Welke Versterker moet ik kopen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-08 15:49
Hallo iedereen,ik heb sinds kort een interesse in audio genomen,Nu zit ik met een dilemma :|

ik wil graag een versterker aanschaffen maar ik kan er niet uit komen.I begon met zoeken naar een stereo versterker.die bleken te zwak te zijn.ik heb luidspreker van 200 wat elk.en de versterker die ik aantrof waren rond 50-75.watt

sinds ik een groot fan ben van House/Electro moet er wel wat kracht achter zitten.Ik zag flink wat 5.1 versterker met rond 170 watt per kanaal maar 5.1 heb ik niet nodig en betaal ik dus onnodig veel.Mijn budget ligt rond de 200-250 euro.als dat te weinig is kan ik wel wat doorsparen en dan worden er misschien wel nieuwe opties beschikbaar.

Mijn vraag is nu.Met wat soort versterker ben ik het beste uit ?
heeft iemand een suggestie ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobra8811 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:26:
Hallo iedereen,ik heb sinds kort een interesse in audio genomen,Nu zit ik met een dilemma :| ik wil graag een versterker aanschaffen maar ik kan er niet uit komen.I begon met zoeken naar een stereo versterker.die bleken te zwak te zijn.ik heb luidspreker van 200 wat elk.en de versterker die ik aantrof waren rond 50-75.sinds ik een groot fan ben van House/Electro moet er wel wat kracht achter zitten.Ik zag flink wat 5.1 versterker met rond 170 watt per kanaal maar 5.1 heb ik niet nodig en betaal ik dus onnodig veel.Mijn budget ligt rond de 200-250 euro.als dat te weinig is kan ik wel wat doorsparen en dan worden er misschien wel nieuwe opties beschikbaar.

Mijn vraag is nu.Met wat soort versterker ben ik het beste uit ?
heeft iemand een suggestie ? 8)7
Voor House/Electro zeg ik 2x12watt triode met hoogrendementluidsprekers, lekker snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:39:
[...]

Voor House/Electro zeg ik 2x12watt triode met hoogrendementluidsprekers, lekker snel...
Nou,het meeste is house/electro.maar ik luister van alles.En sarcasme ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:30

Pixeltje

Woo-woohoo!

Cobra8811,

Je zou je bericht een stuk leesbaarder maken als je het even opknipt in alinea's, leestekens gebruikt en jezelf even verdiept in het concept van speakers en versterkers.

Wikipedia en Google kunnen je antwoorde geven op de meest basale vragen en ook hier op GoT lopen voldoende draadjes waarin je kunt vinden dat je speakers geen 200W 'zijn'. Om je even op weg te helpen; je speakers hebben een maximale belastbaarheid van 200W, dat betekend dat je ze niet perse met 200W hoeft te belasten ;) Sterker nog, als je dat zou doen zijn ze binnen no-time stuk.

MAW: lees je ven in en stel vast wat je zoekt; gebruik je twee speakers (stereo) of heb je een surround-opstelling? Wat zijn merk en type van je speakers en hoe groot is je kamer. Gebruik je een subwoofer? Nouja, je snapt het wel.

Succes :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Een z506 is denk ik wel voldoende.
Past ook goed in je budget. En prima geluidskwaliteit.

Ben zelf ook house-electro fan.
Cobra8811 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:53:
[...]

Ik heb al luidsprekers,en Logitech klinkt vreselijk slecht.
Je zou jezelf en ons veel helpen als je model+typenummers geeft.
Logitecht klinkt slecht? Wat heb je dan nu?
Ik vind zelf dat de z5500d een hele goede prijs/ kwaliteitverhouding heeft.

[ Voor 85% gewijzigd door mrc4nl op 17-02-2012 08:59 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
mrc4nl schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:52:
Een z506 is denk ik wel voldoende.
Past ook goed in je budget. En prima geluidskwaliteit
Ik heb al luidsprekers,en Logitech klinkt vreselijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
Pixeltje schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:49:
Cobra8811,

Je zou je bericht een stuk leesbaarder maken als je het even opknipt in alinea's, leestekens gebruikt en jezelf even verdiept in het concept van speakers en versterkers.

