Beste tweakers,
Dit is een beetje een cross-topic post met "Audio en HiFi" , maar heb besloten hier te posten
Ik heb een nieuw huis gekocht, en dit leek mij een goed moment om een goed mediasysteem op te zetten. Op dit moment heb ik alleen een pc waar ik mijn films en muziek heb staan, en een TV + USB-stick waar ik mijn films en muziek op af speel.
Ik wil nu dus een algehele oplossing ontwerpen met de volgende voorwaarden:
Elk idee/suggestie is welkom!
Dit is een beetje een cross-topic post met "Audio en HiFi" , maar heb besloten hier te posten
Ik heb een nieuw huis gekocht, en dit leek mij een goed moment om een goed mediasysteem op te zetten. Op dit moment heb ik alleen een pc waar ik mijn films en muziek heb staan, en een TV + USB-stick waar ik mijn films en muziek op af speel.
Ik wil nu dus een algehele oplossing ontwerpen met de volgende voorwaarden:
- een aparte NAS (hoeft hier niet besproken te worden). Het mediasysteem hoeft dus geen opslagcapaciteit te hebben.
- gigabit ethernet
- muziek af kunnen spellen zonder de tv aan te hoeven zetten. Idealiter met een touchscreen remote. Dit mag ook android tablet of iPad zijn.
- Ik heb ook nog geen versterker + boxen. Dit kan dus een integraal systeem worden of dit apart erbij kopen.
- Bij voorkeur zoek ik draadloze boxen. Ook zou ik graag op andere plekken in het huis boxen kunnen plaatsen, en deze naar behoefte aan of uit kunnen zetten (het liefst ook met de touchscreen remote).
- Stereoboxen is in principe genoeg. (surround dus niet nodig)
- Ik ben geen audio fanaat, maar een beetje volume moet het systeem wel aankunnen. Gebruikersgemak heeft echter prioriteit.
Elk idee/suggestie is welkom!
When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.