Windows [7] Eyefinity op verschillende schermen? werkt dit?

Pagina: 1
Acties:

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
Beste tweakers leden,

Ik heb thuis een game computer staan met een ati hd 5770 1gb draaien. Daarom heb ik de volgende vraag: Is het mogelijk dat ik eyefinity kan draaien op mijn game pc met 2 19 inch schermen en 1 24 inch scherm?
Ik heb zelf 1 samsung 24 inch scherm en 1 salora tv die ik als beeldscherm gebruik en ik heb ook 1 philips 19 inch scherm. Ik heb zelf geprobeerd mijn 2 19 inch schermen via dvi te laten lopen en mijn 24 inch scherm op hdmi laten lopen. Hij werkt, alleen ik weet niet hoe ik mijn beeldschermen zo in kan stellen dat ik mijn bureablad en mijn games op drie schermen kan zien. Ik heb zelf ook nog geprobeerd om via CCC de eyefinity aan te zetten. Hij herkent alle drie mijn beeldschermen in CCC alleen hij zet de 2 buitenste 19 inch schermen omgekeerd neer. ik bedoel mijn 19 inch scherm die rechts staat zet hij links neer en andersom natuurlijk ook. Hier is mijn laatste vraag: is het handig om een displayport adapter te kopen? ik heb namelijk die 2 19 inch schermen van vga naar dvi om laten zetten met een adapter en daarna op mijn moederbord aangesloten. Is deze laatste actie handig of niet?

Met vriendelijke groet,

Rinzy12

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Afankelijk van de kaart kan je 3 tot 6 schermen draaien op een 5770 waarbij de snelheden waarschijnlijk tijdens games niet om te harden zijn.
Maar het kan wel enige jammere is dat de beeldschermen wel op dezelfde hoogde of breedte moeten zijn zodat je ze naast of boven elkaar kan passen.

• Fordox
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

maarten12100 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:41:
Afankelijk van de kaart kan je 3 tot 6 schermen draaien op een 5770 waarbij de snelheden waarschijnlijk tijdens games niet om te harden zijn.
Maar het kan wel enige jammere is dat de beeldschermen wel op dezelfde hoogde of breedte moeten zijn zodat je ze naast of boven elkaar kan passen.
Iets nieuws voor dat laatste: eyefinity 2.0

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Al in de AMD Eyefinity FAQ gekeken?

http://www.amd.com/us/pro...gy/how-to/Pages/faqs.aspx
Can I support different resolutions?

All monitors running in a Display Group or cloned modes must be running with the same resolution. If monitors have different native resolutions, the highest common non-native resolution between the monitors will be used when creating Display Groups. Monitors running in extended desktop mode can have independent resolutions.
In terms of software, there are several different configuration options. Traditional extended and cloned display modes are all still available, but with AMD Eyefinity technology, if the displays can support the same resolutions then they can also be stitched together into a "single large surface" or "Display Group" (as described by the AMD Catalyst Control Center™ software). When a Display Group is created, it appears to the operating system and application as a single monitor with a very large resolution.
Wat jij wilt is een Display Group aanmaken waarvoor je dus schermen moet hebben met dezelfde resolutie of genoeg moet nemen met het draaien van de maximale resolutie van de monitor met de laagste resolutie. Verschillende schermen maakt dus niets uit, verschillende resoluties wel :).

@Fordox komt Eyefinity 2.0 ook beschikbaar voor bestaande generaties? Zo ja, dan is bovenstaand verhaal wellicht achterhaald :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 16:54 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Werkt op 5, 6 en 7-serie kaarten ja.

• rinzy12
Ik heb 1 beeldscherm van 19 inch op dvi via een vga adapter aangesloten. een ander 19 inch scherm heb ik ook aangesloten als het andere 19 inch scherm. Mijn 24 inch scherm heb ik via active display port to dvi aangesloten. gaat dit eigenlijk wel werken of niet?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Heb je de posts boven je, en de andere 1000 posts over triple-monitor setups, al eens gelezen?

• rinzy12
ok.die ga ik nu lezen. bedankt voor de tip.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 21:42
Kijk eens wat beter: [Centraal] Multi-monitor setup
Pagina: 1