@ramahoel bedankt, heb je de versie 20120822 gebruikt??ramahoel schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:34:
[...]
Ik heb een CM10 versie draaien van Christian Troy en die draait werkelijk als een speer!
Kijk op de volgende link voor info:
http://www.slatedroid.com/topic/37048-rom-cyanogenmod-10/
Als comp.zip gebruik ik de 907c_compatibility_1.2.x.zip. Ik heb een TAB465120300062 dus dat is er wel een van de eerste batches denk ik. Je kunt ook de visturev3_compatibility_1.2.x.zip compatibility zip proberen maar dat kan problemen opleveren met screen rotation.
Hoi,
Ik had ook gedacht misschien CM10 te proberen. Maar na veel leeswerk en doorspitwerk (begin nu eindelijk dat Android een beetje te begrijpen en vermoed dat mijn telefoon er ook aan andere versies moet gaan geloven, binnenkort) toch gekozen voor het AOPK. Dit omdat overal aangegeven wordt dat dit een minder dichtgetimmerde versie is dan CM. Weet nog niet wat ik eraan heb, maar zie wel.
Gisteren heb ik de installatie gedaan. Vandaag ga ik kijken en programma's terug zetten. Heb trouwens de installatie gedaan door enkel de drie zips er opnieuw op te laden. Niet weer een nieuw image e.d.
Ik was trouwens wel tevreden over CM9. Had enkel het probleem dat mijn interne SD-kaart als corrupt werd weergegeven. Vond bij toeval ook de oplossing daarvoor...in Udate Me. Maar ja, als je dan toch opnieuw wilt installeren, dan moet je ook gewoon door gaan, niet?
Wdeb
O ja, en ik heb om het gezeur met die knoppen te voorkomen ADB op mijn laptop gezet. Werkt prettig. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1387527
Ik had ook gedacht misschien CM10 te proberen. Maar na veel leeswerk en doorspitwerk (begin nu eindelijk dat Android een beetje te begrijpen en vermoed dat mijn telefoon er ook aan andere versies moet gaan geloven, binnenkort) toch gekozen voor het AOPK. Dit omdat overal aangegeven wordt dat dit een minder dichtgetimmerde versie is dan CM. Weet nog niet wat ik eraan heb, maar zie wel.
Gisteren heb ik de installatie gedaan. Vandaag ga ik kijken en programma's terug zetten. Heb trouwens de installatie gedaan door enkel de drie zips er opnieuw op te laden. Niet weer een nieuw image e.d.
Ik was trouwens wel tevreden over CM9. Had enkel het probleem dat mijn interne SD-kaart als corrupt werd weergegeven. Vond bij toeval ook de oplossing daarvoor...in Udate Me. Maar ja, als je dan toch opnieuw wilt installeren, dan moet je ook gewoon door gaan, niet?
Wdeb
O ja, en ik heb om het gezeur met die knoppen te voorkomen ADB op mijn laptop gezet. Werkt prettig. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1387527
[ Voor 8% gewijzigd door Wdeb op 23-08-2012 16:14 . Reden: ADB link erbij. ]
Verwijderd
Matched: 7, 9
@Wdeb, welke AOPK zip's heb je gebruikt? en hoe staat het met het roteren van het scherm?Wdeb schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:12:
Hoi,
Wdeb
- Priet
- Registratie: Januari 2001
- Laatst online: 06:59
To boldly do what no one has..
:strip_exif()/u/19341/billencaptains60x60.gif?f=community)
Matched: Yarvik, 7, 9
Op die pagina lees is:ramahoel schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:34:
[...]
Ik heb een CM10 versie draaien van Christian Troy en die draait werkelijk als een speer!
Kijk op de volgende link voor info:
http://www.slatedroid.com/topic/37048-rom-cyanogenmod-10/
Ik heb een Yarvik TAB466. Als ik met OSMonitor naar de partities kijk zie ik dat deze 258.016K groot is (waarvan 220.692K in gebruik).* !!! IMPORTANT !!! You need a /system partition of at least 300 MB or you have to avoid flashing gapps !!! IMPORTANT !!!
Dat gaat dus niet goedkomen?
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
De laatsten, dusVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:14:
[...]
@Wdeb, welke AOPK zip's heb je gebruikt? en hoe staat het met het roteren van het scherm?
AOKP (sorry van de eerdere verwarring): aokp_20120708.zip http://www.androidfilehos...opers/christiantroy/aokp/
GAPPS: gapps-ics-20120429-signed.zip http://allwinner-cm9.goog...s-ics-20120429-signed.zip
Comp: 907c_compatibility_1.2.0.zip http://www.androidfilehos...christiantroy/misc/1.2.x/
Verwijderd
@ Tanx, zal een proberenWdeb schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:19:
[...]
De laatsten, dus
AOKP (sorry van de eerdere verwarring): aokp_20120708.zip http://www.androidfilehos...opers/christiantroy/aokp/
GAPPS: gapps-ics-20120429-signed.zip http://allwinner-cm9.goog...s-ics-20120429-signed.zip
Comp: 907c_compatibility_1.2.0.zip http://www.androidfilehos...christiantroy/misc/1.2.x/
Ja, kopt ik heb de build 20120822 gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:49:
[...]
@ramahoel bedankt, heb je de versie 20120822 gebruikt??
En geen last van niet draaien oid trouwens. Alle oude apps zijn over gezet nu en draait naar behoren. Nu nog leuke toepassingen bedenken.
Wdeb
Dank Ramahoel, ik heb die ook op m'n Yarvik gezet.
Ik draaide AOKP en had af en toe dat de browser 'hing', die vroeg dan of ik wilde wachten, en als ik dat dan selecteerde dan werkte hij weer.
Daarnaast kwam het steeds vaker voor dat de tablet uit werd gezet en dan spontaan na een aantal minuten weer aanging, eerst natuurlijk vrouwlief de schuld gegeven ("je hebt hem niet goed uitgezet/je hebt bij het wegleggen de powerknop ingedrukt, je hebt dat bandje van het hoesje op de powerknop geduwd") maar dat bleek niets op te lossen (hij ging ook weer aan als ik hem zelf uitzette, en ik doe natuurlijk altijd alles goed want ik ben een man, jullie zullen het daar mee eens zijn).
Dus toen toch maar CM10 erop, zoals hierboven beschreven:
cm10_a10_20120822.zip (zie link van Ramahoel)
gapps-jb-20120726-signed.zip (zie link van Ramahoel)
907c_compatibility_1.2.0.zip (zie hier: http://www.androidfilehos...c_compatibility_1.2.0.zip )
(Ik stop ze niet samen in een pakketje voor download want anders wordt het helemaal lastig: wie is nou die Amonia? Hij heeft al 2 persoonlijkheden...)
Alles lijkt prima te werken.
Ik draaide AOKP en had af en toe dat de browser 'hing', die vroeg dan of ik wilde wachten, en als ik dat dan selecteerde dan werkte hij weer.
Daarnaast kwam het steeds vaker voor dat de tablet uit werd gezet en dan spontaan na een aantal minuten weer aanging, eerst natuurlijk vrouwlief de schuld gegeven ("je hebt hem niet goed uitgezet/je hebt bij het wegleggen de powerknop ingedrukt, je hebt dat bandje van het hoesje op de powerknop geduwd") maar dat bleek niets op te lossen (hij ging ook weer aan als ik hem zelf uitzette, en ik doe natuurlijk altijd alles goed want ik ben een man, jullie zullen het daar mee eens zijn).
Dus toen toch maar CM10 erop, zoals hierboven beschreven:
cm10_a10_20120822.zip (zie link van Ramahoel)
gapps-jb-20120726-signed.zip (zie link van Ramahoel)
907c_compatibility_1.2.0.zip (zie hier: http://www.androidfilehos...c_compatibility_1.2.0.zip )
(Ik stop ze niet samen in een pakketje voor download want anders wordt het helemaal lastig: wie is nou die Amonia? Hij heeft al 2 persoonlijkheden...)
