Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Al zou je al 'hard' kunnen zoeken naar een tekst tussen "" zou ik al blij zijn.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
In mijn mening is de search ook een fail maar jammer genoeg vinden de dewers dit niet.
Er is zo veel informatie te vinden op GOT maat het komt er gewoon niet uit als je wat wilt zoeken.
Ik ben ook van mening dat je daarom ook meer starter posts hebt met waar basis informatie gevraagd wordt.
Maar ze zijn druk bezig met een nieuwe opset van de site misschien.......
- HK en nog wat andere subfora zijn afgeschermd. Zou je met google willen zoeken, dan zou je dat open moeten zetten. Trust me, dat wil je niet
- Google is generiek en afhankelijk van zijn indexer. Die zal dus nooit wat oudere resultaten weeergeven. GoT search daarentegen is in principe afgestemd op de GoT DB en kan die oudere posts wel weergeven.
- Voor zover ik weet zal de GoT search jou geen resultaten tonen uit fora waar je niet in kunt. Google doet dat wel, dus de kans op goede resultaten is in een aantal gevallen met Google zelfs kleiner.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De redenen die je opnoemt kloppen helemaal, maar de search op GoT is gewoon bagger. Je krijgt de meest bizarre resultaten, zelfs van dingen waar je helemaal niet op zoekt.The Eagle schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:51:
D'r zijn voldoende redenen te bedenken om de GoT search te prefereren boven google:En d'r zijn vast nog wel andere redenen te bedenken.
- HK en nog wat andere subfora zijn afgeschermd. Zou je met google willen zoeken, dan zou je dat open moeten zetten. Trust me, dat wil je niet
- Google is generiek en afhankelijk van zijn indexer. Die zal dus nooit wat oudere resultaten weeergeven. GoT search daarentegen is in principe afgestemd op de GoT DB en kan die oudere posts wel weergeven.
- Voor zover ik weet zal de GoT search jou geen resultaten tonen uit fora waar je niet in kunt. Google doet dat wel, dus de kans op goede resultaten is in een aantal gevallen met Google zelfs kleiner.
Fora waar je niet inkunt zul je ook met google niet kunnen vinden hoor. Een topic in SG kan ik via GoT wel vinden, maar niet via google.The Eagle schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:51:
• Voor zover ik weet zal de GoT search jou geen resultaten tonen uit fora waar je niet in kunt. Google doet dat wel, dus de kans op goede resultaten is in een aantal gevallen met Google zelfs kleiner.
[/list]
En andersom is het zo dat Google mij niet een HKtopic zal laten zien, terwijl ik niet in de HK kan komen.
Stel je zoekt op een trefwoord of enkele trefwoorden, dan moeten naar mijn mening de topics die jouw trefwoord in de titel hebben bovenaan staan, en daaronder topics die jouw trefwoord in de inhoud hebben.
Volgens mij zou dat al een gigantisch verschil maken.
[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 14-02-2012 12:17 ]
"Topic gestart in" is met de huidige megatopics ook vervelend, mijn voorbeeldtopic is uit 2004 maar staat bovenaan de Active topics
Ik denk dat wat meer nadruk op de titel al een hoop scheelt inderdaad
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Mechwarrior Online: Flapdrol
'Helemaal shit' is natuurlijk overdreven, maar hij kan absoluut een stuk beter.DennusB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:00:
Volgens mij is er al lange tijd bekend dat het zoeken op GoT helemaal sh*t is.
"zelfs Google" is natuurlijk nogal beledigend voor een bedrijf dat van zoeken zijn core-bussiness heeft gemaakt en ermee is opgegroeid tot een miljardenpartijWat je zoekt vind je niet, en zelfs Google komt vaak met betere resultaten op de proppen.
