Computer crasht na een bepaalde tijd

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-02 09:21
THE_FIREFOX schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:27:
[...]

Ik zie dat je geheugen niet op de QVL staat. Kan een compatibility issue zijn. Probeer eens je systeem met 1 module te draaien. Mocht hij dan weer crashen, haal de module eruit en probeer het dan met een andere geheugen module in een andere slot.
Raar. Staat volgens mij wel bij mij in het boekje dat is meegeleverd.
Morgen kijk ik wel ff ;)

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 23:22
WK100 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:13:
[...]

Raar. Staat volgens mij wel bij mij in het boekje dat is meegeleverd.
Morgen kijk ik wel ff ;)
^^ foutje :) Dacht dat je 2x8GB had...

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ff off topic vraag wrm 32 gb?

• WK100
Zodat ik nooit RAM tekort kom ;)

Edit:
Zou het aan mijn SSD kunnen liggen?

Volgens HDTune 2.55 geen mankementen.

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://i1149.photobucket.com/albums/o592/WuhKuh/SSDBench1.png
Benchmark

Afbeeldingslocatie: http://i1149.photobucket.com/albums/o592/WuhKuh/SSDBench2.png
Clustertest

Ik heb nu de nieuwste firmware voor de SSD. Kijken wat er nu gebeurt
Het is nog steeds niet opgelost. :|

Temps van GPU waren rond 50-60 graden tijdens crashes, en ze mogen wel 100 graden warm worden, dus er is niets mee aan de hand. CPU en mobo temps waren rond 35 graden, RAM temps rond 45 graden. Het RAM is passief gekoeld dus maak ik me er niet zo druk om.

Heeft er iemand nog suggesties?

[ Voor 125% gewijzigd door WK100 op 10-02-2012 13:38 ]

• WK100
Sorry dat ik nog een post maak, maar ik heb iets nieuws gevonden:

CPU-Z en AIDA64 Extreme Edition geven allebei aan dat het geheugen op 667 MHz draait, terwijl ik 1333MHz geheugen heb uitgekozen. Hoe komt dit? Of gooi ik nu iets door elkaar? Het is dus DDR3 en DDR staat voor Double Data Rate, dus getal * 2 = ongeveer 1333.. Had ik er maar eerder aan gedacht.

Het viel me trouwens wel op dat er twee extra aansluitingen op het moederbord zaten. Een aansluiting voor extra stroom voor het geheugen en een andere aansluiting voor extra stroom voor de PCI-e sleuven. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken?

[ Voor 40% gewijzigd door WK100 op 10-02-2012 14:24 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

welke connectoren zijn dat?
en dat zou goed kunnen ja. dan krijgen sommige onderdelen onvoldoende energie.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• WK100
De EZ connectoren op het moederbord. Ik heb net 4 DIMMs eruit gehaald om te kijken of het nu stabiel is. Ik las net in de QVL dat het maximaal 6 DIMMs ondersteunt, en ik had er 8 in.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-02 12:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou inderdaad kijken naar het geheugen. Ik had onlangs ook nieuw RAM gekocht en windows bootte, maar na een tijd liep hij vast en kreeg hij BSOD's. Eens een nachtje memtest draaien, zien wat daaruit komt.

Android developer & dürüm-liefhebber

• da_spa
  • Laatst online: 12-03-2020
Ik denk dat je goed ziet, om uit te zoeken hoeveel en waar je je het geheugen moet plaatsen.
Heb een vergelijkbaar probleem gehad. Probeer eens 4 DIMM's. Bij mijn moederbord moesten de 4 DIMM's in de sloten: 1,3,5,7 of in 2,4,6,8
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• WK100
Tot nu toe is het stabiel. Ik denk dat het heeft gewerkt =D
Gaat het moederbord de andere vier DIMMs ondersteunen dmv. een update of is dat niet mogelijk?

Niet dus. Net weer een crash gehad. Ik twijfel of het wel aan mijn geheugen ligt. Toch ga ik vanavond memtest draaien ;)

[ Voor 30% gewijzigd door WK100 op 10-02-2012 16:38 ]

• ion
  • Niet online

ion

WK100 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:10:
[...]

Zodat ik nooit RAM tekort kom ;)
Off topic, sorry:p ben nieuwsgierig, Wat doe je precies met jou pc dan? 3D bewerking?

[ Voor 7% gewijzigd door ion op 10-02-2012 21:16 ]

• WK100
ionn schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:15:
[...]

Off topic, sorry:p ben nieuwsgierig, Wat doe je precies met jou pc dan? 3D bewerking?
Onder andere, ook videobewerking, websites maken, van alles en nog wat =]

Afbeeldingslocatie: http://i1149.photobucket.com/albums/o592/WuhKuh/IMAG0286.jpg

Is dit trouwens normaal voor memtest? Volgens mij zitten er enorme fouten in O.O

Verwijderd

WK100 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:21:
[...]

[afbeelding]

Is dit trouwens normaal voor memtest? Volgens mij zitten er enorme fouten in O.O
Nee, niet normaal volgens mij, zoiets heb ik nooit gezien.

Edit: Weet niet of het al gezegd is maar met zoveel RAM heb je ook meer RAM/ICM voltage nodig.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 02:27 ]

• WK100
Ik heb dus memtest de hele nacht en ochtend draaien, zonder fouten. Dus, waar kan het dan wél aan liggen?
SSD? Windows? Drivers?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

WK100 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:02:
Ik heb dus memtest de hele nacht en ochtend draaien, zonder fouten. Dus, waar kan het dan wél aan liggen?
SSD? Windows? Drivers?
Memtest zegt niet altijd iets. Je geeft aan dat je 8 geheugenmodules hebt. Ga dus uitsluiten. Steek er 1 of 2 in (even kijken hoeveel je er minimaal in moet steken) en ga daar een dag mee werken. Gebeurt er niets, dan de volgende module proberen. Mogelijk kom je dan een situatie tegen waarbij hij weer wel crasht. Zo niet, dan eens proberen met verschillende combinaties. Bijv eerst 2 modules, dan 4, 6 en 8. Kijk waar het fout gaat en probeer dan te achterhalen bij welke wijziging dit was.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Probeer eens zonder je SSD te draaien. Ik heb zelf ook een Vertex 2 gehad en deze is bij mij tot 3x toe overleden. Vooraf gaf deze ook freezes of werd niet meer herkend door bios.

