Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F2P] Tribes Ascend

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Brutal1ty
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 07:53
Mede-auteurs:
  • Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:29

Gropah

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

StrongArmLance

Tribes: Ascend

Tribes: Ascend

https://account.hirezstudios.com/tribesascend/

Developer(s):Hi-Rez Studios
Publisher(s):Hi-Rez Studios
Series:Tribes
Engine:Unreal Engine 3 (modified)
Platform(s):Microsoft Windows
Release date(s):Q1 2012
Genre(s):First-person shooter Action
Mode(s):Multiplayer

Inhoudsopgave

Introductie
Tribes: Ascend is een free-to-play multiplayer-only first-person shooter en spiritueel opvolger van Tribes 1 en 2, voor de oude rotten die deze games nog gespeeld hebben. Het word ontwikkeld door Hi-Rez Studios en was aangekondigd op 11 Maart 2011 op PAX East. De release date staat voor eerste deel van 2012 en zal verkrijgbaar zijn als digitale download. Hi-Rez Studios heeft nog niet bepaald of er ook console versies van het spel komen. Typerende kenmerken van vorige Tribes spellen zoals jetpacks en skiën zitten ook nu weer in de game verwerkt.
Terug naar inhoudsopgave

Systeemeisen
Dit zijn de systeemeisen van de beta
MinimaalAanbevolen
Processor2.4GHz Intel Dualcore of 2.7 GHz AMDQuadcore
Geheugen2GB voor XP, 3GB voor Vista/74GB
Grafische kaart512MB VRAM, Shader Model 3.0+ HD3870 of de 8800GT.1 GB VRAM, Shader Model 3.0+ zoals de Nvidia GTX 560+ of de Ati 6950+
BesturingssysteemXP SP2, Vista, 764-bit Windows 7
Vrije schijfruimte10 GB

Terug naar inhoudsopgave

Game Info
Zoals al eerder gezegd is het een shooter met futuristische trekjes. Het is een redelijk snelle shooter. Het is natuurlijk afhankelijk van game mode, maar over het algemeen is het, naar mijn mening, redelijk te vergelijken qua snelheid met Team Fortress 2. Er zijn, op het moment, een 4 tal game modes en 9 classes. Tijdens het spelen kun je XP verdienen. Deze XP gebruik je om te levelen en is daarna beschikbaar als currency. Als je XP uitgeeft ga je niet achteruit in level, maar je moet dus levelen om nieuwe items, classes en andere dingen vrij te spelen. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om Gold te kopen, wat voor 800 gold ongeveer 8 euro kost.
Terug naar inhoudsopgave

Classes
Er zijn dus 9 verschillende classes. Deze classes zijn onderverdeeld in 3 categorieën.. Light Armor classes hebben relatief weinig HP hebt. Dit betekend dat je sneller dood gaat, maar daarnaast zijn ze, over het algemeen, ook sneller en beter in aanvallen. Heavy Armor hebben meer HP maar zijn trager en beter in verdedigen. Medium Armor zit er tussen in. Standaard zijn de Pathfinder, Soldier en Juggernaut beschikbaar, voor de andere moet je betalen.

Light Armor
Infiltrator
Sentinel
Pathfind

Medium Armor
Technician
Soldier
Raider

Heavy Armor
Brute
Doombringer
Juggernaut

Light Armor
Infiltrator
De Infiltrator kost 14 000 XP of 240 Gold. De Infiltrator is voornamelijk een stealth class en kan kiezen voor de Stealth Spinfusor of de Rhino SMG voor primary weapon. De SMG is goed voor achtervolgen van een persoon, bijvoorbeeld in Team Deathmatch als iemand de vlag heeft. De Spinfusor is een beetje een all-random weapon. Als secondairy heb je alleen de SN7 Silenced Pistol tot je beschikking. Een pistool met short-medium range met redelijke damage en een clipsize van 12.
Terug naar Classes overzicht
Terug naar inhoudsopgave

Sentinal
De Sentinal kost 7 200 XP of 160 Gold. De Infiltrator is voornamelijk gebasseerd op base defense en attacking. De range van zijn wapens is erg groot. Hij kan kiezen voor de BXT1 Rifle of voor de ... . De BXT moet gescoped en even wacht voor volledige damage, daar staat tegen over dat hij net iets sterker is dan de Phase Rifle. Als secondairy kan er gekozen worden voor de Nova Blaster of de Falcon. De Falcon kan sneller schieten en heeft meer kogels in een clip. Hij doet echter flink minder damage dan de Nova Blaster.
Terug naar inhoudsopgave

Pathfinder
De Pathfinder is een gratis class. Hij is snel, maar heeft weinig vuurkracht. Als primary kan hij kiezen voor de Light Spinfusor of de Bolt Launcher. De Spinfusor kan iets snller schieten en is accurater dan de Bolt Launcher. De Bolt Launcher heeft echter wel als voordeel dat die meer damage doet. Voor secundairies kun je kiezen voor een Light Assault Rifle of een Shotgun. Het verschil is denk ik wel duidelijk.
Terug naar inhoudsopgave

Medium Armor
Technician
De Technician kost 7200 XP of 160 Gold. Hij kan als enige base structures repareren en kan zelf turrets neer zetten. primary geeft de keuze tussen de TCN4 SMG en de Thumper. De SMH is goed op short-medium range en is een standaard SMG. De Thumper is een grenade launcher en is dus traag, maar doet veel damage in 1x. Als secondairy kun je kiezen voor de Repair tool, welke gebouwen kan repareren, de Sawed-Off Shotgun en de Sparrow, wat een pistool is wat redelijk snel kan vuren en een grote clip size heeft, maar een lage damage heeft.
Terug naar inhoudsopgave

Soldier
De Soldier is een gratis class en is een goede all-rounder. primary kun je kiezen voor een Assault Rifle of de Spinfusor, wat een soort van grenade launcher is, maar dan zonder bullet drop. Als secondairy kun je kiezen voor een Thumper DX, wat een kleiner versie is van de Thumper, ofwel het is een kleine grenade launder, en het Eagle Pistol.
Terug naar inhoudsopgave

Raider
De raider kost 18 000 XP of 280 Gold. Het is een class die vooral werkt met grenade launchers en kan er voor kiezen om een schild bij zich te hebben als actief "wapen". Als primary kan het kiezen voor een gewone grenade launcher of de ARX buster, welke snel achter elkaar 3 mines kan afschieten. Erg goed in close-combat. De secondary is altijd een SMG.
Terug naar inhoudsopgave

Brute
De Brute kost 18 000 XP of 280 Gold. Hij is goed in close combat en kan ook gebruikt worden om de enemy base aan te vallen. Zijn primary is de Heavy Spinfusor, wat de bekende grenade launcher is zonder bulletdrop, alleen dan een stukje sterker. Als secondary kan er gekozen worden voor een automatic shotgun, of een Nova Colt, een pistool met 6 kogels met grote damage.
Terug naar inhoudsopgave

Doombringer
De Doombringer kost 14 000 XP of 240 Gold. Hij is voornamelijk bedoelt voor het verdedigen van de basis en dan meestal de flag. Aanvallen met deze class is waardeloos. Als primary kan er gekozen worden voor de chaingun wat een snelschietend machinegeweer is met een niet al te hoge damage. Na een niet al te grote range wordt hij echter zeer snel zeer inaccuraat. Ook kan er gekozen worden voor de Heavy Bolt launcher wat weer een soort van grenade launcher is, welke pure energy afvuurt, wat na een tijdje explodeert. Als secondary heb je alleen de Sabel Launcher tot je beschikking. Dit is een een missile launcher, welke op targets kan locken. Deze missle is neer te schieten en kan ontweken worden door achter objecten te verdwijnen.
Terug naar inhoudsopgave

Wat is... Tribes?
Voor de mensen die Tribes: Ascend nog niet kennen: Tribes Ascend is de spirituele opvolger van Tribes 1 en 2 en zit qua gameplay ergens er tussen in. Het is een zeer snelle futuristische shooter waar in teams van 8 tot 16 man tegen elkaar kan worden gestreden.
Mening:
Pluspunten:
Gratis
Goeie graphics (Unreal 3 Engine afaik)
Geen lange queue tijd
Snelle actie
''Skiën''
Skill & Teamwork word beloond

Minpunten:
Stijle leercurve voor velen
Mogelijke switch van Free to Play naar Pay to Win (vrees die ik bij alle F2P games heb)

Modes
Capture the flag, TDM & Rabbit zijn de hoofd speelmodi. Deze spreken allemaal voor zich behalve ''rabbit'':

Rabbit
Rabbit houdt in dat 1 persoon een vlag heeft en alle andere spelers niet. De enige persoon die punten kan scoren is de persoon met de vlag en dit doet hij door de vlag zo lang mogelijk vast te houden én kills te maken. Alle andere spelers racen er achter aan om zelf de vlag te bemachtigen en op hun beurt punten te scoren. Klinkt hectisch? Het is erger dan het lijkt!

Team Deathmatch
Team Deathmatch is de gewone Team Deathmatch uit elke andere game, op het feit na dat er een vlag in het spel is. Deze komt in het spel op het moment dat de eerste dode valt. Deze laat een vlag vallen, welke opgepakt dient te worden. Het team dat de vlag draagt haalt, als ze een kill maken, 2 punten in plaats van 1 van de ticketcounter af. Het is dus handig om de vlagdrager snel te vermoorden en de vlag op te pakken, zodat je team minder kills hoeft te maken voordat jullie winnnen.

Capture the Flag
Ook dit is de standaard gamemodus, met een kleine twist. Het is namelijk zo dat rondom de vlag een aantal verdedigende apparaten staan. Deze kunnen pas stuk worden gemaakt als de generator uit is. Het is niet zo dat je de vlag niet kunt pakken zonder deze turrets te vernietigen, maar het maakt het wel een stukje makkelijker als je het wel doet.

Arena
Arena is een standaard 5 tegen 5 Team Deathmatch in een kleine map.

Maps
Katabatic uit Tribes 2 is reeds bevestigd.
Team Deathmatch
Outskirts
Quicksand
Sulphur Cove
Drydock (Night)
Nightabatic
Inferno
Capture the Flag
Arx Novena
Bella Omega
Crossfire
Drydock (Day)
Katabatic
Temple Ruins
Arena
Sky Arena
Lava Arena

Under Construcion.

Terug naar inhoudsopgave
Vehicles
Beowulf (3000 credits)
Grav Cycle (600 credits)
Shrike (4500 credits)

Under construction

Terug naar inhoudsopgave

Leuke of handige links
Tribes: Ascend wikia
link
Under Construction.

