[NSSL] Nijmegen Student StarCraft League

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48
Afbeeldingslocatie: http://nssl.nl/wp-content/uploads/2012/02/BANNER_2a-GoT.jpg

Op 1 april is het eerste stadsbrede StarCraft 2-toernooi voor studenten in Nijmegen gestart: de Nijmegen Student StarCraft League! Het idee voor dit toernooi is ontstaan na 'n bezoek aan DreamHack afgelopen november, dat was zo gaaf dat een uitvoering op de uni / hogeschool niet uit mocht blijven :).

Tourney-updates

02 juni: vanavond worden de laatste twee kwartfinales gespeeld (en live uitgezonden op Twitch.tv/NSSLeague), en komende donderdag worden de halve finales en finales LIVE gespeeld in het collegezalencomplex van de Radboud Universiteit! Zorg dat je erbij bent :)

Check deze pagina voor actuele standen en deze pagina voor meer VOD's.

Finale

Op donderdagavond 7 juni worden de halve finales en finales live gespeeld in het collegezalencomplex van de RU - toegang is gratis en iedereen is welkom! Je kan je hier aanmelden en vrienden uitnodigen. Natuurlijk komt er ook een live stream, meer details daarover later.

Casting

ALLE MATCHES uit de groepsfasen zijn gecast _/-\o_ . Met veel hulp van casters (o.a. van GoT) hebben we ruim 60 uur aan content geproduceerd - alle webcasts zijn hier terug te zien, en alles vanaf de RO16 wordt live gecast.

Toekomst

Er komt een algemeen landelijk vervolg op de NSSL: de Dutch StarCraft League (DSCL). Na de finale van de NSSL gaat de organisatie hiervan serieus van start, als je op wat voor manier dan ook mee wil helpen stuur dan een mailtje naar contact@nssl.nl, of stuur me een DM. Er hebben zich al veel mensen (ook GoTters!) als vrijwilliger gemeld. Doe ook mee, het wordt hoe dan ook een super leuk project.

Game on!

[ Voor 83% gewijzigd door .Frank op 02-06-2012 13:11 ]

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
haha nice, ben zelf een student aan de HAN. Maakt het eigenlijk uit of het HAN Nijmegen of HAN Arnhem is? Woon in nijmegen maar zit in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
In de regels staat dat je student van de HAN of RU moet zijn, niet of je nou precies in Nijmegen of Arnhem 'gestationeerd' bent. Schrijf je vooral in :)

Zowieso kunnen wij toch niet controleren of je nu in Nijmegen of Arnhem college hebt. Kortom: schrijf je in :+

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Tof initiatief! Veel succebtw: mail sent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Hoezee! Onze eerste guest-caster is binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
zijn er eigenlijk al prijzen bekend? Wel leuk natuurlijk als we ook kunnen weten wat we kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Helaas - tot op heden nog niets concreets bekend over prijzen, al kan ik wel zeggen dat we in onderhandeling zijn met een sponsor over wat hardware voor de winnaars. Denk hierbij vooralsnog niet aan bad-ass GPU's ofzo, maar bijvoorbeeld een gaming muis. Zodra we meer weten komt 't op de site!

Geldprijzen worden het sowieso niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Tof initiatief! Helaas ex-student :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Ex-studenten zijn van harte welkom als toeschouwer :+ Kom vooral kijken bij de finale als je zin hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Gaaf initiatief!

We hebben zeker wat meer tournooien ed nodig voor dit spel. Wellicht een chip-in starten voor een prijsje van de eerste plek oid?

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 19:58
Leuk initiatief! Zit zelf (helaas) op de HU, maar zou hier graag mee meedoen :D
Datum staat iig in mijn agenda, vind het wel leuk om wat livestreams te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Leuk - publiek is altijd welkom :) En als we volgend jaar een landelijke editie doen, lijkt het je dan wat om het toernooi onder de aandacht te brengen op de HU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 19:58
Eind dit schooljaar ben ik klaar op de HU. Volgend jaar val ik dus buiten jullie doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ook ex HAN student hier :)

Leuke actie, ik kom zeker kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
als er streams en een beetje redelijke casters kijk ik zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:08

rg-mohwa

Phoe Hé

Met al uw vragen kunt u terecht bij de medewerkers van het HAN VoorlichtingsCentrum. Zij kunnen u alles vertellen over bijvoorbeeld de opleidingen, samenwerkingsvormen of organisatiegegevens van de HAN. Zij zijn per e-mail en telefonisch bereikbaar.

Heeft u een opmerking over deze site of is er iets wellicht niet naar wens? Laat het ons weten via het reactieformulier.
Contact

Aanvullende vragen? Neem contact op met het HAN VoorlichtingsCentrum (HVC).
Openingstijden: maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00 uur.
Vanuit Nederland T (024) 353 05 00

http://www.han.nl/start/corporate/contact/

[ Voor 92% gewijzigd door rg-mohwa op 15-02-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
rg-mohwa schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:52:
Met al uw vragen kunt u terecht bij de medewerkers van het HAN VoorlichtingsCentrum. Zij kunnen u alles vertellen over bijvoorbeeld de opleidingen, samenwerkingsvormen of organisatiegegevens van de HAN. Zij zijn per e-mail en telefonisch bereikbaar.

http://www.han.nl/start/corporate/contact/
Thanks! Ik heb inderdaad contact met het voorlichtingscentrum gehad. Ze hebben een kort berichtje op het 'prikbord' van het intranet gezet, maar ik ga er nog even achteraan om te vragen of er meer mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
De eerste inschrijvingen (nu 18) zijn binnen - maar het loopt nog niet echt storm. We proberen zoveel mogelijk kanalen aan te boren, maar dat het nu vakantie is maakt natuurlijk dat bijvoorbeeld beeldschermen op de uni minder bekeken worden. Ik heb ook een mail gestuurd naar de HAN met een vraag om meer informatie over hun interne kanalen.