Ik heb nu gelukkig een Crucial M4 (onder garantie gekregen) en heb al een tijd geen problemen meer.

• WK100
Ik ben nu 7 uur lang weg bij mijn PC geweest, niets is vastgelopen - dus waren er geen freezes. Maar wanneer ik juist YouTube videos kijk, freezed mijn computer vaak. Zegt dit iets?
Lijkt mij dat het aan de SSD ligt. Alleen heb ik geen harde bewijzen dus kan ik geen conclusie trekken.

[ Voor 56% gewijzigd door WK100 op 12-02-2012 10:10 ]

• WK100
Met 1 DIMM nog steeds freezes. Nu vervangen door een andere en kijken of het weer voorkomt?

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
WK100 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:12:
Ik ben nu 7 uur lang weg bij mijn PC geweest, niets is vastgelopen - dus waren er geen freezes. Maar wanneer ik juist YouTube videos kijk, freezed mijn computer vaak. Zegt dit iets?
Lijkt mij dat het aan de SSD ligt. Alleen heb ik geen harde bewijzen dus kan ik geen conclusie trekken.
Hoe ga jij van 'freezes met YouTube' naar 'het lijkt me dat het aan de SSD ligt'? Ik ben benieuwd naar de achterliggende redenering.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• WK100
armageddon_2k1 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:14:
[...]

Hoe ga jij van 'freezes met YouTube' naar 'het lijkt me dat het aan de SSD ligt'? Ik ben benieuwd naar de achterliggende redenering.
Ten eerste schijnt dat de SSD onbetrouwbaar is.
Daarnaast heb ik memtest86+ gedraaid zonder problemen.
Met 1 DIMM nog steeds freezes.
Drivers, firmware, windows en progjes up-to-date.
Anderen hebben/hadden hier ook last van en vervanging van de SSD loste dit op.

In mijn opzicht wijst alles naar de SSD.

[ Voor 15% gewijzigd door WK100 op 12-02-2012 11:52 . Reden: Meer redenen toegevoegd ]

• WK100
Net met een andere DIMM erin gehad, weer een freeze. Het geheugen is dus goed wat mij betreft.

Verwijderd

geheugen kan ook niet compatible zijn met je systeem,dus het hoeft niet perse stuk zijn om niet goed te werken.Heb je een normale hd geprobeert?

Dat zou ik als eerste nu nog doen omdat die OCZ's bekend staan om dat soort problemen,als ze stuk zijn,gaan.Een kennis van mij heeft dat ook gehad dat de pc constant vastliep,met een andere ssd was dit verholpen..

Je hebt een wd black zie ik,als je daar niet te veel data op hebt staan,zou je misschien die kunnen gebruiken om het uit te testen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 13:30 ]

Verwijderd

Op dit moment zit ik met hetzelfde probleem op een vergelijkbaar systeem. Ook freezes (oa. met youtube, MW3) maar in andere games/programma's niet. Dit terwijl de temperaturen goed zijn en Memtest en HDtune geen fouten geven. Om de SSD (Samsung 830) uit te sluiten heb ik Windows op een andere schijf geïnstalleerd, helaas zonder resultaat. (Al kan het in jouw geval natuurlijk alsnog de SSD zijn.)

Heb je misschien nog een andere schijf liggen waarop je Windows kan installeren?

@hierboven: Het geheugen wat de ts gebruikt staat wel op de qvl van Asus.

• WK100
Ik heb nu de SSD in een andere SATA-poort, met een andere controller als het goed is, en dan zal ik kijken of het nu werkt. Ik heb alle DIMMs er weer in gedaan, en als het niet lukt, gebruik ik mijn HDD wel om Windows te testen.

Edit:

Het heeft niet gewerkt, dus nu maar Windows op mijn HDD zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door WK100 op 12-02-2012 17:08 ]

Verwijderd

Windows op HDD en ff proberen.

Als het je SSD is probeer dan een ander model te krijgen. Ik heb 3x een Vertex 2 gehad en 3x defect (Alle drie in een periode van 12mnd).

Verwijderd

jep,lijkt mij ook een goed plan om windows op de hdd te zetten en kijken of het dan wel goed is.

• WK100
Bedankt voor de suggestie, ik zal het uitproberen.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:51
Ik zie heel vaak OCZ SSD's terugkomen na aankoop (in de omgeving en het werk). En dan vooral de Vertex 2 serie.

Een tijdje geleden ook een computer gehad die freezes gaf, enkel het moederbord was veranderd. Voor mij snel duidelijk dat het moederbord gewoon kapot was. Bleek achteraf een northbridge die veels te heet werd, zelfs met de standaard koperen koeling die erop zat.

[ Voor 196% gewijzigd door Stef42 op 12-02-2012 18:41 ]

• WK100
Ik HOOP dat het de SSD is ;) Ik ben de crashes ondertussen spuugzat :r
Kan ik eindelijk die SSD upgraden lol.
Stef42 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:36:
Ik zie heel vaak OCZ SSD's terugkomen na aankoop (in de omgeving en het werk). En dan vooral de Vertex 2 serie.