Gallery
Trailer:

Alpha Footage:

Open Bèta Footage:

WTF Is... Tribes Ascend: Closed Bèta

Regels van dit topic
In dit topic:
Reageer je alleen inhoudelijk;
Vertel je geen onnodige informatie als "Ik heb het spel binnen!";
Flame je niet op een ander;

Under Construction

StrongArmLance wijzigde deze reactie 05-03-2012 13:51 (184%)

• StrongArmLance
quote:
Brutal1ty schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:25:
Beste mede-tweakers,

Blablabla

Mogelijke switch van Free to Play naar Pay to Win (vrees die ik bij alle F2P games heb)
Samen doen dan? :)

StrongArmLance wijzigde deze reactie 22-02-2012 22:31 (81%)

#vote

• Brutal1ty
quote:
Ik heb je als mede-auteur toegevoegd... Zoals ik zei: ben nogal nieuw hiermee. Wat kan ik nog meer doen? :D

• StrongArmLance
quote:
Brutal1ty schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:33:
[...]

Ik heb je als mede-auteur toegevoegd... Zoals ik zei: ben nogal nieuw hiermee. Wat kan ik nog meer doen? :D
In dit topic? Dan zal ik je tekst even opmaken.
Dan stuur ik het je op in een DM, moet je de titel weghalen (het verzoek deel) en dan mijn stukje plakken in de edit box.

#vote

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-11 15:05

Cloud

Moderator FM / T.net PowerMod

Moderatie Mobster

De titel kan hij zelf niet aanpassen, maar gezien het feit hij iemand gevonden heeft om te helpen; heb ik de titel bij deze aangepast :)

Misschien is het handig de startdatum van de beta 22-02-2012 op te nemen in de startpost? Zo blijft de titel lekker kort en actueel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• StrongArmLance
quote:
Cloud schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:37:
De titel kan hij zelf niet aanpassen, maar gezien het feit hij iemand gevonden heeft om te helpen; heb ik de titel bij deze aangepast :)

Misschien is het handig de startdatum van de beta 22-02-2012 op te nemen in de startpost? Zo blijft de titel lekker kort en actueel.
I know, ik dacht dan doet hij een reportje.

Dat tweede moet de echte ts'er beslissen

En brutality, we moeten dit even verder zetten in dm, okee?

StrongArmLance wijzigde deze reactie 22-02-2012 22:41 (10%)

#vote

• Brutal1ty
quote:
kristan schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:37:
[...]

I know, ik dacht dan doet hij een reportje.

Dat tweede moet de echte ts'er beslissen

En brutality, we moeten dit even verder zetten in dm, okee?
@ Cloud: bedankt voor de anpassing!
@Kristan: is goed ;)

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Hmmz, heb net eenzelfde topic gemaakt :O

linkje

Begonnen voordat dit was... Wil best bijdragen aan deze ;). Moet de vorige wel even verwijderd worden

Gropah kijkt een modje lief aan

edit:

Beta is al eerder begonnen dan 22/02, het is al een weekje of 2 aan de gang. 24/04 gaat hij zelfs open.

Gropah wijzigde deze reactie 22-02-2012 23:27 (17%)

• Brutal1ty
quote:
Gropah schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:26:
Hmmz, heb net eenzelfde topic gemaakt :O

linkje

Begonnen voordat dit was... Wil best bijdragen aan deze ;). Moet de vorige wel even verwijderd worden

Gropah kijkt een modje lief aan

edit:

Beta is al eerder begonnen dan 22/02, het is al een weekje of 2 aan de gang. 24/04 gaat hij zelfs open.
De open beta is NU begonnen ;) Daarom ook het topic =D De andere game-sites zitten er naast met hun 24e ;) Het staat op de officiele site, de patch notes én het forum: sinds een paar uur is de open beta begonnen. Je bent welkom bij te dragen wat mij betreft. Neem ook contact op met kristan via DM. Ik zal je toevoegen als mede-auteur.

Eventuele veranderingen graag eerst doorgeven aan kristan of mij, puur en alleen om double-editing te voorkomen ;)

PS: ik zit al een paar weekjes in de closed beta ook ja ;)

Brutal1ty wijzigde deze reactie 22-02-2012 23:33 (9%)

• StrongArmLance
Kom maar bij dit topic :)
Wordt nog gezellig ;)

#vote

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-11 15:05

Cloud

Moderator FM / T.net PowerMod

Moderatie Mobster

Heb het andere topic op slot gedaan, daar zag ik al aardig wat goed topicstart materiaal. Met z'n drieën valt er vast wel wat moois van te maken. :)

Succes!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• StrongArmLance
quote:
Cloud schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:38:
Heb het andere topic op slot gedaan, daar zag ik al aardig wat goed topicstart materiaal. Met z'n drieën valt er vast wel wat moois van te maken. :)

Succes!
Bedankt :)
Ziet er mu al wat aardiger uit dan eerst :)

#vote

• Xzito
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 24-10 12:57
Heb al aardig wat uurtjes in TA rank 17.
ik was benieuwt wanneer we een topic zouden zien hier.

Hirez had duidelijk gemaakt dat het niet pay to win zou zijn.
Alles wat je koopt met Gold kan je ook unlocken met exp behalve skins.

Vind raider nog steeds beetje OP met arcbuster en Shield , perfect voor gen camping.Niet dood te krijgen met survivalist en ( 2de perk naam vergeten straks thuis even kijken of misschien leuk idee voor in de topic.)

de topic zier er goed uit.

iedereen kan base stuctures repearen allen moet hij/zij de repair gun pakken bij de generator.

Xzito wijzigde deze reactie 23-02-2012 16:10 (9%)

LOL EU: InXzitoWeTrust

• schelling
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11-05-2018
Happy met eindelijk een Tribes:Ascend thread op Tweakers. We gaan nog veel plezier hebben van dit spel vermoed ik zo na al heel wat uurtjes in de closed BETA te hebben doorgebracht.
Anyway; ik mis wel iets in de threadstart. Het skiën is toch een essentieel onderdeel van de game. Misschien een korte tutorial/uitleg (voldoende youtubevids over te vinden) wat en hoe mbt skiën?

• StrongArmLance
quote:
schelling schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 03:20:
Happy met eindelijk een Tribes:Ascend thread op Tweakers. We gaan nog veel plezier hebben van dit spel vermoed ik zo na al heel wat uurtjes in de closed BETA te hebben doorgebracht.
Anyway; ik mis wel iets in de threadstart. Het skiën is toch een essentieel onderdeel van de game. Misschien een korte tutorial/uitleg (voldoende youtubevids over te vinden) wat en hoe mbt skiën?
De TS is nog in volle ontwikkeling, ik zal kijken of ik er straks wat filmpjes bij kan zetten :(

#vote

• C.44
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 26-09-2018

C.44

TurboCharged Supra Driver

Heb wat problemen met de installatie. Ik heb gisteren de volledige game gedownload via de patcher bij mijn ouders thuis. Daarna heb ik de volledige folder in Program Files (x86) gekopieerd en mee naar huis genomen. Volgens een artikeltje op de site van HiRezGames zou ik dmv de installatie van de patcher en daarna het kopieren van de "tribes alpha" folder naar de HiRezGames folder en het herstarten van de service via de diagnostic tool zonder te hoeven updaten direct moeten kunnen spelen.

Alleen ziet die diagnostic tool m'n hele tribes alpha folder niet en gaat de patcher gewoon de complete game opnieuw zitten downloaden en dat gaat met m'n antieke verbinding toch echt een beetje te lang duren.

Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• solique
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08-11 19:14

solique

Music Maniac

Al toegang sinds de closed maar er eigenlijk nog geen tijd genoeg voor gehad om mezelf er in te verdiepen.
Vorige delen wel aardig wat uren gespeeld, dus zal met de tijd ook wel bij deze lukken.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• beve
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01-11 19:07
Ik heb de game gedownload, maar krijg em niet opgestart iedere keer crash als ik op play druk.
Alle drivers + direct X + Physx zijn up to date.
Nieuwe PC ongeveer een maand gelgeden gekocht

• Brutal1ty
quote:
beve schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:46:
Ik heb de game gedownload, maar krijg em niet opgestart iedere keer crash als ik op play druk.
Alle drivers + direct X + Physx zijn up to date.
Nieuwe PC ongeveer een maand gelgeden gekocht
Wat voor een crash? Ctd? Bsod? Andere melding? ;) Mijn TA crash namelijk altijd alleen als ik alt+ tab en chrome open gooi...

Oh, en wat zijn je specs?
En heb je alleen direct x11 of heb je de web installer gebruikt voor dx? Met alleen dx11 crash het spel ja... Hij heeft bepaalde delen van dx9 nodig die je alleen via de web installer krijgt.

Sent from my Android Phone.

Brutal1ty wijzigde deze reactie 24-02-2012 17:07 (19%)

• Cergorach
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-10 14:20
Even een toevoeging, je kan een aantal zaken kopen met zowel XP (wat je ingame verdient) als Gold (waar je RL cash voor neer heb gelegd). Maar je equipment verbeteren kan je alleen door XP uit te geven.

De servers zijn momenteel erg instabiel, dus als je crashes beleeft hoeft het niet direct aan jou te liggen ;-)

Erg vermakelijk, ben zelf momenteel voornamelijk bezig met Deathmatch, maar ook al een paar potjes gespeeld met Capture the Flag. Daar een zeer indrukwekkend veld tegengekomen met een hele hoop aquaducten.

• Thermometer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-10 13:13

Thermometer

Whoop Whoop!

Voor de mensen die nog geen Tribes Ascent beta key hebben, ik heb er nog eentje gekregen, dus je mag me DM'en, first come, first serve ;)

Verkocht!

Thermometer wijzigde deze reactie 27-02-2012 16:55 (6%)

Mijn huidige Game-PC: Intel Core i5-4590 @ 3.7GHz - 16GB RAM - MSI GTX 980Ti GAMING 6G - Acer XB270HU @ 144hz 2560 x 1440

• Brutal1ty
Je hebt helemaal geen bèta key meer nodig om te spelen... Al sinds woensdag avond niet meer ;)

Edit: vorige vrijdag nog: ik had een key gereserveerd boo m'n beste vriend op z'n nieuwe laptop... Maar hij had hem helemaal niet nodig. Gewoon downloaden, account maken, spelen. Sinds vrijdag is zelfs de officiële open bèta begonnen =p

Brutal1ty wijzigde deze reactie 27-02-2012 17:16 (56%)

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-11-2018
Eindelijk weer een tribes! God die vorige games waren zo moeilijk maar zo verslavend! Zeker eens checken! Hoe speelt het tot nu toe? Van het filmpje wat ik heb gezien is het vrij letterlijk een kopie van tribes 2.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Voor de mensen die gratis 250 gold willen. Als je Tribes: Ascend liked op FaceBook, kun je je email invullen (welke ze toch al weten van de toegang tot de app) en dan krijg je gratis gold!