Omdat we gewoon nog steeds geen tijd hebben vrijgemaakt voor die non-triviale taak. Er zijn nou eenmaal prioriteiten gemaakt die de zoekmachine van het forum niet vooraan hadden staan.Nu vroeg ik me af, waarom maakt Tweakers geen gebruik van bijvoorbeeld Elasticsearch ? Zou het zoeken een stuk verbeteren
Dat gezegd hebbende, we gaan er dit jaar mee bezig. Hopelijk zelfs dit kwartaal, maar dat hangt uiteraard nogal van de looptijd van andere de projecten af
We hebben vooralsnog geen keuze in dit project gemaakt welke zoektechniek er gebruik gaat worden, Solr zelf stond al hoog op het lijstje, maar ik was ElasticSearch vergeten erbij te zetten, dus iig bedankt voor de herinnering. Wat vooral belangrijk is, is dat de 'relevantie' beter gaat worden, waarbij gebruikers meer recente topics als meer relevant zien als ze verder gelijkwaardig zijn. Solr kan dat iig, ik vermoed ElasticSearch ook met zijn custom_score, maar dat moeten we uiteraard even uitzoeken.
Dat kan ookSinergyX schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:04:
Al zou je al 'hard' kunnen zoeken naar een tekst tussen "" zou ik al blij zijn.
Hij heeft absoluut een handleiding, maar om 'm helemaal met fail af te schrijven zijn we idd niet met je eens.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:34:
In mijn mening is de search ook een fail maar jammer genoeg vinden de dewers dit niet.
't Is inderdaad een van de verbeteringen die daaronder valt.Maar ze zijn druk bezig met een nieuwe opset van de site misschien.......
Heb je ook voorbeelden daarvan? Want de kans is natuurlijk erg groot dat de specifieke teksten wel degelijk in die topics staan... niet op de manier die jij bedoelt, maar dat weet de zoekmachine natuurlijk niet. (en vziw zijn er erg weinig die semantisch kunnen zoeken, althans, iig niet binnen een enigszins redelijk budget voor 1.5 miljoen "documenten")DennusB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:53:
zelfs van dingen waar je helemaal niet op zoekt.
Dat is niet waar... Maar is doorgaans zo gruwelijk veel meer inhoud, dan titel, dat het uiteindelijk wel zo zal lijken.AzzKickah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:16:
Wat mij gewoon elke keer opvalt en in mijn ogen heel slecht is, is dat wanneer je zoekt, de inhoud van een topic boven de titel van het topic gaat (de inhoud is 'belangrijker' dan de titel).
De topics waarbij termen relatief vaak voorkomen zullen bovenaan komen, als zo'n term in de titel of startpost staat, telt dat zwaarder mee.Stel je zoekt op een trefwoord of enkele trefwoorden, dan moeten naar mijn mening de topics die jouw trefwoord in de titel hebben bovenaan staan, en daaronder topics die jouw trefwoord in de inhoud hebben.
Zodra we een zoekmachine hebben die de relevantie kan boosten op recentheid, gaat dat ook zeker weer weg...Paul schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:59:
"Topic gestart in" is met de huidige megatopics ook vervelend, mijn voorbeeldtopic is uit 2004 maar staat bovenaan de Active topics
Ik weet nog niet wanneer we aan de slag gaan met de nieuwe zoekmachine voor het forum, sowieso zal je 'm dan waarschijnlijk nog niet gelijk kunnen zien. We willen die eerder genoemde nieuwe opzet als geheel lanceren en het is waarschijnlijk vrij lastig om los "even" een vernieuwde zoekmachine uit te rollen. Mocht dat wel eenvoudig los kunnen, dan zullen we iig kijken of dat daadwerkelijk gedaan kan worden, zodat we eerder feedback over de werking ervan kunnen krijgen.
Zoeken op delen van woorden werkt nog steeds niet (wellicht al bekent).
Er moet exact match zijn met wat je zoekt. Als ik mezelf zoek in statistieken moet ik per se Bluebird287 typen. Als ik zoek op Bluebird komen er compleet andere resultaten uit. Maar zoek je op v3800 gaat het weer wel goed
Ik vind een zoek functie op een forum overigens aardig essentieel, één van de belangrijkste dingen is het terug kunnen vinden van eerdere posts over een bepaald onderwerp. Je kunt niet van eind gebruikers verwachten dat ze precies weten hoe zoektermen op achtergrond afgehandeld worden.
[ Voor 0% gewijzigd door basb op 13-05-2012 18:36 . Reden: typo ]
Dit zou echt enorm verschil maken! Ik vind het ook erg vervelend als ik een topic zoek, de titel intyp en 'm pas na zoveel resultaten tegenkom of soms zelfs helemaal niet, dat is gewoon heel irritant.AzzKickah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:16:
Wat mij gewoon elke keer opvalt en in mijn ogen heel slecht is, is dat wanneer je zoekt, de inhoud van een topic boven de titel van het topic gaat (de inhoud is 'belangrijker' dan de titel).