Een tijdje geleden ook een computer gehad die freezes gaf, enkel het moederbord was veranderd. Voor mij snel duidelijk dat het moederbord gewoon kapot was. Bleek achteraf een northbridge die veels te heet werd, zelfs met de standaard koperen koeling die erop zat.
Ik had deze SSD bij de vorige setup ook gebruikt. Toen had ik geen last van freezes o.i.d. Alleen het booten was waardeloos, ik moest twee keer mijn computer starten om ervoor te zorgen dat het systeem de boot 'pakt'. De eerste keer booten bleef mijn scherm gewoon zwart. Maar ik had geen last van freezes.

[ Voor 66% gewijzigd door WK100 op 12-02-2012 19:08 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Misschien niet goed gelezen maar ik heb exact dezelfde problemen gehad met mijn VIDEOKAART.
Ook een ATI destijds (5x serie)

Heb je een andere kaart om te testen/lenen toevallig? Als je aangeeft lock ups te hebben bij het raadplegen van youtube (film) dan kan het nog best wel is kloppen!

Wat je ook even moet nakijken is of je voltage voor je memory hoog genoeg is. Bij een asus moederboard van een collega moest ik het zelfs 0.1 hoger zetten dan standaard om een stabiel systeem te krijgen. Don't ask me why..

[ Voor 54% gewijzigd door Workaholic op 12-02-2012 18:51 ]

Mijn V&A

• WK100
Ik heb twee 6950's, in Crossfire. De videokaarten deden het wel uitmuntend, dus het lijkt me sterk dat de videokaart defect is/was. :P

Ik weet trouwens bijna 100% zeker dat het niet door mijn videokaart komt, want mijn Logitech G19 heeft een schermpje, en dat loopt ook vast bij een freeze. Lijkt mij dus dat het los staat van een videokaart die het beeld niet meer aanstuurt ;)
Workaholic schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:48:
...

Wat je ook even moet nakijken is of je voltage voor je memory hoog genoeg is. Bij een asus moederboard van een collega moest ik het zelfs 0.1 hoger zetten dan standaard om een stabiel systeem te krijgen. Don't ask me why..
Ik wil zo min mogelijk aan de voltages etc. zitten want ik wil mijn garantie niet verprutsen :P

[ Voor 37% gewijzigd door WK100 op 12-02-2012 18:58 ]

• Workaholic
  • Niet online
Als je het niet uitsluit dan weet je niets zeker. Aannames zijn killing.

Crossfire is al helemaal gevoelig voor fouten.. ken er genoeg die terug zijn gegaan naar één kaart.. en dat met name bij Battlefield 3

Check ook even mijn geheugen opmerking.

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 12-02-2012 18:54 ]

Mijn V&A

• WK100
Workaholic schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:54:
Als je het niet uitsluit dan weet je niets zeker. Aannames zijn killing.

Crossfire is al helemaal gevoelig voor fouten.. ken er genoeg die terug zijn gegaan naar één kaart.. en dat met name bij Battlefield 3

Check ook even mijn geheugen opmerking.
Die probeer ik er juist in te houden, want met 1 videokaart gaat het de 30 frames niet redden op 2560x1440. ;)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een dooie videokaart zorgt niet voor systeem freezes, maar voor schermfreezes, terwijl het geluid en alles nog doorgaat.

Een slechte SSD/hardeschijf/DVD/CD/USB stick [alles wat gelezen word dus] kan wel voor problemen zorgen. Een oude pc van mij viel uit/freezde omdat een hardeschijf aan het sterven was. Ook heb ik gekut gehad met slechte SD-kaartjes en usb sticks.

People as things, that’s where it starts.

• WK100
VasZaitsev schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:01:
Een dooie videokaart zorgt niet voor systeem freezes, maar voor schermfreezes, terwijl het geluid en alles nog doorgaat.

Een slechte SSD/hardeschijf/DVD/CD/USB stick [alles wat gelezen word dus] kan wel voor problemen zorgen. Een oude pc van mij viel uit/freezde omdat een hardeschijf aan het sterven was. Ook heb ik gekut gehad met slechte SD-kaartjes en usb sticks.
Ik mag hopen dat het de SSD is, want die is simpel te vervangen in mijn geval. Moet ik trouwens mijn oude SSD uit mijn systeem halen voordat ik een nieuwe versie van Windows installeer op mijn HDD?
Ik ga ook even 3DMark06 draaien, om te kijken hoe mijn videokaart presteert. Ik denk dat de videokaart er wel doorheen komt.

[ Voor 8% gewijzigd door WK100 op 12-02-2012 19:07 ]

• Workaholic
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:01:

Onzin mijn hele pc liep vast, zelfs numlock reageerde niet meer.

Mijn V&A

• WK100
Nu wordt het helemaal mooi. Wil ik Windows opstarten, wordt gevraagd om de error recovery console. Kies ik oke, dan wordt tweemaal geprobeerd de bestanden te laden. Dan krijg ik diezelfde vraag weer voorgeschoteld. Kies ik voor Windows normaal starten, krijg ik een knipperend streepje in beeld, en lukt niets meer. Brakke SSD?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk dat je SSD niet helemaal juist functioneerd.
Hang hem eens aan een andere pc, of probeer een clean install van windows te doen.

Johann Sebastian Bach

• WK100
Nivida_intel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:11:
Ik denk dat je SSD niet helemaal juist functioneerd.
Hang hem eens aan een andere pc, of probeer een clean install van windows te doen.
Ik heb een filmpje gemaakt, misschien beetje schokkerig, maar het beste wat ik ervan kan maken op dit moment.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nauNuQZur4E&context=C3779fefADOEgsToPDskKKnkXtXEYtumoGYD5MKQ95]
Ik hoop dat het probleem nu duidelijk is ;)

Edit:

Heb nu Windows opnieuw geïnstalleerd op de SSD met alle drivers en dergelijke. Ik zal kijken of dit het probleem oplost. Schijnbaar heeft het niet geholpen :'(

[ Voor 19% gewijzigd door WK100 op 13-02-2012 20:28 ]

• WK100
Ik heb Windows met alle drivers opnieuw op de computer gezet. De computer freezed na een paar uur na de installatie weer. Ik zal het nu met de harde schijf proberen.

