Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
edit: DM me even je bnet emailadres, dan voeg ik je toe als RealID friend.
[ Voor 23% gewijzigd door Weiman op 27-04-2012 16:23 ]
Er komt trouwens binnenkort een speciale aankondiging voor de Tactical Brilliance Award! Met een heel bijzondere prijs!
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Verder nog een belangrijke update: er wordt door een onderzoeksgroep van de Radboud Universiteit onderzoek gedaan naar de positieve effecten van het spelen van games. Ze waren dan ook super happy toen ze over de NSSL leerden, en nu werken we samen om het toernooi een academisch tintje te geven. Als er hier SC2-spelers zijn die het leuk lijkt om ook bij te dragen zou dat heel fijn zijn! Je kan sowieso helpen door 15-20 minuten te besteden aan de survey die ze online hebben staan, en mocht je in de buurt van Nijmegen wonen (of willen reizen) kan je zelfs in hun lab een potje SC komen spelen! Ze meten dan je hartslag tijdens het potje
Als ik in NL was zou ik zeker meedoen - kijk zeker even op de site waar alle info staat over het onderzoek en over hoe je aan te melden!
|| Vierkant voor Wiskunde ||
het zijn onderzoekersRannasha schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:13:
Die survey site is inderdaad vrij dramatisch qua design.
btw godzijdank heb je de webcast pagina aangepast... mijn netbook en mijn pc trok je pagina niet vanwege het hoeveelheid youtube filmpjes....
Maak dan geen design ipv slecht design. Ik ben zelf ook onderzoeker en als ik een dergelijke website zou maken zou het gewoon lekker zwarte tekst op witte achtergrond zijn. Supersaai, maar leesbaar en effectiefzonglew00 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:05:
[...]
het zijn onderzoekersgeen design-ontwerpers... XD
Ja dat was hard nodig! Ik kwam er gisteren achter dat Chrome er echt helemaal niet goed van werd, en zelfs na een bepaalde hoeveelheid filmpjes stopte met laden. Beter dat ´t nu opgesplitst is. Of denk je dat het beter is om het wel op één pagina te houden, maar dan alleen links naar YT te plaatsen?zonglew00 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:05:
[...]
btw godzijdank heb je de webcast pagina aangepast... mijn netbook en mijn pc trok je pagina niet vanwege het hoeveelheid youtube filmpjes....
@Frank je kan wel op 1 pagina zetten maar je moet je ze niet "pre-loaden". Of kijk hoe youtube inelkaar heeft geflanst.
Hopelijk worden de spelers extra gemotiveerd om vette tactieken te ontwikkelen!
PHP => MouseOver => Ajax?.Frank schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:10:
Ik zie geen parameter bij YT-embeds die voorkomt dat de video gepreload wordt. En het is ook niet dat 'ie geload wordt, maar simpelweg dat 'ie ge-embed is. Ik denk dat ik het voorlopig even bij deze oplossing ga laten.
Maar goed met urltjes werkt het ook
Misschien zon afspeellijst met plaatjes aan de rechterkant? zoals in youtube
btw... NLLS deed shotgunbunny vs phanteks game 2.
add: Zie reactie onder mij
[ Voor 5% gewijzigd door zonglew00 op 04-05-2012 16:10 ]
Zou kun je een hele pagina volgooien met videos zonder je druk te maken over al die pre-load.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
@Rave283: die plannen zijn er inderdaad! Ik wil op korte termijn aankondigen dat per de bracket de mappool wordt ververst, maar ben nog in conclaaf inzake de precieze invulling. Welke lijst zou jij opnemen?
Enkele maps die ik zelf in de pool zou zetten zijn: Daybreak, Cloud Kingdom LE en Crossfire SE.
Ik zou persoonlijk de ladder map pool blijven volgen, die is best aardig en het grootste voordeel is dat de meeste NSSL spelers geen tournament spelers zijn en dus vooral ervaring hebben met de maps van de ladder.
Dus dat wordt dan:
Antiga, Metalopolis, Ohana, Tal'darim, Cloud Kingdom, Korhal Compound, Entombed Valley, Shakuras Plateau, Daybreak.