Stel je zoekt op een trefwoord of enkele trefwoorden, dan moeten naar mijn mening de topics die jouw trefwoord in de titel hebben bovenaan staan, en daaronder topics die jouw trefwoord in de inhoud hebben.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik zou moeten zoeken om bijvoorbeeld "nexus 7" topics terug te krijgen? Ik heb elke combinatie in de advanced search geprobeerd (denk ik), maar zelfs als ik hard op die string zoek met alleen 2012 aangevinkt krijg ik het centrale topic niet terug. Wat is de aangeraden manier om een "naam+nummer" combinatie te vinden?
litemotiv schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:38:
Ik weet niet zeker of deze vraag hier hoort, maar ik wilde ook niet meteen een nieuw topic openen:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik zou moeten zoeken om bijvoorbeeld "nexus 7" topics terug te krijgen? Ik heb elke combinatie in de advanced search geprobeerd (denk ik), maar zelfs als ik hard op die string zoek met alleen 2012 aangevinkt krijg ik het centrale topic niet terug. Wat is de aangeraden manier om een "naam+nummer" combinatie te vinden?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De search is voor het laatst bijgewerkt op zondag 17 juni 2012 15:38
Intentionally left blank
Om hier even heel laat op te reageren: da's ook niet helemaal netjes natuurlijk. Je mag toch verwachten dat T.net zelf beter haar eigen content kan doorzoeken dan Google dat op basis van spidering kan doen.ACM schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:25:
"zelfs Google" is natuurlijk nogal beledigend voor een bedrijf dat van zoeken zijn core-bussiness heeft gemaakt en ermee is opgegroeid tot een miljardenpartij
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
[ Voor 18% gewijzigd door Misha op 15-07-2012 11:24 ]
Waarom?NMe schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:39:
Je mag toch verwachten dat T.net zelf beter haar eigen content kan doorzoeken dan Google dat op basis van spidering kan doen.
Afgezien van het feit dat wij hele topics kunnen doorzoeken en wat meer meta-data kennen, zal er in de basis relatief weinig verschil zijn in data die zij en wij kunnen gebruiken om de bezoeker aan resultaten te helpen.
Dus de verschillen zouden groot kunnen zijn, ware het niet dat het forum qua tekstuele structuur domweg niet zo ingewikkeld is en het vooral neerkomt op de juiste manier van relevantie bepalen. En dat is iets waar Google natuurlijk enorme teams op heeft zitten en wij vooral een beetje proef-ondervindelijk mee kunnen sleutelen.
Maar het zal uiteraard vooral niet helpen dat de zoekmachine achter het forum al een paar jaar niet is aangepast, ondanks dat dat wel nodig was, terwijl Google natuurlijk juist in de tussentijd steeds beter is geworden.
De zoekmachine die voor Tweakers 7 geintroduceerd wordt, zal technisch gezien veel beter zoeken en hopelijk ook in de ervaring van gebruikers betere resultaten aanleveren. Enig nadeel: direct bij de lancering zit het forum daar nog niet in... dat is een van de kleinere deelprojecten die we pas na de lancering van de eerste bulk gaan doen.
Maar de belangrijkste toevoeging van de nieuwe zoekmachine zal zijn dat nieuwere topics (hogere laatste-bericht datum) over het algemeen meer relevant zullen worden geacht en dat ie daardoor standaard weer in het hele datumbereik zal zoeken. Of we op losse postings of complete topics zoeken of zelfs de gebruiker de keus bieden hebben we nog niet over nagedacht.
[ Voor 25% gewijzigd door ACM op 14-07-2012 09:36 ]
Google Nexus 7-Tablet
Als ik in de got search dit intik: Google Nexus 7-Tablet of "Google Nexus 7-Tablet"
Want zo is precies de titel van het topic, en ik vink aan dat het topic in 2012 aangemaakt moet zijn. Want dat is die. Dan vind de search niks
En als ik dan precies die zelfde zoekopdracht(Google Nexus 7-Tablet) intik in google. Alleen met als toevoeging GOT. dus totaal typ ik dit in : Google Nexus 7-Tablet GOT
Dan heb ik bij de derde link het topic te pakken
Dat is denk ik waarom veel mensen de vergelijking maken met google.