Alles lijkt prima te werken.
[ Voor 0% gewijzigd door fritsjof op 24-08-2012 09:47 . Reden: AOPK=AOKP ]
Bekabelde WIFI
Hey dutchblade, heb je ondertussen al een compatibility pack gevonden die wel werkt?dutchblade schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:59:
ik heb een 465 tablet van de laatste serie (tenminste volgens het serienummer).
CWM mod via het Sausagescript geinstalleerd, en via de recovery cm9 nightly, gapps en de 907c v 1.2.0 geinstalleerd. Ging ook allemaal prima, geen vuiltje aan de lucht.
Echter, na opstarten geen touchscreen. Verschillende compatibility pack geprobeerd maar geeneen werkte.
Nu heb ik via de livesuit de originele image van yarvik erop gezet. Alleen, nu werkt het touch screen op de kop, en draait het scherm niet meer..
Ben al flink aan het spitten geweest, maar heb nog geen oplossing gevonden.
Heeft iemand soortelijke problemen met de laatste serie 465???
Ben tegen hetzelfde probleem aangelopen (ook met de laatste serie 465), cm9 en aopk lijken allebei vloeiend te lopen, maar mn touch (en rotatie, maar dat vind ik een probleempje voor later) wil met alle eerdergenoemde compatibilty packs maar niet werken. Zodra ik de originele/originelemetcwm rom probeer krijg ik ook een gespiegeld touchscreen.
Ben ondertussen verder aan het testen met beschikbare compatibility packs en roms en ik ga ervan uit dat ik vanzelf een combinatie ga vinden die wel werkt, maar misschien ben jij me voor en die ondertussen al tegengekomen?
Nu ik toch bezig ben ga ik ook cm10 maar eens bekijken
Verwijderd
Matched: Yarvik, 9
@allen, misschien moeten we over een paar weken eens kijken wat er allemaal precies voor handen is en gezamelijk een set zip's samenstellen (ook al zijn er werkende versies) Van Yarvik hoeven we niks te verwachten.SeveS schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:31:
[...]
Hey dutchblade, heb je ondertussen al een compatibility pack gevonden die wel werkt?
Ben tegen hetzelfde probleem aangelopen (ook met de laatste serie 465), cm9 en aopk lijken allebei vloeiend te lopen, maar mn touch (en rotatie, maar dat vind ik een probleempje voor later) wil met alle eerdergenoemde compatibilty packs maar niet werken. Zodra ik de originele/originelemetcwm rom probeer krijg ik ook een gespiegeld touchscreen.
Ben ondertussen verder aan het testen met beschikbare compatibility packs en roms en ik ga ervan uit dat ik vanzelf een combinatie ga vinden die wel werkt, maar misschien ben jij me voor en die ondertussen al tegengekomen?
Is er verder bij iemand al gelukt alle 2 de camera's aan de praat te krijgen??
Werkt de tablet met cm10 nu ook soepeler/sneller dan met cm9?
CM10 lijkt prima te werken, nog niet uitgebreid gebruikt.
Ik heb 2 camera-icoontjes staan, ik zal eens kijken of het een icoontje is voor elke camera. en of het werkt.
Wifi werkt in ieder geval goed, touch en rotatie ook. Geluid heeft het bij mij altijd gedaan en nu ook.
-edit-
2e camera lijkt niet te werken, Camera-app pakt steeds achterste cam.
Ik heb 2 camera-icoontjes staan, ik zal eens kijken of het een icoontje is voor elke camera. en of het werkt.
Wifi werkt in ieder geval goed, touch en rotatie ook. Geluid heeft het bij mij altijd gedaan en nu ook.
-edit-
[ Voor 12% gewijzigd door fritsjof op 24-08-2012 13:23 ]
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Geen matches
Vreemd, bij mij alleen de voorste ???fritsjof schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:41:
CM10 lijkt prima te werken, nog niet uitgebreid gebruikt.
-edit-
De camera die op mijn Yarvik werkt is de camera aan de achterkant (alu-kant) van de tablet.
Dus ik kan op het scherm zien wat er zit achter het scherm bevindt.
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Matched: Yarvik, 7
aha, bij mij net andersom !!!fritsjof schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:25:
De camera die op mijn Yarvik werkt is de camera aan de achterkant (alu-kant) van de tablet.
Verwijderd
Ik deel (op de camera na) de ervaringen met fritsjof
Zojuist ook de CM10 op mijn yarvic 465/467 gezet.
Gebruikerssnelheid is aanzienlijk vooruit gegaan vergeleken met de stock-rom.(slechter kon niet
)
Vergelijken met de CM9 kan ik niet, toen ik er achter kwam dat het scherm niet meedraaide heb ik het er meteen afgehaald.
Scherm draait nu wel mee,dit dus in tegenstelling tot de CM9.
Ik ervaar ook het camera-probleem, voor doet hij het wel, achter niet.
Ga zo testen of de HD films het doen, aangezien daar nog problemen mee waren (slatedroid-forum)
Over de verbeterde WIFI kan ik nog niks zeggen, ga ik ook zo testen.
Tot nu toe zeer positief.
Zojuist ook de CM10 op mijn yarvic 465/467 gezet.
Gebruikerssnelheid is aanzienlijk vooruit gegaan vergeleken met de stock-rom.(slechter kon niet
Vergelijken met de CM9 kan ik niet, toen ik er achter kwam dat het scherm niet meedraaide heb ik het er meteen afgehaald.
Scherm draait nu wel mee,dit dus in tegenstelling tot de CM9.
Ik ervaar ook het camera-probleem, voor doet hij het wel, achter niet.
Ga zo testen of de HD films het doen, aangezien daar nog problemen mee waren (slatedroid-forum)
Over de verbeterde WIFI kan ik nog niks zeggen, ga ik ook zo testen.
Tot nu toe zeer positief.
Hahaha dan hebben we ècht allemaal andere hardware! :-)
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Of ze hebben de camera's verkeerd ingebouwd !!!fritsjof schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:45:
Hahaha dan hebben we ècht allemaal andere hardware! :-)
Zoiets kun je bij Yarvik verwachten
Ze hadden beter de wifi antenne verkeerd kunnen inbouwen.
Ik heb nog geen werkende zip gevonden, wel een rom van eken die wel goed werkt, qua touch en wifi, alleen screen rotation werkt niet.SeveS schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:31:
[...]
Hey dutchblade, heb je ondertussen al een compatibility pack gevonden die wel werkt?
Die heet a90_2axis_6225.rar .. heb via een link van google gedownload.... geef maar een gil als je hem niet kunt vinden, dan kan ik hem wel ergens uploaden.
Ik ga nog wel verder zoeken naar een goede combi, maar had er na tig keer flashen even geen zin meer in..
Ik heb ook enkel de camera werkend waarmee ik mijzelf kan zien typen. Saai. Daar mag mijn vrouw tegenaan kijken, niet ik.
En vermoed idd een probleempje met plotseling aan gaan. Had een volle batterij bij het naar bed gaan, 's ochtends bijna leeg. Dus ga misschien ook nog voor die CM10.
Nou ja, dit houd ons wakker, niet?
Wdeb
En vermoed idd een probleempje met plotseling aan gaan. Had een volle batterij bij het naar bed gaan, 's ochtends bijna leeg. Dus ga misschien ook nog voor die CM10.
Nou ja, dit houd ons wakker, niet?
Wdeb
@Wdeb: je vrouw de schuld geven, werkt heel goed, en dan CM10 erop zetten en haar complimenteren met dat ze het nu wel goed doet, dat uitzetten ;-)
Browser werkt bij mij zeer soepel nu met CM10, geen wifi-issues meer, lijkt met elke update beter te zijn.
Browser werkt bij mij zeer soepel nu met CM10, geen wifi-issues meer, lijkt met elke update beter te zijn.
