HDD partities verwijderd, data herstellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03 22:39
Goede dag allemaal,

Voor een vriend van mij probeer ik het volgende probleem op te lossen.
Hij heeft de C:// schijf van zijn Windows 7 'per ongeluk', opnieuw gepartitioneerd. Dit heeft hij gedaan door de grootste partititie van de c schijf te verwijderen en daar heeft hij nieuw partities aangemaakt.

Dit is fout gegaan doordat hij de verkeerde HDD had geselecteerd.
Nu weet ik dat verloren data met bepaalde software nog is uit te lezen, bijv Norton ghost.

Wat gebeurd er precies met partioneren en hoe zou ik voor hem dit partioneren ongedaan kunnen maken?
Ik ben namelijk bekend met het feit dat de data nog te benaderen is zolang het niet is overschreven.

Wat is de beste manier om de data te kunnen veilig stellen?

Mvg
Rutje1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Thematopic: Datarecovery en de OM FAQ, zat informatie over wat je kunt doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met GetDataBack moet je sowieso alles terug kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutje1
Ik ben me aan het verdiepen in GetDataBack.
Is het met deze applicatie ook mogelijk om een kopie te maken van de gehele schijf?

De meeste software is voornamelijk om enkele bestanden te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Je kunt proberen om met TestDisk de oude partitie tabel op te sporen en terug te zetten. 'k Zou echter voor je verder wat doet eerst de belangrijkste bestanden met data recovery software proberen veilig te stellen en daarna pas gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutje1
Het is vooral de angst dat er wijzigingen aan de schijf worden aangebracht waardoor alsnog data verloren gaat.
Het zijn partities die zijn veranderd maar doordat ook het bestandssysteem een ander formaat heeft gekregen, van NTFS naar ext3 / NTFS, kan Windows niet meer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Getdataback zal alleen van de schijf lezen, nooit schrijven. De data moet je dan ook op een een andere schijf opslaan. Zolang er nog niet op geschreven is moet je vrijwel alles terug kunnen halen.
Getdataback is overigens niet gratis. Met de gratis versie kan je zien wat er te herstellen is, het herstellen zelf is niet mogelijk met de gratis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

rutje1 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:31:
Is het met deze applicatie ook mogelijk om een kopie te maken van de gehele schijf?
Niet met dat programma, maar wel met bijvoorbeeld dd (linux commando). (Er zijn nog bergen andere programma's die een schijf volledig kunnen backuppen.)
Die recovery programma's geven meestal een waarschuwing of twee voor je iets gaat overschrijven.
maar doordat ook het bestandssysteem een ander formaat heeft gekregen...
Ik hoop voor jou dat er geen full format is gedraaid op die schijf want dan kun je naar de data fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutje1
Hallo,

Het is mogelijk om bestanden van de schijf af te halen met GetDataBack. Nu vroeg ik me af, is het ook mogelijk om enkel het partitioneren ongedaan te maken met deze software?

Ik ga ervanuit dat de data er nog is aangezien er geen format is gedaan.
Ik heb de partities opnieuw aangemaakt met parted magic http://partedmagic.com/doku.php?id=start.

Tips hoe ik dit kan doen en weer een werkende windows 7 kan krijgen?
Mvg
Rutje1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Niet.

Mogelijk heb je nu al dingen nog erger verkloot.

Probeer waar mogelijk bestanden met genoemde tools te redden en naar een andere disk weg te schrijven.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25
:?

Ik zal de beste optie nog maar eens quoten dan:
Nielson schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:34:
Je kunt proberen om met TestDisk de oude partitie tabel op te sporen en terug te zetten. 'k Zou echter voor je verder wat doet eerst de belangrijkste bestanden met data recovery software proberen veilig te stellen en daarna pas gaan prutsen.
Zou prima moeten werken. En als je partitietabel toch al verdwenen is kun je weinig stukmaken zolang je je beperkt tot het herschrijven van de partitiontable.

• rutje1
Okaay, jah ik probeer eerst nu wat data veilig te stellen. Hoop dat ik met testdisk de schijf naar oude staat kan herstellen. Ik ga t probere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutje1
Ik heb de schijf met GetDataBack gescand en ik kan in stap 3 door de mappen browsen.
De windows structuur is aanwezig (ProgramFiles / ProgramData..) maar niet alle mappen.

Zo kan ik de map C:/users niet vinden, belangrijk voor mijn documenten.
Zowel de grootte van de oude als nieuwe partities zijn nog te zien.

Wat kan dit zijn en moet ik hem eventueel op een andere stand scannen?
Heb hem nu gescand op Systemetic Filesystem damage. Aangezien het enkel opnieuw partitioneren is geweest.

Tips / advies?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Onderaan de normale mappen staan een boel mappen met vreemde namen. Loop die mappen eens door want daar zit ook vaak data in.
Pagina: 1