Wel vreemd dat de search van tweakers zijn eigen topic niet kan vinden
Nou, het helpt natuurlijk niet als blijkt dat de indexering al bijna een maand achterloopt (en dat topic dus nooit geindexeerd is)tomcool schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:00:
[...]
Wel vreemd dat de search van tweakers zijn eigen topic niet kan vinden![]()
De indexer is blijkbaar wel weer gefixed, maar ik zie alsnog enorme gaten in de indexering...
Intentionally left blank
Zit daar geen monitoring op?crisp schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:34:
[...]
Nou, het helpt natuurlijk niet als blijkt dat de indexering al bijna een maand achterloopt (en dat topic dus nooit geindexeerd is)
De indexer is blijkbaar wel weer gefixed, maar ik zie alsnog enorme gaten in de indexering...
Ja, maar die was blijkbaar ook stuk...
Intentionally left blank
Ik heb al Solr, en ElasticSearch horen luidden, en in een vorige dev-iteratie werd er al gesproken dat de nieuwe search bijna af was...
Dus... wat is het nou geworden
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik verwacht een reactie als:AW_Bos schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:32:
Is er eigenlijk al bekend wat de backend van de nieuwe all-in-one search gaat worden, die in TWK7.0 in gebruik wordt genomen?
Ik heb al Solr, en ElasticSearch horen luidden, en in een vorige dev-iteratie werd er al gesproken dat de nieuwe search bijna af was...
Dus... wat is het nou geworden?
Zie je wel als die uitkomt
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Daar valt namelijk weinig aan te zien, lijkt me gezien het een backend is...
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 16-07-2012 17:50 ]
Intentionally left blank
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Intentionally left blank
1
| if -deadlift |
in het bodybuildingtopic, maar dan kreeg ik juist wel de resultaten met deadlift erbij. Keurig gehighlight.
De volgende varianten lukten ook niet:
1
| if NOT deadlift |
1
| if NOT(deadlift) |
dan werd er ook gezocht naar 'not'.
Ook zoeken via de gewone search (niet in-topic-search) gaf gewoon dat topic terug. Dus of ik begrijp iets niet helemaal, of hij pakt niet alle operatoren.
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 04-09-2012 17:17 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als het goed is zijn ze er al mee bezig om de zoekfunctie te verbeteren.
Zover ik las gaan ze de zoekfunctie in de nieuwe Tweakers niet aanpakken. Alleen de zoek functie van de front pageErnemmer schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:19:
Zoekfunctie op GOT werkt gewoon niet. Als je hier iets wilt vinden dan moet je gewoon google gebruiken. Dan vind je vaak wel wat je zoekt.
Daar waren we hierboven toch al over uit?Ernemmer schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:19:
Zoekfunctie op GOT werkt gewoon niet. Als je hier iets wilt vinden dan moet je gewoon google gebruiken. Dan vind je vaak wel wat je zoekt.
Dat het niet direct meegenomen wordt wil niet zeggen dat er überhaupt niets aan gaat gebeuren. Tweakers 7 komt eerst en ergens later in het traject is er vast wel eens tijd voor een betere search en al die andere grote nieuwe features voor het forum waar ik met smart op wacht.DennusB schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:20:
[...]
Zover ik las gaan ze de zoekfunctie in de nieuwe Tweakers niet aanpakken. Alleen de zoek functie van de front page
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Nou ik ben heel erg benieuwdNMe schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:23:
Dat het niet direct meegenomen wordt wil niet zeggen dat er überhaupt niets aan gaat gebeuren. Tweakers 7 komt eerst en ergens later in het traject is er vast wel eens tijd voor een betere search en al die andere grote nieuwe features voor het forum waar ik met smart op wacht.
De in-topic search is in tegenstelling tot de forum-search zelf maar een heel simpele LIKE-search en ondersteund dus verder geen operatoren...Gonadan schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:16:
Ik zocht bijvoorbeeld op:
code:
1 if -deadlift
in het bodybuildingtopic, maar dan kreeg ik juist wel de resultaten met deadlift erbij. Keurig gehighlight.
[...]
Intentionally left blank
Jammer, kan dat anders?crisp schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:28:
[...]
