• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Het is een cadeau voor m'n vriendin, en mijn budget is maximaal 80 euro. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar ik op moet letten, vandaar dat ik het nieuwe forum eens een kans geef. Ik neig zelf naar een Kodak, maar dat slaat eigenlijk ook nergens op omdat ik dat niet kan onderbouwen. (Ik ben een echte leek :P )

Ik zou graag willen weten of er op dit moment goede deals zijn, goede aanbiedingen of gewoon camera's waarbij je echt waar krijgt voor je geld. Ze zal de camera gaan gebruiken voor de standaard dingen, uitjes et cetera.

Bij voorbaat dank

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 21:50
Een bedrag van E80,- is niet zoveel. Wat ik je kan aanraden als je op zoek gaat:

- Kies een camera met minimaal 28mm op de groothoekstand.
- Minimaal filmpjes op 720p resolutie.

Met deze restricties komt de Tweakers pricewatch met een groot aantal mogelijkheden:
http://tweakers.net/price...TjwD3FK1tK70_6gyEsBrXPuCw

Ik denk dat je volgende stap in de selectie, serieus, het uiterlijk gaat zijn. Het is een camera voor je vriendin, die zit waarschijnlijk niet te wachten op een gadget die er niet cool uitziet.

Deze camera is te koop in het grootste aantal winkels, en beschikbaar in een aantal kleuren:
pricewatch: Canon Powershot A2200 Zwart

[ Voor 84% gewijzigd door Mercarra op 16-02-2012 18:27 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 09:28
Hoi,

Camera's vallen (nog) niet onder dit forum. We proberen het eerst met de CE fora : Consumentenelektronica

Ik laat je topic open, misschien komt er nog iemand voorbij met een goed advies. :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het aanbiedingen topic:
[Fotoapparatuur] Aanbiedingen januari t/m juni 2012

En het DSLR/ILC uitzoekding:
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

Punt is: wat wil je ermee? Als je in die 2e link je verhaal post kan eruit komen dat je een spiegelreflexcamera wil (zoals de meesten in dat topic) maar je zou ook op een compact camera uit kunnen komen (zoals kodak wellicht heeft ;) ).

Zeker het lijstje uit je het "ik wil een DSLR" topic is zeer nuttig om te bepalen wat je wil.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 16-02-2012 18:20 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:06
Met een budget van 80 euro zal het geen dSLR worden denk ik ;)
De bovengenoemde Canon Powershot A2200 heb ik laatst eens in de handen gehad. Zo op het eerste gezicht leek het een prima instapcameraatje. Op de P-stand is er nog wel het eea in te stellen, anders werkt de automodus ook prima. Ik heb alleen foto's op de camera zelf teruggekeken, daar leek de beeldkwaliteit best in orde :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ah die 80E heb ik compleet gemist. Nee dan wordt het geen DSLR nee :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik zie een aanbieding van de paradigit die ruim binnen je budget valt. Maar hoe die kwalitatief is : geen idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:06
Die BenQ is inderdaad lekker goedkoop. Maar slechts 35,5 mm groothoek. De Canon heeft 28 mm groothoek, dat scheelt nog best wat als je veel in het frame wil krijgen.
pricewatch: Olympus VG-120 Zwart lijkt ook geen slechte keuze. Zelfs 26 mm groothoek en een 720p filmfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
Bedankt voor alle replies.Die Olympus VG-120 lijkt me wel wat. Hoe lager de hoek, hoe beter? :X

Die BenQ is ook interessant, voor die prijs.

Ik ga morgen gelijk even wat modellen bekijken in de winkels. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door uNoTopia op 18-02-2012 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou nee, maar een kleine hoek (minimaal) maakt het mogelijk veel op de foto te zetten.
Maw: je kunt ver uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
Ah zo.

Het zoeken en filteren via de pricewatch levert vooral veel vragen op, rangschikken op megapixels en f(wide) levert alsnog rare prijsschommelingen op. Ben dus maar vooral op prijs gaan letten...

Mijn opties op dit moment:

Kodak Easyshare M552 Zwart - pricewatch: Kodak Easyshare M552 Zwart
Fujifilm FinePix JX200 Zilver - pricewatch: Fujifilm FinePix JX200 Zilver
Olympus FE-47 Rood - pricewatch: Olympus FE-47 Rood
Kodak Slice Zilver - pricewatch: Kodak Slice Zilver (waarbij ik me afvraag waarom hij zo afgeprijsd is)
Fujifilm FinePix AV 200 Zwart - pricewatch: Fujifilm FinePix AV 200 Zwart
BenQ BenQ C1450 Digitale compact camera Zwart - pricewatch: BenQ BenQ C1450 Digitale compact camera Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

uNoTopia schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:28:
Ah zo.(waarbij ik me afvraag waarom hij zo afgeprijsd is)
Volgens mij gaat kodak stoppen met digitale camera's. Zou me niks verbazen dat ze daarom in de aanbieding gaan.

Denk in je budget ook aan dingen om het compleet te maken:
-SD kaart (ja, 5-10 euro, maar dat laat dus maar 70-75 euro over)
-Hoesje camera (ergens anders kopen als in de winkel waar de camera het goedkoopst is?)
-Extra accu/batterijen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
leuk_he schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:40:
[...]

Volgens mij gaat kodak stoppen met digitale camera's. Zou me niks verbazen dat ze daarom in de aanbieding gaan.

Denk in je budget ook aan dingen om het compleet te maken:
-SD kaart (ja, 5-10 euro, maar dat laat dus maar 70-75 euro over)
-Hoesje camera (ergens anders kopen als in de winkel waar de camera het goedkoopst is?)
-Extra accu/batterijen?
Als dat zo is, zou dat alleen maar mooi zijn. Ik neem aan dat Kodak gewoon garant blijft staan voor de garantie, ze gaan niet failliet oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
uNoTopia schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Als dat zo is, zou dat alleen maar mooi zijn. Ik neem aan dat Kodak gewoon garant blijft staan voor de garantie, ze gaan niet failliet oid.
Daarbij regel je als consument je garantiezaken met de winkelier en niet met de fabrikant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Naast het bestuderen van specs zou ik ook eens in de winkel spelen met de camera's die je uiteindelijk uitzoekt. Mijn ervaring met BenQ-camera's is dat ze ont-zet-tend traag zijn met focussen en veel vertraging hebben tussen het volledig indrukken van de ontspanner en het daadwerkelijk maken van de foto. Daarnaast vind ik de automatische witbalans van de modellen die ik in handen heb gehad niet briljant.

Van de modellen die je noemt zou, puur op basis van specs, de Fujifilm FinePix JX200 mijn favoriet zijn, denk ik. 5x zoom, redelijk lichtsterk nog in het groothoekbereik, 720p-video opname... Maar nogmaals: bekijk die modellen eens bij een MediaMarkt, ligt hij fijn in de hand, vind je de instellingen makkelijk werken, voelt hij degelijk aan... Kun je meteen een passend tasje uitzoeken.
uNoTopia schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Roep dat niet te hard: nieuws: Kodak vraagt uitstel van betaling aan

Maar goed, voor garantie moet je bij de winkelier zijn, niet bij Kodak, hoewel het wel vervelend kan lopen als er eens wat met de camera is. Aan de andere kant: daar krijg je ook korting voor blijkbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 19-02-2012 16:28 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
Ik heb al wat rondgekeken bij wat winkels maar nog geen kans gehad om de Mediamarkt binnen te lopen. Dat ga ik morgen doen ;)

Bedankt voor de hulp, allen!
Pagina: 1