Betaalde/gesponsorde reacties van Brein

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik kan het helemaal mis hebben maar vraag me af of user 10 feet high betaalt word om op T-net te reageren.

Er word door hem/haar voornamelijk alleen maar pro Brein reacties geplaatst, tot in de extreme getallen toe.

Heb mensen gezien die fanatiek over een onderwerp kunnen zijn, maar dit heb ik nog nooit gezien, en ik beschouw het als niet wenselijk, als het waar is.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lijkt me sterk, en als het wel zo is dan hoop ik dat ie er rijk van wordt. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er zijn nou eenmaal mensen mensen met een sterke mening over 1 bepaald onderwerp, die toevallig ook nog wel eens tegengesteld kan zijn aan de jouwe. Daar zoeken wij niets achter en het is ook niet ongewenst zolang de discussies op een nette manier worden gevoerd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 11:18
Je denkt toch zeker niet dat Brein iemand betaald om te posten op Tweakers? :+
Zet anders je aluhoedje maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

De user [Verwijderde gebruiker] heeft daar ook een handje vol van. Zeer irritant en soms ook wel stimulerend voor andere om het "tegendeel' te "bewijzen". Zo gaan steeds meer mensen op onderzoek uit hoe het zit en raken andere nietbrein-aanhangers meer geinformeerd.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Wolfos schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:37:
Je denkt toch zeker niet dat Brein iemand betaald om te posten op Tweakers? :+
Zet anders je aluhoedje maar op.
Ja Brein zal nooit zo iets doen, want ze hebben nog nooit de waarheid verdraait in hun voordeel?

Iemand betalen om zoveel mogelijk de meningen te laten veranderen is iets wat ze nooit zouden doen he?

Het zou niet de eerste keer zijn dat deze tactiek is toegepast, bedrijven doen het ook vaak op forums.

Heb er geen probleem mee zolang je maar iig vooruit komt dat je een belang behartigt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ventrigo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:44:
De user [Verwijderde gebruiker] heeft daar ook een handje vol van. Zeer irritant en soms ook wel stimulerend voor andere om het "tegendeel' te "bewijzen". Zo gaan steeds meer mensen op onderzoek uit hoe het zit en raken andere nietbrein-aanhangers meer geinformeerd.
GetBack is gewoon een user met een mening die niet gelijk is aan die van jou hoe irritant het ook is, en hij doet het misschien ook wel om te trollen.

Kan vervelend zijn maar daar is niks mis mee.

Betaalde virale reacties zijn iets anders.
Door MeNot2, donderdag 19 januari 2012 23:53 Score: 1
Ik stuurde laatst een mail omdat ik ontdekte dat een video die ik had gemaakt was geupload op MU (was voor educatieve doeleinde, het enigste wat ik vroeg was de credits te laten staan maar dat was teveel gevraagt :) ). En binnen 3 uur was de video verwijderd. MU gaat hier juist heel erg goed mee om.
[reply] Door 10 feet high, vrijdag 20 januari 2012 04:23 Score: 0
Natuurlijk, op zo'n filmpje van jou dat 50 keer is bekeken verdienen ze geen drol. Als het zou gaan om de nieuwe van David Fyncher, dan kon je daar eerst drie weken op wachten, en daarna zou het hooguit een andere link meekrijgen. Online zal die blijven.
Reacties als deze, doet mij denken dat het geplaatst is door iemand die sterk belang heeft bij strengere auteurs wetten, of dat het een betaalde virale reactie is van iemand die voor Brein werkt of zo.

Of deze, een van de 38 vergelijkbare opmerkingen, in een nieuws artikel.
Door 10 feet high, vrijdag 20 januari 2012 18:30 Score: 0
Dat is gewoon een relativerende opmerking.
Het klopt wel degelijk dat de megaboys op een heel andere schaal criminele activiteiten uitplooien dan jij of ik, voor zover jij en ik al illegale dingen doen. De beklaagden in deze zaak zijn géén brave jongetjes of naïve studenten die een storagedienstje runnen op hun zolderkamertje.
Maar zou zeggen lees een aantal van zijn reacties, ze gaan imho veder dan alleen een mening hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door player-x op 14-02-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb mensen gezien die fanatiek over een onderwerp kunnen zijn, maar dit heb ik nog nooit gezien, en ik beschouw het als niet wenselijk, als het waar is.
Dat jij het niet wenselijk vind als mensen iets posten waar jij het niet mee eens bent is je goed recht, maar dat betekent niet dat het ook niet wenselijk is.