In ander nieuws: ik heb geprobeerd wat games te casten! Met name voor de technische kant ervan was zo'n testrun wel nuttig. Het bleek dat mijn X3 455 met z'n drie cores het niet trok om op degelijke kwaliteit video's te produceren, dus ik heb geïnvesteerd in een X4 960T. Die doet 't zonder problemen (helaas blijft 't bij de vier cores die erop zitten - geen gratis extra cores). Een goede gelegenheid voor een test deed zich voor toen wat vrienden uit Groningen een mini-toernooitje (6 man) organiseerden - zie voor het resultaat twitch.tv/vancaspel. Feedback op de kwaliteit van de opnames en geluid is meer dan welkom! Dat het qua niveau van casting nog wat beter kan weten we :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
We zijn nu de mappool aan het vaststellen. Om verschillende redenen lijkt het ons het meest verstandig om de maps uit de Blizzard Mappool te gebruiken - vooral omdat iedereen die gewoon heeft.

Het plan is om er daar één van te kiezen die in elke match de eerste map is. Daarna kiest de verliezer steeds de volgende map, waarbij alle maps uit de pool gekozen mogen worden (behalve als ze al gespeeld zijn). Denken jullie dat Tal'darim Altar LE een goede eerste map is? Ik kan me weinig race-specific quirks bedenken op die map, en hij is inmiddels voor iedereen vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Volgens de TLPD is hij op hoog niveau prima gebalanced. PvP is echter bijna altijd hetzelfde op deze map; 4gate vs 4gate. Terran mech vs Zerg is niet erg viable vanwege de grote afstanden en flankruimtes. Het is voor protoss vaak erg lastig om terran te scouten omdat als je verkeerd scout je voor een wallin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik speel zelf geen Starcraft, maar wil even mijn waardering uitspreken voor dit mooie initiatief. Ik studeer zelf in Nijmegen en zal zeker kijken. Heb vrienden die Starcraft spelen wel geattendeerd.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
@Forn: tof! Mooi dat je je vrienden verwittigd hebt :) Veel plezier met kijken!

@Weiman: Tal'darim Altar LE is volgens TLPD de meest gebalanceerde map van de huidige blizzard maps (al is er voor de nieuwe twee maps nog weinig data). Dat PvP vaak op 4-gates kan uitlopen moeten we denk ik voor lief nemen. Dank voor de tips! Also: ik reageer vandaag nog op je mail, dank daarvoor.

Dan nu de volgende issue: het leek een goed idee om spelers toe te staan 1 of 2 maps uit de pool te veto-en. Dan voorkom je dat mensen verliezen simpelweg omdat ze een map (nog) niet goed genoeg kennen. Echter: hoe pakken we dat in de praktijk aan? Spelers spreken namelijk onderling af om hun games te spelen, dus zullen ook onderling hun veto's moeten uitspreken. Het zal dus altijd zo zijn dat de éne speler zijn verto's eerst kenbaar maakt, waarna de andere speler voordeel heeft. Immers: stel dat de eerste speler een map veto-ed die de tweede ook had willen vetoën, dan kan de tweede nu een extra map kiezen die hem ook niet bevalt, een voordeel dat de eerste speler niet had...

Kortom: beter geen veto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Update: map pool staat vast! http://nssl.nl/tournament-info/map-pool

Zoals er staat: we hebben het simpel gehouden. Gewoon de Blizzard maps en geen gedoe met veto's e.d. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Dat Vetoén zal je altijd houden. Maar zo gaat het zo lang ik al weet op Lan-partys ook gewoon hoor. Speler met de hoogste seeding/rank mag eerst een map Vetoén. Die heeft het voordeel de eerste map weg te mogen strepen en mag daarna ook de eerste map waarop gespeeld wordt kiezen. Dit compenseert dat weer dat de andere speler weet welke de ander had weg gestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Het is definitief: volgend jaar komt er een nationale editie!

Check hier: website NSSL
en hier: forum TeamLiquid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Zijn hier toevallig mensen met ervaring bij het opzetten van streams? Een simpele stream met XSplit lukt me prima, maar bij de finales hebben we meer nodig dan een simpele stream - zo moet bijvoorbeeld de stream ook zichtbaar zijn op een groot scherm in de zaal en dat kan niet simpelweg de online stream zijn (want daar zit een te grote vertraging op).

Weinig info, maar in het topic op TL heb ik de situatie uitgebreider beschreven:
We want a damn near perfect stream for the finals. They'll be on the university campus (76Mbit upload - according to speedtest) so bandwidth should not be a problem. However, we're unsure about several other things. The most basic setup would be something like this:
- Two computers for the finalists
- Two computers for the casters
- They all join the same game.
- One of the casters runs XSplit and streams to Twitch.tv.
- Audio for both casters is recorded to the streaming PC for use on the stream.

