Hulp gevraagd bij het kiezen van een Receiver

Pagina: 1
Acties:

• DrumM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 11:48
Beste mede Tweakers,

Aangezien ik geen ervaring heb met een versterker/reciever heb ik jullie kennis nodig!
Ik probeerde al forum af te spitten naar de juiste informatie,maar helaas door zware dislectie kan ik de informatie er niet uit pikken ( dus bij voorbaad excusses als mijn vraag al beantwoord is )

Ik ben op zoek naar een leuke reciever maar heb de kennis nog niet vergaard om een goede keuze te maken.
Op dit moment heb ik 2 BnS speakers staan die ik 2eHands heb overgenomen met een impandance van 8 ohm.
Nou las ik ergens dat je dan ook een reciefer van gemiddeld 8 ohm moet hebben, maar die zie ik niet zo snel voor een schappelijk bedrag.

Wat nu? kan ik een reciever kopen voor rond de 300 euro met een gemiddeld van 6 ohm of komen de boxen dan niet tot hun rechT? of ben ik in de verkeerde hoek aan het zoeken.

mvg Frank

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ohms hoef je niet op te letten. Elke normale receiver werkt met elke normale speaker. Let vooral op voldoende inputs. Hoeveel topics hier wel niet voorbij komen van mensen die 6 hdmi apparaten willen aansluiten op het allergoedkoopste samsung setje met 1 input die ze gekocht hebben...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Je moet eerst maar eens kijken wat je wil !!!!!

Een stereo versterker of een surround reciever, als je deze beslising heb gedaan .
Ben je al een heel eind ..

Kwa merk is hellemaal aan je zelf , de ene vint sony goed en de andere denon enzo.
En de impandance van 6 of 8 ohm, maakt in weze niets uit , heb zelf een reciever die 6 ohm's
uitgeef , en heb er speakers er op staan die 8 ohm's zijn , en het geluid is perfect, het gaat er op wat je horen kan kwa geluid ......

• DrumM
Bedankt voor uw reactie,

De hoeveelheid hdmi apparaten die je gemiddelt per reciever kan aansluiten staat naar mijn mening nog op 4.
Met mijn budget heb ik nog geen apparaat met minder aansluitingen gezien, vandaar dat ik graag hulp nodig heb met het watt en ohm percentage per kanaal of totaal.
Ook zou ik graag willen weten hoe dit werkt met een subwoofer. ( bijvoorbeeld een leuke Jamo 600 watt subwoofer ? )

bij voorbaat dank

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:46:
... heb zelf een reciever die 6 ohm's
uitgeef , en heb er speakers er op staan die 8 ohm's zijn ,...
Klopt ook niet. Geen één speaker is stabiel x Ohm, de impedantie varieert over het gehele bereik. Dit kan wel dippen tot 3 ~ 4 Ohm en pieken op 12 ~ 16 Ohm. Een receiver heeft dan ook geen vast vermogen die wordt uitgegeven. Al dat vermogen op 6 Ohm wordt alleen gedaan omdat het leuke cijfertjes geeft.
DrumM schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:46:
Ook zou ik graag willen weten hoe dit werkt met een subwoofer. ( bijvoorbeeld een leuke Jamo 600 watt subwoofer ? )
Download eens een handleiding van een receiver binnen je budget (of elke receiver eigenlijk) en neem die door hoe het aansluiten van dergelijke apparaten gaat. Op GoT verwachten we wat eigen inzet - en dat moet je wel weten als ik zo naar je laatste topics kijk - en dat mis ik in dit topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:51:
[...]

Klopt ook niet. Geen één speaker is stabiel x Ohm, de impedantie varieert over het gehele bereik. Dit kan wel dippen tot 3 ~ 4 Ohm en pieken op 12 ~ 16 Ohm. Een receiver heeft dan ook geen vast vermogen die wordt uitgegeven. Al dat vermogen op 6 Ohm wordt alleen gedaan omdat het leuke cijfertjes geeft.
DAt is dan ook wat ik bedoel dan in andere taal ????????