• megazinetom
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-11-2018
Ben hem nu aan het downloaden ben heel erg benieuwd =D

D3 Profile -

• piderman
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-11 20:42
(jarig!)
quote:
Brutal1ty schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:25:
Nou tot dusver is het een beetje een mix van Pay to Win en Play to Win. Zoals in dit filmpje te zien is, kun je items unlocken met echte $$, maar als je ze wil upgraden heb je nog altijd gewoon XP nodig. Dus het lijkt erop dat je betaalt voor andere wapens (want die XP prijzen zijn echt belachelijk), maar speelt voor betere wapens. Als ze dit erin houden lijkt me dat helemaal geen slechte manier om het te doen.

• Azmat
  • Laatst online: 15-04-2017
Ik speel Ascend nu al sinds de half-open open beta in november, en heb toen ook snel de vip starter pack aangeschaft: voor de €25 heb ik er al een hoop meer tijd en plezier uitgehaald dan ik met BF3 heb gedaan. Niet dat het geen werk meer nodig heeft, zeker wel, maar het is leuk.
Wat ik niet zo goed begrijp is weer die commentaar op het F2P-model. Je hebt de mogelijkheid om alles te krijgen door gewoon te spelen, gratis. Dat sommige dingen veel XP kosten, zoals de wapens, vind ik helemaal niet zo vreemd. Je verstaat toch ook dat ze mensen wat willen aanzetten om wat geld te spenderen. Als je wat minder tijd hebt, kan je wat geld erin steken. Als je dan pakweg de vip starter pack koopt ben je helemaal vertrokken.
Enfin, los van die F2P-discussie wil ik even ingaan op de 'Pay 2 Win' commentaar. Ik speel nu toch al lang genoeg naar mijns inziens om dit degelijk te kunnen beoordelen: wat een hoop onzin. Zelf speel ik bijna altijd de heavy classes, en vooral Juggernaut en Doombringer. Als Jug heb ik dus de keuze tussen de standaard Fusion Mortar en de unlockable MIRV. Is de MIRV een Pay2Win item? Nee. Ik vind het een fantastische optie, maar het heeft zijn voor-en nadelen. Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk enkel nog de Fusion Mortar, ik vind die gewoonweg beter: meer geconcentreerde schade en beter te voorspellen waar die gaat neerkomen. De MIRV is lastiger op dat vlak maar geeft dus wel meer area-of-effect.
Doombringer dan: standaard chaingun of unlockable bolt launcher. Ook voor deze wapens kan je voor-en tegenstanders vinden. Zelf heb ik wel graag de Bolt launcher, zodat ik deze makkelijker aan mn voeten kan mikken wanneer ik HoF speel. De chaingun echter laat me toe om eerder en effectiever luchtdoelen aan te vallen, of vijanden die graag op 1 lijn naar me toe komen: cappers. Plus, die chaingun vreet heavies op van dichtbij.
Hetzelfde gaat op voor alle klasses. Dat sommige wapens nog een beetje balancing moeten krijgen zou ik ook niet meer dan normaal vinden: de laatste grote patch zijn er een heleboel nieuwe wapens bijgekomen, vooral de sidegrades. Dat enkele daarvan nog wat bijgesteld gaan worden lijkt me niet ondenkbaar, maar algemeen genomen zie ik geen overpopulatie aan bepaalde wapens. Ik heb alle klassen behalve sentinel (welke ik na de xp reset niet meer heb genomen: echt niet mijn ding), veel zaken geunlocked (zowel xp als gold) en speel alles wel eens.
Pas wanneer we ranked en custom servers gaan krijgen, en er dus wat competitie kan starten, zal volgens mij de balance wel meer uitgelicht worden. In de pubs is alles gewoon zo enorm afhankelijk van de team-samenstelling, en heb je soms enorme verschillen in ranks. Zo heb ik soms spelletjes waar ik doodeenvoudig op rampage kan gaan als juggernaut op en rond de vijandige basis, en de aanvallers dank door hun ammo-pakketten te verzamelen; maar evengoed lastige matches waar je moet werken voor maar 1 flag-cap en je soms niet eens op een plateau raakt om bommetjes te gooien.
Oh, en laten we bij balance dus vooral naar CTF kijken: DE spelmodus van belang en het hart van Tribes.
Tot nu toe heeft Hi-Rez al zeer mooi werk verricht, en ze hebben ook echt wel al naar de community geluisterd. XP en Gold prijzen zijn zo bijvoorbeeld al meermaals bijgesteld. Als iets écht té hoog is, dan zullen ze mijns inziens daar wel iets in veranderen. En dat hebben ze al gedaan ook: sommige wapens van 170000XP zijn al naar beneden afgesteld. Bedenk ook even dat in november er maar één klasse gratis was: Soldier met Spinfusor/Eagle, en alle andere klassen 980 gold. Wat een evolutie al...
Niet dat ik hier de loyale fanboy wil gaan uithangen. Er is zeker en vast nog werk aan, maar totnutoe ben ik al tevreden en ben dus bereid hen alle voordeel van de twijfel te geven.
Bedankt 8)

• Thermometer
  • Laatst online: 17-10 13:13

Thermometer

Whoop Whoop!

quote:
Brutal1ty schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:14:
Je hebt helemaal geen bèta key meer nodig om te spelen... Al sinds woensdag avond niet meer ;)

Edit: vorige vrijdag nog: ik had een key gereserveerd boo m'n beste vriend op z'n nieuwe laptop... Maar hij had hem helemaal niet nodig. Gewoon downloaden, account maken, spelen. Sinds vrijdag is zelfs de officiële open bèta begonnen =p
Woeps, excuses :+

Mijn huidige Game-PC: Intel Core i5-4590 @ 3.7GHz - 16GB RAM - MSI GTX 980Ti GAMING 6G - Acer XB270HU @ 144hz 2560 x 1440

• piderman
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-11 20:42
(jarig!)
quote:
Azmat schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:49:
Wat ik niet zo goed begrijp is weer die commentaar op het F2P-model. Je hebt de mogelijkheid om alles te krijgen door gewoon te spelen, gratis.
Het komt erop neer dat het überhaupt al lang duurt om die dingen te unlocken en omdat andere mensen er wel geld voor betaald hebben, ben jij in het nadeel en ga je sneller dood en heb je minder plezier. En je hebt meer moeite XP te krijgen waardoor het nóg langer duurt om die andere dingen te unlocken.

Maar goed, het lijkt erop dat in Tribes Ascend dit wel een beetje goed gebalanceerd is. Ik heb nog geen geld neergelegd* en ik heb het idee dat ik prima meekan :)

Oh enneh, Thumper DX ftw :*)

* ik heb alleen m'n ziel verkocht op Facebook voor 250g :>

• Azmat
quote:
piderman schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:32:
[...]

Het komt erop neer dat het überhaupt al lang duurt om die dingen te unlocken en omdat andere mensen er wel geld voor betaald hebben, ben jij in het nadeel en ga je sneller dood en heb je minder plezier. En je hebt meer moeite XP te krijgen waardoor het nóg langer duurt om die andere dingen te unlocken.

Maar goed, het lijkt erop dat in Tribes Ascend dit wel een beetje goed gebalanceerd is. Ik heb nog geen geld neergelegd* en ik heb het idee dat ik prima meekan :)

Oh enneh, Thumper DX ftw :*)
Ik ben zelf ook wat van het type dat heel graag kijkt naar wat ie nog niet heeft, en dat liefst zo snel mogelijk wil hebben :) Ik speel nu al lang, en had een boel xp + gold bij de xp reset (patch waarbij het vernieuwde klassesysteem kwam): praktisch 3.5 miljoen xp. Dus daar kon ik aardig veel mee unlocken. Gelukkig had ik alle klasses al geprobeerd voor die reset, waardoor ik veel beter kon inschatten wat ik graag speelde en wat niet. Maar ik had dus ook wel al €25 neergelegd voor de starter pack: ik had er geen probleem mee om wat klasses aan te schaffen. Na de patch kwamen de kosten (kosten én xp) vooral bij de sidegrade wapens te liggen. Die sidegrades ogen er lekker uit, en dat is maar best, want het geld moet toch van ergens komen.
Maar laat ik het nogmaals proberen: ik vind niet dat de unlockable weapons een upgrade zijn, maar eerder je toelaten je favoriete klasse van wat meer opties te voorzien. Zo kan je indien tech je favo is die best eerst zwaar upgraden, daarna kan je wel naar opties kijken. De thumper is best zalig, en helpt de tech enorm waar ie dat echt nodig heeft: binnenshuis. Buiten is de smg nog altijd bruut, maar het houdt in dat je wat kan mikken.
Ik zal heus niet ontkennen dat de thumper echt goed is, ik gebruik hem ook praktisch altijd. Maar dat zijn zaken die misschien nog kunnen wijzigen (alhoewel, de smg was al van de tech van het prille begin). Er zijn dan ook techs die prefereren om een meer aggresieve speelstijl te gebruiken dan de defensieve, en daar kan de smg best goed in uitkomen. Dat zijn nog balance zaken, maar in het algemeen komt het allemaal best uit. Het is niet door een wapen te unlocken dat iemand plots über is.
Ik kan enkel maar vragen dat niet iedereen zich blindstaart op alle unlocks, en de wapens. Als je genoeg speelt komt het na een tijdje vanzelf.
En thumper of smg, mijn mortars of mirv kun je er heus niet mee stoppen >:)

• Brutal1ty
Ik heb ook nog niet het gevoel dat een bepaalde klasse of bepaald wapen echt te sterk is. En dat is maar goed... Pay 2 win sloopt heel veel spellen, free 2 play niet =p Ik vind dan ook dat dit spel in laatste categorie behoord ;) Zelfs nog meer als andere games met bijna hetzelfde model (League of Legends bv) =p

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Pay2Win is altijd slecht in een spel, maar het is geen apparte catergorie games. Het blijkt pas als F2P met payment options, te veel imbalanced blijkt. Dat je spelers de mogelijkheid geeft om classes sneller te unlocken en sneller XP te verdienen hoeft niet in te boeten op de balance. Het wordt meestal pas een probleem op het moment dat je met betalen een andere wapen kunt krijgen, wat je niet kunt krijgen als F2P. Als het gebeurd dan snap ik wel waarom, je geeft mensen namelijk de prikkel om spullen te kopen met IRL geld, maar het kan een spel helaas wel stuk maken...

