Coax + RJ45 wandcontactdoos aansluit problemen

Pagina: 1
Acties:

• sniffles
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 09:34
Hoi,

Ik probeer af en aan (het is erg frustrerend :p) mijn huis te voorzien van onderstaande Gamma UTP + Coax wandcontactdozen. Echter lukt het mij niet om een signaal over UTP te krijgen...

Link naar plaatje

Is er iemand bekend met deze wandcontactdoos? Aan de binnenkant staan de nummers 1 t/m 8, op de verpakking staat dat je deze volgens de 568-B standaard moet aansluiten (Inclusief kabel kleuren en nummer volgorde op het apparaatje). Nu heb ik dit al op meerdere plaatsen in huis geprobeerd, met meerdere van deze contactdozen... en nog steeds geen succes. Ik heb ook al geprobeerd om dit crossed aan te sluiten, zelfde verhaal.

Het lijkt mij heel sterk dat alle kabels die er getrokken zijn niet werken, dit zijn 2 verschillende merken en zou wel heel toevallig zijn als elke kabel geknipt uit beide rollen, breuken zou bevatten. Dus er is iets anders aan de hand. De kabels zijn overigens CAT6, de RJ45 plugs CAT5 (heb wel CAT6 besteld, ga ik nog proberen, maar lijkt mij niet uitmaken?).

Verdere situatie: alle wandcontactdozen komen uit in de meterkast, waar een gigabit switch staat die aangesloten zit op een Ziggo Ubee modem. Alle kabels zitten dus aangesloten op de switch.

What to do?! :(

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56

lordsnow

I know nothing

Test eens met twee van deze wcd met een 10cm (of zo) utp kabel er tussen?

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Maak eens een foto'tje van de huidige situatie in de WCD?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Is het geen ISDN? Staat er überhaupt wel iets over 'LAN' of 'CATx' (waar de 'x' 5, 5e of 6 kan zijn)?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:37

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Je moet volgens mij bij deze schroef dingen een stukje koper strippen (van elke ader) ik heb er wel is een paar geïnstalleerd ook van de gamma er zo indouwen werkte niet :P

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zie ook CAT6 Netwerk Wandcontactdoos
Daar wordt ook een dergelijk probleem behanderld.

• sniffles
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 09:34
Bedankt allemaal! Heb de adertjes een stuk afgestript en toen kreeg ik een 100mbit netwerk signaal. Beter dan niets op dit moment, maar ik ga ze wel vervangen. Iemand enig idee of er CAT6 met Coax wandcontactdozen bestaan en waar deze eventueel te verkrijgen zijn? :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Ze bestaan alleen kan ik zo even net op de naam komen. Ze staan in ieder geval in het boek van de Technische Unie en het is niet van Gira/ Jung ofzo maar volgens mij iets met een P in de naam. (nedap ofzoiets)
Denk dat het wel tot cat5e gaat maar het is daarnaast ook geschikt voor inbouw.

edit:

Het is ff zoeken... maar dan vind je het ook.
http://shop.rexel.nl/neda...roductInformation.raction

[ Voor 21% gewijzigd door The-Source op 18-02-2012 20:50 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:02
Nedap inderdaad ;)
Verkopen ze inderdaad oa hier: http://shop.onexis.nl/ned...roductInformation.raction

@TS, wat kostte ze bij de gamma?

Grr... venster te lang open laten staan en je edit niet gezien ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Knopsje op 18-02-2012 21:13 . Reden: Te laat... ]

Pagina: 1