• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Even situeren: ikzelf heb een 3000-tal dia's liggen, mijn vader een 4000-tal, familieden tesamen nog eens een 2000-tal. Ik wil deze allemaal inscannen. Maakt dus om en bij de 9000 dia's te scannen.

Ik wil er mijn tijd van doen, dagelijks een 50-100-tal inscannen of zo, er is geen haast bij. Ik wil ze zo goed mogelijk inscannen, en in de hoogst mogelijke formaten en resoluties opslaan.

Nu zie ik veel verschillende modelletjes, gaande van een 50-70 Euro (of zoiets) Medion tot 200-300 Euro toestellen. Nu vraag ik me af, is daar nu écht zoveel verschil tussen? Voor huis-tuin-en-keuken gebruik is tussen een wittemerk-PC van 300 Euro en een Sony Vaio-weet-ik-veel-wat van 1500 Euro bijvoorbeeld maar bitter weinig verschil (in perceptie naar de eindgebruiker die gewoon wat wil surfen en chatten dan, bedoel ik). Of dit zo is voor dia scanners, daar heb ik geen idee van.

Ik ga in deze "operatie" veel tijd en moeite steken, ik wil dat het in orde is. Als er een hemelsbreed veschil is tussen de 70 Euro scanner en de 300 Euro scanner (niet zoals het witte-merk/Sony Vaio voorbeeld dat ik net aanheelde dus) dan opteer ik zonder aarzelen voor de 300 Euro scanner. Is het enige verschil echter de merknaam en de mooiere verpakking, van hoef ik uiteraard die 200 of zo extra Euro niet uit te geven.

Vandaar mijn vraag naar jullie. Dank voor alle inzichten die jullie kunnen brengen!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01 11:27
Ik denk dat Keuze filmscanners 2011 veel van jouw vragen kan beantwoorden, er staat een hoop informatie in over filmscanners en de kwaliteit van verschillende modellen.
Mocht je daarna nog vragen hebben dan kan je in dat topic natuurlijk een vraag stellen :)
Dit topic gaat op slot om de discussie centraal te houden.

Dit topic is gesloten.