Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goeiedag ik heb en probleem met men computer of een van de onderdelen

het probleem is dat sinds en paar weken men computer er bijna 3min over doet om mijn pc opgestart te krijgen
men spec zijn
-Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX
-Kingston KHX1600C9D3X2K2/8GX
-XFX HD6950 Dual Fan (HD-695X-CDDC)
-Asrock 970 Extreme3
-AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

eenmaal mijn pc is opgestart werkt alles perfect
heb het gevoel als ik heb aanzet het veel langer duurt tot hij aan de tekst van het moederbord is
waar staat bios f2 en bootmenu f12 enzo
het windows 7 scherm duurt ontezetten lang

ik heb zelf ge probeerd
men HDD te formaten
en andre hardeschijf
ik heb mijn moederbord terug naar alternate gebracht en hij is werkend verklaard
alle andre prul zo als 2de hdd afsluiten alle usb apperaten en geen externe hdd
heb en heele nacht hdtune gedraaid geen erorrs
heb de heele nacht memtest gedraaid
heb jullie hangen en opstarten doorgelzen
heb verschillende forums gezocht zo als op de forums van asrock
heb mijn bios geupdate en gedowngrade

all jullie hulp is welkom
alvast bedankt
ik ben yen einde raad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03 10:23
Heb je je bios al op stock/fabrieken instellingen draaien?

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:38
Heb je toevallig een raid config?
Wat je ook zou kunnen testen(was bij mij het geval) 1 van mijn 8 hdd was de smart fucntie niet lekker en daar bleef die lang op hangen.

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je het OS al eens opnieuw geinstalleerd? Heb je je hdd al eens gebenchmarkt en vergeleken met zijn gelijken? Een caviar blue is immers geen snelheidsmonster. Wat voor software start je pc mee? Heb je al eens een ssd overwogen?

Ik vind 3min voor een slo-hdd based systeem helemaal niet slecht, als er een aantal test-sql services, tools en dingen als steam, antivirus en een hele lading desktop-thumbnails draaien. Zeker als je dingen als cache, indexing etc. Ook nog eens uit zet.

[ Voor 35% gewijzigd door Umbrah op 19-02-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In tegenstelling tot wat mijn voorganger zegt: 3 min is behoorlijk lang voor een dergelijk systeem. Ik heb een P4 3Ghz met 3GB op W7 lopen en die is een stuk sneller met booten, zelfs wanneer antivirus etc geladen moeten worden.

@TS: Je zegt dat dit sinds een paar weken is. Toevallig iets nieuws geinstalleerd? Nieuwe software bijv, of updates? Ga je gangen eens na, wellicht dat je dan tot een conclusie komt.

Verder: start -> uitvoeren -> msconfig en dan onder de tab "opstarten". Kijk wat er opgestart wordt, en of daar gekke dingen tussen zitten.

Draai je toevallig AVG of McAfee virusscanner? Zo ja, gooi die er eens af. met name McAfee wil wel ens ernstig vertragend werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb windows al opnieuw op deze harde schijf geinstalleerd
en op en oudere
maar het probleem blijft
en alleen avast en men diver voor ati start mee op
Umbrah schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:52:
Heb je het OS al eens opnieuw geinstalleerd? Heb je je hdd al eens gebenchmarkt en vergeleken met zijn gelijken? Een caviar blue is immers geen snelheidsmonster. Wat voor software start je pc mee? Heb je al eens een ssd overwogen?

Ik vind 3min voor een slo-hdd based systeem helemaal niet slecht, als er een aantal test-sql services, tools en dingen als steam, antivirus en een hele lading desktop-thumbnails draaien. Zeker als je dingen als cache, indexing etc. Ook nog eens uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Kun je eens timen hoelang alles duurt bij 't booten en ons vertellen? (dus power-on tot bios, hoelang bios scherm, (raid scherm,) hoelang tot win-logo etc.)
Welke programma's laden bij 't starten van windows? (evt. hijackthis output posten)
Al eens je HDD gedefragmenteerd?
Alle drivers geinstalleerd?

(Of 3 minuten lang is is compleet afhankelijk tot waar je meet, en wat allemaal geladen dient te worden. Kort is het iig. niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeps alles draaid standaard heb al meerdere keren men cmos geleard
Gertjezzz schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:47:
Heb je je bios al op stock/fabrieken instellingen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3min is tot hij op de het bureaublad en dan moet ik nog eens 15 sec wachten tot hij in browser kan openen en alle drivers heb ik van de cd van men bord vroeger werkt alles zo veel sneller en beter het is net of hij er lang over duurt om mijn readi scherm te komen
heb ook al eens alle driver van de site zelf gehaald dus van asrock en van amd
A4- schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:54:
Kun je eens timen hoelang alles duurt bij 't booten en ons vertellen? (dus power-on tot bios, hoelang bios scherm, (raid scherm,) hoelang tot win-logo etc.)
Welke programma's laden bij 't starten van windows? (evt. hijackthis output posten)
Al eens je HDD gedefragmenteerd?
Alle drivers geinstalleerd?

(Of 3 minuten lang is is compleet afhankelijk tot waar je meet, en wat allemaal geladen dient te worden. Kort is het iig. niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb en hdtune benchmark gedaan dit is het resulaat
minimum 26.5MB/sec
maximum 98.8MB/sec
average 76.5MB/sec
acess time 13.4ms
burst rate 98.7MB/sec
Umbrah schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOEBI
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 07:12
Probeer dit progje eens!

I hope I didn’t brain my damage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kk heb men pc ge restart maar nu eens met alles geladen nu kom ik op en tijd van van 4.58 min uit dus nog langer

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 00:41 ]

Pagina: 1