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-01 20:57
Als je nu met de harde schijf ook nog freezes krijgt, zou het misschien ook nog het moederbord kunnen zijn...
(Ik ben echt aardig nieuw in heel de hardware scene, alleen het mobo komt in het topic nog niet ter sprale, vandaar dat ik even een suggestie geef)

Tadaaa

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14
Workaholic schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:48:
Misschien niet goed gelezen maar ik heb exact dezelfde problemen gehad met mijn VIDEOKAART.
Ook een ATI destijds (5x serie)

Heb je een andere kaart om te testen/lenen toevallig? Als je aangeeft lock ups te hebben bij het raadplegen van youtube (film) dan kan het nog best wel is kloppen!
Ja, daar heb ik last van met een HD6850 maar volgens mij is het drivergerelateerd. Driver stopt met werken waarna een BSOD volgt maar soms ook gewoon schermfreeze en NUM lock doet het dan ook niet meer.

• WK100
Ik heb nu Windows op SSD staan. Drivers updaten en dan maar weer met YouTube testen?

Wat als het weer freezed? Moet ik dan richting mijn graka's kijken?

[ Voor 80% gewijzigd door WK100 op 13-02-2012 20:11 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik dat zo zie bij je configuratie lijst denk ik bij mijzelf van hardstikke mooi systeem maar waarom zo'n afbreuk doen met een OCZ Vertex 2, die wel bekend erom staan dat het probleem ssd's zijn. Daarbij ook nog eens genomen dat de Vertex 2 een s-ata 2 ssd is en je systeem s-ata 3 poorten heeft en ergens zonde.

Eerlijk gezegd denk ik dat je ssd het gewoon niet bij kan benen en je daarom telkens freezes krijgt en ik in eerste instantie die ssd snel zou vervangen. Persoonlijk kan ik je zowel Intel als Crucial aanraden waarbij de Crucial M4 128 GB het meest gunstige ligt qua prijs/prestatie.

Nu ik trouwens zo je filmpje zie zou ik bijna met zekerheid durven zeggen dat het je ssd is die roet in het eten gooit want in geval het een harddisk zou zijn geweest met die melding had je slechte sectoren op de harddisk. Veelal is dan de bootsector beschadigd wanneer Windows zo op zijn kant gaat en repair niet meer helpt, dus ik zelf verwacht dat je met een andere ssd je problemen opgelost moeten zijn.

Die test met HD Tune zegt ook niet zo heel veel en werkt alleen goed bij harddisks maar bij een ssd kan het de controller zijn die defect is of in elk geval niet compatibel met bv je moederboard. Kan zelfs best zijn dat je ssd in een ander systeem wel redelijk werkt maar het ook nog eens de combinatie is met s-ata 3 en Ivy Bridge in jou systeem.

[ Voor 38% gewijzigd door Roel1966 op 13-02-2012 20:21 ]

• WK100
Roel1966 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:14:
Als ik dat zo zie bij je configuratie lijst denk ik bij mijzelf van hardstikke mooi systeem maar waarom zo'n afbreuk doen met een OCZ Vertex 2, die wel bekend erom staan dat het probleem ssd's zijn. Daarbij ook nog eens genomen dat de Vertex 2 een s-ata 2 ssd is en je systeem s-ata 3 poorten heeft en ergens zonde.

Eerlijk gezegd denk ik dat je ssd het gewoon niet bij kan benen en je daarom telkens freezes krijgt en ik in eerste instantie die ssd snel zou vervangen. Persoonlijk kan ik je zowel Intel als Crucial aanraden waarbij de Crucial M4 128 GB het meest gunstige ligt qua prijs/prestatie.
Dat is dan ook gelijk de volgende op mijn upgrade lijstje. De SSD zou ik zo snel mogelijk vervangen, samen met de voeding en het besturingssysteem. Ik had deze nog van voor de upgrade over ;) Ik denk dat als ik de SSD vervang dat ik voor een Samsung 830 128gig of 256gig ga, ik weet nog niet zeker welke :P Intel schijnt trouwens tegen te vallen qua prestaties, tenminste, dat heb ik uit de reviews gehaald.

Verwijderd

WK100 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:22:
[...]

Dat is dan ook gelijk de volgende op mijn upgrade lijstje. De SSD zou ik zo snel mogelijk vervangen, samen met de voeding en het besturingssysteem. Ik had deze nog van voor de upgrade over ;) Ik denk dat als ik de SSD vervang dat ik voor een Samsung 830 128gig of 256gig ga, ik weet nog niet zeker welke :P Intel schijnt trouwens tegen te vallen qua prestaties, tenminste, dat heb ik uit de reviews gehaald.
laat je daardoor niet te veel leiden,want snelheid is leuk,maar stabiliteit vind ik persoonlijk nog belangrijker en de intels zijn echt goed qua berouwbaarheid,ik heb mijn intel nu alweer meer dan 2 jaar en werkt nog steeds 100% ok en is ook supersnel.De vraag is,wanneer a je snelheidswinst nog merken.SSd's zijn sowieso veel sneller als hdd,dus die overtsap is wel groot.

