Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nexxolae
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08-12-2013
Ik wil graag de videokaart upgraden die ik momenteel in mijn systeem heb zitten.

Ik heb een Acer Aspire X3960 en er zit momenteel een NVIDIA GeForce 405 videokaart in.

Het is een slimline pc-kast.

Kan iemand mij vertellen welke videokaarten er in een slimline pc passen? (Het liefst wil ik weer een NVIDIA hebben) En daarbij eventueel een prijskaartje bij.

Ik heb zelf al een tijdje lopen zoeken op internet, maar ik kom er maar niet uit. Ik heb geen idee hoeveel ruimte ik kan gebruiken en welke aansluitingen ik nodig heb.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:37
Beste kun je even in de handleiding kijken, maar kans is groot dat er enkel Low Profile kaarten in gaan. Hier kun je wel op filteren in de pricewatch. Verder moet je bij de keuze rekening houden met het vermogen van de voeding en de warmte afvoer mogelijkheden van de kast. Voordeel is dat de meeste LP niet echt high end kaartjes zijn.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dit **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? en dit [BBG aanschaf] Videokaarten.

Ga verder eens nadenken over wat je met de videokaart van plan bent en waarom je een nieuwe nodig hebt, er is een groot verschil tussen een videokaart waarmee je films kan afspelen en eentje waarmee je fatsoenlijk kan gamen.
Post de volledige specs van je pc.

Battle.net tag

• Nexxolae
  • Laatst online: 08-12-2013
Besturingssysteem

Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium
Processor & Chipset

Aantal processors geïnstalleerd 1
Processor producent Intel
Processortype Core i5
Processormodel i5-2300
Processorkern Quad-core
Processorsnelheid 2,80 GHz
Cache 6 MB
64-bit processing Ja
Hyper-Threading Nee
Chipset producent Intel
Chipsetmodel H67 Express
Geheugen

Standaardgeheugen 6 GB
Maximale geheugen 16 GB
Geheugentechnologie DDR3 SDRAM
Type DDR3-1333/PC3-10600
Aantal Total Memory slots 4
Geheugenkaartlezer Ja
Ondersteunde geheugenkaarten Memory Stick
Secure Digital (SD) kaart
MultiMediaCard (MMC)
Memory Stick PRO
CompactFlash (CF) kaart
CF+
Opslag

Aantal harde schijven 1
Totale opslagcapaciteit 1 TB
Harde schijf interface Serieel ATA
Harde schijf RPM 5400
Type drive DVD-brander
Ondersteunde optische media DVD-RAM/±R/±RW
Controllers

Controllertype Serieel ATA
Beeldscherm

Producent videokaart NVIDIA
Model grafische-kaart nForce 405
Capaciteit grafisch-geheugen 1 GB
Netwerk & Communicatie

Ethernet technologie Gigabit Ethernet
Invoerapparaten

Toetsenbord Ja
Type aanwijsapparaat Muis
Interfaces/Poorten

HDMI Ja
DVI Ja
Totaal aantal USB poorten 11
Aantal USB 2.0 poorten 11
Netwerk (RJ-45) Ja
Audio in Ja
Audio uit Ja
VGA Ja
Software

Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium
Besturingssysteemarchitectuur 64-bit
Inclusief software
Microsoft® Office Starter: bestaat alleen uit Word Starter en Excel® Starter met beperkte functionaliteit en met reclame. Geen PowerPoint® of Outlook®. Schaf Office 2010 aan als u de volledige versie van de software wilt gebruiken.
Bing™ Bar
Windows Live™ Essentials
Energie

Maximale stroomvoorziening (W) 220 W
Uiterlijke kenmerken

Hoogte 270,0 mm
Breedte 100,0 mm
Diepte 368,0 mm

Dit zijn de volledige specs van mijn pc.

Ik wil met mijn pc zo af en toe gamen. Het gaat mij om MMORPG's. WoW draait deze computer fatsoenlijk, maar heb wat probleempjes met Rift bijvoorbeeld. Ik game het liefst met de hoogste instellingen mogelijk, maar indien niet mogelijk dan met medium instellingen en niet lager. Met Medium instellingen bij Rift kan ik niet normaal gamen door de FPS.

• soup-nazi
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-01-2013
Post op die links van Sp3ci3s, en denk ook aan je voeding zoals Nielson zegt, en meld ook op welke resolutie je gaat gamen.

• Gamesua
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10-06-2015
Open je kast en:

Kijk op de zijkant van je voeding hoeveel Watt, hoeveel Ampere over de 12V-lijn en welk merk je voeding is (het ding waar alle kabels naar gaan)
Kijk hoeveel cm je hebt van de PCI-e slot op je moederbord tot de zijkant van je kast (dan weet je of je slimline kaart of niet nodig hebt)

En post dan hier

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:34
misschien een ideetje om de kast open te rossen en een foto te maken, weten we iig hoeveel ruimte je hebt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Namsan
  • Laatst online: 08-03-2014
Acer systemen hebben een voeding die precies is afgestemd op het systeem zoals je het koopt. Ik zou dus voor een kaart gaan die niet veel meer verbuikt dan die er nu in zit (om problemen te voorkomen).
Hou er ook rekening mee dat de koeling van dit soort behuizingen doorgaans slecht is.

[Voor 17% gewijzigd door Namsan op 12-02-2012 00:07]

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Weinig kans dat je voor de PC een leuke gamekaart gaat vinden. Alles wat een beetje snel is zijn geen lowprofile kaarten. Ook hebben snellere kaarten een 6 pins PCI-e voeding nodig, iets wat de voeding niet heeft. Even uit mijn hoofd heb je ook geen molexen om van verloopjes gebruik te maken. Deze PC is nooit gemaakt om als gamebak te werken. Upgraden zal dan ook niet makkelijk zijn.

Wil je echt gaan gamen ? Verkoop deze PC en zoek iets anders.

[Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 11-02-2012 22:05]

• Namsan
Verkoop deze PC en zoek iets anders.
Best wel een drastische oplossing als ie alleen op zoek is naar een andere videokaart.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Namsan schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:10:
[...]

Best wel een drastische oplossing als ie alleen op zoek is naar een andere videokaart.
Als het doel van die kaart gamen is, ga je voor deze PC met deze voeding nooit een goede kaart vinden.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:43
Misschien domme vraag maar heeft deze PC wel een PCI-e slot?

Want ik geloof dat de GPU die in die PC zou zitten onboard is.
En als de GPU bij dit soort system op het moederbord zit dan zetten ze er vaak geeneens een PCI-E slot in.

• Namsan
Misschien domme vraag maar heeft deze PC wel een PCI-e slot?

Want ik geloof dat de GPU die in die PC zou zitten onboard is.
En als de GPU bij dit soort system op het moederbord zit dan zetten ze er vaak geeneens een PCI-E slot in.
Acer Aspire X3960 heeft een PCI-Express x16 en een PCI-Express x1 slot. Beiden alleen geschikt voor low-profile kaarten. Het PCI-Express x16 slot is bezet door de videokaart.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:43
Namsan schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:56:
[...]

Acer Aspire X3960 heeft een PCI-Express x16 en een PCI-Express x1 slot. Beiden alleen geschikt voor low-profile kaarten. Het PCI-Express x16 slot is bezet door de videokaart.
;) vroeg het me af omdat Nvidia ook een onboard VGA heeft welke ze verkopen onder de 405 naam.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True