Ik zie in de posts van 10 feet high gewoon geen problemen. De meesten zijn gewoon netjes verwoord, en sommigen zitten daar qua informativiteit gewoon een stukje boven.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 14-02-2012 04:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Ik heb een stuk of 10 willekeurige reacties bekeken, en allemaal zijn ze heel netjes verwoord.
Genuanceerd tegengas op alle ongeunanceerde anti-brein reacties op de FP is juist zeer welkom.

Ik vind het diep triest dat er dan mensen zoals player-x zijn die dat onmogelijk proberen te maken.

Blijkbaar kan het in jouw wereldbeeld niet mogelijk zijn dat iemand het gedeeltelijk met Brein eens is?
Blijkbaar is het voor jou onmogelijk dat iemand strenge auteurswetten wil hebben?

Je hebt er nog nooit bij stil gestaan dat er ook op T.net mensen kunnen zijn die bv software ontwikkelen en die hun baan op de tocht zien staan als gevolg van piraterij?

Triest, heel triest.

Als je naar mijn reactie verleden kijkt dan heb ik ook vaak een tegengeluid laten horen in die Brein topics. Moet mij ook maar onmogelijk gemaakt worden nog te reageren?
(ik heb het tegenwoordig opgegeven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
player-x schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:24:
Ik kan het helemaal mis hebben maar vraag me af of user 10 feet high betaalt word om op T-net te reageren.

Er word door hem/haar voornamelijk alleen maar pro Brein reacties geplaatst, tot in de extreme getallen toe.

Sorry hoor, maar heb je zelf weleens bij die Acta artikelen de reacties gelezen? Als we iedereen die ongeinformeerde onzin plaatst gecombineerd met niet onderbouwde beschuldigingen als betaalde posters neerzetten, dan moeten we concluderen dat TPB een flink budget heeft om mensen op tweakers te laten posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat een complottheorie zeg! Respecteer iemand zijn mening, je hoeft het niet met iedereen eens te zijn... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, als iemand feiten met onderbouwing presenteert dan is het iemand die is omgekocht.
Ja dat is lastig voor die misinformatie campagne natuurlijk.

Ook ik heb in de discussie meermaals om iets uit ACTA gevraagd wat nog niet in onze huidige wetgeving is geregeld maar ik wacht nog steeds tot iemand iets vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Bon, blijkbaar zoeken sommige mensen naar een verklaring van mij als persoon; op zich ben ik niet te beroerd om die te geven.

De reden dat ik voornamelijk op berichten van een bepaalde strekking reageer is simpel: ik heb geen verstand en maar een beperkte interesse in hardware of software, dus daar lees ik betrekkelijk weinig over en reageer ik wegens een gebrek aan kennis van zaken zowat nooit op. Ik heb wel een redelijk grote interesse in de onderwerpen waarop ik sinds een tweetal maanden wel vaker op reageer.

Mijn achtergrond heeft niks met auteursrechten te maken, ik was een simpele cinemaprojectionist en ben daarna doorgegroeid tot een leidinggevende technische functie in een bioscoop, en op dit moment geniet ik van een loopbaanonderbreking. Qua opleiding ben ik journalist en gefaalde ingenieur.

In het grootste deel van mijn reacties probeer ik mijn standpunten, ideeën en reflecties te onderbouwen met redelijk genuanceerde informatie die meestal gewoon verifieerbaar is, en soms een gevolg van 'ergens over verder denken' of 'zelf verbanden leggen'. En neen, niemand betaalt mij om hier reacties te schrijven. Niet in geld en niet in natura.

Voor alle duidelijkheid, voor inhoudelijke reacties (en liefst op het openbare gedeelte) sta ik altijd open. Van opmerkingen als "ben jij soms getrouwd met Tim Kuyk" en "wat ben jij een eng mannetje" heb ik al lang mijn buik vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Volgens mij kwamen we juist collectief tot de conclusie dat je waardevolle berichten schrijft die wat tegenwicht biedt aan de massa :)

Mochten er verschillende opvattingen zijn, dan gaan de argumenten een rol spelen. Maar het zou wat zijn als je een bepaalde opvatting niet mag verdedigen. Dus ik sluit me aan bij Dirk :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Er is dus geen probleem als iemand netjes andere standpunten aandraagt. Anti-brein hebben we sowieso wel genoeg om te compenseren :+

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.