• Sharpen
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-08-2015

Sharpen

Think twice

Ziet er wel vet uit ik ga hem nu downloaden, ik sta altijd wel open voor iets nieuws

I don't need easy, I need possible

• megazinetom
Zelf vind ik het idee van "Pay2Win" heel erg misplaatst in dit spel zeker omdat je al 250 gratis gold kan krijgen door hun op facebook te liken, je krijgt dus eigenlijk al een cadeautje. Daarnaast vind ik dat de balance tussen de wapens aardig goed is (kan beter, maar goed). Heb nooit het idee gehad dat mijn equipment me in de weg stond van de overwinning, wel hoe ik het gebruikte.

D3 Profile -

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik heb het misschien niet duidelijk genoeg gezegd, maar ik vind het ook geen Pay2Win. Immers, je kunt wel dingen sneller unlocken door te betalen, maar je kunt geen extra wapens oid krijgen door gold te kopen, wat er voor zorgt dat de enige balance die gedaan moet worden, alle balance is, en niet alleen tussen paid en non-paid weapons.

• Brutal1ty
Precies! =D Een goed model dus! Want eerlijk is eerlijk, zolang je dit tussendoor speelt hoef je er geen cent aan uit te geven... Ik ben level negen, mis nog maar twee klasse, heb 250 gold gratis gekregen en vermaak me uitstekend ;)

• Gundogan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Alleen de extra wapens zijn behoorlijk lastig te halen met alleen xp soms. 100k+ xp haal je niet zo een twee drie :) Maar zelfs met de standaard classes en alleen wat xp bij elkaar troggelen kan je al behoorlijk meekomen, dus ik vind de p2w factor niet erg hoog gelukkig.

Voor de rest een erg leuke game en weer eens tribes game van een beetje niveau :)

O, en NASL heeft naast Starcraft2, T:A opgepikt als competitieve game. De showmatches waren wel leuk om te volgen, dus hopelijk zien we T:A terug als main competitieve fps in de toekomst!

Zie ook hun youtubekanaal voor de VODS :)

offtopic:
Wel grappig dat alle recente FPS games die ik leuk vind allemaal f2p zijn of <20 euro kosten (T:A, Nuclear Dawn, Gotham City Imposters, Quake Live (die is niet echt recent natuurlijk) en dergelijke). Mainstream AAA titles....pffff!

Gundogan wijzigde deze reactie 03-03-2012 16:08 (14%)

i7 4790K, 16GB, ASUS Z97-K, R9 Fury

• Cergorach
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-10 14:20
Het kan inderdaad vrij lang duren om een 100.000XP wapen te unlocken, zeker als je geen VIP en Boost heb (een kleine 3 weken @ 2uur/dag). Maar daar staat tegenover dat het je geen ene cent heeft gekost, een gratis spel, waar de maker niets aan je verdient. Met Vip is het een kleine 2 weken, met VIP en Boost een kleine week en met Gold is het €7,80-€5,45/instant.

$50 (€38,50) geeft je 5500 gold, VIP en 60 dagen Boost.

Het is trouwens veel efficiënter om 240G/42000XP items te unlocken met Gold dan de 780G/100000XP items.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17:41

Skybullet

It's go season

.. laat maar

Ik wilde hier een heel verhaal typen over hoe leuk het spel was.
Maar dit was blijkbaar maar een paar dagen zo.
Niveau van de laatste paar potjes die ik gespeeld heb is opeens zo hoog dat ik echt 0.0 kans maak om ook maar iets te doen. snipers en spinfusers halen me uit de lucht neer, hun verdediging zijn mannetjes met zoveel health dat ik oneindig veel hits kan maken en nog niet omleg, terwijl hij een wapen vastheeft die me met 1 hit omlegt. En mensen skien in letterlijk 10 seconde van hun vlag naar de onze en terug.

dan maar weer een ander spel zoeken

i7 9700k, z390 aorus pro, asus rtx 2080 dual oc, 32gb 3600mhz , 970evo 1tb, 860evo 1tb, corsair rm650x, dark rock 4, meshify c dark tg, sennheiser pc37x, aoc agon ag241qg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brutal1ty
quote:
Skybullet schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:45:
.. laat maar

Niveau van de laatste paar potjes die ik gespeeld heb is opeens zo hoog dat ik echt 0.0 kans maak om ook maar iets te doen. snipers en spinfusers halen me uit de lucht neer, hun verdediging zijn mannetjes met zoveel health dat ik oneindig veel hits kan maken en nog niet omleg, terwijl hij een wapen vastheeft die me met 1 hit omlegt. En mensen skien in letterlijk 10 seconde van hun vlag naar de onze en terug.

Sorry als dit hard aan komt: maar dat heet pech hebben... Ongeveer de helft van de TA spelers zijn noob zoals ik en zelfs nog een stuk slechter. Maar als je vanwege een paar lastige potten opgeeft kan je maar beter geen shooters ed spelen =p

Doe mannetjes met veel hp: heavies, zijn erg traag, maak er gebruik van. Snipers zijn vervelend, maar geen game-breakers op het moment. En als spin-fusers je uit de lucht halen ski je heel erg voorspelbaar OF heb je de pech tegen goede spelers gepeeld te hebben =p

Tip: doe wat ik vanmiddag deed: download QuakeLive en speel 3 potjes af tegen andere spelers... Je zal zo, ZO blij zijn weer tribes te kunnen spelen wegens ernstige schop-kont die je in dat spel krijgt hahaha =p

Brutal1ty wijzigde deze reactie 04-03-2012 22:00 (20%)

• Azmat
quote:
Skybullet schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:45:
.. laat maar

En ik kan me soms blauw ergeren aan het feit dat ik niks van uitdaging heb. Sinds de beta echt compleet is opengegaan en het spel aan populariteit wint is er echt een merkbare instroom aan massa's nieuwe spelers. Als iemand die al sinds november elke dag tribes speelt in een potje komt met hopen nieuwelingen kan die gewoon het ganse spel bepalen. Neem daar nog eens bij dat zulke mensen meestal wel al wat friends hebben, is de kans groot dat je, zeker 's avonds, groepjes vrienden tegenkomt. En dan kan het niveau soms nogal de lucht ingaan. 1 ervaren capper kan er al voor zorgen dat je meerdere 5-0 games meemaakt op 30 minuutjes.
Laat er hen dan maar goed voor werken :p Maar bovenal, en ik kan dit niet genoeg op het hart drukken, bescherm je vlag. Kruip niet in de generator room om daar wat deathmatch te gaan spelen, want dan gaat het spel zeker snel voorbij zijn. Een horde soldiers die de vlag verdedigen zou wel eens prima kunnen werken. Disc of Thumper op de vlag het moment er een capper komt, heavies uitschakelen die de vlag bombarderen, vijanden die willen binnenskiën,... En als je vlag goed wordt verdedigd dan ge je maar aanvallen. Val de vlag aan, maak ze vrij voor je cappers. Irriteer het vijandige team en zorg dat ze je niet negeren. Als er 2 man achter je aankomt help je al, want ze letten niet op de vlag. Dat kan het verschil tussen een cap of niet betekenen.
Verder is het oefening natuurlijk. Zowel qua skiën als schieten. 1 goeie tip: ski niet omhoog :p Ski bij het beneden gaan, geef gas bij het omhooggaan. Geef niet te veel, zodat je weer glooiing kan meepakken bij de afdaling van de heuvel. Je zal snel veel snelheid maken. En zeker bij heavies: let op je snelheid en de steilheid/hoogte van de heuvels. Je energy gaat vlug op, dus moet je zoveel mogelijk snelheid oppakken bij het neerwaarts komen.
Als je dueleert zal je ook merken dat er meestal het spelletje 'wie komt het eerst op de grond' wordt gespeeld. Hou daar rekening mee. Zorg dat je wat energie reserve hebt wanneer je op de grond bent of komt. Je tegenstander zal wachten tot je neerkomt, zorg ervoor dat je daar niet blijft, anticipeer daar op. Zeker als heavy: blijf bij de grond, huppel wat omhoog wanneer je denkt dat de disc komt.

• Postius
Nou ik ben benieuwd! Enorme fan van tribes 2, nu eindelijk gedownload om te spelen. Ben echter geen fan van een levelling systeem in shooters. Zo gaar.

• megazinetom
Kom nu in wat hogere levels en merk dat je inderdaad een groot niveauverschil hebt tussen de een en de andere speler. Veel spelers vergeten dat het niet draait om de Kill-Count maar om flags (zowel in CTF als in TD).
Ik ben wel blij dat met de laatste patch de XP flink omhoog is gegaan, speel het nog steeds met veel plezier! :D Mijn IGN is trouwens Troopa mocht iemand me tegenkomen, say 'Hi!' ;)

D3 Profile -

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-04 18:12

kaluro2

Kaluro.650

Ik snap je 'stijle leercurve' minpunt niet. Het is gewoon een fast paced shooter a la unreal tournament, met low gravity zo te zien. Ik zie dan ook niet in waarom deze game een stijlere leercurve zou hebben dan andere shooters?

Als we het over stijle leercurven hebben kan je beter kijken naar iemand die voor het eerst een MOBA speelt. :+

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Gundogan

Gundogan

quote:
kaluro2 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 06:48:
Ik snap je 'stijle leercurve' minpunt niet. Het is gewoon een fast paced shooter a la unreal tournament, met low gravity zo te zien. Ik zie dan ook niet in waarom deze game een stijlere leercurve zou hebben dan andere shooters?

Als we het over stijle leercurven hebben kan je beter kijken naar iemand die voor het eerst een MOBA speelt. :+
Het is niet zozeer een stijle leercurve, maar meer een iets hogere instapdrempel. Alleen Tribes heeft de combo van skiën, jetpacks en (bijna) geen hitscan wapens, dus je pakt de game niet zo maar op ala een Call of Duty. Maar als je eenmaal de game doorhebt, kan je best wel meekomen in de gemiddelde pub game naar mening, zeker in TDM waar het niveau niet zo hoog ligt en je niet echt een specifieke taak hoeft uit te voeren.

• StrongArmLance
quote:
Gundogan schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:36:
[...]

Het is niet zozeer een stijle leercurve, maar meer een iets hogere instapdrempel. Alleen Tribes heeft de combo van skiën, jetpacks en (bijna) geen hitscan wapens, dus je pakt de game niet zo maar op ala een Call of Duty. Maar als je eenmaal de game doorhebt, kan je best wel meekomen in de gemiddelde pub game naar mening, zeker in TDM waar het niveau niet zo hoog ligt en je niet echt een specifieke taak hoeft uit te voeren.
Soort battlefield. Dat is echt even wennen, het gebruik van vehicles, het spotten van enemies etc. Het is niet de leercurve maar het duurt even voordat je door heb wat je allemaal met het spel kan.

#vote

• megazinetom
quote:
kristan schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:45:
[...]