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Geen matches
CM10 loopt als een speer, tot nu toe geen problemen. incl roterend scherm. alleen voorste camera.
En ik mis de geluidsinstellingen onder- opgelost door : Volume in Notification app
En ik mis de geluidsinstellingen onder- opgelost door : Volume in Notification app
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 14:25 ]
Ik heb mijn 466 net voorzien van CM10. De eerste poging mislukte (touch werkte niet), toen een nieuwe poging gedaan in andere volgorde:
[list]
• Installeer CM10
• Install 907c_compatibility_1.2.0.zip
• Reboot
Nu werkt de touch wel
De gapps heb ik erna geïnstalleerd, in plaats van voor de compat zip.
Daarna heb ik nog een reboot naar recovery gedaan en een Factory reset/wipe gedaan. Je krijgt dan de Welcome wizard te zien waar je alles in kunt stellen. Als je later de gapps installeert krijg je die namelijk niet meer te zien.
/Edit: WiFi werkt prima, geluid en beide camera's ook en het scherm draait probleemloos mee
[list]
• Installeer CM10
• Reboot
Nu werkt de touch wel
Daarna heb ik nog een reboot naar recovery gedaan en een Factory reset/wipe gedaan. Je krijgt dan de Welcome wizard te zien waar je alles in kunt stellen. Als je later de gapps installeert krijg je die namelijk niet meer te zien.
/Edit: WiFi werkt prima, geluid en beide camera's ook en het scherm draait probleemloos mee
[ Voor 7% gewijzigd door Priet op 25-08-2012 15:43 ]
Verwijderd
@priet, hoe staat het met de camera's en de volume bar onder??Priet schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:26:
Ik heb mijn 466 net voorzien van CM10. De eerste poging mislukte (touch werkte niet), toen een nieuwe poging gedaan in andere volgorde:
[list]
• Installeer CM10
• Reboot
Nu werkt de touch welDe gapps heb ik erna geïnstalleerd, in plaats van voor de compat zip.
/Edit: WiFi werkt prima, geluid ook en het scherm draait probleemloos mee
Beide camera's werken 
Waar kon je ook alweer instellen dat je de volume knoppen onderin wilt hebben? De hardware knoppen werken iig.
Waar kon je ook alweer instellen dat je de volume knoppen onderin wilt hebben? De hardware knoppen werken iig.
@fristjof: Ik geef mijn vrouw altijd de schuld van alles wat niet goed gaat/is gegaan. Al is zij kilometers weg...
Heb hier vanochtend CM10 erop gezet, volgens Ram...oel. Werkt lekker. Herinstalleren van apps-gegevens door Titanium bleek moeilijk. Uiteindelijk ergens de toestemming voor onbekende apps kunnen vinden, maar niet op de plaats waar je die verwacht.
Heb nog steeds maar 1 camera. En volumebar heb ik al een hele tijd niet meer. Mis ik ook niet. Als nodig, installeer ik wel die app van ChristianTroy.
Hebben jullie hem gelinkt aan de TV? Zag de app Beam. Moet nog kijken wat het precies inhoud.
Wdeb
Heb hier vanochtend CM10 erop gezet, volgens Ram...oel. Werkt lekker. Herinstalleren van apps-gegevens door Titanium bleek moeilijk. Uiteindelijk ergens de toestemming voor onbekende apps kunnen vinden, maar niet op de plaats waar je die verwacht.
Heb nog steeds maar 1 camera. En volumebar heb ik al een hele tijd niet meer. Mis ik ook niet. Als nodig, installeer ik wel die app van ChristianTroy.
Hebben jullie hem gelinkt aan de TV? Zag de app Beam. Moet nog kijken wat het precies inhoud.
Wdeb
Verwijderd
Geen matches
Heb de app uit google: Volume in Notification app gebruikt.Priet schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:45:
Beide camera's werken
Verwijderd
Matched: 9
Bij de CM10 mis ik bij system de camera.apk. Dit zit wel in de CM9 nightly.
Had iemand bij een van de CM versies wel 2 camera"s ??
En zo ja welke versie?
Dan kunnen we verder
Had iemand bij een van de CM versies wel 2 camera"s ??
En zo ja welke versie?
Dan kunnen we verder
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 19:19 ]
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan testen of ik beide camera's heb? Ik ben nu toch wel nieuwsgierig (en waarschijnlijk dom omdat ik niet weet hoe ik dat check).
Het toestaan van installatie van andere bron zit in settings menu->security
Ik heb ontdekt dat ik het automatisch checken en corrigeren van mijn typsels niet uit kan zetten in CM10, ik heb het knopje wel op het toetsenbord (links onderin, als je die niet hebt maar wel een microfoontje dan moet je google voice keyboard uitzetten, zit in settings->input devices) maar als ik erop druk gebeurt er niets, na een paar keer drukken krijg ik een foumelding: "Unfortunately keyboard settings has stopped" of iets in die trant.
Als ik het uitzet in settings->input settings dan heeft dat geen enkel effect zo lijkt het.
Zeer irritant als je typt en er worden steeds woorden aangevuld terwijl je dat niet wilt.
Het toestaan van installatie van andere bron zit in settings menu->security
Ik heb ontdekt dat ik het automatisch checken en corrigeren van mijn typsels niet uit kan zetten in CM10, ik heb het knopje wel op het toetsenbord (links onderin, als je die niet hebt maar wel een microfoontje dan moet je google voice keyboard uitzetten, zit in settings->input devices) maar als ik erop druk gebeurt er niets, na een paar keer drukken krijg ik een foumelding: "Unfortunately keyboard settings has stopped" of iets in die trant.
Als ik het uitzet in settings->input settings dan heeft dat geen enkel effect zo lijkt het.
Zeer irritant als je typt en er worden steeds woorden aangevuld terwijl je dat niet wilt.
Bekabelde WIFI
Verwijderd
via camera app en dan naast de + staat een camera button. Hiermee kun je schakelen tussen de 2 camera'sfritsjof schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:46:
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan testen of ik beide camera's heb? Ik ben nu toch wel nieuwsgierig (en waarschijnlijk dom omdat ik niet weet hoe ik dat check).
Gisteren ook zelf CM 10 geinstalleerd tot nu toe nog geen vastloper gehad terwijl ik de laaste 10 dagen met CM 9 wel had. Wifi is nog steeds ongevoelig als je vergeljkt met een samsung maar de verbinding is constant. NASA en NOS m3u8 streaming werkt nu zonder problemen zelf een TS stream van DVBViewer werkt zonder problemen 3-4 Mbit
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 10:15 ]
Ah bedankt, maar er gebeurt niets als ik op dat knopje druk, hij lijkt de camera te verversen maar blijft dezelfde cam helaas.
Bekabelde WIFI
Ik ben me aan het oriënteren op een budget tablet. Na lang snuffelen lijkt de Yarvik tab me de beste. De specificaties + prijs suggereren dat dit een top koopje is. Het doel van mijn tablet is gewoon huis/tuin/keuken. Als tv gids, even wat googlen, beetje Rumble, evt filmpje op vakantie en dat soort zaken. Een quadcore tablet is voor mij dus onnodig en een dualcore lijkt me ook al te veel van het goede.
Heb echter een aantal vragen waar ik gewoon geen duidelijk antwoord op kan vinden via google.
- Je hebt verschillende versies. Waarvan het verschil voornamelijk ligt in de grootte van de opslag. Wat is echter het verschil tussen de 465 en 467? Alleen de camera? (2M vs 3M?) of zijn er nog andere grote verschillen?
- Is de stock firmware echt zo belabberd dat het nodig is om deze tablet te rooten/custom firmware er op te zetten? Het gros van het topic gaat hier namelijk over.
En natuurlijk de inkopper: Zou je deze tablet aan me aanraden na jullie eigen ervaringen?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Heb echter een aantal vragen waar ik gewoon geen duidelijk antwoord op kan vinden via google.