• WK100
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:30:
[...]

laat je daardoor niet te veel leiden,want snelheid is leuk,maar stabiliteit vind ik persoonlijk nog belangrijker en de intels zijn echt goed qua berouwbaarheid,ik heb mijn intel nu alweer meer dan 2 jaar en werkt nog steeds 100% ok en is ook supersnel.De vraag is,wanneer a je snelheidswinst nog merken.SSd's zijn sowieso veel sneller als hdd,dus die overtsap is wel groot.
Daar heb ik ook over nagedacht na dit 'geintje'. Ik heb ook gekeken naar de stabiliteit van de SSDs van Samsung, en die scheen goed te zijn.

Verwijderd

Ik heb nu op dit moment een gelijkwaardig probleem. Als ik mijn PC opstart, doet hij het gewoon totdat hij bij het bureaublad is. Als ik dan iets probeer aan te klikken, loopt hij vast. Ik krijg dan mijn pc niet meer uit totdat ik de aan knop 8 sec inhoud. Ik heb ook al geprobeerd om via Ubuntu proberen op te starten, maar dan krijg ik een melding dat hij geen harde schijf vind. Ik denk persoonlijk dat mijn hdd brak is, maar ik heb ook geen zin om een nieuwe te kopen en dat hij het nog niet doet. Hoop dat jij het probleem vind, misschien werkt het ook op mijn pc.

• WK100
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:37:
Ik heb nu op dit moment een gelijkwaardig probleem. Als ik mijn PC opstart, doet hij het gewoon totdat hij bij het bureaublad is. Als ik dan iets probeer aan te klikken, loopt hij vast. Ik krijg dan mijn pc niet meer uit totdat ik de aan knop 8 sec inhoud. Ik heb ook al geprobeerd om via Ubuntu proberen op te starten, maar dan krijg ik een melding dat hij geen harde schijf vind. Ik denk persoonlijk dat mijn hdd brak is, maar ik heb ook geen zin om een nieuwe te kopen en dat hij het nog niet doet. Hoop dat jij het probleem vind, misschien werkt het ook op mijn pc.
Ik denk dat het mijn SSD is, maar ik weet het nog niet zeker. Ik ben nu mijn eigen benchmark aan het uitvoeren, dat is 3 playlists op YouTube draaien om te kijken of het systeem weer freezed. Precies dezelfde drivers en instellingen als de vorige tests. Tot nu toe gaat het goed, hopelijk blijft dit zo.

Verwijderd

WK100 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:39:
[...]

Ik denk dat het mijn SSD is, maar ik weet het nog niet zeker. Ik ben nu mijn eigen benchmark aan het uitvoeren, dat is 3 playlists op YouTube draaien om te kijken of het systeem weer freezed. Precies dezelfde drivers en instellingen als de vorige tests. Tot nu toe gaat het goed, hopelijk blijft dit zo.
Het zou me eigenlijk ook niet verbazen dat er op mijn pc blijkbaar problemen zijn met de hdd, want mijn kleine broertje gebruikt m vaak. Meestal is het als ie vastloopt 8 sec de aan knop inhouden, opstarten, wachten totdat hij weer vastloopt en van voren af aan :p

• MB147
  • Laatst online: 29-01 10:27
@WK100 Na dit hele topic 2 x gelezen te hebben, ben ik eens gaan kijken in de handleiding van dit mobo. Ik zie dat je alle 8 de mem banken hebt gevuld en CF draait. In de handleiding wordt aangegeven dat je bij een dergelijke configuratie ook EZ_PLUG_1 en EZ_PLUG_2 dient te gebruiken, zodat je geheugen en de PCI slots voldoende pwr krijgen, heb je deze stekkers erin zitten?
Als je SSD slecht zou zijn, denk ik dat je al eerder problemen zou krijgen, zoals corrupte data en bestanden die niet leesbaar zijn. Ik vermoed dat het een stroom of mobo probleem is.

• WK100
MB147 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:43:
@WK100 Na dit hele topic 2 x gelezen te hebben, ben ik eens gaan kijken in de handleiding van dit mobo. Ik zie dat je alle 8 de mem banken hebt gevuld en CF draait. In de handleiding wordt aangegeven dat je bij een dergelijke configuratie ook EZ_PLUG_1 en EZ_PLUG_2 dient te gebruiken, zodat je geheugen en de PCI slots voldoende pwr krijgen, heb je deze stekkers erin zitten?
Als je SSD slecht zou zijn, denk ik dat je al eerder problemen zou krijgen, zoals corrupte data en bestanden die niet leesbaar zijn. Ik vermoed dat het een stroom of mobo probleem is.
Ik heb die plugs er inderdaad niet in zitten, zoals ik al eerder had vermeld. Ik ging ervanuit dat EZ stond voor de extreme overklokkers, en ik heb de kabels er ook niet voor, op de 6-pins kabel na dan.
Het schijnt nu dat het níet aan mijn SSD ligt. Ik heb nu met de HDD getest, en ik krijg weer freezes.

Dus:

SSD - Freezes HDD
SATA-Controller - Omgewisseld en nog steeds freezes
Voeding - Werkte voor de upgrade ook
Videokaarten
Moederbord
Processor
Geheugen - Ik zet deze weer open, mbt. de EZ connectoren.

[ Voor 9% gewijzigd door WK100 op 13-02-2012 20:53 ]

Verwijderd

WK100 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:39:
[...]

je hebt trouwens nog niet je hdd uitgeprobeerd als boot schijf?

En je hebt gelijk ,de Samsungs zijn ook goed :)

edit,ik zie nu net dat je dat al getest hebt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 20:55 ]

Verwijderd

WK100 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:52:
[...]

Ik heb die plugs er inderdaad niet in zitten, zoals ik al eerder had vermeld. Ik ging ervanuit dat EZ stond voor de extreme overklokkers, en ik heb de kabels er ook niet voor, op de 6-pins kabel na dan.
Het schijnt nu dat het níet aan mijn SSD ligt. Ik heb nu met de HDD getest, en ik krijg weer freezes.