So far so good. But then:
- Obviously we also want to project the show on a big screen on the stage. We can't just take a fifth PC and project the stream from Twitch.tv, because the delay between what the audience hears and sees would be too big. And we can't just duplicate the caster's screen, because then the audience would 'see behind the scenes' as he manages XSplit. Also, the beamer probably only has a 1024*768 resolution, which further complicates things. How to solve this?
- If we want to be able to add the occasional shot of the audience, the casters, or maybe even the players (who are sitting in a separate room), how would we get that on the stream / on the screen on stage? It would appear that we'll need at least a fifth PC + operator dedicated to directing the stream. But this PC can't simply also join the game and show the caster's view, because if you do that, the overlays that the caster adds don't show up (this might actually not be a problem, we could just have the stream-operator deal with the overlays).

I know these questions may show a disturbing lack of experience. Please point me to 'streaming 101' where I may read and learn.
Ik hoop dat iemand hier ervaring met dit soort zaken heeft, we moeten een solide technisch plan uitwerken. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Ik zie niet direct in waarom je een 5e pc nodig zou hebben om eerlijk te zijn.

Je hebt 4 computers zoals je al hebt aangegeven, je geeft de streamer computer gewoon 2 beeldschermen, op het 2e beeldscherm draai je gewoon op een uitgebreid beeldscherm xsplit + alle tools die nodig zijn. Daarnaast koppel je gewoon een derde scherm (de beamer) dat een clone is van je hoofd beeldscherm waarop je het spel draait inclusief al je tools?

maarrr...

Als je echt inderdaad een director wilt gaan toewijzen, met een camera en dat soort dingen dan moet je inderdaad echt denken aan een professionelere setup met meerdere video feeds die gecombineerd worden en dan als 1 verzonden worden. Het zou nog steeds kunnen met 4 computers, maar dan moet op de caster pc de feed gecontrolled worden en dat wil je natuurlijk niet.

Je hebt op de 5e computer gewoon directe video ingangen nodig die verwerkt kunnen worden op deze computer en daarna gecombineerd worden voor een stream. Xsplit bypass je dan helemaal op de 4e computer en je doet gewoon alles op de 5e computer. Het kiezen van scenes/beelden/tools ed.

Je hebt dan in ieder geval HDMI capture card nodig voor de hoogste kwaliteit capture (in 1080p) en een hele dikke pc die dit realtime kan verwerken en omzetten naar een gecombineerde output stream.

Als je het goed aanpakt, kan je zo zelfs de ingame beelden van de spelers stream/laten zien. Dat is wel heel erg gaaf en nog bijna nergens eerder gedaan.

Dit soort dingen heb ik gedaan in mijn oude Netgamez verleden. Daar was ik hoofd eSports coverage van CS 1.6, Wc3 en andere games. Daar hadden we een opstelling als hier boven, maar dan op de "ouderwetse" manier zoals ze het bij tv deden. We hadden wel al een stream die op internet stond (6 jaar geleden! :D) en werd de output van het mengpaneel direct gekoppeld aan de FME computer die het streamde. De beamers werden door het mengpaneel gekoppeld.

Ik heb overigens ervaring met het opzetten en draaien van dit soort grote events. Ik heb ruim 6 jaar bij Netgamez tournooien georganiseerd en gedraait als hoofd van het esports gedeelte en coverage. Deze ervaring bied ik bij deze gratis aan.

[ Voor 74% gewijzigd door Wiebbe op 10-03-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/ragefaces/e251c23f5cfdfdba097d9a7fb1b32803.png

Prachtig nieuws! Bedankt Wiebbe!

Het klinkt nogal complex om een vijfde PC te gebruiken, niet alleen technisch maar ook financieel - ik weet niet of we de benodigde hardware bij elkaar krijgen. Laten we daarom eerst even je voorstel met een setup op 4 PC's bekijken:

- Alle vier de PC's zitten in dezelfde game
- De streaming-PC ontvangt audio van beide casters (2 x USB-headset) (daarnaast losse microfoons voor audio in de zaal)
- De streaming-PC ontvangt video van twee camera's: één die op het publiek staat en één die de casters in beeld heeft.
- De streaming PC draait XSplit op een tweede monitor en bundelt / regisseert daar StarCraft en binnenkomende video.
- De streaming PC kloont zijn primaire scherm naar de beamer.

Klinkt straightforward! We hebben dan geen video van de spelers, maar dat lijkt me geen probleem.

Maar dan heb ik de volgende vragen:
- Kunnen de camera's in de zaal gewoon via USB aan de streaming PC gekoppeld worden? We hebben niet de financiën om een dedicated video-capture kaart te kopen.
- Het publiek in de zaal ziet op deze manier puur en alleen het spel. Is er een manier om ook hen de stream te laten zien, zodat ook zij een geregisseerd eindproduct voorgeschoteld krijgen? In deze setup krijgen ze alles mee wat 'achter de schermen' in de lobby gebeurt enzo, al is dat misschien ook geen probleem. Als alternatief kunnen we in de pauzes de beamer switchen naar de stream (via de vaste PC in de zaal).
- De streaming PC beschikt over een "Powercolor 7950 2GB" (volgens Cooler Master), en voor zover ik kan zien beschikt die over DVI-I, HDMI en 2x Mini Display Port. Hoe hangen we daar twee monitoren + een beamer aan?