De in-topic search is in tegenstelling tot de forum-search zelf maar een heel simpele LIKE-search en ondersteund dus verder geen operatoren...
Waarom vind ik dan toch dat topic als ik de forumsearch gebruik?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee; op dit moment worden enkel gehele topics geindexeerd en geen losse berichten. Voor in-topic search moeten we dus terugvallen op simpelere methoden.
NOT lijkt inderdaad niet (goed) te werken; op "bodybuilding" vind ik 77 topics, op "bodybuilding AND deadlift" vind ik er 6, maar op "bodybuidling NOT deadlift" vind ik er weer 77.Waarom vind ik dan toch dat topic als ik de forumsearch gebruik?
Intentionally left blank
http://www.google.com/enterprise/search/
Ga er vanuit dat dit niet gepubliceerd wordt op google.com. Heb echter geen idee van de kosten, maar veel users vinden google awesome dus neem deze ook mee in het lijstje.
ACM schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:25:
Hij heeft absoluut een handleiding, maar om 'm helemaal met fail af te schrijven zijn we idd niet met je eens.
Klinkt mij in de oren als een AAA-rating fail.crisp schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:34:
Nou, het helpt natuurlijk niet als blijkt dat de indexering al bijna een maand achterloopt (en dat topic dus nooit geindexeerd is)
Verwijderd
Ik snap dat het lastig is als je er zelf zo hard aan werkt (of mensen om je heen dat doen), maar ik merk toch wel dat het gros van de gebruikers er niet op rekent te vinden wat men nodig heeft met de search. Dat lijkt me niet de bedoeling en staat los van jullie inzet.ACM schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:25:
Hij heeft absoluut een handleiding, maar om 'm helemaal met fail af te schrijven zijn we idd niet met je eens.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 00:31 ]
Nu is dat met alle vinkjes vast wel wat te beperken, maar de gemiddelde gotter is geen DBA, hou dat in het achterhoofd.
Het probleem wat ik er ondertussen mee heb is:
1) Of tweakers geeft toe dat het niet werkt en tweakers zet het gewoon uit.
2) Of tweaker geeft toe dat het niet werkt en pakt het aan.
De standaard reactie (3) van de afgelopen jaren was het steeds "het werkt wel maar wordt na release X.01 beter" en dat is gewoon niet geloofwaardig meer. Er is altijd een reden geweest om er niets of weinig aan te doen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als ik het goed onthouden heb zag ik recentelijk nog een Google applicance hangen in het Tweakers rack in Amsterdam...ze doen dus wel wat met Google searchHenkEisDS schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:59:
Google bied ook hun search voor intranets aan.
http://www.google.com/enterprise/search/
...
[ Voor 9% gewijzigd door duderuud op 05-09-2012 01:06 ]
De search uitzetten heeft welk voordeel precies?franssie schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:56:
1) Of tweakers geeft toe dat het niet werkt en tweakers zet het gewoon uit.
Ze geven toch ook al toe dat het beter kan, maar geven tegelijk aan dat er gewoon te weinig tijd is om alles nu per direct te doen. De devvers moeten ook gewoon doen wat de baas zegt. Als er geen tijd voor kan worden gemaakt omdat andere dingen prioriteit krijgen, kunnen zij ook vrij weinig. Ja, ze kunnen in hun vrije tijd gaan klussen, maar dat zie ik ook niet gebeuren. Het is geen klusje wat je even snel in een avondje doet namelijk.2) Of tweaker geeft toe dat het niet werkt en pakt het aan.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Lijkt me duidelijk, scheelt {2 minuten} * {aantal gebruikers} = [mate van grote frustratie].MueR schreef op woensdag 05 september 2012 @ 01:30:
[...]
De search uitzetten heeft welk voordeel precies?
[...]
<>
Dus betere gebruikerservaring van GoT uiteindelijk.
