Kapotte micro-sd kaart?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter143
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:22
Beste medetweakers,

Ik zit met een probleempje. Een kennis van me had een Blackberry telefoon die ze had laten vallen. resultaat: Het microsd kaartje wat erin zat wordt niet meer herkend. Aan mij de vraag of ik de data er nog af kan halen.
Ik heb dus geprobeerd om dat ding weer aan de praat te krijgen, maar geen enkele telefoon (geprobeerd op mijn LG Optimus 2X en mijn vriendins HTC Desire) herkent het kaartje. Op mijn PC (Win7 x64) wordt de kaart niet eens herkend in de verkenner. Ik heb het geprobeerd via mn card reader en zo'n microsd-USB adaptertje, maar er gebeurt glad niks.
Nu is mijn vraag dus: Is er nog een mogelijkheid om de foto's van de kaart af te krijgen of is dat ding echt overleden. Is het in dat geval nog de moeite om het te laten bekijken door een professioneel data-recovery bedrijf? Of kunnen zij er waarschijnlijk ook niks meer mee?

Alle tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Thematopic: Datarecovery

Als je de kaart in de lezer stopt, komt deze dan wel in het diskmanagement te zien (maar niet geformatteerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:12

Q

Au Contraire Mon Capitan!

wouter143 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:13:
Is er nog een mogelijkheid om de foto's van de kaart af te krijgen
Shit happens, zet gewoon een backup terug op een werkend kaartje.

[ Voor 44% gewijzigd door Q op 14-02-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al een cardreader icm een Linux live cd geprobeerd? Dat heeft bij mij destijds wel geholpen :)
Windows herkende niks en wilde de boel formatteren - en linux herkende hem perfect en kon ook alles benaderen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter143
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:22
@gamebieter & The Eagle, als ik het kaartje aanbiedt aan Windows gebeurt er letterlijk niks. er wordt niks gedetecteerd, en het kaartje staat ook niet bij diskmanagement. Ik krijg dus ook niet de melding van Windows dattie hem wil formatteren. Ik heb verder geen ervaring met Linux, maar ik weet niet of deze hem dan wel zou herkennen? Ik ben namelijk een beetje bang dat het kaartje zelf echt kapot is.

@ Q, die mensen zijn niet echt van die backuppers (oudere generatie, die vertrouwen de hardware nog...) niet slim heb ik ze ook al verteld, maarja vandaar dus de vraag of ik er nog iets vanaf kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wouter143 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:14:
@gamebieter & The Eagle, als ik het kaartje aanbiedt aan Windows gebeurt er letterlijk niks. er wordt niks gedetecteerd, en het kaartje staat ook niet bij diskmanagement. Ik krijg dus ook niet de melding van Windows dattie hem wil formatteren. Ik heb verder geen ervaring met Linux, maar ik weet niet of deze hem dan wel zou herkennen? Ik ben namelijk een beetje bang dat het kaartje zelf echt kapot is.
Dan is'tie echt kapot. Ik ben net bezig met de garantie van een externe harde schijf die hetzelfde probleem heeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
wouter143 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:14:
Als je adb geinstalleerd hebt zou je (misschien eerst USB debugging aanzetten) met adb shell dmesg moeten kunnen zien of het kaartje uberhaupt gedetecteerd wordt (in je Androidtelefoon). Een on-chip MMC controller (en linux) biedt wat dat betreft in ieder geval meer informatie vergeleken met een USB-SD-lezer op Windows.
Pagina: 1