Dus:

SSD - Freezes HDD
SATA-Controller - Omgewisseld en nog steeds freezes
Voeding - Werkte voor de upgrade ook
Videokaarten
Moederbord
Processor
Geheugen - Ik zet deze weer open, mbt. de EZ connectoren.
aha dat is dan een goede optie :) ,die connectors

• MB147
Om het een en ander uit te sluiten, kun je beginnen met je systeem te strippen.
Begin eerst eens met 1 video kaart en 2 geheugen strips.
Installeer windows op je ssd of een andere hdd en draai deze configuratie 1 a 2 dagen.
Daarna nog 2 geheugen strips erbij zetten en een volle dag draaien.
Daarna allen 8 de banken vullen en weer een volle dag draaien.
Als laatste je 2e video kaart erbij steken.

Je voeding zou het ook nog kunnen zijn, maar het lastig meten zonder de juiste middelen.

[ Voor 10% gewijzigd door MB147 op 13-02-2012 21:02 ]

• WK100
MB147 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:01:
Om het een en ander uit te sluiten, kun je beginnen met je systeem te strippen.
Begin eerst eens met 1 video kaart en 2 geheugen strips.
Installeer windows op je ssd of een andere hdd en draai deze configuratie 1 a 2 dagen.
Daarna nog 2 geheugen strips erbij zetten en een volle dag draaien.
Daarna allen 8 de banken vullen en weer een volle dag draaien.
Als laatste je 2e video kaart erbij steken.

Je voeding zou het ook nog kunnen zijn, maar het lastig meten zonder de juiste middelen.
Ik ben al begonnen met 1 geheugenstrip, freeze.
Op HDD gezet, freeze.

Dus ik zal eerst even kijken naar die EZ connectoren voordat ik onnodige dingen uit de computer sloop ;)

• joskeelst
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Lijkt me ook. Wat MB147 schreef lijkt me meer dan waarschijnlijk de oorzaak.
Als dat niet lukt, strippen.

• MB147
Lees even de handleiding / instructie van het mobo. de connectoren waar ik naar verwees, zijn alleen nodig wanneer er 2 a 3 video kaarten inzitten,zodat er voldoende stroom op de PCI sloten staat en op de geheugenbanken.
Dus als je de boel gaat strippen, heb je deze connectoren niet nodig. Wanneer het systeem dan nog vastloopt en niet uitzich zelf opnieuw opstart, dan denk ik dat het je voeding is.

• WK100
MB147 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:53:
Lees even de handleiding / instructie van het mobo. de connectoren waar ik naar verwees, zijn alleen nodig wanneer er 2 a 3 video kaarten inzitten,zodat er voldoende stroom op de PCI sloten staat en op de geheugenbanken.
Dus als je de boel gaat strippen, heb je deze connectoren niet nodig. Wanneer het systeem dan nog vastloopt en niet uitzich zelf opnieuw opstart, dan denk ik dat het je voeding is.
Het gebeurt nog steeds, ook met de EZ_Plugs erin. Op het moederbord zitten schakelaars waarmee je individueel de PCI-e sleuven af kan sluiten. Als ik mijn videokaarten afsluit, geen stroom geef en de crossfire bridge eraf haal, dan heeft de videokaart toch geen werking? Dan hoef ik niet alles eruit te slopen :P

• MB147
Probeer het eens met 1 video kaart, het is mogelijk dat er wat problemen zijn met CF. Wel de hele videokaart eruit halen. Dan hoef je alleen maar te testen of je system stabiel blijft draaien, als dit het geval is ligt het mogelijk aan je CF.
In welke slots heb je de GPU's zitten?

• WK100
MB147 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:23:
Probeer het eens met 1 video kaart, het is mogelijk dat er wat problemen zijn met CF. Wel de hele videokaart eruit halen. Dan hoef je alleen maar te testen of je system stabiel blijft draaien, als dit het geval is ligt het mogelijk aan je CF.
In welke slots heb je de GPU's zitten?
Het heeft niet geholpen met 1 graka. Wat valt er nog meer weg te halen? Het geheugen heb ik al individueel getest en zonder succes. Zou het mobo defect kunnen zijn?

Edit:

Wat me ook op is gevallen, is dat er eerst een grote sticker met een kogel op zat. Die sticker is 'spontaan' verdwenen. En de sticker met het logo van Club3D die op de fan zit is gekrompen. Komt dit door de hitte?

[ Voor 33% gewijzigd door WK100 op 16-02-2012 21:01 ]

• wimpeeh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-10-2025
mijn pc doet ook BSOD's mijn kant opgooien
ik heb mentest n nacht laten draaien,
zover ik weet zijn mn tempraturen goed en heb n goeie voeding corsair 450W
heb nieuwe win7 installed default win drivers geprobeerd bios gereset naar default values
kom er echt niet uit,[ irql_not_less_or_equal] , zie nergens n manier om mn dump upteloaden?

net whocrashed downloaded
en die zegt dus ntoskrnl.exe zorgt voor de crashes
en op andere forums lees ik dan dat het alsnog van alles kan zijn
hardware software etc
is er n manier om al mn hardware in 1x te testen?

windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: AuthenticAMD AMD Athlon(tm) II X2 250 Processor AMD586, level: 16
2 logical processors, active mask: 3
RAM: 4293054464 total
VM: 2147352576, free: 1997176832
Asus HD 5750

[ Voor 43% gewijzigd door wimpeeh op 16-02-2012 23:07 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

PC wizzard 2010 + (volgens mij) Die gebruik ik om mijn hardware 1x te testen. Uur processor 1 uur, ram 1 uur Grafische kaart. En dan kan je nog een gazamelijk test doen.