Wikipedia en Google kunnen je antwoorde geven op de meest basale vragen en ook hier op GoT lopen voldoende draadjes waarin je kunt vinden dat je speakers geen 200W 'zijn'. Om je even op weg te helpen; je speakers hebben een maximale belastbaarheid van 200W, dat betekend dat je ze niet perse met 200W hoeft te belasten ;) Sterker nog, als je dat zou doen zijn ze binnen no-time stuk.

MAW: lees je ven in en stel vast wat je zoekt; gebruik je twee speakers (stereo) of heb je een surround-opstelling? Wat zijn merk en type van je speakers en hoe groot is je kamer. Gebruik je een subwoofer? Nouja, je snapt het wel.

Succes :)
Bedankt voor de tips voor de leesbaarheid.

Mijn luidsprekers zijn Cerwin Vega XLS 15,en met 200 watt zit je aardig moet met deze.
geen surround,geen subwoofer(is niet echt nodig)Kamer is rond 5 bij 5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Cobra8811 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:56:
[...]

Bedankt voor de tips voor de leesbaarheid.

Mijn luidsprekers zijn Cerwin Vega XLS 15,en met 200 watt zit je aardig moet met deze.
geen surround,geen subwoofer(is niet echt nodig)Kamer is rond 5 bij 5 meter.
Die speakers lijken redelijk wat power te kunnen handlen, maar dat betekend nog steeds niet dat je perse een versterker nodig hebt die om en nabij de 200W kan uitsturen. Een stereoversteker zoals de Onkyo TX8050 is meer dan krachtig genoeg, ook voor deze speakers. Je zou je budget iets moeten oprekken, maar het is de moeite wel waard.

Overigens lijken deze speakers me niet bij uitstek geschikt voor house en electro; de woofer heeft een vrij lange slag en heeft dus relatief meer tijd nodig om heen en weer te bewegen. Een stijvere woofer is voor electro beter geschikt..

[ Voor 15% gewijzigd door Pixeltje op 17-02-2012 09:04 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

90% van de markt (zeker in het instap segment) is gebaseerd op 5.1 / 7.1 spul dus ik zou me er gewoon aan wagen! Stereo is nu een exclusief woord voor de highend audiofiel. Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Pixeltje schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:01:
[...]

Die speakers lijken redelijk wat power te kunnen handlen, maar dat betekend nog steeds niet dat je perse een versterker nodig hebt die om en nabij de 200W kan uitsturen. Een stereoversteker zoals de Onkyo TX8050 is meer dan krachtig genoeg, ook voor deze speakers. Je zou je budget iets moeten oprekken, maar het is de moeite wel waard.
Sterker nog, volgens de website is de gevoeligheid van deze speakers 92.3 dB, dus ze zijn zeer gemakkelijk aan te sturen. Iedere willekeurige stereo versterker van pak 'm beet 500 euro zou hier totaal geen problemen mee moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:57

DjVe

Hatsaflats!

Van de site van Cerwin Vega:

Power Capacity: 400 watts (Peak ) Sensitivity in SPL: 92.3 dB (@ 8 ohms @ 1 meter full)

Vrijwel elke versterker is geschikt, aangezien de gevoeligheid van deze speakers erg hoog ligt. Haal op Marktplaats een leuke versterker van de bekendere merken en ja hebt een prima set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Voor dit soort vragen hebben we tegenwoordig Aankoopadviesforum (bèta), daar move ik dit topic dus even heen. Verder adviseer ik je om [FAQ] Audio eens door te nemen en dan met name het stukje over het vermogen.

AUD > AAF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
robpol schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:03:
[...]

Sterker nog, volgens de website is de gevoeligheid van deze speakers 92.3 dB, dus ze zijn zeer gemakkelijk aan te sturen. Iedere willekeurige stereo versterker van pak 'm beet 500 euro zou hier totaal geen problemen mee moeten hebben.
Ja zit nu een 30 watt cheapo versterktje op en het klinkt al mooi.bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
Ok bedankt iedereen,Hier mag een slotje op.ik ga voor de Onkyo TX8050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Cobra8811 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:05:
[...]