- Je hebt verschillende versies. Waarvan het verschil voornamelijk ligt in de grootte van de opslag. Wat is echter het verschil tussen de 465 en 467? Alleen de camera? (2M vs 3M?) of zijn er nog andere grote verschillen?
- Is de stock firmware echt zo belabberd dat het nodig is om deze tablet te rooten/custom firmware er op te zetten? Het gros van het topic gaat hier namelijk over.
En natuurlijk de inkopper: Zou je deze tablet aan me aanraden na jullie eigen ervaringen?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
De 465 heeft andere hardware dan 466/467/468. Veel zal het niet schelen, maar de 466-8 reek is wat nieuwer en de opvolger van de 465. Het verschil tussen 466, 467 en 468 is de hoeveelheid interne opslagruimte. Ik heb de 466 met de 4GB, omdat die het goedkoopste was (ik wilde een budget tablet om mee te testen) en heb er later nog een 16GB SD-kaartje ingestopt (voor weinig).Renzzie schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:53:
In één woord: ja. Het is ronduit belachelijk dat ze het in deze vorm op de markt durven te zetten. En dan nog gek opkijken als Android door dit soort wanproducten een slechte naam krijgt?Renzzie schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:53:

Met een custom firmware is het best te doen. Maar je moet wel geduld hebben en maar één ding tegelijk willen doen. Dan is er best mee te leven.Renzzie schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:53:
Ik ben het met Priet eens; verwacht niet dat hij presteert als je desktop PC en durf de stock-rom er zo snel mogelijk af te kieperen, dan komt het wel goed.
Oh, en check of je telefoon via USB kan tetheren zodat je, in geval van zwakke wifi, je telefoon als access point kan gebruiken, op vakantie, of waar dan ook (lees: wifi ontvangst is niet al te best, zwak signaal).
Oh, en check of je telefoon via USB kan tetheren zodat je, in geval van zwakke wifi, je telefoon als access point kan gebruiken, op vakantie, of waar dan ook (lees: wifi ontvangst is niet al te best, zwak signaal).
Bekabelde WIFI
Sorry voor het niet helemaal doorlezen van het topic.
Is het al gelukt om bluetooth met een usbstick te fixen?
Voor zover ik weet nog niet (en ik heb alle posts gelezen...)
Bekabelde WIFI
In CM10 zou het mogelijk moeten zijn, volgens dit topic: http://www.slatedroid.com/topic/37048-rom-cyanogenmod-10/ :NO2 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:09:
Sorry voor het niet helemaal doorlezen van het topic.
Maar ik heb hier niet de juiste hardware voor om te testen.Features
* Bluetooth USB dongle support (btusb and ath3k)
* USB GPS support (cp210x and pl2303)
* Xbox 360 gamepad support (xpad)
* PS3 USB gamepad support (hid-sony)
* Generic / chinese (Pantherlord / GreenAsia) gamepads support (hid-pl and hid-gaff)
* OpenVPN support (tun)
* NTFS and ExFat support
* Veno congestion control algorithm
Toch een beetje 'last' van dingen in CM10:
Ben ik aan het browsen (standaard browser) dan schiet de browser soms ineens weg, alsof ik hem heb geminimaliseerd, zeg maar. Als dit een aantal keer gebeurt dan verdwijnen ook de tabs die ik open had staan in de browser spontaan.
Ook Wordfeud en andere apps vertoenen dit 'verdwijngedrag', zeer vervelend.
Ben ik aan het browsen (standaard browser) dan schiet de browser soms ineens weg, alsof ik hem heb geminimaliseerd, zeg maar. Als dit een aantal keer gebeurt dan verdwijnen ook de tabs die ik open had staan in de browser spontaan.
Bekabelde WIFI
Verwijderd
@fritsjof, zit met hetzelfde. Probeer te ontdekken het verschil tussen cm10 en cm9. Anders weer gewoon terug naar cm9.fritsjof schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:14:
Toch een beetje 'last' van dingen in CM10:
Verwijderd
Geen matches
@Priet, met welke versies werk je nu op dit moment, dit i.v.m. de camera's, CM10 geeft af en toe problemen met o.a de browser ??Priet schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:45:
Beide camera's werken
Verwijderd
Geen matches
Priet schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:45:
Beide camera's werken
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 15:35 ]
Nog een keer je vraag en dan duidelijk?Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:21:
[...]
@Priet, met welke versies werk je nu op dit moment, dit i.v.m. de camera's, CM10 geeft af en toe problemen met o.a de browser ??

[ Voor 16% gewijzigd door Priet op 28-08-2012 19:51 ]
Verwijderd
Ik gebruik deze versie ook maar krijg nu regelmatig problemen met de browser (ook andere geprobeerd).Priet schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:45:
[...]
Nog een keer je vraag en dan duidelijk?Ik gebruik de ROM van http://www.slatedroid.com/topic/37048-rom-cyanogenmod-10/, van 22 augustus.
Verder lukt het niet om de achterste camera aan de praat te krijgen.
Heb cm9 en cm10 vergeleken maar mis bij de cm10 de camera.apk
Ik denk dat Flippermans en ik in hetzelfde schuitje zitten (plat schuitje, met maar 1 werkende camera zo lijkt het...)
Bekabelde WIFI
Deze was ik inderdaad ook al eerder tegengekomen. Heb m nu even hiernaar teruggeflasht en touch werkt nu eindelijk weer, eveneens zonder rotation. Hij voelt alleen wel een stuk trager dan met aopk/cm9 dus ik ga spoedig weer verder zoekendutchblade schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:26:
[...]
Ik heb nog geen werkende zip gevonden, wel een rom van eken die wel goed werkt, qua touch en wifi, alleen screen rotation werkt niet.
Die heet a90_2axis_6225.rar .. heb via een link van google gedownload.... geef maar een gil als je hem niet kunt vinden, dan kan ik hem wel ergens uploaden.
Ik ga nog wel verder zoeken naar een goede combi, maar had er na tig keer flashen even geen zin meer in..
Het vreemde is dat de rom die ik op de vorige tablet (nog voor de reparatie/vervanging) had gegooid, genaamd T05A 20120325.img, nu ook niet meer goed lijkt te functioneren. Dit zou betekenen dat deze tablet afwijkt van de vorige die ik had en ik ben dus bang dat ik ondertussen een 4e generatie 465 in handen heb...
Verwijderd
Wordt een nieuwe topicSeveS schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:02:
[...]
Deze was ik inderdaad ook al eerder tegengekomen. Heb m nu even hiernaar teruggeflasht en touch werkt nu eindelijk weer, eveneens zonder rotation. Hij voelt alleen wel een stuk trager dan met aopk/cm9 dus ik ga spoedig weer verder zoeken
Het vreemde is dat de rom die ik op de vorige tablet (nog voor de reparatie/vervanging) had gegooid, genaamd T05A 20120325.img, nu ook niet meer goed lijkt te functioneren. Dit zou betekenen dat deze tablet afwijkt van de vorige die ik had en ik ben dus bang dat ik ondertussen een 4e generatie 465 in handen heb...
ik heb zojuist ook de cm10 erop gezet, samen met t05a_unk.zip compatibility pack.
touch werkt, rotation/g-sensor niet.
Verwijderd
Geen matches
probeer deze eens:dutchblade schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:01:
ik heb zojuist ook de cm10 erop gezet, samen met t05a_unk.zip compatibility pack.
http://www.androidfilehos...c_compatibility_1.2.0.zip
dat was de eerste die ik geinstalleerd heb, maar met de cm10 heb ik hem nog niet geprobeerd.
Omdat ik het behoorlijk zat was, heb ik het tablet open gemaakt. Op de print staat a90-v2 main board 2012.05.08
gelijk to5a_v2 geprobeerd, maar daarmee werkt touch niet. De touch controller is de ssd25533qn10, de rest van de te lezen nummers heb ik ook opgeschreven, morgen maar eens ff flink googlen...
