Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell of sony vaio

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views

Verwijderd

Topicstarter
ik ben toe aan een nieuwe laptop, maar ik weet niet precies welk merk.
Graag wil ik de keuze uit deze 2 merken maken.
Kunnen jullie helpen met een keuze te maken?
Kun je ook vertellen waarom de voorkeur naar sony of evt dell gaat?
Andere merken zijn echt geen optie.
Wat voor mij belangrijk is : dat de pc snel is en dat de fan zo stil mogelijk is. (ik ben geen gamer)
(ik gebruik nu een dell latitude)

ik hoor het graag
Brigit

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat Sony niet echt top is kwa geluidsproductie.
De gehele Sony F11 & F12 serie heeft last van blazen (serie is wel bijna 3 jaar oud, F12 2 jaar).

Ik zou eerder Dell proberen maar hier heb ik geen ervaring mee.

^ Post is hierboven!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:59
Is er iets aan je Dell wat je niet bevalt?
Overigens is het wel handig als je vertelt hoeveel je ongeveer wilt uitgeven..

Waarom trouwens geen Asus? De nieuwe Asus modellen zijn namelijk erg stil en koel.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Inderdaad, en wat je eisen zijn (opslag, scherm, formaat, accuduur, etc). Zonder deze informatie en je budget is het moeilijk meedenken.

Verwijderd

Topicstarter
mn dell bevalt prima maar hij loopt op zn eindje.
Ik wil er z'n 600 euro aan uit geven.
Mijn kinderen hebben alle 2 een asus en gaan naar mijn idee traag.
En de sony die ik heb gezien die heeft lichtjes onder het toetsen bord ziet er mooi uit en heeft een soort ruw touch pad. En dell is niet mooi maar wel heel degelijk. Vandaar de keuze uit deze 2

budget =-600 euro
scherm grote tussen 14 en 17 inch
opslag hoeft niet heel groot
en natuurlijk een goed werkende accu
(of evt mogelijkheid tot een externe accu, heb nu zn extra "balkje"aan de voorkant van mn laptop)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 18:47 ]

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 23:42
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:43:
En de sony die ik heb gezien die heeft lichtjes onder het toetsen bord ziet er mooi uit en heeft een soort ruw touch pad. En dell is niet mooi maar wel heel degelijk. Vandaar de keuze uit deze 2

budget =-600 euro
scherm grote tussen 14 en 17 inch
opslag hoeft niet heel groot
en natuurlijk een goed werkende accu
(of evt mogelijkheid tot een externe accu, heb nu zn extra "balkje"aan de voorkant van mn laptop)
dat die 2 asus' traag zijn, moet je eerder bij de kids zoeken dan bij de laptop zelf.
ik zweer ngo steeds bij dell maar ik betwijfel of je een dell voor 600 hebt.

• Chiii
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:43:
Als je dezelfde laptop koopt (met dezelfde processor, geheugen, hardeschijf) van Sony, Asus, Dell of HP,..ze zijn allemaal even snel. Ik weet niet hoe oud de Asus laptops van je kinderen zijn maar misschien draait Windows niet meer zo optimaal door allerlei programma's die ondertussen zijn geinstalleerd.

Maar goed, als je een Sony wilt dan moet je een Sony kopen :) Voor 600 euro koop je helaas geen Sony met lichtjes onder het toetsenbord (backlit keyboard) die beginnen vanaf 900-1000 euro.
Voor 600 euro heb je een Sony met een Core i3 (snel zat voor non-gamer).
pricewatch: Sony Vaio VPCEH2F1E
Let wel op dit is de E-series van Sony (soort van budget klasse) met niet zo'n goede speakers, niet super scherm, en korte accuduur (2 uur ong.)
Ook nog 's in het roze (iets duurder):
pricewatch: Sony Vaio VPCCA3E1E (Roze)

Verwijderd

Topicstarter
C Serie
35,5 cm (14 inch) tot 39,5 cm (15,5 inch)
Inspireer de zintuigen
Verlicht toetsenbord

Vanaf € 593,99 *

Dit is de sony die ik misschien hebben wil

het is idd geen black light maar gewoon witte verlichting
(wilde de foto toevoegen maar dat lukte niet, het is het type c en is in de kleur knal oranje)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

De C serie heeft gewoon backlight onder de toetsen, inclusief een sensor die het omgevingslicht meet om het automatisch aan of uit te zetten. Past ook meteen de helderheid van je scherm aan :)

C serie is ook een stap hoger dan de E serie, zowel qua design als kwaliteit/accu duur.

Voorbeeldje van de oranje:

Afbeeldingslocatie: http://techjungle.info/wp-content/uploads/2011/02/CA_C06_D_Backlit1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Sick Nick op 18-02-2012 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
yep dat is de foto
bedankt

• Chiii
Sorry, my bad. :> Dat zijn wel leuke laptops.

[ Voor 91% gewijzigd door Chiii op 18-02-2012 19:28 ]

Verwijderd

Chiii schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:56:
[...]

Als je dezelfde laptop koopt (met dezelfde processor, geheugen, hardeschijf) van Sony, Asus, Dell of HP,..ze zijn allemaal even snel. Ik weet niet hoe oud de Asus laptops van je kinderen zijn maar misschien draait Windows niet meer zo optimaal door allerlei programma's die ondertussen zijn geinstalleerd.
Dat is niet helemaal waar. Hoe minder bloatware, hoe sneller het systeem draait.

3 keer raden. Welk merk is het ergste wat bloatware betreft? Precies. Sony.
Nog een keer raden: welk merk is het minst erg? Dell. Althans, totdat je in het zakelijke segment komt, dan zijn alle laptops behalve, jawel, sony, brandschoon.
Verwijderd in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?"
Ik geloof het zelf nauwelijks overigens, maar het is toch echt zo. Het minste bloatware vind je bij dell. Als je dat aan mij gevraagd had voordat ik dat had onderzocht zou ik asus bovenaan plaatsen. Maar die is bijna net zo erg als sony 8)7

Verder, je kiest niet tussen 'Dell' en 'sony vaio'. Maar tussen dell model X en sony model Y en Z. Sony maakt slechte modellen, en dell ook. Maar ook goede. Je zult maar net zien dat je dat ene slechte model eruit pikt. Maar als je het toch wilt weten: kies welk merk dan ook, maar laat sony links liggen tenzij je daar echt goede reden voor hebt. Sony heeft te veel missers gemaakt de afgelopen jaren.

En als afsluiter: Losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan op GoT Zie het CSL beleid. Je kan hiervoor wel terecht in [NBBG Aanschaf] Basis notebook februari 2012.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.