Johann Sebastian Bach

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11-2025
Die sticker is 'spontaan' verdwenen. En de sticker met het logo van Club3D die op de fan zit is gekrompen. Komt dit door de hitte?
dit klinkt niet goed denk dat je hitte probleem heb zo te lezen.

heb zojuist het hele topic doorgenomen. Wat ik niet lees is dat je al een andere HDD heb geprobeerd ook de rams heb je individueel geprobeerd, maar nog geen andere GPU doe dit eens eerst.

als je dan nog steeds freeze krijg dan blijven nog 2 componenten over PSU en je Mobo.

btw kan je geen foto maken van je graka

[ Voor 4% gewijzigd door Legendary1985 op 17-02-2012 09:56 ]

• WK100
Legendary1985 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:39:
[...]

dit klinkt niet goed denk dat je hitte probleem heb zo te lezen.

heb zojuist het hele topic doorgenomen. Wat ik niet lees is dat je al een andere HDD heb geprobeerd ook de rams heb je individueel geprobeerd, maar nog geen andere GPU doe dit eens eerst.

als je dan nog steeds freeze krijg dan blijven nog 2 componenten over PSU en je Mobo.

btw kan je geen foto maken van je graka
Ik ben nu de kabels van de computer aan het 'aanleggen'. Ik heb ze losgemaakt, en ik ben nu alles aan het in elkaar zetten, voordat ik het had losgemaakt was er geen enkel kabelmanagement, en nu wel :P

En hierbij de foto's van de graka's:

Graka 1 (de stickers zijn hier veranderd):

Afbeeldingslocatie: http://i1149.photobucket.com/albums/o592/WuhKuh/IMAG0289.jpg
Geheel

Afbeeldingslocatie: http://i1149.photobucket.com/albums/o592/WuhKuh/Resized2.png
Club3D logo

Graka 2 (hier zijn de stickers nog goed):

Afbeeldingslocatie: http://i1149.photobucket.com/albums/o592/WuhKuh/IMAG0288.jpg
Geheel

Afbeeldingslocatie: http://i1149.photobucket.com/albums/o592/WuhKuh/IMAG0291.jpg
Club3D logo

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

Die sticker kan er wel afgevallen zijn maar natuurlijk niet in thin air oplossen :+

Anyway, je topic komt wat ongestructureerd over, misschien een idee om toch eens te luisteren naar het advies om je PC zo kaal mogelijk te maken en dan onderdeel voor onderdeel terug te bouwen om te zien waar het probleem ligt?

Persoonlijk zou ik eerst eens kijken naar het fatsoenlijk poweren van je systeem; die twee extra aansluitingen zijn er niet voor niets, dus regel dat je een voeding hebt met voldoende aansluitingen voor deze configuratie. Als je 8 DIMMs op je bord plakt kan je memorycontroller wel wat extra prik gebruiken.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• WK100
Pixeltje schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:21:
Die sticker kan er wel afgevallen zijn maar natuurlijk niet in thin air oplossen :+

Anyway, je topic komt wat ongestructureerd over, misschien een idee om toch eens te luisteren naar het advies om je PC zo kaal mogelijk te maken en dan onderdeel voor onderdeel terug te bouwen om te zien waar het probleem ligt?

Persoonlijk zou ik eerst eens kijken naar het fatsoenlijk poweren van je systeem; die twee extra aansluitingen zijn er niet voor niets, dus regel dat je een voeding hebt met voldoende aansluitingen voor deze configuratie. Als je 8 DIMMs op je bord plakt kan je memorycontroller wel wat extra prik gebruiken.
Bij de laatste test had ik die kabels erin zitten, en nog steeds freezes.

• Legendary1985
kijk is anders ff in bios en voer de specs van dimms door in je BIOS. kijk vooral of de spanning van je dimms goed zijn ingesteld

• WK100
Legendary1985 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:14:
kijk is anders ff in bios en voer de specs van dimms door in je BIOS. kijk vooral of de spanning van je dimms goed zijn ingesteld
Die zijn allemaal goed ingesteld :P

• Legendary1985
ben echt nieuwsgierig waar het aan ligt.
stiekem denk ik toch dat het aan je GPU kan liggen

• WK100
Legendary1985 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:58:
ben echt nieuwsgierig waar het aan ligt.
stiekem denk ik toch dat het aan je GPU kan liggen
Ik heb nu mijn GPU omgewisseld met de andere. Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe kabelmanagement? :D

Afbeeldingslocatie: http://i1149.photobucket.com/albums/o592/WuhKuh/Resizedimgs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1149.photobucket.com/albums/o592/WuhKuh/Resizedimgs2.jpg

Helaas kan ik de atx power kabel en de flatcable niet achterlangs laten lopen, ze zijn te kort :'(
Heb trouwens de fancontroller eruit gehaald, dat was een hele kluif losse kabels.

Zo nog even testen of het werkt :P

• WK100
Nope, het heeft niet gewerkt.. Dus:

Geheugen Videokaarten SSD/Harde schijf Voeding

Moederbord Processor

Zou het mobo stuk kunnen zijn, als je naar deze symptomen kijkt?

[ Voor 35% gewijzigd door WK100 op 17-02-2012 16:51 ]

• Tr4il
Dan denk ik idd dat het mobo kapot is, processor lijkt me een beetje onwaarschijnlijk om kapot te gaan.
Heb je het socket ook al gecontroleerd?

Tadaaa

• WK100
Tr4il schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:20:
Dan denk ik idd dat het mobo kapot is, processor lijkt me een beetje onwaarschijnlijk om kapot te gaan.
Heb je het socket ook al gecontroleerd?
Het socket is goed.