Overigens zijn dit de volledige specs van de PC die we voor casting gaan gebruiken, zoals opgegeven door Cooler Master:

AMD FX-8150
Powercolor 7950 2GB
Asrock 990 Extreme 3
Kinston HyperX 4GB
Kinston SSD 128GB
Benq gaming monitor XL2420T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hoe je de beamer er aan hangt is afhankelijk van wat die kan ontvangen. Aan de resolutie durf ik te wedden dat hij alleen VGA heeft, wat je via een verloopstukje (van 30 euro) kan aansluiten op een displayport. De 2 beeldschermen zou ik via DVI en HDMI proberen tenzij de beeldschermen een Displaypoort hebben, dan zou ik die gebruiken ipv HDMI.

Wat camera's betreft moet het op USB kunnen (mits er genoeg poorten zijn naast de usb headsets). Lukt normaal bij Xsplit ook. Houd er wel rekening mee dat veel PiPs veel processorkracht kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Ik zal gaan zorgen dat ik zoveel mogelijk details te weten kom over de aansluitingen op de monitoren en de beamer.

Mochten twee camera's teveel van het goede zijn kunnen we natuurlijk ook prima één camera gebruiken die af en toe crowdshots doet en verder op de casters staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Over wat voor tijdsbestek hebben we het precies?

Wat theoretisch mogelijk zou zijn is de volgende situatie:

Xsplit heeft ook een output naar een RTMP server. Als je op een 5e pc (die heel licht mag zijn, gewoon iemands eigen pc ergens in een hoekje ofzo) een RTMP server draait en daar de stream ontvangt via local netwerk van de Xsplit streaming computer. Die kan dan lokaal via VLC de stream displayen zoals hij verzonden wordt via de stream maar dan zonder het gehele traject van Twitch of justin.tv erbij.

USB camera's kan je makkelijk gebruiken als bron. Als je een mooie 720p webcam pakt kan je die perfect aansluiten op Xsplit. Gedragen camera's zijn moeilijk aan te sluiten via USB natuurlijk ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Wiebbe op 10-03-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
De finale is op 7 juni, dus we hebben nog een maand of drie om dit uit te werken.

Goed idee wat betreft die vijfde PC - we zullen even moeten nadenken over of dat de moeite waard is.

Edit: yep, we zullen deftige USB-webcams regelen, of misschien een handheld die met firewire aan de PC hangt.

[ Voor 23% gewijzigd door .Frank op 10-03-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Klinkt goed.

Ik zou btw wel minimaal 8GB in de streaming PC stoppen. Streaming slurpt echt RAM, vooral als je met meerdere frames en overlays gaat werken mbv encoding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Goed plan, ik zal eens navragen of dat te regelen is (en anders doen we 't zelf).

Nieuw idee: waarom niet de spelers óók in de zaal neerzetten? Dat leek me niet te doen omdat we geen 'booths' kunnen bouwen, maar zelfs bij de IEM-finale (vanmorgen) zaten de spelers gewoon 'naakt' op het podium met alleen een koptelefoon tegen het geluid. Waarom regelen wij dat niet ook? Dan hoeven we werkelijk maar één camera te hebben om casters, publiek én spelers te filmen, en kan het publiek meegenieten van de actie van de spelers.

Misschien even onderzoeken wat voor koptelefoons je het dan over hebt, volgens mij gebruiken ze in-ear doppen voor het geluid en hebben ze daar gewoon echte geluidsstoppende koptelefoons overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.Frank schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:09:
Misschien even onderzoeken wat voor koptelefoons je het dan over hebt, volgens mij gebruiken ze in-ear doppen voor het geluid en hebben ze daar gewoon echte geluidsstoppende koptelefoons overheen.
Voor zover ik weet is dit inderdaad zoals het nu gebeurt. Opzich is dit inderdaad wel tof ja :). Wel eerst zelf uitproberen met hoe geluidstoppend dit is. Houd er btw ook rekening mee dat de casters over de speakers worden gegooid (neem ik aan), dus dat is wel veel geluid/volume...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Dat moeten we even testen ja, maar onze speakers zullen lang niet zo hard gaan als die bij IEM, dus in principe lijkt me dit mogelijk.

Zoiets bijvoorbeeld: http://www.oordopjes-kope...hoorbescherming-bouw.html

[ Voor 29% gewijzigd door .Frank op 10-03-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Ik denk persoonlijk dat je eerst op de belangerijke dingen moet focussen.

Zoals promotie, wedstrijdschemas e.d.
alle het overige dingen zoals gehoorbescherming (tegen het geluid van de casters), casters enzo... komen later.

Zonder een actieve community en drive achter de toernooi mag alles wel goed geregeld zijn maar zonder "klanten" is het gedoemd te mislukken.

Misschien is het handig om de games (groupstage) te laten casten door mensen die vrijwillig willen casten voor je. Uiteraard mensen zijn altijd publiciteitsgeil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Ha - no worries! Er gaat meer dan voldoende aandacht naar promotie en de opzet van het toernooi. Heb daar inmiddels al ruim 100 uur in zitten. En inderdaad: er zijn allerlei mensen die zich hebben aangemeld om games te casten, heb zelf ook erg zin om dat te proberen!