De maps van dit lijstje die niet vaak in tournaments worden gebruikt zijn Metalopolis en Korhal Compound. Daarnaast zou je Metropolis kunnen toevoegen, dat was een ladder map maar is tijdelijk van de ladder afgehaald omdat sommige mensen performance problemen hadden op de map. Zodra Blizzard vindt dat die gefixed zijn, komt de map weer terug.
metalopolis is langere tijd dé meest gebruikte map in toernooien geweest en nog steeds wordt hij best veel gebruikt.Rannasha schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:42:
Crossfire is niet echt een geweldige map. Hij is inmiddels uit de GSL lineup gehaald en volgens mij zijn er geen toernooien die de map nog gebruiken.
Ik zou persoonlijk de ladder map pool blijven volgen, die is best aardig en het grootste voordeel is dat de meeste NSSL spelers geen tournament spelers zijn en dus vooral ervaring hebben met de maps van de ladder.
Dus dat wordt dan:
Antiga, Metalopolis, Ohana, Tal'darim, Cloud Kingdom, Korhal Compound, Entombed Valley, Shakuras Plateau, Daybreak.
De maps van dit lijstje die niet vaak in tournaments worden gebruikt zijn Metalopolis en Korhal Compound. Daarnaast zou je Metropolis kunnen toevoegen, dat was een ladder map maar is tijdelijk van de ladder afgehaald omdat sommige mensen performance problemen hadden op de map. Zodra Blizzard vindt dat die gefixed zijn, komt de map weer terug.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ja, dat klopt, maar hij wordt langzamerhand steeds meer uitgefaseerd. Waar het vroeger een standaard-map was die in iedere tournament-pool zat, zijn er nu steeds minder toernooien die Metalopolis nog gebruiken.kaluro2 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:20:
[...]
metalopolis is langere tijd dé meest gebruikte map in toernooien geweest en nog steeds wordt hij best veel gebruikt.
Maar nee, het lijkt me inderdaad een goed idee om gewoon de nieuwe Blizzard map pool te pakken. D.w.z.: Daybreak LE, Metropolis, Cloud Kingdom LE, Korhal Compound LE, Ohana LE, Entombed Valley, Antiga Shipyard, Metalopolis, Shakuras Plateau & Tal'Darim Altar LE. Die maps zullen ook de mensen die wat minder vaak ladderen toch nog wel enigszins bekend zijn, en versies daarvan worden ook op grote toernooien gespeeld.
Welke map als starting map kiezen? Daybreak?
Je kunt trouwens ook kiezen voor een systeem waar beide spelers een voor een een map wegstrepen tot er nog maar een overblijft en die dan als eerste map kiezen. Daarna gewoon loser-picks. Dan moet je alleen de speler aanwijzen die als eerste mag kiezen (kan random). Dit systeem wordt wel vaker gebruikt in toernooien en garandeert dat de eerste map nooit een map is waar een van beide spelers echt een hekel aan heeft. Vanaf de Ro16 zijn er niet zoveel matches meer dat het kies-proces heel veel extra overhead oplevert.
Overigens is Metropolis LE momenteel *geen* onderdeel van de Blizzard ladder mappool vanwege performance problemen voor een klein deel van de spelers. De map wordt aangepast (grafische elementen worden verwijderd / aangepast) om weer geintroduceerd te worden.Persoonlijk zou ik Metropolis LE in de mappool laten, want het is best een leuke map. Maar formeel gezien heb je dan niet een exacte afspiegeling van de Blizzard pool.
Met 10 maps en twee personen heeft degene die als eerste mag wegstemmen uiteindelijk de bepalende keus tussen twee maps.
Nu door naar groepsfase B, dat worden maar maximaal 48 matches om te casten. Eazy piezy! En we gaan de RO16 en RO8 hoogstwaarschijnlijk live casten, t.z.t. komen hier uiteraard de links naar de streams
Als je de positie in de Ro32 groep als seed gebruikt kun je in de knoop raken in de Ro8, want dan zul je spelers met dezelfde groeps-ranking tegen elkaar zien spelen. Ik zou gewoon direct vanaf de start de speler die als eerste een map mag wegstrepen random kiezen. Sowieso zullen de maps die aan het eind overblijven bij beide spelers niet hele sterke gevoelens oproepen, dus wie dan precies de eerste of laatste keus maakt, maakt niet zo heel veel uit..Frank schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:53:
Goed idee! Er zijn inderdaad maar zo weinig matches dat dat wel te doen is. En we kunnen natuurlijk zeggen dat in de RO16 degene die als eerste geplaatst was in z'n groep de eerste keus heeft bij het wegstemmen van een map (groepswinnaars krijgen hun 'eigen' bracket). Of mogen juist de verliezers eerst kiezen?
