waarom niet een leuke 3 serie. Of een A3 SB. Ja rijdt anders als een Golf. Afwerking ook hoger. Heb er zelf 1 en bevalt prima. Nee ik heb geen 200+ PK versie, zijn er wel. Maar neem dan een kleinere motor en meer luxe en comfort.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met dat budget is een 2e hands 130i (m-sport) uit duitsland ook mogelijk. 6 in lijn, 265pk, RWD en veel meer stuurplezier dan golfjes, ibiza's etc..
Bijv. deze: http://link.marktplaats.nl/532199485

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
t_captain schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:56:
TFSI != TSI :?

Audi noemt de (1.2, 1.4 en 2.0) TSI blokken gewoon TFSI. Of bedoel je de oudere 1.8 TFSI?
Ik doelde inderdaad op de oudere 1.8 TFSI excuus.

It's All In The "Mix"

Pagina: 1 2 Laatste