Dat neemt niet weg dat we natuurlijk best vast kunnen nadenken over de technische uitvoering van de finale. Oordoppen horen daar ook bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-10-2024
Je zou ook eens moeten kijken naar een videomixer zoals:

http://www.blackmagic-des...cts/atemtelevisionstudio/

Deze heeft 4 inputs, dus bijvoorbeeld 2 camera's voor de spelers, 1 voor de casters en 1 voor de computer van de casters. HDMI output die je evt met een ander kastje weer kan verdelen naar een beamer/schermen. Afhankelijk van de versie kan je er ook digitaal en analoog audio bij stoppen. Ik neem aan dat je ook een audiomixertje nodig hebt.

En er zit een h264 encoder via usb in. Ik weet niet precies hoe twitch.tv ed werkt maar ik neem aan dat je een videobron kan kiezen die beschikbaar is op je pc.

Maar zoals een hele hoop broadcast apparatuur, ondersteund dit niet 1080P. Wel 1080i, of 720p, waar 720p dan een betere keuze in dit geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Gaaf! Dat is zeker iets waar we ons in zullen verdiepen voor de DSCL, maar ik ben bang dat 't voor de NSSL financieel onmogelijk wordt om met dit soort speeltjes aan de slag te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

*hint* laat ze sponsoren :) */hint*

1 product is echt niet veel voor zo'n bedrijf. Het voordeel is echter wel dat ze veel bekender worden, wat ze nu nog niet echt zijn. Zeker dan is ongeveer 100 euro (wat ongeveer de geschatte kostprijs van zo'n ding is) niet veel

[ Voor 76% gewijzigd door Gropah op 11-03-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
We zijn inmiddels erg vaardig om bij elke aanschaf die we doen eerst eens te peilen of het niet ook via sponsoring kan. Wat je zegt: voor beide partijen erg aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Ha! Cooler Master sponsort gaming muizen voor de winnaars! Nummers 1, 2 en 3 krijgen allemaal een muis. Mooi :)

Ik hoop dat ik in de nabije toekomst nog wat concrete afspraken kan maken. Het toernooi begint tenslotte bijna - 't zou toch leuk zijn als deelnemers weten wat er op het spel staat wanneer ze beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Hoppa - meer dan 48 inschrijvingen, dus 't worden twee group stages in plaats van 1! Hoezee!

En voorts: misschien gaat 't Soeterbeekprogramma (cultureel instituut) in de week voor de finale een lezing organiseren met als thema e-sports en de NSSL - ik hoop dat het doorgaat! Dat zorgt wellicht voor flink wat extra bezoekers bij de finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Btw.. lees ik nou goed? zit er 0 master league spelers?
Mooi! Zal ik ff mijn maat flinken trainen (hij is een han student, ik niet :)...) ff hem trainen naar masters :P krijg ik zijn muis :D

Andere woorden maak ff op sc2ranks een aparte ranking aan waarbij iedereen kan zien wie wat is :) kunnen ze alvast gaan oefenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Ik heb inmiddels begrepen dat we minstens één Master League inschrijving hebben: Soul. En wie weet zijn er nog meer :) Niet iedereen hoeft natuurlijk per sé zijn Battle.net-accountnaam gebruikt te hebben voor de inschrijving, en sommige namen komen zo vaak voor dat je niet kan zien welke ervan zich bij de NSSL heeft ingeschreven.

Zo blijft het tot het laatste moment een verrassing wat voor speler je tegen gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Gaaf! Rotterdam plugged net de NSSL op de stream van Lone Star Clash Amerikaanse universiteiten tournooi! Hij vond het een prachtig gaaf idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Super gaaf! Wauw! Weet je toevallig nog wanneer het was? Bij welke matches? Ik heb 't gemist en zou het graag op VOD terugkijken.

Awesome!

Hij vond 't inderdaad een leuk idee en gaat misschien nog iets casten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Hebbes!

Ik heb het zowat helemaal opnieuw gekeken.. werd helemaal gek, MAARRRR ik heb het gevonden!

De volgende vod:

http://www.twitch.tv/lonestarclash/b/311964215

Rond 08:53:00 begint het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Helemaal top, dank! Ik ga denk ik morgen een filmpje maken met dat fragment - ik zal de link daarnaar hier zeker nog posten (en natuurlijk op de website - er moet wel nieuws blijven komen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Ok - 't fragment staat online!

Wat vinden jullie van m'n allereerst Youtube-productie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Klonk erg goed. Je engels is ook verbazingwekkend goed moet ik zeggen, zeker voor een nederlander ;) Weinig van een echt overduidelijk accent te horen. Alleen die laatste opmerking? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Hurray for e-sports!

Misschien had ik 'n Husky-eske `and I'll see you guys next time' erin moeten gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36
Heey Frank (ook bekend als.....),

kun jij mij een stukje info naar mijn mail kunnen sturen, dan zal ik reclame voor jullie maken op onze site ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
NL_NaToR schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:26:
Heey Frank (ook bekend als.....),

kun jij mij een stukje info naar mijn mail kunnen sturen, dan zal ik reclame voor jullie maken op onze site ;-).
Formerly known as... ;)

Nice! Ha Maurice! Ik mail je straks wat info over de NSSL & DSCL. Tof dat je met de promo wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm, ik had er op de universiteit al wel over gehoord een tijdje terug. Vriendin vertelde het tegen me, die had het op de schermen in de gang gezien.
Is nu voor het eerst dat ik dit voorbij zie komen op GoT.

Leuk initiatief en ik twijfel om zelf mee te doen, maar ik denk niet dat ik er de skills voor heb tenzij ik weer op SC2 duik en ga oefenen. Of er moeten Thalianen een team hebben gevormd waar ik nog niet van weet...
Maar misschien kan ik op een andere manier helpen? Casters heb je al dus?
Anderzijds nog personeel of hardware?

