(Game)Computer aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinout82
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-07 21:21
Ik ben in de markt om een nieuwe PC te kopen. Ik ben echter niet zo ervaren met allemaal verschillende systemen en dergelijken. Hetgeen met de PC wil doen is dingen als tekstverwerking enzo, gewoon office applicaties (access enzo) maar ook SPSS. Ik ben niet echt een hardcore gamer, maar ik wil gewoon wel de laatste games kunnen spelen, ik denk dan aan games als The witcher 2, star wars the old republic, en battlefield 3. Naast games, wil ik natuurlijk ook dat ie een beetje future proof is.

Ik heb aan de hand van wat ik heb gezien op teamhww een computer samengesteld waarvan ik denk mee uit de voeten te kunnen. Deze is als volgt:

Moederbord Asus P8H61 Socket 1155
Processor i7 2600K
Intern geheugen 12 Gb DDR 3
Videokaart GTX-570 of AMD 6970
Harde schijf HDD 500Gb Western Digital
Harde schijf SSD 120Gb Ozc agility
Voeding 700W OZC
Behuizing Coolermaster elite 430
Optisch Blurayspeler LG
Netwerkkaart Sitecom tot 1000Mbps
OS Windows 7 home premium

Ik heb via 3 sites de totale prijs uitgerekend en ik kom bij mycom op 1326, bij paradigit 1435, en via de laagste prijs op priceswatch van tweakers is ie 1244 euro.

Ik wil best deze prijs neerleggen. Ik vraag me echter af of ik op deze manier de beste voor mijn geld krijg. Ik heb overigens nog nooit een systeem zelf in elkaar gezet, maar ik wil het wel graag eens proberen. Ik heb wel wat ervaring met videokaarten en intern geheugen enzo dr in te zetten.

Mijn vragen zijn als volgt:
- Is dit een beetje goed systeem?
- Suggesties voor aanpassingen?
- Is het heel moeilijk om het zelf in elkaar te zetten?
- Ik heb nog een tweede videokaart, das een GT 430, is het handig om die er ook in te zetten?

Ik hoop dat iemand mn vragen een beetje kan beantwoorden.

Mvg,
Reinout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Voor een SSD zou ik uitwijken naar Intel of Samsung. Die zijn volgens mij beter.

Videokaart zou ik kijken naar de 580M of 6990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Beste Reinout,

Dit soort topics staan we niet toe op GoT. Maar dat betekent niet dat we je niet kunnen of willn helpen! We hebben een hele reeks aan adviestopics geopend om je van dienst te kunnen zijn. Neem daarom eens een kijkje in Best Buy Guide overzichtstopic en lees ook eens **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?. Veel succes met je zoektocht!

PS, Tweakers doen elkaar altijd en constant de groeten. Daarom schrijven we het niet onder onze posts... Het algemeen beleid #groeten

Dit topic is gesloten.