ik heb een ampe a
90 (ongeveer dezelfde hardware als de
Yarvik, maar dan met meer geheugen en bluetooth voor 145 Euro (+btw en inklaringskosten)) uit China laten overkomen in het voorjaar. Daarop draai ik een custom cm10 rom op het moment. (christian troy cm10: google it!) Mijn vader heeft een 10,1" tablet (cherry m-100
7) van Kruidvat waar een cm
9 rom op loopt, dat werkt ook een stuk soepeler dan de officiële firmware.
Als ik mijn ervaringen met deze allwinner a10 tablet projecteer op wat ik nu met de rk3066 chipset zie gebeuren, dan verwacht ik op korte termijn een explosie in aanbiedingen van tablets die heel veel op elkaar lijken, onder alle mogelijke namen op de markt komen, en allemaal ongeveer dezelfde standaard rom van de oem fabrikant draaien.
Omdat de marge op deze apparaten bijzonder klein is hoeft je er niet zo heel veel support bij te verwachten, maar doordat ze zo populair zijn ontstaat er naast de (semi)officiële support een heel brede community en worden er custom roms in alle smaken samengesteld en gedeeld.
Als je een beetje handig bent (welkom op Tweakers.net!) ga je aan een goedkope tablet van Kruidvat gewoon heel veel plezier beleven.
edit: op je vraag of er een sd slot, usb, bluetooth en dergelijke in zit kan ik natuurlijk niet garanderen, maar bij de massa allwinner a10 tablets kwamen de features grotendeels overeen, en zat er vooral variatie in de hoeveelheid aanwezig intern geheugen, type g-sensor, capaciteit van de accu, touchscherm en dat soort dingen. De marge van deze tablets is voor de oem bouwer zo klein dat de keuze voor een bepaald onderdeel letterlijk door een paar cent in inkoop verschil bepaald wordt.
De onderdelen waar je naar vraagt hebben een dergelijke must-have waarde, dat je er bijna van uit kunt gaan dat het er in zit. De verkopende partij snapt ook wel dat ze anders met hun handel blijven zitten...
[
Voor 27% gewijzigd door
guapper op 07-09-2012 21:34
]