Dat het beter kan is nogal een eufemisme. Dat er geen dev capaciteit is, is geen reden om een slecht iets in leven te houden lijkt me. Zo nu en dan moet je je verlies durven te nemen (als in uitzetten, of een partij inhuren die iets kan wat je niet lukt, is geen schande).Ze geven toch ook al toe dat het beter kan, maar geven tegelijk aan dat er gewoon te weinig tijd is om alles nu per direct te doen. De devvers moeten ook gewoon doen wat de baas zegt. Als er geen tijd voor kan worden gemaakt omdat andere dingen prioriteit krijgen, kunnen zij ook vrij weinig. Ja, ze kunnen in hun vrije tijd gaan klussen, maar dat zie ik ook niet gebeuren. Het is geen klusje wat je even snel in een avondje doet namelijk.
edit:// laat ik het zo zeggen: Het sociale aspect van GoT spreekt me erg aan, maar voor technische vragen gebruik ik Google/Yahoo en de forums die ik daar vind. Ik post wel wat in mijn bookmarked topics maar GoT wordt minder en minder een bron van informatie. En dat ligt imho aan de afwezigheid van een werkende zoekfunctie.
[ Voor 66% gewijzigd door franssie op 05-09-2012 01:57 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Uitzetten kost ook tijd. Steeds opnieuw aan iedereen (die de zoekmachine wellicht wel nuttig wisten te gebruiken) uitleggen waarom de zoekmachine dan zo nodig uitmoest van franssie en andere gebruikers kost bovendien ook tijd...franssie schreef op woensdag 05 september 2012 @ 01:49:
Dat het beter kan is nogal een eufemisme. Dat er geen dev capaciteit is, is geen reden om een slecht iets in leven te houden lijkt me. Zo nu en dan moet je je verlies durven te nemen (als in uitzetten, of een partij inhuren die iets kan wat je niet lukt, is geen schande).
Maargoed, de "Tweakers 7"-release wordt gebruikt om nieuwe zoektechniek uit te rollen voor de meeste onderdelen behalve het forum (en hoewel je daar wellicht nooit zoekt zijn die zoekmachines nog veel slechter dan die van het forum). En een van de vervolgstappen is dat we daarna diezelfde technologie ook geschikt maken voor het forum.
Aangezien de forumdata iets van 100-1000x zoveel gegevens bevat als waar nu mee gewerkt wordt is dat uiteraard niet een middagje werk, maar het is ook niet de bedoeling dat het pas ergens achter in 2013 of nog later af komt.
[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 05-09-2012 07:45 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit wil ik even onderschrijven. Het is lang niet zo slecht als een aantal van jullie in jullie frustratie roepen.Gonadan schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:21:
De search wordt wel een beetje bovengemiddeld afgebrand hoor. Toegegeven, hij werkt verre van ideaal maar ik vind er toch over het algemeen wel mee wat ik zoek. Het enige wat ik mis zijn de operatoren en serieuze in-topicsearch.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Verwijderd
We zijn gefrustreerd omdat er wel tijd is om koelkasten in de FP te plaatsen maar iets wat je users wel graag willen hebben laten liggen.
De koelkasten stonden er al jaren in, als vermelding in de PW unsorted.
- 1 categorie en wat subcategorieën toevoegen, filters op de feed toevoegen. Ik zal het niet bagatelliseren (al heb ik niet echt inzicht in hoeveel het echt kost): 16 uur werk?
Search op het forum aanpassen:
- Nieuwe searchengine uitzoeken, ontwikkelen?, implementeren, laten indexeren, ruimte zoeken op de hardware, nieuwe hardware kopen, in het rack schroeven, configureren, testen, in gebruik nemen etc etc etc. Hele voorzichtige schatting: 320 uur?
Opbrengsten koelkasten: Je bent voor 3x zoveel klanten (die allemaal toch al wel producten hadden waar de PW op gericht is, maar niet als hoofd-product) een leuk platform als alternatief voor Kieskeurig, vergelijk.nl etc.
Opbrengsten forumsearch: een paar % van je userbase gaat je eigen search weer gebruiken in plaats van het alternatief: Google.
Er staat over die koelkasten een vrij uitgebreid antwoord in een beslotener forum (dus ik ga het hier niet plakken) maar dat is echt peanuts geweest om te implementeren
[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 05-09-2012 11:24 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Volgens mij was de totale inspanning van de developmentafdeling zelfs minder dan 4 uurPaul schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:23:
Koelkasten op de FP plaatsen:
- 1 categorie en wat subcategorieën toevoegen, filters op de feed toevoegen. Ik zal het niet bagatelliseren (al heb ik niet echt inzicht in hoeveel het echt kost): 16 uur werk?