Ja zit nu een 30 watt cheapo versterktje op en het klinkt al mooi.bedankt voor de tips
FYI; ik heb twee IMF TLS 50's aangestuurd gehad met een 2*10W versterkertje, en geloof me, dat was eigenlijk meer dan genoeg 'power', terwijl die speakers veel meer vermogen aan moeten kunnen. Als je het dan gaat hebben over geluidskwaliteit (laag/midden/hoog beleving etc) moet je inderdaad naar een degelijke versterker, maar voor het vermogen hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
Pixeltje schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:09:
[...]

FYI; ik heb twee IMF TLS 50's aangestuurd gehad met een 2*10W versterkertje, en geloof me, dat was eigenlijk meer dan genoeg 'power', terwijl die speakers veel meer vermogen aan moeten kunnen. Als je het dan gaat hebben over geluidskwaliteit (laag/midden/hoog beleving etc) moet je inderdaad naar een degelijke versterker, maar voor het vermogen hoef je het niet te doen.
Ja ik weet het,voor het simpel weg beluisteren is er niet veel voor nodig.
Maar als je wat dreunende bass wil moet er toch wat meer achter zitten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:27
Is dit niet beter voor jou: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=310990 ?
Stuk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
Nee ik wil een huis-versterker hebben.sinds PA versterker wat kwaliteit gebrekken hebben.
de Cerwin vega XLS 15 zien er wat PA achtig uit maar klinken veel beter dan PA luidsprekers.Toch bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Zoek op marktplaats naar Luxman, Marantz, Denon en nog meer.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
Pepperana schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:18:
Zoek op marktplaats naar Luxman, Marantz, Denon en nog meer.
Zal wel wat gaan rond snuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44
Ga luisteren. Lang niet iedere versterker en zeker speakers zijn geschikt voor alle muziek soorten.
Toen ik je keuze voor de muzieksoort las, schoot bij mij direct het merk Sony in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
Athome schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:25:
Ga luisteren. Lang niet iedere versterker en zeker speakers zijn geschikt voor alle muziek soorten.
Toen ik je keuze voor de muzieksoort las, schoot bij mij direct het merk Sony in gedachten.
Sinds wanneer hoeft elektro niet goed te klinken,en het is niet alles waar ik naar luister.Ik beschouw het bijna als een beschuldiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
Cobra8811 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:07:
Ok bedankt iedereen,Hier mag een slotje op.ik ga voor de Onkyo TX8050.
Het is eigenlijk ongelooflijk hoe makkelijk mensen zich laten beinvloeden en €300+ willen uitgeven omdat een wildvreemde dat op een forum zegt.

Ga naar een goede audiozaak, neem je speakers en een cd'tje mee en ga verschillende versterkers luisteren binnen je budget. Dat is veel slimmer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
Lumics schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:21:
[...]

Het is eigenlijk ongelooflijk hoe makkelijk mensen zich laten beinvloeden en €300+ willen uitgeven omdat een wildvreemde dat op een forum zegt.

Ga naar een goede audiozaak, neem je speakers en een cd'tje mee en ga verschillende versterkers luisteren binnen je budget. Dat is veel slimmer...
Ik had al eerder naar deze versterker gekeken,en trouwens ook beluisterd.deze opmerking overtuigde mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44
Cobra8811 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:04:
[...]

Sinds wanneer hoeft elektro niet goed te klinken,en het is niet alles waar ik naar luister.Ik beschouw het bijna als een beschuldiging
Ik zeg niet dat je muziek niet goed klink. De combinatie van muziekkeuze en speakers en in wat mindere mate een versterker hoeft niet altijd goed te zijn. Ik heb zelf Mission speakers en deze klinken gewoon niet lekker met stevige stampmuziek. Ballads en andere rustigere muziek klinken juist weer erg lekker. Ook mijn Rotel versterker is minder liefhebber van stampmuziek. Mijn vorige Harman Kardon kon hier beter mee overweg

Mijn logitech Z-5500 speakerset bij de PC vind ik veel overtuigender klinken bij het stevige stampmuziek. Terwijl het 2.1 principe bij andere muziek soorten genadeloos door de mand valt.

[ Voor 20% gewijzigd door Athome op 18-02-2012 11:21 ]

Pagina: 1