Of kan ik die info elders vinden?

Ik kom in ieder geval kijken :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Ik zou gewoon lekker mee doen! De gemiddelde speler die zich tot nu toe heeft ingeschreven is Platinum. Maar veel is ook daar onder, gold, silver of ook bronze. Dus gewoon lekker mee doen, genieten van games spelen die gecast worden en wellicht kom je nog ergens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Precies! Gewoon meedoen, 't hoofddoel is lol maken en e-sports gezellig maken in Nijmegen :)

Als je wil helpen met wat dan ook (casters zijn ook nog welkom) stuur dan even een mailtje naar contact@nssl.nl - vrijwilligers zijn nooit weg! Waar je sowieso mee kan helpen is natuurlijk promotie maken, dat jij als Thalia-lid er nu pas van hoort is natuurlijk jammer, ik ga vandaag opnieuw alle studieverenigingen mailen en gastenboeken spammen enzo :o

Er is trouwens geen team league, dat komt pas volgend jaar bij de Dutch StarCraft League.

[ Voor 9% gewijzigd door .Frank op 21-03-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
.Frank schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:49:

Er is een flink volume verschil tussen het fragment en jouw commentaar.

Verder erg gaaf initiatief, ik hoop dat het een succes wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Goron schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:42:
[...]
Er is een flink volume verschil tussen het fragment en jouw commentaar.
Ja - dat merkte ik ook. Volgende keer zal ik daar beter op letten - dank voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Wie denkt er mee over ons beleid t.a.v. wie er mogen deelnemen aan de Dutch StarCraft League van volgend jaar? Mogen alleen Nederlanders (met NL paspoort) meedoen? Of ook mensen die alleen hier wonen / werken? Heb er een poll over op TeamLiquid gezet, en ben ook erg benieuwd naar jullie input.

Mijn keuze gaat vooralsnog uit naar de optie dat je om mee te doen aan de individuele league je een Nederlander moet zijn (met paspoort dus), maar dat wanneer je als buitenlander in Nederland woont / werkt / studeert je wel teams mag versterken en zo in de team league kan meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Lijkt me duidelijk; staatsburgerschap. Anders zou bijvoorbeeld Ret niet mee mogen doen omdat ie in de VS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Dat iedereen die NL staatsburger is mee mag doen (ook als ze in het buitenland verblijven), staat buiten kijf.

Maar beperken we ons tot die groep? Hoe zit het met mensen die in Nederland wonen maar geen Nederlands paspoort hebben? Denk bijvoorbeeld aan uitwisselingsstudenten en buitenlandse werknemers van bedrijven. Moeten we die buitensluiten? In Nijmegen studeren bijvoorbeeld veel Duitse studenten. Die kunnen nu wel meedoen met de NSSL, maar hoe zit het met de DSCL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Moeilijk.

Je zou kunnen zeggen, als de verbinding goed genoeg is (verloofde in NL/werk/studie) dan mag het, maar je zou je er ook hard voor kunnen maken dat om Nederlander te zijn je dus een NL paspoort moet hebben. Zelf neig ik naar het laatste, dit omdat je dan ook meer in het nederlands doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Ik wil in ieder geval de situatie voorkomen dat iemand die gewoon echt geen Nederlander is het toernooi wint. Stel dat (bijvoorbeeld) een italiaanse uitwisselingsstudent die hier een jaar studeert meedoet en het toernooi wint. Dat we 'm niet eens in het Nederlands kunnen feliciteren. Toch een wat vreemde situatie. Wat dat betreft is de 'Dutch StarCraft League' wat mij betreft toch een wedstrijd voor Nederlanders.

Maar ik wil ook écht niet mensen die graag meedoen buitensluiten. Daarom leek het me bijvoorbeeld wel een goed plan om buitenlanders die in Nederland wonen / werken / studeren toe te staan om teams te versterken. Zo kunnen uitwisselingsstudenten bij universiteiten wel hun universiteitsteam versterken - het team als geheel heeft zo alsnog een sterke band met Nederland, en niemand zal raar opkijken als een team met een paar buitenlanders erin wint.

Spreekt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hmm, achter die redenatie kan ik denk ik wel staan. Teams draaien ook minder snel om nationaliteit, maar meer om een verbindend iets, zoals een universiteit of werk etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
In Duitsland heb je de EPS die alleen toegankelijk is voor mensen die Duitsland wonen. Demuslim heeft een tijdje in Duitsland gewoond zodat hij er aan mee kon doen. Dat vind ik inderdaad wel krom. Even Nederlands leren doe je niet zomaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

.Frank schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:33:
Precies! Gewoon meedoen, 't hoofddoel is lol maken en e-sports gezellig maken in Nijmegen :)

Als je wil helpen met wat dan ook (casters zijn ook nog welkom) stuur dan even een mailtje naar contact@nssl.nl - vrijwilligers zijn nooit weg!
Ok, thanks :)
Waar je sowieso mee kan helpen is natuurlijk promotie maken, dat jij als Thalia-lid er nu pas van hoort is natuurlijk jammer, ik ga vandaag opnieuw alle studieverenigingen mailen en gastenboeken spammen enzo :o
Mja, ik heb zojuist nog even mijn mail bekeken, maar ik zag er zo snel geen mail van Thalia tussenstaan waarin StarCraft genoemd is.
Nou heeft er blijkbaar wel op de schermen voorbij gekomen die er hangen, maar daar kijk ik echt zelden op. En ik vermoed ook wel reclame op de terminals, maarja... eigen laptop.

