Login problemen Wireless Router TL-WR1043ND

Pagina: 1
Acties:

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:41
Hallo medetweakers,

Ik heb een probleem met mijn router, ik kan deze niet benaderen vanaf mijn desktop.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f37b35f0737d/4f37b35f05056-routergegevens.png

Dit zijn de gegevens en wanneer ik naar het adres van de router ga met mijn browser, of via netwerken aan klik en zeg ga na de webpagina. Krijg ik gelijk deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f37b38e920ee/4f37b38e8d6a0-routerprobleem.thumb.jpg

Vanaf mijn asus zenbook heb ik dit probleem niet en vraagt de router netjes om een username + pasword op te geven.

Mijn zoektocht via google leverde weinig op. Waarschijnlijk door een te vage zoek opdracht van mijn kant.

Ik heb gezocht op de foutmelding die de webpagina van de router mij gaf.

Alvast bedankt.

P.s. Excuses voor de vage titel. Zou eigenlijk login problemen Wireless Router TL-WR1043ND moeten zijn

[ Voor 5% gewijzigd door yniezink op 12-02-2012 13:46 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
A: Wat heb je precies geprobeerd?
B: Het plaatje werkt niet (moet inloggen:S)
C: Handleiding al eens goed doorgespit?
Ik weet namelijk dat een nieuwe TP-Link altijd vanaf een bepaalde ip-range benaderd moet worden, je moet je pc dus een vast ip-adres geven.

Als het probleem maar op 1 apparaat voorkomt, lijkt het me dat je op dat apparaat de instellingen moet checken!

• yniezink
Het plaatje werkt wel, dat is de melding die ik krijg wanneer ik de router probeer te benaderen.

De pc waarmee ik de router benader heeft een vast IP adres. Ik kan deze pc benaderen vanaf alle aparaten uit het netwerk.

Tevens staat de router ook gewoon in het netwerk centrum.

Ik heb gekeken of er verschillende instellingen waren tussen het ultrabook en de desktop, maar deze waren er niet, behalve dat de ultrabook via wlan verbind.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wat bedoel je met benaderen? De instellingen van de router of een aangesloten USB opslagmedium?
Wat is het vast IP van je desktop?

• yniezink
192.168.0.100 is die van de pc

de router zit op 192.168.0.1

Met benaderen bedoel ik dat ik vanaf een media speler bestanden van de pc kan halen. Tevens kan ik met m'n zenbook ook bestanden van de pc afhalen.

• yniezink
Ik heb het probleem gevonden op de website van TP-link.

http://www.tp-link.com/en/article/?id=358

Dit is de oplossing. Misschien kan ik zo mensen in de toekomst nog van dienst zijn.

Het lag dus aan NOD 32.

Why cannot log into the Management Page with NOD 32 ESET

To our experience, the NOD32 ESET software including ESET EAV(ESET Anti-virus) and ESS(ESET Smart Security) Version 5 will affects the normallogging procedure to the Management Page in Windows OS. After typing into the correct login address, the webpage will shows username and password is incorrect.

Here is a step-by-step instruction to handle this problem.

Step 1 Open the main interface of the ESET software.
Step 2 Press F5 to the Advanced Setup, then click Web and email ->protocol filtering->Excluded IP addresses
Step 3 Click Add IPv4 address in Windows 7/Vista or Add address in Windows XP, and type into the LAN IP of your Router (default is 192.168.1.1), then click OK.

Step 4 Open the web browser and type the IP address of the device in the address bar (default is 192.168.1.1). Press Enter.
Step 5Type the username and password in the login page, the default username and password both are admin, then click OK to login to the device.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

Harrie

NederVlaming

Misschien is het intressant dit topic te mergen met [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND
Pagina: 1