Soort battlefield. Dat is echt even wennen, het gebruik van vehicles, het spotten van enemies etc. Het is niet de leercurve maar het duurt even voordat je door heb wat je allemaal met het spel kan.
Daarnaast is het ook een massive voordeel als je de maps een beetje door hebt en kent. Zo kan je beter ski op cruise control doen en achteruit schoten afvuren op je achtervolgers. :)

D3 Profile -

• Postius
Spel laat iedere keer binnen 10 minuten mn PC vastlopen, precies de kwaliteit die ik van High res studios gewend ben. Kan dus voorlopig niet spelen.

Overigens is de leercurve niet stijl, het skill plafond ligt er hoog. Leercurve is niet of nauwelijks aanwezig. Je maakt hier wel makkelijker kills dan in tribes 2 al kan dat ook aan het hoge noob gehalte nog liggen het is immers pas net open beta. Meer dan een half uur heb ik totaal niet gespeeld maar het voelde wel aan als tribes en het speelde ook zo alleen iets sneller dan wat ik me herinner maar het skieen is nog steeds even heerlijk.

@hieronder: Skieeen is idd makkelijker maar om het echt goed te doen is nog wel lastig. Maar goed nogmaals half uur ervaring.

Postius wijzigde deze reactie 07-03-2012 20:52 (9%)

• Mdekoning
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:53
Sinds Tribes geen tribes meer gespeeld. afgelopen zondag dit spel opgepakt. man wat is dit weer heerlijk. Deze blijf i voorlopig nog wel spelen.

Heb trouwens wel het idee dat skiën veel makkelijker is geworden.

• pietervsa
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-01-2016
deze game is vreselijk geoptimaliseerd dat is niet leuk meer.

Acer Aspire AS8943G-6190 Core i7 720Q @ 1.6Ghz(2.8 turbo boost), 18.4-inch display at 1920×1080, 4GB of DDR3 RAM, 500GB hard drive, ATI Mobility Radeon HD 5850 1GB

en ik struggle om 35 fps te krijgen op medium.

terwijl mijn oude 8800 gt 512mb, 4gb ram, intel E8400 @ 3.0 ghz makkelijk 60 haalt op high.

maar goed geweldige game vooral het competetieve. heb meegedaan in een 4chan vs reddit match was geweldig.

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Het is een beta, en je draait het spel op een notebook. Over het algemeen worden die videokaarten sowiezo al slecht ondersteund, maar tijdens een beta al helemaal.

• Skybullet

Skybullet

It's go season

ik word helemaal gestoord van micro stuttering ! niet elke server heb ik er last van maar vaak wel. ping ligt altijd onder de 50 en mijn systeem is high end, daarnaast sluit ik downloads etc zoals ik altijd bij elk online spel doe. Zo frustrerend om dan haast elke ski of schietpoging precies uit te lijnen en dan door zon "schok" opeens net een seconde te vroeg of te laat bent, of net 2 meter verder bent dan je eerst was...

i7 9700k, z390 aorus pro, asus rtx 2080 dual oc, 32gb 3600mhz , 970evo 1tb, 860evo 1tb, corsair rm650x, dark rock 4, meshify c dark tg, sennheiser pc37x, aoc agon ag241qg

• Postius
Zo, even mn stof uit mijn PC gehaald. Hij draait nu als een zonnetje. Die vastlopers lagen aan mijn PC

Het spel draait echt gigantisch goed hier, alles volle bak aan en nooit haperingen of stutters. Ook geen lag gezien tot nu toe. Dus op het technisch vlak zit het allemaal erg goed.

Als je nog steeds schokken hebt, staan je instellingen te hoog of je zit op draadloos internet.

Overigens mijn specs voor de geintresseerden.

Windows 7
Intel Core i5-2300 @ 2,80 (quad core)
8 gb ram
NVIDIA Geforce GT 440

Drivers zijn al een poosje niet geupdate. Maar sinds de Fan van grafische kaart niet meer vastloopt door stof gaat het een stuk beter. Maar goed met deze specs heb ik alles op High met de max resolutie die mn scherm aankan. En het draait echt als een trein. Als het niet goed loopt update je drivers, koop normaal internet (draadloos internet zuigt voor shooters) en maak je PC stof vrij (dit laatste doen mensen sowieso te weinig).

Maar het spel zelf is wel veel minder dan Tribes 2, eigelijk is het precies zoveel minder in kwaliteit als dat je van een Free 2 Play titel verwacht. Het is nu nog een leuk schietspel met tribesachtige-elementen maar het is echt anders dan de oldskool tribes. Free 2 play is prima maar het tast altijd de gameplay aan, moet nog de eerste game tegenkomen waar het niet zo is want zelfs team fortress 2 is niet meer hetzelfde.

@hieronder: LoL dat skieeen vindt ik eigelijk het enige wat ze verbeterd hebben :9 . Maar ach we vonden allemaal tribes om verschillende redenen leuk. Ik mis vooral het strategische aspect en de maps voelen erg klein aan inderdaad.(naast wel anderen dingen). Aan de andere kant moet ik ook zeggen dat het wel een van de leukere PC shooters is van de afgelopen tijd.

Postius wijzigde deze reactie 08-03-2012 19:39 (11%)

• tntkiller
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 12:03
quote:
Postius schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:07:

...............

Maar het spel zelf is wel veel minder dan Tribes 2, eigelijk is het precies zoveel minder in kwaliteit als dat je van een Free 2 Play titel verwacht. Het is nu nog een leuk schietspel met tribesachtige-elementen maar het is echt anders dan de oldskool tribes. Free 2 play is prima maar het tast altijd de gameplay aan, moet nog de eerste game tegenkomen waar het niet zo is want zelfs team fortress 2 is niet meer hetzelfde.
idd ikzelf vind het skieen iets over de top als iemand binnen 10 seconden heel de map over kan skieen en dan nog flag cappen en in 10 seconden weer terug is bij zijn basis om de vlag te scoren.

ook zijn de mappen volgens mij een stuk kleiner dan tribes 2 en mis ik dus bvb troepen schepen

overal en goede game maar er moet nog wel wat getweaked worden voor het oude tribes gevoel geeft.

Intel Core 2 6600-Gigabyte P35-DS4-2046MB RAM-GeForce 8800 GTS- addicted to MMO's

• AntOO
  • Laatst online: 01-04-2017
Je moet er even in komen maar moet zeggen geeft wel een oldskool fps gevoel van weleer, nooit tribes gedaan in het verleden

• Postius
quote:
AntOO schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:25:
Je moet er even in komen maar moet zeggen geeft wel een oldskool fps gevoel van weleer, nooit tribes gedaan in het verleden
8)7

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:52
wow vet! open beta, ga hem zaterdag eens goed onder de loep nemen. Tribes altijd topgames gevonden!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
De release date is aangekondigd!

Het is 12 april

• AntOO
Druk met RTCW op dat moment _/-\o_
quote:

• Skybullet

Skybullet

It's go season

quote:
Postius schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:07:

Als je nog steeds schokken hebt, staan je instellingen te hoog of je zit op draadloos internet.
lol mijn systeem kan elk spel op aarde aan, dus als het aan mijn systeem zou liggen is tribes het slechts geoptimaliseerde spel ooit. Daarnaast heb ik het niet elk potje, en zoals ik al zei is met mijn internet niks mis. Het ligt aan het spel

• Postius
quote:
Skybullet schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:22:
[...]

lol mijn systeem kan elk spel op aarde aan, dus als het aan mijn systeem zou liggen is tribes het slechts geoptimaliseerde spel ooit. Daarnaast heb ik het niet elk potje, en zoals ik al zei is met mijn internet niks mis. Het ligt aan het spel
NOu mooi dan is dat opgelost, hoeven we ook geen moeite eraan te doen om het op te lossen! Heerlijk, ga jij maar lekker met je mini-stutters spelen.

Overigens het spel zelf steekt best aardig in elkaar. De maps zijn te klein en er zijn nog wel wat meer puntjes, maar over de hele lijn is het vrij positief moet ik zeggen. Enige jammere is dat het Pay 2 Win is maar goed dat is tegenwoordig het standaard verdien model maar ik snap niet wat de lol van Pay 2 Win is.

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
quote:
Skybullet schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:22:
[...]

Heb je misschien een crossfire/SLI setup? Die staan bekend om snel micro-stutter te genereren...

Ik zelf vind het redelijk geoptimaliseerd. Misschien wat CPU intensief, maar dat zijn veel spellen tegenwoordig.
quote:
Postius schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:05:
Overigens het spel zelf steekt best aardig in elkaar. De maps zijn te klein en er zijn nog wel wat meer puntjes, maar over de hele lijn is het vrij positief moet ik zeggen. Enige jammere is dat het Pay 2 Win is maar goed dat is tegenwoordig het standaard verdien model maar ik snap niet wat de lol van Pay 2 Win is.
Ik vind het pay2win gehalte best meevallen. Je kunt sneller unlocken, maar je krijgt geen extra dingen die je als F2P niet hebt. Ja je kunt dus sneller diverser spelen, maar dat hoeft niet perse een voordeel te zijn. Als je goed bent met 2 klasse ben je beter voor je team dan waarneer je met alle classes redelijk bent.

• Skybullet

Skybullet

It's go season

quote:
[...]

NOu mooi dan is dat opgelost, hoeven we ook geen moeite eraan te doen om het op te lossen! Heerlijk, ga jij maar lekker met je mini-stutters spelen.
Wat is dit dan voor reactie ? U bent 12 jaar oud ?

In uw post komt u zonder verdere informatie gelijk maar tot de conclusie dat het mini-stutter die ik op de helft van de servers ervaar ( overigens samen met nog een hele hoop andere spelers ) ligt aan mijn systeem of aan mijn internet, terwijl ik op de andere helft van de servers een vlekkeloze, lagloze spelervaring heb ? Goh u bent of bijster slim of ja....

Mijn systeem is zeer stabiel en ik heb nooit problemen met de prestaties bij spellen hoe zwaar ik ze ook zet ( BF3, crysis 2 en het lijstje gaat nog heel ver door ) Ook wel te verwachten met een i7 op 3,2 8GB en een 580GTX..

Daarnaast heb ik ook nooit problemen met lag. Ik kies servers met een lage ping en zet alle programmas uit die ook internet gebruiken of het netwerk belasten.