Uiteraard moesten andere mensen, die als taak hebben om de pricewatch te beheren, er wel veel tijd in steken. Maar we hebben dus maar weinig development- en systeembeheertijd er in hoeven steken.
Nieuwe hardware is toevallig niet nodig, dat hebben we pasgeleden al gedaan. Maar dan nog is die 320u wel een leuke schatting, ik hoop dat ie aan de hoge kant is, maar qua ballparks/orde groottes heb je je beide cijfertjes wel leuk staan zoSearch op het forum aanpassen:
- Nieuwe searchengine uitzoeken, ontwikkelen?, implementeren, laten indexeren, ruimte zoeken op de hardware, nieuwe hardware kopen, in het rack schroeven, configureren, testen, in gebruik nemen etc etc etc. Hele voorzichtige schatting: 320 uur?
Verwijderd
Ik niet. Ik probeer het af en toe nog wel, maar altijd komen er oude of anderszins totaal irrelevante resultaten naar boven. Vroeger kon je op de FP nog de meest recente BBG tevoorschijn krijgen door BBG in te typen, maar dat werkt inmiddels door de aangebrachte verbeteringen ook niet meer. Nu lukt dat alleen met Best buy.Gonadan schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:21:
De search wordt wel een beetje bovengemiddeld afgebrand hoor. Toegegeven, hij werkt verre van ideaal maar ik vind er toch over het algemeen wel mee wat ik zoek. Het enige wat ik mis zijn de operatoren en serieuze in-topicsearch.
Ik merk dat ik eigenlijk alles via Google doe of via de search van de browser gecombineerd met random klikken. Het enige dat wel echt fatsoenlijk werkt is het zoeken op bepaalde woorden in het topic of op posts van een bepaalde gebruiker binnen een topic.
Intentionally left blank
Die functie lijkt verdwenen nu
Blender....
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op de hoofdpagina is deze nog wel aanwezig maar op de pagina van de pricewatch niet meer inderdaad..
Ik miste hem ook al.
Zoeken in de Pricewatch staat nog even uit maar komt zodadelijk terug.
Dit. Is 'ie echt weg?benedictuz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:51:
In de vorige layout kon je op het forum zoeken binnen een topic.
Die functie lijkt verdwenen nu
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Dat zou inderdaad wel heeeeeeeeeeeeeeeel fijn zijn....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Eigenlijk het enige stukje search op GoT welke wel resultaten gaf waar je iets aan had
Krijg het gevoel dat de betatest gedaan is door dezelfde mensen die Horizon van UPC hebben getest haha.
Het is dat ik er te laat bij was anders had ik me ook wel ingeschreven (max 100 aanmeldingen)
Verwijderd
?data[filter_keywords]=vmware
Voor 'vmware' in dit geval.
Hee, het is beter dan niets
Tracker niet te fixeren, informatiedichtheid op frontpage gigantisch gedaald.
Verwacht Tweakers nu dat ik een nieuw beeldscherm inclusief zonnebril ga kopen?
[ Voor 54% gewijzigd door Wietsee. op 18-10-2012 17:26 ]
Maar goed, ik maak me niet al te druk over het zoeken. Ik ben al lang blij dat het ze tijdens het testen is opgevallen dat het forum was ingeschakeld. Want dat hadden ze zelfs nog over het hoofd gezien. Serieus, als je vanochtend jezelf hebt afgevraagd (en dat hebben ze op tweakers HQ) hoe het heeft kunnen gebeuren dat het zoeken in topics etc. er niet in zit dan ben je wat mij betreft je baan niet waard.
Ik snap werkelijk niet, en heel druk maak ik me er niet over hoor, hoe het kan dat één van de belangrijkste features van een forum er gewoon niet in zit. Elk forum, echt ELK forum, heeft deze functionaliteit. Maar nogmaals, ik ben allang blij dat we nog kunnen reageren. Want het had zo maar kunnen gebeuren dat ze wel aan zoeken hadden gedacht, maar niet aan het kunnen reageren
Daarna kan je trouwens gewoon de URL aanpassen in de browser, kan je zelf de zoekwaarden nog wat tweaken. De functionaliteit bestaat dus nog gewoon, alleen nog een stukje GUI mist.
[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 20-10-2012 17:34 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Test de nieuwe beta-Forumsearch!
Dit topic is gesloten.
![]()