Hulp bij samenstelling alles-in-een oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrick
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 11:38
Beste tweakers,

Dit is een beetje een cross-topic post met "Audio en HiFi" , maar heb besloten hier te posten

Ik heb een nieuw huis gekocht, en dit leek mij een goed moment om een goed mediasysteem op te zetten. Op dit moment heb ik alleen een pc waar ik mijn films en muziek heb staan, en een TV + USB-stick waar ik mijn films en muziek op af speel.

Ik wil nu dus een algehele oplossing ontwerpen met de volgende voorwaarden:
  • een aparte NAS (hoeft hier niet besproken te worden). Het mediasysteem hoeft dus geen opslagcapaciteit te hebben.
  • gigabit ethernet
  • muziek af kunnen spellen zonder de tv aan te hoeven zetten. Idealiter met een touchscreen remote. Dit mag ook android tablet of iPad zijn.
  • Ik heb ook nog geen versterker + boxen. Dit kan dus een integraal systeem worden of dit apart erbij kopen.
  • Bij voorkeur zoek ik draadloze boxen. Ook zou ik graag op andere plekken in het huis boxen kunnen plaatsen, en deze naar behoefte aan of uit kunnen zetten (het liefst ook met de touchscreen remote).
  • Stereoboxen is in principe genoeg. (surround dus niet nodig)
  • Ik ben geen audio fanaat, maar een beetje volume moet het systeem wel aankunnen. Gebruikersgemak heeft echter prioriteit.
Is er een systeem dat deze features combineert, of verschillende componenten die dit samen doen? Ik zie door de bomen het bos niet.

Elk idee/suggestie is welkom!

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:28
- Wat heb je zelf al gevonden?
- Wat je is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit gaat om aankoopadvies.

Move -> [AAF] You`re welcome ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:34
Een NAS:
Ga voor Qnap of Synology. Niet de goedkoopste maar bieden wel veel waar voor hun geld.

Mediaspeler:
Hou audio en video gescheiden. Ga voor een video speler met een Sigmachip. Deze streamen gewoon beter.
Voor audio een Squeezebox-achtige oplossing. Beide zijn via een Tablet/Smartphone te bedienen.

Draadloze Speaker:
Gewoon vergeten. De speaker moeten spanning hebben en daardoor moet dus toch een kabel naar toe. Daarnaast zijn draadloze speakers zwaar in de minderheid

Multi-Room
Dit wordt door de versterker geregeld. De meeste audiomerken hebben hier wel oplossingen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrick
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 11:38
Bedankt voor de reacties (en de move naar het juiste topic)

Ik twijfel wat betreft mediaspeler tussen de Popcorn House A-300 en de Iomega TV with boxee

Iemand ervaringen met / bedenkingen bij deze producten? Alternatieven?

tnx

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het zou je best helpen als je zelf ook wat moeite zou steken in je gewenste oplossing ;)
Meer dan voldoende ervaringen te vinden over deze 2 mediaspelers: Popcorn en Iomega. Bovendien vind ik nergens in je TS dat je een mediaplayer zoekt voor films. Probeer voor jezelf op een rijtje te zetten wat nu echt specifiek je wensen zijn, anders is advies geven ook lastig.

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 24-02-2012 20:19 ]

Pagina: 1