Zal ook wel ff een balletje opgooien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik had dit toernooi al gezien op TL. Leuk idee! Zal zelf niet mee doen. Ik ben maar een silver leaguer en ben geen student :P

Ik neem aan dat frank en van caspel dezelde persoon is? Ik zag op TL een vraag over streamen waar je geen antwoord op hebt gekregen.. Ik denk dat dit kan helpen:
Gropah in "Het grote "stream een game" topic"

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Dank voor de link naar Gropah's topic - handig naslagwerk :)

Onze specifieke vraag over het opzetten van een toernooistream met meerdere PC's, casters en camera's wordt er niet echt in gedekt, maar we komen er nog wel uit! Wanneer zich een technisch plan heeft gevormd zal ik daar zeker nog feedback op vragen.

En inderdaad: ik ben zowel '.Frank' als 'VanCaspel' - m'n volledige naam laat zich raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

.Frank schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:59:
Dank voor de link naar Gropah's topic - handig naslagwerk :)

Onze specifieke vraag over het opzetten van een toernooistream met meerdere PC's, casters en camera's wordt er niet echt in gedekt, maar we komen er nog wel uit! Wanneer zich een technisch plan heeft gevormd zal ik daar zeker nog feedback op vragen.

En inderdaad: ik ben zowel '.Frank' als 'VanCaspel' - m'n volledige naam laat zich raden :)
Poke anders even de mensen van Duh Events, die hebben de 2 Nederlandse BarCrafts georganiseerd (en CampZone), dus die hebben vast wel ervaring met dat soort dingen. http://www.duh-events.nl/

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Lijkt mij inderdaad het juiste beleid; als ik ook mijn mening mag geven ;) Zo kun je de naam Dutch StarCraft League waarmaken en toch het saamhorigheidsgevoel van de universiteiten/hogescholen meenemen naar de Team Leagues.

Dit is zeker iets wat ik ga volgen, al ben ik al lang geen student meer :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
@Rannasha: Dank voor de tip, ik heb inderaad al geprobeerd met DUH-events in contact te treden over de NSSL, maar ik kreeg geen reactie. En het opzetten van een BarCraft is technisch natuurlijk een stuk makkelijker dan zélf de games en casts streamen :)

@Cloud - dank voor de input! Ik denk inderdaad dat het de beste optie is, al lijkt men op TeamLiquid voor 'n andere lijn te kiezen (Nederlanders én mensen die in Nederland wonen). Ik moet me alleen bedenken dat het natuurlijk niet alleen Nederlanders zijn die daar stemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Nice! Net interview gedaan met reporter van de Vox (universiteitsblad), en ook samen een game gespeeld (zijn allereerste StarCraft match ooit :)). Achteraf hebben we de game samen gecast - zie hier 't resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Hoera! Zojuist via e-mail bevestiging gekregen dat MSI ook gaat sponsoren! De details ervan zijn nog niet helemaal uitgewerkt, daarover post ik morgen een bericht op de website.

Ik kan wel zeggen dat het voor de winnaar een leuke bonus gaat opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Wiebbe schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:51:
Klonk erg goed. Je engels is ook verbazingwekkend goed moet ik zeggen, zeker voor een nederlander ;) Weinig van een echt overduidelijk accent te horen. Alleen die laatste opmerking? ;)
Nou, dan ben jij weinig gewend qua engels. Dat klinkt echt duidelijk nederlands hoor.
(Niet dat zijn engels slecht is ofzo hoor, maar het accent is hoorbaar. ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Grijze Vos op 30-03-2012 11:51 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Non-natives hier (Edinburgh) denken dat ik Amerikaans ben, de native speakers merken inderdaad wel dat er iets aan de hand is :)

En zojuist nieuws over onze nieuwe sponsor gepost! MSI sponsort een videokaart of moederbord (wordt later bekend gemaakt, ze weten nu nog niet precies wat ze beschikbaar gaan hebben) voor de winnaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Nice. Jammer dat ik geen student meer ben. :)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Ik heb ook met Club 3D gesproken, en die zeiden dat ik zeker even terug moest komen wanneer de Dutch StarCraft League van volgend jaar nadert. Daar kan je sowieso meedoen, en wellicht zijn er dus ook mooie prijzen te winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

.Frank schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:49:

Yo leuk stukje, je klinkt goed enthousiast en je weet het duidelijk over te brengen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

Inmiddels zitten we trouwens op 69 deelnemers! Dat betekent dat er geen groepen van minder dan 4 mensen zullen zijn in de eerste groepsfase - erg fijn. Het belooft ook veel goeds voor de nationale editie van volgend jaar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
't Toernooi is van start! Zojuist de groepen bepaald middels random.org en de boel op de site gepubliceerd. Nu nog even mails sturen naar alle groepen, en dan kunnen de games beginnen!

Heb er zin in :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Er zit een "bug" in je website... als ik naar http://nssl.nl/schedule-results/webcasts ga... zie ik linksboven in chrome meteen game 2...

Je voice-geluid is veel meer "hol" en zachter de andere. Ennuh...
de andere Carnecaster? die doet het lekker vlot en duidelijk.