Yup. Zeker gezien ik er vandaag al 6 gedaan hebNu door naar groepsfase B, dat worden maar maximaal 48 matches om te casten. Eazy piezy!
[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 09-05-2012 01:32 ]
Any Reddit-mensen hier? We hebben upvotes nodig om mensen naar de finale te krijgen!
http://www.reddit.com/r/s...tht54/for_the_dutch_guys/
Edit: pff! Al meer dan 700 pageviews vandaag. Zo'n Reddit-thread genereert echt bizar veel aandacht. Jammer dat 99% ervan niet uit Nederland komt
[ Voor 38% gewijzigd door .Frank op 11-05-2012 15:31 ]
Wat is het gemiddelde niveau van die SSL? Gewoon qua spelers? Er zullen altijd een paar exceptionele goeie tussen zitten (hier op tweakers was dat bij dat toernooi ook) maar ook veel lower league. Hoe is die verhouding bij jullie ong?.Frank schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:39:
Zeker - het NK-gamen valt dan ook gelijk met MLG Anaheim! Dat wordt dus geen Grubby bij het NK, want die is zeker in de US.
Edit: pff! Al meer dan 700 pageviews vandaag. Zo'n Reddit-thread genereert echt bizar veel aandacht. Jammer dat 99% ervan niet uit Nederland komt
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Heb in mijn casts van alles gezien van bronze tot masters. Inmiddels is het toernooi in de 2e ronde, meer dan de helft van de spelers zijn inmiddels uitgeschakeld. Het niveau is nu zeker hoger, en af en toe zitten er goede matches tussen redelijk hoog gerankte spelers tussen, maar het merendeel van de matches is nog steeds redelijk eenzijdig. Ik vermoed dat dat vanaf de volgende ronde voor het grootste gedeelte voorbij is, gezien er dan nog maar 16 spelers over zijn van de oorspronkelijke 32.Postius schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:33:
[...]
Wat is het gemiddelde niveau van die SSL? Gewoon qua spelers? Er zullen altijd een paar exceptionele goeie tussen zitten (hier op tweakers was dat bij dat toernooi ook) maar ook veel lower league. Hoe is die verhouding bij jullie ong?
Edit: inmiddels op 1600+ pageviews vandaag
[ Voor 13% gewijzigd door .Frank op 11-05-2012 18:33 ]
Een Excel-template is er ook wel, maar dat is alsnog vrij breed, en wellicht wat weinig professioneel. Ik wil ook netjes de rassen van de spelers in de bracket kwijt kunnen.
Iemand een idee?
Zet alleen de Ro16 en Ro8 op die pagina? De Ro4 en finale zijn op zich een andere "ronde", omdat ze bij een live event horen. Het is misschien niet de meest elegante oplossing, maar het werkt wel..Frank schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:29:
Vormgevingsvraagje! Hoe ga ik de single elimination bracket mooi weergeven op de website? Het moet passen binnen het tabblad 'elimination bracket' op deze pagina, maar online bracket generators maken daarvoor te brede plaatjes.
Een Excel-template is er ook wel, maar dat is alsnog vrij breed, en wellicht wat weinig professioneel. Ik wil ook netjes de rassen van de spelers in de bracket kwijt kunnen.
Iemand een idee?
Ik denk dat ik voor Rannasha's idee ga en de RO16+RO8 op één tab zet, en de RO4 + finale op een andere tab. Dan moet ik nog altijd iets van graphics regelen trouwens - iemand een kekke template liggen?
En ik heb net ook de veranderingen in de map pool aangekondigd. Om het maar gewoon echt simpel te houden heb ik het bij de huidige Blizzard pool gelaten, dus zonder Metropolis. Anders moest ik dat weer als uitzondering gaan uitleggen.