Omdat ik het behoorlijk zat was, heb ik het tablet open gemaakt. Op de print staat a90-v2 main board 2012.05.08
gelijk to5a_v2 geprobeerd, maar daarmee werkt touch niet. De touch controller is de ssd25533qn10, de rest van de te lezen nummers heb ik ook opgeschreven, morgen maar eens ff flink googlen...
Verwijderd
goed bezigdutchblade schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:58:
dat was de eerste die ik geinstalleerd heb, maar met de cm10 heb ik hem nog niet geprobeerd.
haha, frustratie is een prima motivator
Maar, ik heb ein-de-lijk een image van de fabrikant zodat alles weer "werkt". touch en rotatie doen het nu weer!
Nu kan ik rustig zoeken welke hardware er precies inzit en de bijbehorende compat erbij zoeken.
Ik heb de a90_3axis_7660 gebruikt.
Mijn 465 is van de laatste serie.
Nu snap ik ook wel dat Yarvik geen standaard image op de site heeft staan, alleen voor de 465 zijn er dus al een stuk of drie...lutsers.
Ik eh, ehm, beide camera's op mijn Yarvik werken.
Gisteravond nog eens met die camera-app aan de gang geweest en plots zag ik mezelf op het scherm, en toen weer wat er zich achter de tablet bevond.
Hoe het kan: geen idee, maar ze doen het nu beiden bij mij
Gisteravond nog eens met die camera-app aan de gang geweest en plots zag ik mezelf op het scherm, en toen weer wat er zich achter de tablet bevond.
[ Voor 0% gewijzigd door fritsjof op 29-08-2012 09:50 . Reden: typo ]
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Heb je camera.apk verplaatst??fritsjof schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:11:
Ik eh, ehm, beide camera's op mijn Yarvik werken.
Haha die img heb ik toevallig ook gisteren op downloaden gezet om te testen (snel downloaden is geen optie met de trage servers van eken). Aangezien de 2-axis bijna werkte, bedacht ik met dat dit wel eens de opvolger kon zijn die helemaal zou kunnen werken...dutchblade schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:05:
[...]
haha, frustratie is een prima motivator![]()
Maar, ik heb ein-de-lijk een image van de fabrikant zodat alles weer "werkt". touch en rotatie doen het nu weer!
Nu kan ik rustig zoeken welke hardware er precies inzit en de bijbehorende compat erbij zoeken.
Ik heb de a90_3axis_7660 gebruikt.
Mijn 465 is van de laatste serie.
Nu snap ik ook wel dat Yarvik geen standaard image op de site heeft staan, alleen voor de 465 zijn er dus al een stuk of drie...lutsers.
Had toevallig vorige week de to5a_v3 compatibility geprobeerd, maar daarbij kreeg ik een zwart scherm te zien (niet echt praktisch). Hoop dat ik ook snel weer tijd heb om verder te knutselen.gelijk to5a_v2 geprobeerd, maar daarmee werkt touch niet
@Priet en @ fritsjof, bedankt voor de eerdere antwoorden!
Aan de hand van jullie antwoorden ben ik verder gaan zoeken, toch kom ik steeds uit bij de Yarvik. ~€200 is namelijk toch echt mijn budget en wil daar niet te veel overheen.
Uiteindelijk heb ik de selectie terug kunnen brengen tot 2 a 3 tablets.
Dit betreft de type nummers: 462(Zania) en 467(Zetta)
Vergelijk lijstje: http://tweakers.net/pricewatch/compare/822/317333;309103
Voordeel van de Zania is de resolutie, deze is 1280x800 tov 1024x768. Nadeel is dat dit een eerder type is (462 tov 467).
Mijn vraag:
De Zania is qua modelnummer lager en daarom waarschijnlijk ook iets minder goed (van fouten leert men toch?). Is dit echter reden om de hogere resolutie te laten liggen? Voor dezelfde prijs heb je namelijk een identieke tablet qua snelheid specs, maar toch met een groter scherm en hogere resolutie.
Jullie advies wordt gewaardeerd!
Aan de hand van jullie antwoorden ben ik verder gaan zoeken, toch kom ik steeds uit bij de Yarvik. ~€200 is namelijk toch echt mijn budget en wil daar niet te veel overheen.
Uiteindelijk heb ik de selectie terug kunnen brengen tot 2 a 3 tablets.
Dit betreft de type nummers: 462(Zania) en 467(Zetta)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Yarvik GoTab Zania 10ic Aluminium | € 195,16 | € 195,16 |
1 | Yarvik GoTab Zetta TAB467 Zilver | € 199,90 | € 199,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 395,06 |
Vergelijk lijstje: http://tweakers.net/pricewatch/compare/822/317333;309103
Voordeel van de Zania is de resolutie, deze is 1280x800 tov 1024x768. Nadeel is dat dit een eerder type is (462 tov 467).
Mijn vraag:
De Zania is qua modelnummer lager en daarom waarschijnlijk ook iets minder goed (van fouten leert men toch?). Is dit echter reden om de hogere resolutie te laten liggen? Voor dezelfde prijs heb je namelijk een identieke tablet qua snelheid specs, maar toch met een groter scherm en hogere resolutie.
Jullie advies wordt gewaardeerd!
@Flippermans: ik heb werkelijk helemaal niets gedaan, plots lijkt hij gewoon te werken. Kan best zijn dat hij het altijd al deed en ik gewoon niet goed heb opgelet. Ik heb werkelijk geen idee. Wat ik wel weet is dat ik 2x een Camera icoon heb in het app-menu.
@Renzzie: de wijsheid "van fouten leert met" zou ik niet zomaar toepassen op Yarvik om daar dan verdere conclusies uit te trekken...
@Renzzie: de wijsheid "van fouten leert met" zou ik niet zomaar toepassen op Yarvik om daar dan verdere conclusies uit te trekken...
Bekabelde WIFI
Dus jij zou ook adhv deze info voor de 462 gaan?[b][message=38832189,noline]
Verwijderd
Matched: Yarvik, 7, 9
Draai inmiddels weer op cm9, ook daar 1 camera.fritsjof schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:52:
@Flippermans: ik heb werkelijk helemaal niets gedaan, plots lijkt hij gewoon te werken. Kan best zijn dat hij het altijd al deed en ik gewoon niet goed heb opgelet. Ik heb werkelijk geen idee. Wat ik wel weet is dat ik 2x een Camera icoon heb in het app-menu.
Bij cm10 zag ik ook 2 camera's
In de cm site staan meer camera problemen.
Zal bij de update wel goed komen.
tanx voor de reactie.
Nu ik net weer mijn 465 opnieuw op moest starten omdat hij in Wordfeud geen spelbord meer geeft (gewoon zwart vlak) en mijn vrouw zei:"ja, deze versie werkt echt beter hoor" met een sarcastische ondertoon, twijfel ik steeds meer of een A-merk toch niet een betere keuze zou zijn geweest...Renzzie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:53:
[...]
Dus jij zou ook adhv deze info voor de 462 gaan?
Bekabelde WIFI
Haha krijg ook alleen maar klachten thuis wanneer ik eindelijk dat ding eindelijk eens fatsoenlijk werkend heb, zodat ze hem weer kan gebruiken.fritsjof schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:32:
[...]
Nu ik net weer mijn 465 opnieuw op moest starten omdat hij in Wordfeud geen spelbord meer geeft (gewoon zwart vlak) en mijn vrouw zei:"ja, deze versie werkt echt beter hoor" met een sarcastische ondertoon, twijfel ik steeds meer of een A-merk toch niet een betere keuze zou zijn geweest...
Maar goed nieuws: ik heb op dit forum misschien een compatibilty pack gevonden voor de g-sensor van de 3-axis 7760, genaamd v99_compatibility_1.1.0-gsensor.zip. Zit nu alleen op mn werk dus kan m vanavond pas testen.
