Geheugen Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

• Jeroen P
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-11-2025
Dag Tweakers,

Ik ben me aan het oriënteren om een nieuwe videokaart te kopen (eigenlijk een heel nieuw systeem). Ik denk dat ik op de Ivy Bridge ga wachten of een Sandy Bridge-E systeem ga bouwen.

Ik heb als videokaart een Radeon HD6950 op het oog, gezien de prijs kwaliteit verhouding mij goed lijkt. Ik wil dat deze kaart aan de volgende eisen voldoet:
  • Ongeveer € 200 - € 250 kost.
  • Niet meer dan 2 slots in beslag neemt.
  • Goed presteert in games (en eventueel videobewerking?).
  • Niet veel geluid produceert (liefst zo stil mogelijk).
  • Verbruik minder dan 250 watt.
  • Eventueel in een later stadium dat ik er nog één bij prik of dat ik ga overclocken, maar dit is geen must.
Nu heb ik deze guide gelezen, op google gezocht en op GoT gezocht, maar ik kan niet vinden of ik nou 1gb of 2gb geheugen moet hebben op die kaart en waarom je voor 1 of 2 gb zou kiezen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze vraag nog niet eerder voorbij is gekomen, maar ik gebruik klaarblijkelijk de verkeerde zoek termen.

Hopelijk vind ik hier een antwoord en/of nog een paar goede links waar ik hier nog meer over kan lezen.

Bij voorbaat dank!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
Wat voor systeem ga jij eigenlijk bouwen? En waar is de computer voor bedoelt?

[ Voor 31% gewijzigd door megadoom op 18-02-2012 21:00 ]

• Jeroen P
megadoom schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:57:
Wat voor systeem ga jij eigenlijk bouwen?
Een systeem waar ik de komende 5 jaar minimaal mee door wil kunnen. Ik wil ermee gamen, videobewerken en de standaard dingen als surfen, films kijken etc.

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
zou je eerder een ivy bridge kunnen nemen, sb-e is een beetje overkill, en duur. - maar van ivy bridge weten we nog niks -

voor die geheugen. als je games zoals bf3 of skyrim op hele hoge details wilt spelen, en nieuwe high quality games. of als je de 6950 wilt unlocken naar een 6970, dan kun je beter voor de 2 gb gaan. zo niet? heb je aan 1 gb genoeg

[ Voor 6% gewijzigd door megadoom op 18-02-2012 21:05 ]

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 18:45

RyuuPro

That Damn Fly

Dit mag trouwens hier naartoe:
[BBG aanschaf] Videokaarten

Losse "Wat moet ik nemen"-topics zijn niet toegestaan op GoT.
(En daar gelden ook verschillende versies van iets onder)

[ Voor 16% gewijzigd door RyuuPro op 18-02-2012 21:08 ]

Kaze Ni Nare

• Jeroen P
RyuuPro schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:07:
Dit mag trouwens hier naartoe:
[BBG aanschaf] Videokaarten

Losse "Wat moet ik nemen"-topics zijn niet toegestaan op GoT.
Excuus, gewoon mijn openingspost kopiëren en in dat topic plakken?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Of jij 1GB of 2GB nodig hebt ligt er vooral aan hoe je gaat gamen. Als jij een enkele 1920x1080p monitor hebt en niet van plan bent met meerdere schermen te gaan gamen... dan heb je aan de HD6950 met 1GB geheugen voldoende. Ga je op hogere resoluties spelen, bijvoorbeeld dmv eyefinity, dan ga je meer geheugen nodig hebben en is een 2GB versie aan te raden.

Overigens ben ik normaal gesproken redelijk AMD georiënteerd, maar als je in die prijsklasse gaat kijken voor een videokaart... dan is een Nvidia GTX560ti een betere keuze. Je hebt voor dezelfde prijs een flink hoger geclockte versie...

pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC

En er zijn nog snellere modellen voor rond dezelfde prijs... Maar met deze kaart ben ik bekend, heeft sowieso 2GB geheugen aan boord en de koeler die erop zit is echt superstil.

Verwijderd

Zie mijn reactie in het juiste topic.

• Jeroen P
MicGlou schreef op zondag 19 februari 2012 @ 06:08:
Of jij 1GB of 2GB nodig hebt ligt er vooral aan hoe je gaat gamen. Als jij een enkele 1920x1080p monitor hebt en niet van plan bent met meerdere schermen te gaan gamen... dan heb je aan de HD6950 met 1GB geheugen voldoende. Ga je op hogere resoluties spelen, bijvoorbeeld dmv eyefinity, dan ga je meer geheugen nodig hebben en is een 2GB versie aan te raden.

Overigens ben ik normaal gesproken redelijk AMD georiënteerd, maar als je in die prijsklasse gaat kijken voor een videokaart... dan is een Nvidia GTX560ti een betere keuze. Je hebt voor dezelfde prijs een flink hoger geclockte versie...

pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC

En er zijn nog snellere modellen voor rond dezelfde prijs... Maar met deze kaart ben ik bekend, heeft sowieso 2GB geheugen aan boord en de koeler die erop zit is echt superstil.
Thanks voor jullie reacties! Ik ga een slotje aanvragen voor dit topic zodat er verder gediscussieerd kan worden in het andere topic.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij dezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.