Dit klinkt misschien stom maar maak er een plaatje van? Desnoods "teken" je het uit in excel, vervolgens plaatje uploaden en klaar?.Frank schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:07:
Daar heb ik zeker gekeken ja, erg sjiek, maar ik weet hoe ik dat zo één twee drie recreeer helaas. Ik kan wel tabelletjes maken in HTML, maar daar houdt mijn kennis ongeveer op. Ik heb naar de code van Liquipedia zitten kijken en ze gebruiken ook voorgedefiniëerde classen voor de opmaak, dus ik kan 't niet zomaar stelen
Ik denk dat ik voor Rannasha's idee ga en de RO16+RO8 op één tab zet, en de RO4 + finale op een andere tab. Dan moet ik nog altijd iets van graphics regelen trouwens - iemand een kekke template liggen?
En ik heb net ook de veranderingen in de map pool aangekondigd. Om het maar gewoon echt simpel te houden heb ik het bij de huidige Blizzard pool gelaten, dus zonder Metropolis. Anders moest ik dat weer als uitzondering gaan uitleggen.
Ohja: morgen om 11.00u LIVE de trekking voor de RO 16 op www.twitch.tv/nssleague. Tune in!
[ Voor 12% gewijzigd door .Frank op 16-05-2012 01:44 ]
Prezi!
[ Voor 17% gewijzigd door .Frank op 17-05-2012 11:05 ]
En in ander nieuws: in de komende week worden matches uit de RO 16 live gestreamed! Waarschijnlijk zondag-, dinsdag- en woensdagavond - op de website komt het definitieve schema. Woensdagavond vanaf 20u staat sowieso vast: mijn match tegen Recoome en Soul vs. Night
Tot slot: ik probeer nog steeds 'n boel mensen aan te trekken voor de finales. Met een groot publiek wordt alles leuker, en kunnen we ook bij de sponsoren laten zien dat hun inzet gewaardeerd wordt. Als iemand hier 10 seconden over heeft zou ik 'n upvote op Reddit waarderen: http://www.reddit.com/r/starcraft/comments/tt6ey/june_7th_live_starcraft_finals_of_the_nssl_in/

Vragen / feedback n.a.v. het technisch plan op Prezi zijn nog altijd van harte welkom overigens!
Zijn er hier mensen die naar de finales komen kijken trouwens? Ik verwacht toch wel 'n GoT-banner in de zaal te zien
Leuk gedaan, goeie stream. Had liever caster commentaar in het Nederlands gehad. Iedereen daar spreekt echt prima engels maar als het toch een nederlands event is. En je blijft altijd een accent horen, dus dan gewoon lekker je moerstaal toch?.Frank schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:05:
Vanavond om 20u de laatste set kwartfinales op www.twitch.tv/nssleague! Ben benieuwd wie er doorgaan naar de semi's! Casting vanavond door Jeroen 'Weiman' Weimar en mijzelf
Zijn er hier mensen die naar de finales komen kijken trouwens? Ik verwacht toch wel 'n GoT-banner in de zaal te zien
En daarnaast: elke Nederlander spreek toch Engels, en misschien pakken we zo wat internationaal publiek mee. Eén van de spelers vanavond was trouwens een Duitser, dus ook het spelersveld is niet volledig Nederlands.
Ik heb me in ieder geval goed vermaakt, tot a.s. donderdag in Nijmegen!
Bij de finale zullen de casters versterkt worden in de zaal, dus nog harder klinken dan mijn huisgenoot. Probleem! Of denken jullie dat er bij de finales juist weer zoveel extra achtergrondgeluid is dat dat een minder groot probleem gaat zijn?
Wat kan ik niet doen:
- Geluidsdichte 'booth' bouwen voor de spelers.
- Dure headsets met noise cancellation kopen.
Wat ik eventueel financieel zou kunnen dragen zijn gewone isolerende koptelefoons zoals in de bouw gebruikt worden, maar zonder white noise weet ik niet of die gaan doen wat de bedoeling is, hoe zeer ze ook dempen....
Jullie gedachten?
Edit: morgen kan ik van 'n vriend van me geluidsdempende koptelefoons lenen, zal dan eens kijken of die beter werken.