Neem dus aan dat als ik straks eerst cm9/cm10 installeer, dan het googlezipje, dan t05a_unk.zip en tenslotte v99_compatibility_1.1.0-gsensor.zip, ik een volledig functionele tablet zou moeten hebben.
Ben erg benieuwd
De eken 3-axis rom was trouwens bij mij ook volledig functioneel.
@SeveS: nou ik hoor graag hoe het bevalt, mijne gaat ook alweer vanzelf aan als ik hem toch echt heb uitgezet (dus niet stand-by), gewoon, na een paar minuutjes...
Bekabelde WIFI
Bij de eerste poging werkt t iig nog niet
(CM9 + t05a unk en die v99 compatibility).
Heb weer zowel geen touch als rotation.... meteen maar ff verder kijken.
Edit: poging2: aopk met t05a unk.
touch werkt, rotation niet.. meteen de v99 compatibility proberen...
Nu ik toch bezig ben: wie heeft t toch bedacht om de back-button in recovery in eerste instantie te verstoppen?
Na de v99 werkt iig nu de touch nog wel maar de rotation helaas nog steeds niet...
het lijkt me dus dat dit pakketje m ook niet gaat worden.
@fritsjof: wat heb je nu geinstalleerd staan waarbij hij vanzelf aanspringt? aopk/cm9/cm10? En welke is uiteindelijk nou het fijnste/meest bugfree?
Is het trouwens niet mogelijk zelf een soort compatibility in elkaar te knutselen door de juiste bestanden over de laatste installatie heen te plaatsen?
Nu ik toch bezig ben: wie heeft t toch bedacht om de back-button in recovery in eerste instantie te verstoppen?
Na de v99 werkt iig nu de touch nog wel maar de rotation helaas nog steeds niet...
@fritsjof: wat heb je nu geinstalleerd staan waarbij hij vanzelf aanspringt? aopk/cm9/cm10? En welke is uiteindelijk nou het fijnste/meest bugfree?
Is het trouwens niet mogelijk zelf een soort compatibility in elkaar te knutselen door de juiste bestanden over de laatste installatie heen te plaatsen?
[ Voor 77% gewijzigd door SeveS op 30-08-2012 18:47 ]
Verwijderd
SeveS schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:28:
Bij de eerste poging werkt t iig nog niet(CM9 + t05a unk en die v99 compatibility).
Draai weer op de CM9, m.u.v. de back camera draait alles als een speer.
SeveS schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:28:
Bij de eerste poging werkt t iig nog niet(CM9 + t05a unk en die v99 compatibility).
Hmm het vreemde is dat ik bij de combinatie CM9 met t05a unk geen touchscreen heb en bij aopk wel... zou toch verwachten dat de compatibility op allebei zou werken
Verwijderd
Matched: Yarvik
Hallo,
Ik ben van plan de CM10 te installerern op mijn Yarvik 465, maar hoe kan ik eerst een backup maken van de software die er nu op staat?
Ik ben van plan de CM10 te installerern op mijn Yarvik 465, maar hoe kan ik eerst een backup maken van de software die er nu op staat?
Ben daar eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal achter haha.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:04:
Hallo,
Normaal zou je met CWM een backupje kunnen trekken, maar ik liep tegen het probleem aan dat de developer tools niet toegankelijk waren op mn 465 en ik cwm dus niet zomaar geïnstalleerd kreeg. Wegens een gebrek aan geduld ben ik maar meteen gaan flashen.
Na het installeren van cwm had ik wel een backup gemaakt, maar er geen rekening mee gehouden dat die op de interne sd werd opgeslagen, en die uiteraard weer gewist werd bij de volgende keer flashen
Sindsdien heb ik de moeite er niet meer voor genomen, maar aangezien ik nu de boel een beetje ingesteld heb en straks toch weer wat andere compatibility packs wil gaan installeren, ben ik ook wel benieuwd. Mistercheese heeft namelijk wel eens een .img bestand van zijn installatie hier geplaatst (tab465euk met cwm), ik ben benieuwd of die ook gemaakt is vanuit een backup van cwm is, of dat er een andere manier is om een img bestand te maken?
Als ik het me goed herinner was het zo:SeveS schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:28:
[...]
>Stock Rom: tablet is langzaam, slecht wifi bereik/snelheid en wegvallende wifi na stand-by, browser die zeer stroperig was en vaak 'hing'
>CM9: Geen meedraaiende scherm, browser niet altijd stabiel (weet niet meer precies wat)
>AOKP: Tablet gaat vanzelf aan na uitschakelen, browser 'denkt' vaak dat je klaar bent met typen en haalt keyboard weg, browser loopt geregeld vast (als je dan "Wait" kiest gaat hij weer door)
>CM10: Tablet gaat vanzelf aan na uitschakelen, app's werken af en toe niet zoals het hoort (Wordfeud geeft zwart vlak ipv bord), apps worden spontaan geminimaliseerd (zo ook de browser), en tabs zijn dan weg.
CM9 lijkt nog het beste maar kan zijn dat ik me daar alle hindernissen niet van kan herinneren. Misschien moet ik CM9 met een andere compatibility pack proberen?
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Matched: Zwart, 7, 9
Mjine draait perpect:fritsjof schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:23:
[...]
Als ik het me goed herinner was het zo:
>Stock Rom: tablet is langzaam, slecht wifi bereik/snelheid en wegvallende wifi na stand-by, browser die zeer stroperig was en vaak 'hing'
>CM9: Geen meedraaiende scherm, browser niet altijd stabiel (weet niet meer precies wat)
>AOKP: Tablet gaat vanzelf aan na uitschakelen, browser 'denkt' vaak dat je klaar bent met typen en haalt keyboard weg, browser loopt geregeld vast (als je dan "Wait" kiest gaat hij weer door)
>CM10: Tablet gaat vanzelf aan na uitschakelen, app's werken af en toe niet zoals het hoort (Wordfeud geeft zwart vlak ipv bord), apps worden spontaan geminimaliseerd (zo ook de browser), en tabs zijn dan weg.
CM9 lijkt nog het beste maar kan zijn dat ik me daar alle hindernissen niet van kan herinneren. Misschien moet ik CM9 met een andere compatibility pack proberen?
CM9 nightly van 20120624
907c com 1.1.0
gapps van 20120429
meedraaiend scherm enz
alleen voorste camera doet het
verder geen problemen
CM10 geprobeerd maar is voor de onze nog niet stabiel
@Flippermans: is het mogelijk dat jij een link plaatst naar waar ik deze files kan vinden? Of heb je ze zelf in een pakketje zitten voor download?
Dan ga ik de zelfde pakketten erop zetten als jij, en dan kijken of ik nog die tweede camera heb of niet, en natuurlijk kijken wat er bij mij niet goed werkt...
Alvast bedankt voor de moeite.
Dan ga ik de zelfde pakketten erop zetten als jij, en dan kijken of ik nog die tweede camera heb of niet, en natuurlijk kijken wat er bij mij niet goed werkt...
Bekabelde WIFI
Aangezien de unk compatibility niet leek te werken icm CM9 ben ik nu maar voor aopk gegaan.
Het rotatie probleem heb ik nog niet op weten te lossen en volgens mij werkt alleen de achterste camera. Als ik op het camera-wissel icoontje klik krijg ik namelijk de achterste maar dan in spiegelbeeld, lijkt me niet echt dat dat de bedoeling moet zijn. Maarja, de camera wordt bij ons dan ook bijna nooit gebruikt.
Had even geen zin meer om verder te zoeken en aangezien hij nu eindelijk wat vlot overkomt en een goed wifi signaal lijkt te hebben, heb ik besloten eerst mn vrouw hem maar op deze manier te laten testen. Dan ga ik later nog verder op zoek naar het rotatieprobleem. Als ze dat echt een probleem vindt kan ik altijd nog de a90 3-axis erop gooien, maar heb t idee dat die een stuk trager is.