Sowieso uw aanname dat het aan mijn kant ligt is niet mogelijk want waarom zou het dan 50% van de keren wel goed gaan zonder dat ik aan mijn kant iets heb veranderd aan mijn instellingen of aan mijn systeem. Ik kan een ronde op een server spelen zonder enkel probleem, naar een andere server gaan met wel stutter en daarna weer een andere server joinen met wederom geen probleem. Ook ben ik niet de enige en lees ik vaak op de online chat mensen die hetzelfde ervaren met compleet andere systemen ( lees andere hardware, drivers, software en netwerk.... )

Dus ik kom hiermee tot de conclusie dat u totaal niet het recht heeft om uw mond open te trekken voor zo'n enorm kinderachtige en niet gevraagde reactie. Als je er iets van weet is alle advies welkom, en anders zeg je gewoon niks want je praat alleen maar onzin en daar heeft niemand iets aan hier. Ik kaart alleen het probleem micro stuttering aan, een veel voorkomend probleem. Dat u het niet heeft is geweldig, hopelijk blifjt dat voor u zo, maar dat betekend niet dat je de rest maar snel kan afschepen met een dergelijke reactie als " het ligt aan jullie "

• pietervsa
quote:
[...]
Enige jammere is dat het Pay 2 Win is maar goed dat is tegenwoordig het standaard verdien model maar ik snap niet wat de lol van Pay 2 Win is.
Ik vind gastjes zoals jij zo naief en onwetend. Hirez studios is een bedrijf. een bedrijf wordt opgericht met één reden, en dat is winst maken. Zo gaat het al vanaf de allereerste verschijning van valuta en betaalmiddelen. welkom op aarde. en dan kom jij zeggen ik snap niet wat de lol is van pay2win. bovendien zijn de enkele van de beste classes gelijk beschikbaar en kan je alles verkrijgen zonder een rooie cent te betalen.

• Postius
quote:
pietervsa schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:23:
[...]

Ik vind gastjes zoals jij zo naief en onwetend. Hirez studios is een bedrijf. een bedrijf wordt opgericht met één reden, en dat is winst maken. Zo gaat het al vanaf de allereerste verschijning van valuta en betaalmiddelen. welkom op aarde. en dan kom jij zeggen ik snap niet wat de lol is van pay2win. bovendien zijn de enkele van de beste classes gelijk beschikbaar en kan je alles verkrijgen zonder een rooie cent te betalen.
Anders leer je begrijpend lezen! Bedrijven moeten winst maken, wow...Je hebt net economie 101 achter de rug?

Maar goed ik houdt het maar on-topic :) als mensen niet eens kunnen lezen houdt het op.

Spinfusers zijn groen, benieuwd hoe deze zin verdraait gaat worden!

• AntOO
Wat vinden jullie zoal een leuk speelbare class vind zelf de tech en raider geweldig, voor de light class moet je het skieen en jetten aardig onder de knie hebben.

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
ik vind de standaard classes best goed in elkaar zitten. Heb nog niet echt de neiging om een ander te unlocken tot nu toe. Zelf ben ik wel van heavy in TDM en light in CTF. Flag grabben met 200 speed is zo awesome :)

• Postius
Ik leef me uit met de Mortar, hilarische schoten die je af en toe raakt.

Voor al nieuwe spelers, doe is spinfuser jumpen ;) zelfs met die heavy klasse ski ik @ 150-160. Maar die mortier blijft echt geweldig. Gister nog onze flag werd gecapped door iemand die full speed ging. Ik skiied in een rechte hoek van de flagcapper weg @120/130. Ik schiet mijn mortier af, en letterlijk 3 tot 4 seconden later krijg ik een extreme range flag defend kill :). En het was niet de eerste! Echt waar ik lach me kapot om dat ding, en mensen af en toe pissed worden. Over indoors nog maar te zwijgen.

Flag grabben met 200kph is idd geniaal. Al heb ik ook een keer 30+ kills gehaald door als heavy op de flag te gaan staan en al die light classes vlogen met 150+ tegen me aan. INSTAKIL. LOL. Werkt echter alleen als met slechte spelers zit :9 .

Oh rank is geen skill dat we het daar over eens zijn.

Postius wijzigde deze reactie 12-03-2012 11:52 (20%)

• AntOO
Lees net dat full game waarschijnlijk ook op steam komt dat is wel lekker de achievements zijn ook al bekend zie
http://distractobot.com/t...esday-14th-february-2012/
Niet bevestigd

*edit achievements blijken fake en gemaakt http://www.says-it.com/achievement/steam.php
http://img718.imageshack.us/img718/1345/achievementnh.gif
Shot at 2012-03-13

AntOO wijzigde deze reactie 13-03-2012 11:22 (38%)

• Postius
Het komt niet op steam, misschien later nog maar ik denk het niet.

@hieronder: Dat klopt ik heb global agenda ook. Maar ze willen het liefst van steam af, mischien besluiten als ze als de populariteit uitblijft alsnog over te stappen op steam maar ik denk dat ze het heel erg graag zonder steam willen halen (om een scala aan redenen maar uiteindelijk is het $$$$).

Postius wijzigde deze reactie 13-03-2012 19:31 (119%)

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12-11 21:16

Bezulba

Formerly known as Eendje

Hij komt wel op steam, als hij officieel uit komt. Waarom denk ik dat? Omdat ze hun vorige games er ook op hebben gezet (en die zijn ook f2p)

Waarschijnlijk wachten ze er mee omdat een steam release vaak veel nieuwe spelers met zich meebrengt. Je merkte het al bij de open beta, toen was het ook een tijd niet echt lekker spelen.

blup

• Postius
Voor de mensen die het zich afvroegen: Altijd je goud aan XP boosters besteden.

(misschien handig om in de TS te plaatsen)

Postius wijzigde deze reactie 13-03-2012 22:31 (22%)

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:38

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

:o, Tribes, meesterlijk. Veel T2 gespeeld vroeger in clan verband op de ladder, zat destijds in Horde of Terror [HoT]. Ik ga de open beta en de retail zeker proberen! T3 viel me stug tegen destijds, deze kan niet veel slechter zijn ;)

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• megazinetom
quote:
Hi-Rez Studios Releases Latest Update To Tribes: Ascend

New Capture The Flag Maps, New Servers, and Badge for Beta Participants

Today, Hi-Rez Studios introduces another significant update to the Open Beta of the free-to-play fast-action multiplayer shooter Tribes: Ascend.

Patch Highlights include:

Added Sunstar, a new Capture the Flag map.
Temple Ruins, a Capture the Flag map, has been revised based on community feedback and returns to the Quick Play rotation.
Additional European servers added. Region selection includes Europe – London and Europe – Amsterdam.
Additional Asian servers added. Region selection includes Asia – Japan, and Asia – Singapore
Server performance optimizations.
More polished reticules and HUD icons. Also, users may now disable unwanted HUD elements using SETTINGS menu.
User settings now stored server-side. Settings may be reset with this patch but settings should be preserved upon future patches.

Other balance changes, features, and bug-fixes are detailed here.

Pretty damn awesome! _/-\o_

Nog wat Infiltrator gameplay met wat handige tips en trucs :)

megazinetom wijzigde deze reactie 20-03-2012 23:32 (3%)

D3 Profile -

• Postius
Ik heb mijn ping nog nooit boven de 4 zien uitkomen en heb soms zelfs een ping van 0(!!!). Dus ik dacht eigelijk al dat ze servers in NL hadden. Nouja meer is altijd beter!

• Xzito
mis nog echt wel de The grappling hook uit tv2.

Ook is het niet echt pay2win, speel prima met beide acounts ( 1tje is vip 2x 8 euro uitgegeven.) rank 20 bijna de andere is rank 14 behaal op beide altijd wle de top van scoreboard.

Xzito wijzigde deze reactie 21-03-2012 14:42 (66%)

• pietervsa
voeg me toe kunnen we samen spelen ;) veels te weinig nl'ers ingame

Oxyg3n

• megazinetom
Ligt het aan mij of zijn de (nieuwe) servers van Amsterdam extreem laggy?

D3 Profile -

• Xzito
Nog niet de amsterdam server kunnen proberen,

@pietervsa voeg je morgen wel even toe (Xzito ben ik ingame)

Van het weekend even diehard de nieuwe maps spellen

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10-11 12:09
De nieuwe maps trekken echt op niets. Sunstar is praktisch een vlakte zonder meer. Temples zijn leuk als defense, maar je geraakt er praktisch niet door als de vijand orde op zaken heeft.

Verder zeer leuk spel, het pay2win geklaag vind ik persoonlijk onzin. Je kan alles krijgen wat je kan kopen via XP ook, en de prijzen zijn redelijk. Je verdient sneller XP, maar meer is het ook niet. Ik ben zelf (gratis) begonnen met het unlocken van alle classes om ze te leren kennen, nu alles behalve Brute unlocked, en Pathfinder en Technician zitten op 50% upgrade. Je komt dus best toe met de XP die je verdient. Ik zou trouwens aanraden om dit niet te doen zoals ik :p De heavy classes liggen mij totaal niet, en ook de sniper en raider speel ik nooit. Dit is zo'n 70k XP die ik ergens anders had kunnen aan geven, bijvoorbeeld een full upgrade van je fav class. Tevens speel je beter Capture dan Deathmatch. Waar ik bij TDM zo'n 400 xp per rondje verdien, ligt dit bij Capture gemakkelijk 2-3 maal hoger.

Qua balancing zit er nog een beetje werk aan, maar ik vind het nu al behoorlijk ok. Sommige zaken kunnen ze echt slechts aanpassen eens ze zien hoe het spelverloop in het echt gebeurd, en wat wij als spelers doen. Al bij al sinds de closed beta al behoorlijk veel veranderd, en nu komen ze ook met skins. Aangezien dit een esthetisch iets is om geld aan te geven, kan ik dit enkel toejuichen ipv voordeel in de game. Qua lag heb ik weinig problemen, tenminste als je niet op Server Amsterdam speelt, daar wordt je regelmatig eruit gesmeten op het einde van een potje zonder reden.

• Postius
quote:
Mathieu_Hinder schreef op zondag 25 maart 2012 @ 15:43:
De nieuwe maps trekken echt op niets. Sunstar is praktisch een vlakte zonder meer. Temples zijn leuk als defense, maar je geraakt er praktisch niet door als de vijand orde op zaken heeft.

Verder zeer leuk spel, het pay2win geklaag vind ik persoonlijk onzin. Je kan alles krijgen wat je kan kopen via XP ook, en de prijzen zijn redelijk. Je verdient sneller XP, maar meer is het ook niet. Ik ben zelf (gratis) begonnen met het unlocken van alle classes om ze te leren kennen, nu alles behalve Brute unlocked, en Pathfinder en Technician zitten op 50% upgrade. Je komt dus best toe met de XP die je verdient. Ik zou trouwens aanraden om dit niet te doen zoals ik :p De heavy classes liggen mij totaal niet, en ook de sniper en raider speel ik nooit. Dit is zo'n 70k XP die ik ergens anders had kunnen aan geven, bijvoorbeeld een full upgrade van je fav class. Tevens speel je beter Capture dan Deathmatch. Waar ik bij TDM zo'n 400 xp per rondje verdien, ligt dit bij Capture gemakkelijk 2-3 maal hoger.

