Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
Hallo, beste tweakers,

Ik Heb een paar weken geleden een nieuwe cpu koeler gekocht (aangezien ik hem een stukje zachter wou hebben, en ik er veel Filmpjes mee rendeer..., nou heb ik niet zo'n beste aankoop gedaan....

Namelijk _Nexus VCT-9000

Nou was ik mij kapot geschrokken toen de temps alleen maar hoger en hoger werden, en aangezien ik veel reacties kreeg van : Dat had je beter niet kunnen doen.. dacht ik al dat ik niet zo'n goede aankoop had gedaan...
nou heb ik nog is gronding de pricewatch doorkeken, en kom ik toch uit op deze Scythe Samurai ZZ (aangezien die in mijn prijsbudget past...

maar voordat ik weer overbodig een bestelling ga plaatsen dacht ik bij mezelf dat het mischien verstandiger was om eerst even de vraag aan jullie te stellen.. om te kijken of dat wat is, en als het misschien niet een goede is dat jullie mij er wel een kunnen aanbevelen..
ook was ik op zoek naar eentje die makkelijk te bevestigen is (ikzelf heb een AM3 socket, en heb een aardig ruime kast.. voor zover je het ruim kan noemen natuurlijk ;), ook moet hij niet al te veel geluid produceren, aangezien ik hem ook nog wel eens in de nacht aan kan hebben,

alvast bedankt en als jullie meer informatie nodig hebben over mijn pc systeem of dergelijken( dan hoor ik het graag )
M.V.G. Steef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivierdc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 15:06
Steef,

De opbouw van de koeler die je wilt kopen is praktisch hetzelfde alleen in een andere richting, dit zou ik dus zeker niet doen als ik jouw was. Misschien kan je de V8 van coolermaster beter eens overwegen. Meer dan genoeg heatsinks, luchtkoeling dmv een 120mm fan. Wel tamelijk groot maar mits je een ruime kast hebt, zou dit geen probleem mogen zijn. Heb deze in het echt 2x mogen bewonderen en moet zeggen dat ik er direct van weg was.

Anders kan je ook altijd een waterkoeling alternatief nemen waarvoor je niet veel van waterkoeling moet weten zoals de all-in-ones van Corsair, deze doen ook meer dan voldoende hun werk op een 120mm fan.

De koelers die jij echter wil aanschaffen verschillen niet zoveel van een stockkoeler, wat wel spijtig is als je er dan toch een bepaald bedrag tegenaan wil gooien.

Groetjes

[ Voor 5% gewijzigd door Olivierdc op 14-02-2012 21:42 . Reden: Moeite met pricewatch in bericht te krijgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
De V8 van coolermaster is wel vrij prijzig voor z'n prestaties.

Als je in dit lijstje kijkt, zijn er een hoop coolers die hun werk in meer stilte doen voor minder geld.

Bv de Cooler Master Hyper 212 Evo, dat is één van de best koelende coolers volgens Hardware Secrets, en ook nog eens behoorlijk stil.

Of de Enermax ETS-T40-TA

In het wat duurdere segment is de Termalright Macho ook een interessante optie. Die is echt heel stil volgens de test van HardwareSecrets.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
Ik zou de Scythe Samurai ZZ laten voor wat het is. Hier zit maar een 92mm fan op (moet veelal harder draaien om dezelfde koelprestaties te halen als een 120mm, wat uiteraard meer lawaai betekend) en zal ook niet zo gek veel beter koelen dan de stock koeler, omdat het maar een klein ding is.

Aangezien je al aangaf dat je budget zo'n 20 euro is, zou ik in jouw geval voor de Cooler Master Hyper 212 Evo gaan. Koelt goed, is stil en voor dat bedrag zul je niet snel een betere koeler vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
Dank u wel, ik hem hem bij deze ook besteld.
De Cooler master hyper 212 Evo,

Ook heb ik er een tube koelpasta bijgekocht koelpasta bijgekocht,

pricewatch: Arctic Silver Ceramique (2,5g)

Want mij werd verteld dat je je processor loaded tot wel 10 graden lager kon maken met deze koelpasta, nou weet ik dat dat misschien te mooi om waar te wezen is, maar ik denk zelf dat deze wel beter is als die standaard die erbij zit geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

steef125 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:34:
Dank u wel, ik hem hem bij deze ook besteld.
De Cooler master hyper 212 Evo,

Ook heb ik er een tube koelpasta bijgekocht koelpasta bijgekocht,

pricewatch: Arctic Silver Ceramique (2,5g)

Want mij werd verteld dat je je processor loaded tot wel 10 graden lager kon maken met deze koelpasta, nou weet ik dat dat misschien te mooi om waar te wezen is, maar ik denk zelf dat deze wel beter is als die standaard die erbij zit geleverd.
alles is beter als standaard. 10 graden haal je niet in praktijk met alleen het vervangen van de koelpasta. montage v.d. pasta moet ook goed zijn, en de pasta zelf ook.
ik draai zelf op mx-4, doet het geweldig.. ceramique is niet de beste, maar ook zeker geen slechte
Koelpasta topic

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
Rijstkorrel (of klein streepje) koelpasta aanbrengen en vervolgens de koeler erop zetten en bevestigen. Het gewicht van de koeler doet de rest. Niet de pasta uitsmeren over de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Ik zie hier alleen aanbevelingen voor koelers maar pas de laatste 2 posts gaan over het monteren.

Dat had je eigenlijk gelijk al uit moeten sluiten, of de montage goed was. Klein korreltje koelpaste (ter grootte van een rijstkorrel) is meer dan voldoende

Edit: typo.

[ Voor 3% gewijzigd door Haunting_Spirit op 15-02-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met ^^, en check uiteraard ook de airflow in je kast even.

Rail Away!

Pagina: 1