[ Voor 6% gewijzigd door .Frank op 03-06-2012 12:22 ]
Maar probeer nog maar eens het volgende: als je een huisgenoot hebt ofzo vraag hem dan hard tegen je te spreken terwijl je alles op hebt. Beetje schreeuwen mag ook wel. Dikke kans dat dat er alsnog doorheen komt. En ohja: gebruik dan white noise op de A900 - kan je o.a. hier downloaden.
[ Voor 18% gewijzigd door .Frank op 03-06-2012 12:37 ]
Gisteren was ik op de radio, en vanmorgen nog een extra sponsor gevonden die wat isolerende koptelefoons in bruikleen geeft. De pimpest-play compilatie is inmiddels ook klaar (dank Albert!) en de prijzen zijn binnen.
Nu nog de techniek helemaal gladstrijken!
I see what you did thereGropah schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:44:
maar dit gaat net even een brug te ver.
ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254
Nijmegen SSL --> Een brug te ver(A bridge too far)?
ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254
Frank, erg bedankt voor al het geregel en georganiseer!
Smaken verschillen. Persoonlijk vind ik een NL cast ontzettend raar klinken, omdat alle termen nou eenmaal in het Engels zijn. Ik luister liever naar een cast in het Engels ook al zit daar een sterk accent in.Postius schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:00:
Alleen die casting volgende keer in het nederlands, het was niet om aan te horen die accenten en taalgebruik! Wel leuk evenement!
Daarnaast waren er ook mensen in het publiek die geen Nederlands spreken, het is een universiteit tenslotte, terwijl alle Nederlanders een cast in het Engels prima kunnen volgen.
Hier mee eens. Daarnaast waren er ook zat mensen die online zaten te kijken en geen engels konden. Enige probleem wat ik een beetje had was het geluid. De microfoon pakte de speakers op waardoor er wat echo was. Daarnaast waren jullie eigen stemmen vaak niet goed te horen.Rannasha schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:25:
[...]
Smaken verschillen. Persoonlijk vind ik een NL cast ontzettend raar klinken, omdat alle termen nou eenmaal in het Engels zijn. Ik luister liever naar een cast in het Engels ook al zit daar een sterk accent in.
Daarnaast waren er ook mensen in het publiek die geen Nederlands spreken, het is een universiteit tenslotte, terwijl alle Nederlanders een cast in het Engels prima kunnen volgen.
Ja, de audio-opstelling was niet ideaal. Mij is verteld dat geprobeerd is om dezelfde audio-feed voor de zaal als voor de stream te gebruiken, maar dat dat een vrij lange (1 sec of meer) vertraging in de zaal opleverde tov de video. Dus we hadden een enigszins aparte opstelling met een klein bureau-microfoontje voor de zaal en gewone headset microfoons voor de stream. Van wat ik uit de zaal gehoord heb, was het geluid daar goed. Maar toen ik vanochtend een deel van de VoD terugkeek merkte ik inderdaad dat het geluid niet optimaal was. Ach ja, da's een deel van de charmeGropah schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:36:
[...]
Hier mee eens. Daarnaast waren er ook zat mensen die online zaten te kijken en geen engels konden. Enige probleem wat ik een beetje had was het geluid. De microfoon pakte de speakers op waardoor er wat echo was. Daarnaast waren jullie eigen stemmen vaak niet goed te horen.
Verwijderd
Hoewel dit topic al wat inactief is heb ik wel wat bij te dragen. Helaas ben ik nu pas achter het bestaan van de NSSL, maar ik heb met plezier wat replays doorgenomen.Postius schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:00:
Alleen die casting volgende keer in het nederlands, het was niet om aan te horen die accenten en taalgebruik! Wel leuk evenement!
Ik heb de complete finale op youtube gezet met Nederlands commentaar. klik
Was een interessante finale, met een trechte winnaar wat mij betreft.
Super initiatief, ik woon zelfs om de hoek, maar wist niet van het bestaan af. Zat voor de lol eens "starcraft 2 nijmegen" te googlen en kwam veel te laat de NSSL tegen. Ik had graag meegedaan of meegeholpen
Ik hoop dat we dit evenement in de toekomst vaker te zien krijgen
Check ook dit topic op TL trouwens - daar staat al wat meer info (al is de topic-start iets verouderd).