Qua balancing zit er nog een beetje werk aan, maar ik vind het nu al behoorlijk ok. Sommige zaken kunnen ze echt slechts aanpassen eens ze zien hoe het spelverloop in het echt gebeurd, en wat wij als spelers doen. Al bij al sinds de closed beta al behoorlijk veel veranderd, en nu komen ze ook met skins. Aangezien dit een esthetisch iets is om geld aan te geven, kan ik dit enkel toejuichen ipv voordeel in de game. Qua lag heb ik weinig problemen, tenminste als je niet op Server Amsterdam speelt, daar wordt je regelmatig eruit gesmeten op het einde van een potje zonder reden.
Dat jij het onzin vindt betekent niet dat het niet zo is. ALs je betaald heb je meer voordeel en meer kans om te winnen. Dat is pay 2 win toch? Of hanteer jij een andere definitie? Uiteraard kan je alles ook unlocken met gewoon spelen maar je hebt wel degelijk een ontzettend voordeel. DUs het is wel pay 2 win al zijn er natuurlijk gradaties.

Balans vind ik zelf compleet ruk en slaat nergens op maar het schiet lekker weg. Jammer dat er maar weinig echt nuttige klasses zijn die toegevoegde waarde hebben. Maar zoals gezegd goed simpel schiet spelletje voor tussendoor even te raggen. Maar er is nog een hoop werk aan de winkel om dit spel blijvend goed te maken (grootste probleem is echt de balans).

Postius wijzigde deze reactie 26-03-2012 15:29 (4%)

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Wacht even dus omdat je classes kan kopen, is het pay2win? Dan zou LoL ook pay2win zijn, maar dat vind ik dus totaal niet het geval. Je betaald voor variateit, niet voor wapens/classes die erg sterk zijn en alleen beschikbaar voor betaalde members. Alles is f2p te halen, het duurt alleen wat langer

• Mathieu_Hinder
quote:
Postius schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:28:
[...]

Dat jij het onzin vindt betekent niet dat het niet zo is. ALs je betaald heb je meer voordeel en meer kans om te winnen. Dat is pay 2 win toch? Of hanteer jij een andere definitie? Uiteraard kan je alles ook unlocken met gewoon spelen maar je hebt wel degelijk een ontzettend voordeel. DUs het is wel pay 2 win al zijn er natuurlijk gradaties.
Jep, ik hanteer blijkbaar een andere definitie. Zo speelde ik vroeger Battlefield Heroes. Daar kon je bepaalde, uiteraard onverslaanbare, wapens e.d. kopen die je niet kon bekomen door te spelen. Deze die je wel kon vrijspelen, waren beschikbaar voor een x aantal xp voor bv. 3 dagen. In die 3 dagen kon je echter nooit x xp terugverdienen (verre van). Zo zijn de wapens in de praktijk dus niet te gebruiken als free player, en kan je ongeacht skill niet op tegen de uitrusting van betalende spelers, en dit was duidelijk merkbaar en enorm frustrerend in de gameplay.

Hier kan je dezelfde uitrusting die iemand betaald kan krijgen, ook verkrijgen door gratis te spelen. Het is doenbaar qua vereiste xp, het is permanent (niet: kost x xp voor y aantal dagen), en uiteraard zal het wat langer duren, maar dat vind ik niet meer dan normaal. Je hebt dus niet meer voordeel of kans om te winnen, je speelt immers met dezelfde uitrusting. Zij (betalend) kunnen geen betere pathfinder kopen dan ik kan vrijspelen (wat ik als P2W zie). Wat ze wel kunnen, is een andere class meteen erbij unlocken en upgraden voor ik dat kan. Ze krijgen dus enkel sneller variatie, maar geen voordeel qua gameplay.

Zoals ik zei, ik heb alle classes unlocked. Als ik het had gewild, had ik in een week tijd gratis de pathfinder volledig kunnen upgraden en customizen omdat ik achteraf gezien deze 85% van de tijd speel. Dan stond ik even sterk als een betalende speler die pathfinder speelt. Hij kan echter meteen ook iets anders spelen, terwijl ik deze pas een weekje later kan unlocken, en moet kiezen wat ik prioriteer qua unlocks.

Kort verhaal; Betalend kan je alle upgrades tegelijk kopen, terwijl je als free player deze beetje per beetje naar eigen keuze moet unlocken. De eindmogeljkheden zijn echter hetzelfde, en het is binnen redelijke termijn te doen, dus ik heb er weinig problemen mee en zie het daarom niet als p2w.

Tenslotte moeten ze ergens hun geld mee verdienen. Sinds de laatste patch is ook de skin optie toegevoegd. Momenteel nog niet beschikbaar, maar je zal dus ook skins kunnen kopen. Betalen voor cosmetisch gedoe is volgens mij de "eerlijkste" manier qua onderscheiding tov free players, dus daar komt het wel goed. Het enige wat ik enigzins jammer vind, is dat je slechts één maal moet betalen, om een permanente VIP-boost te krijgen die je xp-verdiensten verdubbeld(? of toch zeker verhoogd, ben dit niet 100% zeker). Maar Pay 2 Win ? Zeker niet.

• Postius
quote:
Mathieu_Hinder schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:02:
[...]

Tenslotte moeten ze ergens hun geld mee verdienen. Sinds de laatste patch is ook de skin optie toegevoegd. Momenteel nog niet beschikbaar, maar je zal dus ook skins kunnen kopen. Betalen voor cosmetisch gedoe is volgens mij de "eerlijkste" manier qua onderscheiding tov free players, dus daar komt het wel goed. Het enige wat ik enigzins jammer vind, is dat je slechts één maal moet betalen, om een permanente VIP-boost te krijgen die je xp-verdiensten verdubbeld(? of toch zeker verhoogd, ben dit niet 100% zeker). Maar Pay 2 Win ? Zeker niet.
Bedankt voor je post(serieus) leuk om is wat meer diepgang te lezen, zal er dadelijk wel op antwoorden maar moet eigenlijk blokken :'(

Overigens ja, eenmaal iets kopen is voor altijd xp-boost. Op dit moment dan, en het verdubbeld inderdaad je XP. Ik durf wel te stellen dat het zonder die xp-boost echt godsonmogelijk lang duurt om iets te unlocken (maar goed ik moet weer verder ;) ).

Postius wijzigde deze reactie 26-03-2012 21:30 (53%)

• Mathieu_Hinder
quote:
Postius schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:26:
[...]
Ik durf wel te stellen dat het zonder die xp-boost echt godsonmogelijk lang duurt om iets te unlocken (maar goed ik moet weer verder ;) ).
Dat vond ik tot voor kort ook, ik speelde enkel TDM, en daar haalde ik zo'n 400 xp max per potje. Op Capture The Flag is dat echter vaak boven de 1000-1100 te krijgen, en met gemak het dubbele van TDM. Zo heb ik op een avondje Tribes toch meestal 20k verdiend. Ik weet niet precies waarom dit zo'n verschil is, ik vermoed dat CTF hun hoofdgameplay-onderdeel is en dat ze de spelers daarheen willen trekken.

100k xp voor een wapen (de duurste, idioot duur in vergelijking met de rest van je character geef ik toe) ging ik ook een maand of meer over doen, maar nu ziet het er al veel haalbaalder uit. Een dag of 4-6 spelen vind ik wel redelijk. Arena heb ik nog nooit gespeeld, ik weet niet hoe het daar verdient.

Paar grote opmerkingen die ik hoop te zien aangepakt worden:

- Je zou alles moeten kunnen testen in training-mode voordat je er geld voor neerlegt. Als je 100k xp hebt bijeengezwoegd, kun je maar beter hopen dat het wapen je bevalt, of het is weggesmeten geld.
- Je zou verschillende 'packs' moeten kunnen selecteren die in 1 click alles veranderen. Als je gedurende het spel ipv een offensieve, een defensieve pathfinder wilt zijn, wil je (ik toch) een andere uitrusting. Nu moet ik daar alles stuk voor stuk veranderen, veel te veel werk.
- Graag had ik wat meer organisatie gezien in CTF. Hoe precies weet ik niet, maar er zouden meer onderscheidende rollen moeten zijn. Nu doet iedereen zo'n beetje waar hij zin in heeft en is het vaak onmogelijk om je team iets te laten doen. Misschien een onvermijdelijkheid van publieke servers?
- Lan-play, of toch private servers. Onmisbaar als het een succes wil worden.

Voor de rest ben ik behoorlijk tevreden. Geen enkel spel zal perfect werken, maar ik neem zijn flaws er gerust bij, tijden geleden dat ik nog zo'n plezier beleefde aan een shooter.

• AntOO
Het nieuwe Cloak and dagger pack ziet er wel gelikt uit hoor :9 zie zelf:
YouTube: Tribes: Ascend Preview - Cloak & Dagger Update

• pietervsa
quote:
Postius schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:28:
[...]

Jammer dat er maar weinig echt nuttige klasses zijn die toegevoegde waarde hebben. Maar zoals gezegd goed simpel schiet spelletje voor tussendoor even te raggen.
HA! goeie!

• Xzito
Ik snap het punt van je dat pay2win een gedeelte is echter , is skill nog wel in tribes te vinden.
Laast een ex clanmember uit TV2 meegenomen ,heeft 250g via de facebook ontvangen en pathfinder gehaald hij was toch erg goed moet ik zeggen vergelen met hoogere ranks.

Classes:
Juggernaut: Heavy def van body block tot longrange artilirty.
Doombringer: Naam zegt al chaingun en mines en forcefields pefect voor defense en Light classes.
Brute: Hoogste spinfusor dmg naar beetje - als heavy op het momment

Raider/Soldier: Beste disruptor die er is gen camp def destory perfect met de perk surivailist en shieldpack op de raider. Soldier supper strek met hooge HP en spinfusior + thumper.

Tech: Snelle repair een base turret lvl 4 is best dodelijk op zen moment. en groot belang voor de gen.

Sniper:Een beetje goede aim nodig maar zo deadly als je capper net wegkomt hoppa ben je dood door de sniper.

Pathfinder: Capper , light chase
Inf: gen killer , stealth best handig 1 van in je team.
De enigste class die ik op het moment een beetje nutteloos vind is een brute.

@Mathieu_Hinder in de t training kon je in vorige versie alle classes testen door deze gewoon te selecteren

voor de rest ben ik het met je eens vooral op het punt van pack ( Layouts) even met een /in de console / s bindkey f11 select class xxx layout 2 ofzo en hoppa je spawnt met een crossbow ipv disk.