Ik denk dat je een beginner bent? Dan snap ik het wel :).

Misschien moet je ff de blizzboys van HWH tournooi roepen, die zijn altijd wel grappig en sporadisch leerzaam :P want casten is een lange bezigheid

[ Voor 3% gewijzigd door zonglew00 op 03-04-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Dank voor de tip - maar het lukt me niet om hier de bug in Chrome te reproduceren. Heb je iets van een screenshot? Wat ik in Chrome wel krijg is een soort grijs vlak bovenin de pagina - inderdaad vreemd...

En inderdaad: qua casten moet ik nog even warmdraaien. Ik ga ook even dat geluid fixen, mijn mic staat te ver van me af denk ik, of ik koop even een headset. Wat ook een belangrijke rol speelde is dat tijdens de eerste game mijn PC veel problemen gaf, m'n muisdriver was verneukt waardoor ik niet normaal kon muizen, dat leidde behoorlijk af, en je zal het ook wel terugzien in rare bewegingen van de camera. Dat is nu gefixed!

[ Voor 26% gewijzigd door .Frank op 03-04-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Whoo Blizzboys, we worden nog steeds gerepresent!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
@MrVegeta: als je mee wil helpen door wat replays te casten: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@Frank wou net gaan screenshotten... ligt de website eruit...
@MrVegeta ik weet dat je een "aandacht" junk bent :P daarom noemde ik je ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ben ook wat aan het casten voor de NSSL. Bezig met m'n 1e Bo3 momenteel - zijn wat probleempjes met de output, maar als het goed is, is het bijna klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
@zonglew00 - wow, dat is niet de bedoeling! Hier doet 'ie het nog gewoon. Ik was net wel even bezig het theme te upgraden en wat plugins te updaten, misschien was er even een hick-up. Kan je even kijken of 't nog steeds down is?

@Rannasha: nice :)

Edit: Oh shit! Ik zie dat de site inderdaad een lege pagina geeft als je niet ingelogd bent als Admin. Even snel fixen!

Edit2: probleem 'opgelost' - kennelijk vonden W3 Total Cache en de Wordpress Flash Uploader elkaar niet zo aardig...

[ Voor 32% gewijzigd door .Frank op 03-04-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Ah - dat lijkt me inderdaad een bug! Hmm, zal eens goed naar die pagina kijken, maar of ik het kan fixen weet ik niet. Dit lijkt me überhaupt niet iets dat ik via het CMS kapot had moeten kunnen maken...

Welke versie van Chrome gebruik je trouwens?

En nog een vraag: helpt 't als je even je cookies weggooit? Ik heb net het thema geupdate en misschien krijg je nog de oude CSS geserveerd...

[ Voor 32% gewijzigd door .Frank op 03-04-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Topicstart geupdate! Er zijn inmiddels een paar resultaten bekend én de eerste VODs staan online!

Check hier: http://nssl.nl/new-results-casts-online

We zijn nog altijd op zoek naar meer casters - op het moment is er nog niet veel te doen, maar er gaat een ongelooflijke berg replays aankomen. Dus als je wil helpen: mail me!

Hier de eerste NSSL cast van Wiebbe:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Meer casts online, en mijn eerste solo-cast :) Commentaar is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
Nog minder dan een week voor 't einde van de eerste groepsronde - de eerste spelers die doorgaan naar de volgende ronde zijn inmiddels bekend!

Maar: er moeten ook nog heel veel games gespeeld worden, bijna de helft van de BO3's is nog niet gespeeld :( Ik hoop dat iedereen er hard mee aan de slag gaat de komende week.

Wat betreft het casten van games gaat 't uitstekend trouwens! Door erg veel hulp van een paar goede casters (m.n. big thanks to Rannasha) hebben we al 45 BO3-series van commentaar voorzien! Veel meer dan ik had gedacht dat we zouden kunnen doen. Misschien kunnen we van de volgende groepsronde wel alle games casten!

Na volgende week heb ik overigens weer iets meer tijd en ga ik werken aan het technisch plan voor de finale. Dat post ik hier dan zeker voor feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

.Frank schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:18:Misschien kunnen we van de volgende groepsronde wel alle games casten!
Heb je dat idee voor deze groepsronde al opgegeven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wat rannasha zegt. Hoop de komende periode toch wel minimaal 1 game per dag gemiddeld te kunnen casten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
:D Awesome you guys. Maar stel even dat alsnog alle resterende games gespeeld worden, dan krijgen we de komende dagen bijna 60 BO3's binnen, en daarna volgen alweer snel de games van groepsronde B. Dat is nogal een kluit! Het lijkt er echter op dat we misschien (lang niet? :'( ) alle games gaan krijgen, dus dan is het casten van alle ontvangen games misschien wel mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Kijkt wel mensen naar de casts?
Ik zie hier en daar veel BM-acties...

YouTube: NSSL - Group Stage A - Group 12 - Phanteks vs. Shotgunbunny - game 2

epic fail btw... grappig om te zien hoe mijn vriend speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
De meeste casts komen na even online gestaan te hebben wel boven de 30 views. Sommigen tegen de 60. Niet echt een miljoenenpubliek - maar ik ben d'r desalniettemin blij mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ik heb 1 NSSL cast boven de 100 momenteel. De rest zit inderdaad in de richting 30-50 views als ze al een tijdje online staan.

Pagina: 1 2 Laatste