Ben gisteren trouwens nog geen problemen tegengekomen in het uurtje dat ik ermee heb zitten spelen. Nu moet ik er wel bij melden dat ik een andere browser erop heb gezet en ik hem tussendoor niet erg lang uit had staan. Het kan dus zijn dat er nog een lijstje verschijnt aan de hand van de 'vrouwentest'.
Het rotatie probleem heb ik nog niet op weten te lossen en volgens mij werkt alleen de achterste camera. Als ik op het camera-wissel icoontje klik krijg ik namelijk de achterste maar dan in spiegelbeeld, lijkt me niet echt dat dat de bedoeling moet zijn. Maarja, de camera wordt bij ons dan ook bijna nooit gebruikt.
Had even geen zin meer om verder te zoeken en aangezien hij nu eindelijk wat vlot overkomt en een goed wifi signaal lijkt te hebben, heb ik besloten eerst mn vrouw hem maar op deze manier te laten testen. Dan ga ik later nog verder op zoek naar het rotatieprobleem. Als ze dat echt een probleem vindt kan ik altijd nog de a90 3-axis erop gooien, maar heb t idee dat die een stuk trager is.
Ben gisteren trouwens nog geen problemen tegengekomen in het uurtje dat ik ermee heb zitten spelen. Nu moet ik er wel bij melden dat ik een andere browser erop heb gezet en ik hem tussendoor niet erg lang uit had staan. Het kan dus zijn dat er nog een lijstje verschijnt aan de hand van de 'vrouwentest'.
Ha, de 'vrouwentest' is inderdaad een goede indicatie van de bruikbaarheid van een ROM:
"...." betekent dat hij goed werkt
"wat is dit nou weer" betekent dat er zich een klein probleempje voordoet
"ik word niet goed van dat ding" betekent dat het probleem zich vaker voordoet
"Ik pak de laptop wel" betekent dat er andere software op moet (op dit punt ben ik nu)
"...." betekent dat hij goed werkt
"wat is dit nou weer" betekent dat er zich een klein probleempje voordoet
"ik word niet goed van dat ding" betekent dat het probleem zich vaker voordoet
"Ik pak de laptop wel" betekent dat er andere software op moet (op dit punt ben ik nu)
Bekabelde WIFI
het kan ook positiever: "wow" betekent dat je de juiste achtergrondafbeelding hebt uitgekozen
Verwijderd
http://www.androidfilehos...christiantroy/misc/1.1.x/fritsjof schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:29:
@Flippermans: is het mogelijk dat jij een link plaatst naar waar ik deze files kan vinden? Of heb je ze zelf in een pakketje zitten voor download?
http://www.mediafire.com/?5v9btn3xgrd24pc
http://www.androidfilehos.../cm9_nightly_20120624.zip
stability als laatste
Draai inmiddels ook CM 10. Ten opzichte van CM 9 draait mijn scherm nu wel goed.
Ook apps als RTL-gemist werken nu!
Ook apps als RTL-gemist werken nu!
@SeveS: of "Vet schattig!" voor een achtergrond met een willekeurig dier
@Flippermans: Dank! Ik ga er maar weer eens aan beginnen.
-edit-
Alles lijkt prima te werken, maar ik houd het in de gaten.
Zelfs beide camera's doen het!
-edit-
[ Voor 27% gewijzigd door fritsjof op 01-09-2012 10:31 ]
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Geen matches
fritsjof schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:43:
@SeveS: of "Vet schattig!" voor een achtergrond met een willekeurig dier![]()
-edit-
Nou, de 'vrouwentest' heeft al 1 minpuntje opgeleverd:
Hij gaat nog steeds vanzelf aan na uitschakelen. De rest werkt overigens nog steeds soepeltjes.
Hij gaat nog steeds vanzelf aan na uitschakelen. De rest werkt overigens nog steeds soepeltjes.
Bekabelde WIFI
Hier af en toe een klein klachtje over het scherm wat niet roteert, maar ze is voornamelijk blij over hoe snel ie is geworden en dat ze eindelijk fatsoenlijk bereik heeft in huis.
Oh en ze kreeg een website met flash niet fatsoenlijk geopend, maar dat zal ik nog wel eens voor dr fixen. Op een ipad had die toch ook niet gewerkt.
Edit: wel vreemd dat ie nog steeds opnieuw opstart bij je, lijk er zelf iig geen last van te hebben (maar is dan ook wel een compleet andere versie tablet). Misschien toch net een andere compatibility pack nodig?
Al zou ik zelf niet door de moeite van t zoeken gaan als t aanspringen het enige is en niet teveel stoort...
Oh en ze kreeg een website met flash niet fatsoenlijk geopend, maar dat zal ik nog wel eens voor dr fixen. Op een ipad had die toch ook niet gewerkt.
Edit: wel vreemd dat ie nog steeds opnieuw opstart bij je, lijk er zelf iig geen last van te hebben (maar is dan ook wel een compleet andere versie tablet). Misschien toch net een andere compatibility pack nodig?
Al zou ik zelf niet door de moeite van t zoeken gaan als t aanspringen het enige is en niet teveel stoort...
[ Voor 32% gewijzigd door SeveS op 04-09-2012 08:24 ]
Verwijderd
wederom contact gehad met YARVIK en alweer om een update verzocht voor de TAB 465 stock ROM, dit was het antwoord:
Currently there are no update planned fot htis model.
Ik krijg een aanstekelijk gevoel om YARVIK en SWEEX eens flink de les te lezen en ik ga het nog doen ook!
Currently there are no update planned fot htis model.
Ik krijg een aanstekelijk gevoel om YARVIK en SWEEX eens flink de les te lezen en ik ga het nog doen ook!
Hah, heb ik ook al eens geprobeerd voor de TAB210 - die géén reset naar factory settings heeft ! - maar ondanks dat het ding al uit support is, kreeg ik geen ROM.
Heb toen maar een homebrew ROM geflashed, is nog beter dan origineel ook ...
Verwijderd
Ik laat mij niet afschepen door de YARVIK/SWEEX organisatie, ik weet dat CM9 heel goed werkt en gebruik dit nu ook.Goner schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:44:
Hah, heb ik ook al eens geprobeerd voor de TAB210 - die géén reset naar factory settings heeft ! - maar ondanks dat het ding al uit support is, kreeg ik geen ROM.
Het gebruik van CM9 komt voort uit de trage support van YARVIK/SWEEX en nu maakt men zich ervan af, helaas voor hen hebben ze met mij te doen.
Verwijderd
@amonia, draai ook al een tijdje op CM9, loopt perfect, alleen maar 1 camera.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:52:
[...]
Ik laat mij niet afschepen door de YARVIK/SWEEX organisatie, ik weet dat CM9 heel goed werkt en gebruik dit nu ook.
Het gebruik van CM9 komt voort uit de trage support van YARVIK/SWEEX en nu maakt men zich ervan af, helaas voor hen hebben ze met mij te doen.
Ook CM 10 geprobeerd maar zit vol bugs.
Hoesje met toetsenbord bij KV gehaald voor 20 euro, inpluggen en meteen een laptop!!!! (hoefde niks te doen).
Nou, succes ...Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:52:
Ik laat mij niet afschepen ...
Als ik zo de problemen (en gebrek aan respons) eens zie : http://forum.yarvik.com/f...xa-9-7-General-Discussion
[ Voor 29% gewijzigd door Goner op 04-09-2012 14:44 ]
@Amonia: het kan inderdaad niet zo zijn dat ze een product op de markt brengen, daar blijken bugs in te zitten, vervolgens zegt Yarvik na veel aandringen dat ze met een update bezig zijn en na een tijdje zeggen ze dat die er niet komt.
Dat is niet kosher en ook zeker in strijd met het consumentenrecht.
Als je stappen gaat nemen houd me dan op de hoogte, ik zit niet per se te wachten op een ROM van Yarvik maar zo je klanten bedonderen geeft me jeuk.