NU aan het sparren voor de trowing knife wil die wel even gebruiken :D , ook de 2de skin van cloak en dagger zier er mooi uit. In afwachting van een Doombringer / raider skin

Xzito wijzigde deze reactie 30-03-2012 10:10 (3%)

• Postius
Ik wil mijn tribes 2 systeem terug van light medium en heavy armour. Dat was echt een brilliant systeem, maar te moeilijk denk ik voor de CoD generatie :)

• evilpin0
quote:
NICE :D Dit weekend voluit spelen

• evilpin0
Afgelopen weekend gespeeld, echt super vet!!! Speel pathfinder en vooral de flag caps @ 170 km pu zijn erg heerlijk, veel grappige dingen ook tegen gekomen; zoals een tactische geplaatse forcefield. Pak je de vlag met hoge snelheid knal je tegen een forcefield die sneaky erachter staat.

Iemand nog tips? Spel met met spin fuser en reach zodat ik de vlag vanuit moeilijker hoeken kan pakken

• SOEFuture
  • Laatst online: 15:57
Zeker een tof spel! Na het een tijd geleden één keer aangeraakt te hebben, dit weekend maar eens goed wezen spelen. Pathfinder en infiltrator zijn nu echt mijn favorieten in CTF. Heerlijk die snelheid!
Weer eens wat anders dan die standaard CoD-like shooters. :)

• Mathieu_Hinder
quote:
evilpin0 schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:59:
Afgelopen weekend gespeeld, echt super vet!!! Speel pathfinder en vooral de flag caps @ 170 km pu zijn erg heerlijk, veel grappige dingen ook tegen gekomen; zoals een tactische geplaatse forcefield. Pak je de vlag met hoge snelheid knal je tegen een forcefield die sneaky erachter staat.

Iemand nog tips? Spel met met spin fuser en reach zodat ik de vlag vanuit moeilijker hoeken kan pakken
Als je aan het skiën bent, draai je om en smijt een impact nitron achter je, dit geeft je nog een extra boost in snelheid. Je doet daarmee wel 300 self-damage, je kan het dus meestal 2 keer doen. Tegen dat je bij de vijand bent, ben je al terug regenerated.

Daarnaast is de impact nitron ook handig om HoF uit de weg te halen door zijn grote knockback.

• Xzito
zou zeggen kijk het filmpje van self propultion op youtube ( kan nu niet linken stage pff).
zoals mathieu heeft aangeven een impact nitron voor de speedboost.
Vaak is het handig om ook de grond waar de flag op staat te schieten zodat je eventuele mines , claymore, motion detectors sloopt.

Ik zou even op mmorpg.com of gamespot tribes facebook kijken naar de gratis spinfusor voor soldier key.
De nieuwe Control gamemode samen met CTF zijn me favorieten gisteren uurtje of 5 control gespeeld.

http://www.mmorpg.com/giv...-Spinfusor-Gift-Keys.html

• evilpin0
Na een aantal avondjes gepeeld te hebben, heb ik wel een irritant iets gevonden. Ik ben altijd van de snelle gameplay en kies dus standaard de pathfinder, dat gaat me erg goed af. Dankzij wat tips hier ben ik er bv achter gekomen dat je op de meeste maps 1 moeilijk kant hebt om de vlag te pakken en 1 makkelijk, echter door een speed boost van een impact grenade kun je genoeg speed op bouwen om ook via de moeilijke kant de vlag met 180 (harder lukt me gewoon niet) te pakken. Of om een vlag carrier af te snijden, werkt echt perfect die speed boost.

Wat mij erg stoort is dat dat ik altijd de vlag aan het cappen ben en ik regelmatig basis in vlieg waar dus 8-10 man staat inclusief; forcefield, mines, turrets en snipers zonder dat er ook maar 1 ally in de buurt is. Ik kan dus zelf eerst met speed droppen, forcefield uitschakelen, turrets slopen, mines killen en hopen dat ik niet gesniped wordt.

Nu begint dit erg te irriteren want ik kan dus niks en ben gewoon schiet voer, af en toe ga ik maar gewoon een beetje mannetjes lastig vallen om wat kills te maken want in de buurt van de vlag komen doe ik niet. Af en toe kom je ook van die hard defenders tegen die je met chaingun neermaaien voordat je de vlag hebt. Je doet er gewoon niks tegen.

Het verschil in skill kwa offense en defense is te groot, een defensive guy staat op de vlag en heeft wat forcefield gedropt. Hij staat het halve potje still en toch bovenaan het einde, terwijl een pathfinder crazy acties doet, vlag terug pakt ect. Teamplay kom ik niet veel tegen in dit spel, hier nog goede gasten die spelen (zowel off als deff :D ) ? ingame nick: SuckyGamer

edit: heb ook een TS server (van mijn clan) waar je eventueel kan joinen, ben ik ook te vinden

• Gundogan

Gundogan

quote:
evilpin0 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:50:
Na een aantal avondjes gepeeld te hebben, heb ik wel een irritant iets gevonden. Ik ben altijd van de snelle gameplay en kies dus standaard de pathfinder, dat gaat me erg goed af. Dankzij wat tips hier ben ik er bv achter gekomen dat je op de meeste maps 1 moeilijk kant hebt om de vlag te pakken en 1 makkelijk, echter door een speed boost van een impact grenade kun je genoeg speed op bouwen om ook via de moeilijke kant de vlag met 180 (harder lukt me gewoon niet) te pakken. Of om een vlag carrier af te snijden, werkt echt perfect die speed boost.

Wat mij erg stoort is dat dat ik altijd de vlag aan het cappen ben en ik regelmatig basis in vlieg waar dus 8-10 man staat inclusief; forcefield, mines, turrets en snipers zonder dat er ook maar 1 ally in de buurt is. Ik kan dus zelf eerst met speed droppen, forcefield uitschakelen, turrets slopen, mines killen en hopen dat ik niet gesniped wordt.

Nu begint dit erg te irriteren want ik kan dus niks en ben gewoon schiet voer, af en toe ga ik maar gewoon een beetje mannetjes lastig vallen om wat kills te maken want in de buurt van de vlag komen doe ik niet. Af en toe kom je ook van die hard defenders tegen die je met chaingun neermaaien voordat je de vlag hebt. Je doet er gewoon niks tegen.

Het verschil in skill kwa offense en defense is te groot, een defensive guy staat op de vlag en heeft wat forcefield gedropt. Hij staat het halve potje still en toch bovenaan het einde, terwijl een pathfinder crazy acties doet, vlag terug pakt ect. Teamplay kom ik niet veel tegen in dit spel, hier nog goede gasten die spelen (zowel off als deff :D ) ? ingame nick: SuckyGamer

edit: heb ook een TS server (van mijn clan) waar je eventueel kan joinen, ben ik ook te vinden
Dat is toch wel een beetje het probleem op public servers. Je bent erg afhankelijk van je team en of ze wel de broodnodige classes spelen. In jouw geval dus de Jug die mortars spamt op de vlag en daar omheen.

Ze mogen ook wel eens random team indeling gaan toevoegen. Ik kom nog te vaak team stacking tegen. Altijd leuk om constant 5-0 te verliezen :< (of te winnen uiteraard)

• Gropah

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Hoe bedoel je stacking?

Als het goed is kan het niet voorkomen dat er like 5 meer in het ene team zitten omdat je bij team select niet op het team kan klikken waar meer mensen in zitten

• evilpin0
Pros allemaal in een team = stacking

• Mathieu_Hinder
quote:
evilpin0 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:50:

Je hebt meer dan gelijk als het aankomt op de Teamplay in bepaalde games, die is vaak belabberd. In een team dat goed samenwerkt en alle taken gedaan worden door iemand, lossen die problemen zichzelf op. Door de Generator neer te halen werken de forcefields en turrets niet meer. Vandaard dat deze vaak belangrijk is. De Raider en Juggernaut moeten normaalgezien de defense van de vijand onderuit halen, door ofwel vanop afstand de shellen, ofwel als Raider in de basis zelf vernieling te zaaien. De Heavy on Flag heeft natuurlijk als doel de pathfinders te blokken en de flagstand te bezetten, maar die kan je via Reach en de Impact Nitron wel uit de weg gaan. Daarnaast moet je ook eraan denken dat dit dezelfde situatie bij jouw team zou moeten zijn. Een goede defense is essentieel om CTF te winnen.

Qua score vind ik de klacht niet echt terecht. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik mij niets aantrek van K/D-ratio en ook de uiteindelijke stand en ranking heeft in zekere zin weinig te maken met de assets die je bent voor het team. Het punt is dat ik als PTH vaak keer op keer de basis in stom, en het mij weinig kan schelen of ik doodga of niet. Zodra ik er één keer vandoor kan gaan met de flag, ben ik geslaagd. Vaak heb ik dan ook spelletjes waarin ik 20-25 keer sterf, maar dat maakt me echt niet, daarmee win je in CTF het spel namelijk niet. Omgekeerd heb je dan de HoF. Deze bezet de flag en moet PTH blokkeren. Vaak zal hij dus wel iedere 30 seconden belaagd worden, en in zeker zin is het easy kills maken, maar zijn rol is essentieel in het geheel, en vaak vind ik dat zijn rol wat onderschat en ondankbaar is.

• evilpin0
quote:
Mathieu_Hinder schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:56:
[...]

Qua score vind ik de klacht niet echt terecht. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik mij niets aantrek van K/D-ratio en ook de uiteindelijke stand en ranking heeft in zekere zin weinig te maken met de assets die je bent voor het team. Het punt is dat ik als PTH vaak keer op keer de basis in stom, en het mij weinig kan schelen of ik doodga of niet. Zodra ik er één keer vandoor kan gaan met de flag, ben ik geslaagd. Vaak heb ik dan ook spelletjes waarin ik 20-25 keer sterf, maar dat maakt me echt niet, daarmee win je in CTF het spel namelijk niet. Omgekeerd heb je dan de HoF. Deze bezet de flag en moet PTH blokkeren. Vaak zal hij dus wel iedere 30 seconden belaagd worden, en in zeker zin is het easy kills maken, maar zijn rol is essentieel in het geheel, en vaak vind ik dat zijn rol wat onderschat en ondankbaar is.
Heb je helemaal gelijk in, HoF betekend neem ik aan heavy on flag? Het is gewoon ff de irritatie als er 3 a 4 goede defenders rond lopen en je kan als path helemaal niks :)

Wat is trouwens een goed offensief team? Ik speel dan path finder maar speel regelmatig met nog 2-3 andere, welke classes zouden hun het beste kunnen spelen om mij en potentiele flag caps te ondersteunen?

Ik moet zeggen dat na 5 maanden bf3 gespeeld te hebben helemaal hooked ben aan deze game

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True