Zoals je zelf al reeds eerder had gezecht in de andere topic , kijk niet naar de cijfers? , maar goed

ik neem aan dat het daar niet over gaat ;)

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 13-02-2012 00:16 . Reden: Quote gefixed ]

• DrumM
Iedereen bedankt voor de reacties,

Ik kom hier al een stuk verder mee dan eerst! Ik weet nu waar ik op moet zoeken en daar mee kan ik mijn geschikte reciever er wel uit filteren.

@Fear;
ik weet dat al mijn topic's niet de beste waren maar heb wel altijd mijn doel berijkt. Helaas niet al te veel begrip op Tweakers voor enig hendicap voor het behalen van informatie uit de vele kennis die hiet te vergaren is.

nogmaals bedankt iedereen!

mvg Frank

Verwijderd

Modbreak:jij mag wat dingen gaan uitleggen.....

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 13-02-2012 08:42 ]

Verwijderd

Vraagje is dit op mij bedoeld !!!!!!!

zoja kan je dan uitleggen hoe of wat

:?

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 13-02-2012 11:09 ]

• DrumM
@ sirius
I know, kijk al jaren op tweakers en me topics zijn nooit echt een succes dus af en toe frustrerend. snap heel goed dat er regels zijn voor topics( dit is immers nodig). maar met een handicap vind ik het af en toe lastig om uit de bestaande topics de info ter vergaren( vandaar liever de directe aangeboden kennis ). Ik Fear groot gelijk om naast zijn kennis ook zo te reageren op mijn topic!

@ audiofield
nogmaals bedankt voor het delen van informatie direct op mijn topic. Niemand heeft iets verkeerds gedaan in dit topic en zeker u niet( dus de reactie was niet naar u gericht! )

Dit topic kan gesloten worden om verdere discussies uit de weg te gaan, nogmaals bedankt voor het delen van kennis ik ben een klein stapje verder.

mvg

Verwijderd

DrumM schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:58:
@ sirius
I know, kijk al jaren op tweakers en me topics zijn nooit echt een succes dus af en toe frustrerend. snap heel goed dat er regels zijn voor topics( dit is immers nodig). maar met een handicap vind ik het af en toe lastig om uit de bestaande topics de info ter vergaren( vandaar liever de directe aangeboden kennis ). Ik Fear groot gelijk om naast zijn kennis ook zo te reageren op mijn topic!

@ audiofield
nogmaals bedankt voor het delen van informatie direct op mijn topic. Niemand heeft iets verkeerds gedaan in dit topic en zeker u niet( dus de reactie was niet naar u gericht! )

Dit topic kan gesloten worden om verdere discussies uit de weg te gaan, nogmaals bedankt voor het delen van kennis ik ben een klein stapje verder.

mvg
oke thx

sucses verder

gr

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:05:
[...]DAt is dan ook wat ik bedoel dan in andere taal ????????
Nee, want jij zegt dat je een receiver hebt die 6 Ohm uitstuurt en speakers hebt die 8 Ohm zijn. Ik leg alleen uit dat speakers nooit één vaste waarde van weerstand hebben en dat deze varieert over het gehele bereik. En de receiver past zich hier - logischerwijs - op aan en is dus ook niet een vaste waarde. Wellicht dat je dat wel bedoelde, maar dat nam ik er niet uit op.
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:05:
Zoals je zelf al reeds eerder had gezecht in de andere topic , kijk niet naar de cijfers? , maar goed
Dat klopt, niet blindstaren op cijfers :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:47:
[...]

Vraagje is dit op mij bedoeld !!!!!!!

zoja kan je dan uitleggen hoe of wat

:?
Nee, sloeg op DrumM's regeltje:
Helaas niet al te veel begrip op Tweakers voor enig hendicap voor het behalen van informatie uit de vele kennis die hiet te vergaren is.
Pagina: 1