@SeveS: het vanzelf weer aangaan (soms) is het enige euvel tot nu toe, vrouwlief is zeer tevreden en dat is de graadmeter voor mij (ik ben een PC mens) dus ik houd het voorlopig zo (CM9 op aangeven van Flippermans).
Als je stappen gaat nemen houd me dan op de hoogte, ik zit niet per se te wachten op een ROM van Yarvik maar zo je klanten bedonderen geeft me jeuk.
@SeveS: het vanzelf weer aangaan (soms) is het enige euvel tot nu toe, vrouwlief is zeer tevreden en dat is de graadmeter voor mij (ik ben een PC mens) dus ik houd het voorlopig zo (CM9 op aangeven van Flippermans).
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Matched: TAB465, 7, 9
zojuist CM10 geinstaleerd en het werkt perfect, geen enkele hickup gezien.eerst cm10_a10_20120902.zip, dan gapps-jb-20120726, daarna 907c_compatability_1.2.0.zip.
Ziet er nog beter uit dan CM9 en ik he het gevoel dat het wat sneller gaat.
Ik heb de eerste serie van TAB465.
Verwijderd
Heb het gehad met de support van YARVIK/SWEEX en ga het hogerop zoeken, leugens en bedrog is niet de basis van een bedrijf, hopelijk heeft de directie gevoel voor zijn klanten en dat doet leven.fritsjof schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:12:
@Amonia: het kan inderdaad niet zo zijn dat ze een product op de markt brengen, daar blijken bugs in te zitten, vervolgens zegt Yarvik na veel aandringen dat ze met een update bezig zijn en na een tijdje zeggen ze dat die er niet komt.
Ik geef niet op!
Verwijderd
Matched: TAB465, 7, 9
Heel mooi, hoe staat het met de camera"s ??Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:14:
zojuist CM10 geinstaleerd en het werkt perfect, geen enkele hickup gezien.eerst cm10_a10_20120902.zip, dan gapps-jb-20120726, daarna 907c_compatability_1.2.0.zip.
Hoe kom ik er achter of ik een vroege of late editie heb van de tablet?
Dat stickertje achterop is niet meer leesbaar, kan ik ergens iets uitlezen met een tooltje?
Dat stickertje achterop is niet meer leesbaar, kan ik ergens iets uitlezen met een tooltje?
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Matched: TAB465, GoTab, Exxa, 9
The first wave of our TAB465EUK GoTab Exxa tablet doesn't come with a built-in "hardware" factory reset, with "hardware" meaning by pressing a certain physical button combination.fritsjof schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:59:
Hoe kom ik er achter of ik een vroege of late editie heb van de tablet?
To what models does this apply?
For TAB465EUK tablets with serial numbers lower than TAB465120303511.
Verwijderd
Beide camera's werken perfect, ik ben verschillende Apps aan het testen om te zien of deze met CM10 kunnen samenwerken.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:39:
[...]
Heel mooi, hoe staat het met de camera"s ??
CM9 werkt samen met de compat 907C uit de 1.1 serie, Met CM10 en 907C 1.1 werkt het touch screen niet, neem je dan de compat 907C uit de 1.2 serie dan werkt het prima.
Verwijderd
Matched: TAB465, Yarvik, 7, 9
Dear all
Please be informed that YARVIK/SWEEX is not planning software update for TAB465, this is leaving TAB465 owners with tablets communicating badly by WIFI connection.
The above mentioned is in contradiction with earlier messages announced by the YARVIK support that software update is expected.
TAB465EUK owners that cannot accept the bad WIFI performance running original stock ROM can refund their money by handing in the TAB465 to the shop of purchase.
The above has been officially announced by SWEEX support telephone conversation.
The SWEEX support number is 0900-23579339, ask for Mr.Aman
Please be informed that YARVIK/SWEEX is not planning software update for TAB465, this is leaving TAB465 owners with tablets communicating badly by WIFI connection.
The above mentioned is in contradiction with earlier messages announced by the YARVIK support that software update is expected.
TAB465EUK owners that cannot accept the bad WIFI performance running original stock ROM can refund their money by handing in the TAB465 to the shop of purchase.
The above has been officially announced by SWEEX support telephone conversation.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 13:11 . Reden: adding telephone number and SWEEX contact person ]
Verwijderd
Matched: TAB465, Yarvik, 7, 9
@amonia, da's goed nieuws, maar weten die winkels dan wel van deze actie??Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:08:
Dear all
Verwijderd
Volgens SWEEX moeten de leveranciers dit opvolgen, ik ga dit testen bij Mycom in Almere en anders zal ik ter plekke contact opnemen met SWEEX mocht Mycom tegen sputterenVerwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:02:
[...]
@amonia, da's goed nieuws, maar weten die winkels dan wel van deze actie??
Ik heb er 3 stuks gekocht dus die gaan in 1 adem terug, wie niet horen wil moet maar voelen, YARVIK heeft kansen genoeg gehad om tot een oplossing te komen maar toont zich enkel goed om klanten lang aan het lijntje te houden.
Hopelijk krijgt het moeder bedrijf SWEEX in de gaten dat het niet goed gaat bij YARVIK.
Zal me orienteren op een tablet die van origine goede WIFI ontvangst laat zien.
Verwijderd
Ben net bij belcompany geweest, wisten natuurlijk van niks maar hebben wel gemailed naar hoofdkantoor en krijg bericht, hou je op de hoogte. (wordt daar nog steeds verkocht).Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:19:
[...]
Volgens SWEEX moeten de leveranciers dit opvolgen, ik ga dit testen bij Mycom in Almere en anders zal ik ter plekke contact opnemen met SWEEX mocht Mycom tegen sputteren
Ik heb er 3 stuks gekocht dus die gaan in 1 adem terug, wie niet horen wil moet maar voelen, YARVIK heeft kansen genoeg gehad om tot een oplossing te komen maar toont zich enkel goed om klanten lang aan het lijntje te houden.
Hopelijk krijgt het moeder bedrijf SWEEX in de gaten dat het niet goed gaat bij YARVIK.
Zal me orienteren op een tablet die van origine goede WIFI ontvangst laat zien.
Oooh goed nieuws heren!
Ik heb mijne ook bij de BC gehaald, zou fijn zijn als ik hem daar kon terugbrengen.
Weten we al welke andere tablet we moeten kopen? Want dat is nu het vraagstuk.....
Ik heb mijne ook bij de BC gehaald, zou fijn zijn als ik hem daar kon terugbrengen.
Weten we al welke andere tablet we moeten kopen? Want dat is nu het vraagstuk.....
Bekabelde WIFI
En ik heb de 467, verder geheel gelijk. Denk niet dat ik ontevreden genoeg ben om hem om terug te brengen, zeker niet zolang ik niet een andere, betere en ongeveer zelfde prijs in mijn hoofd heb.
Dus, als jullie verder komen, dan hoor ik het graag.
Trouwens, was voor mij wel een leuke oefening met Android geweest en ga nu op zoek naar verbeteringen voor mijn, nu nog wel originele, HTC Desire HD.
Wdeb
Dus, als jullie verder komen, dan hoor ik het graag.
Trouwens, was voor mij wel een leuke oefening met Android geweest en ga nu op zoek naar verbeteringen voor mijn, nu nog wel originele, HTC Desire HD.
Wdeb
een rk3066 dualcore van kruidvat?fritsjof schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:54:
Oooh goed nieuws heren!
spoiler:
Wel weer dezelfde aluminium achterzijde... 
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 07-09-2012 12:54 ]
Oh ze hebben ook een te gekke suede damestas zie ik...
Mijn schoonvader heeft een Kruidvat-tablet, die heeft een breedbeeld-scherm, dus langgerekt, ik heb liever een 'gewone' 10".
Mijn schoonvader heeft een Kruidvat-tablet, die heeft een breedbeeld-scherm, dus langgerekt, ik heb liever een 'gewone' 10".
Bekabelde WIFI