[ Voor 15% gewijzigd door WK100 op 17-02-2012 18:21 ]

• WK100
Ik heb net even 3DMark06 gedraaid, en tijdens de CPU-test kreeg ik max 3 fps. Is dit normaal?
Even gegoogled en het schijnt zo te horen. In ieder geval, volgens 3DMark06 is verder alles normaal.. Ook geen crashes TIJDENS de test. Maar wanneer ik de resultaten wil bekijken loopt het systeem vast in IE.
Biggest troll ever :+

Zou het kunnen komen door de LAN-controller op het moederbord? Het komt (vrijwel) alleen voor als ik op internet zit. Ik zal even kijken of ik zonder internet mijn systeem kan laten freezen.. Blijft het systeem stabiel, kan ik er dan van uit gaan dat mijn moederbord stuk is?

[ Voor 85% gewijzigd door WK100 op 17-02-2012 20:04 ]

• MB147
Hangt je systeem of wordt deze gereboot?
Kun je controleren hoe opstart en herstelinstellingen staan?
Ga naar:
- rechtermuis Computer en kies eigenschappen.
- Geavanceerde systeeminstellingen
- Bij opstart en herstelinstellingen kies voor instellingen.
- Zorg dat bij systeemfouten automatisch opstarten uit staat.

Het hangen van IE lijkt op een SSD probleem.

• WK100
MB147 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:06:
Hangt je systeem of wordt deze gereboot?
Kun je controleren hoe opstart en herstelinstellingen staan?
Ga naar:
- rechtermuis Computer en kies eigenschappen.
- Geavanceerde systeeminstellingen
- Bij opstart en herstelinstellingen kies voor instellingen.
- Zorg dat bij systeemfouten automatisch opstarten uit staat.

Het hangen van IE lijkt op een SSD probleem.
Het gebeurt ook in BF3, en ik heb mijn bootmeuk nu op een HDD staan.

Het systeem hangt :'(

• j3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-02 17:26

j3r

Andere voeding geprobeerd?

• MB147
Ik zou denken dat het je voeding is. Vraag even in het juiste topic welke voeding voor jou het beste is.
Ga voor een Seasonic en je zal zeker niet teleurgesteld zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door MB147 op 17-02-2012 20:15 ]

• j3r

j3r

qua wattage zit het wel snor hoor. maar wellicht een defect in de voeding. zo kaal mogelijk opstarten zodat ie weinig stroom neemt en kijken hoelang die het vol houd?

• WK100
De voeding werkte voor de upgrade wel. Ook al had die setup toen last van cold boot problemen in de laatste periode.. (Ik weet namelijk niet of het relevant is)

• j3r

j3r

Voeding problemen kunnen vaag zijn dat kan ik je uit ervaring vertellen ;-)
mocht je een andere voeding hebben of een apparaatje om de voeding door te meten zou ik dat zeker even doen!

• MB147
j3r schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:49:
Voeding problemen kunnen vaag zijn dat kan ik je uit ervaring vertellen ;-)
mocht je een andere voeding hebben of een apparaatje om de voeding door te meten zou ik dat zeker even doen!
Heb hier ook last van gehad en nog veel meer vage problemen gehad, vervolgens heb ik die voeding vervangen en het systeem draait nu nog steeds goed.

Als je z'n mooi systeem hebt als jij, dan verdient dat ook een goede voeding.

• Sergeant_Sam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-01-2025
Heb onlangs een stervende voeding gehad, en dat uitte zich in willekeurige vastlopers. Initieel kon ik mijn systeem nog wel opstarten met wat truukigheid, maar na een paar dagen kreeg ik steeds meer crashes. Ik kon het pas goed zien toen ik in de bios naar de voltages keek: heel onstabiel en fluctuerend, terwijl ze stabiel zouden moeten zijn. Voeding vervangen van de week en gaat nu weer goed!

Kijk dus iig ook naar je voeding...

• WK100
Sergeant_Sam schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:12:
Heb onlangs een stervende voeding gehad, en dat uitte zich in willekeurige vastlopers. Initieel kon ik mijn systeem nog wel opstarten met wat truukigheid, maar na een paar dagen kreeg ik steeds meer crashes. Ik kon het pas goed zien toen ik in de bios naar de voltages keek: heel onstabiel en fluctuerend, terwijl ze stabiel zouden moeten zijn. Voeding vervangen van de week en gaat nu weer goed!

Kijk dus iig ook naar je voeding...
Ik ben blij met de reacties die ik krijg :D
In ieder geval, waar moet ik op letten als ik naar de voeding kijk (in dit geval voltages etc.)?
Hoe ver mogen de voltages uitschieten?

[YouTube: http://youtu.be/UzAFtylAJKI]

Hoop dat het zichtbaar is, een filmpje met volts etc :P
Wat me wel opvalt is dat de +12V lijn op 12.096 staat, bijna 12.1V - Ik weet niet of dit zo hoort. Ik denk ook niet dat dit kwaad kan.

[ Voor 13% gewijzigd door WK100 op 17-02-2012 21:37 ]

• Sergeant_Sam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-01-2025
WK100 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:20:
[...]

Hoop dat het zichtbaar is, een filmpje met volts etc :P
Wat me wel opvalt is dat de +12V lijn op 12.096 staat, bijna 12.1V - Ik weet niet of dit zo hoort. Ik denk ook niet dat dit kwaad kan.
De 12v, 5v en 3,3v lijnen lijken mij vrij stabiel; iig stuk beter dan wat ik in mijn bios zag :| , daar zag ik fluctuaties op alle lijnen...Voor de volledigheid: ik had ook andere signalen dat mijn voeding niet meer goed was, zoals niet meer kunnen opstarten, flikkerende led van de CPU fan (had een Zalman ZM600-HP).

[ Voor 9% gewijzigd door Sergeant_Sam op 17-02-2012 21:50 ]

• j3r

j3r

ziet er inderdaad redelijk stabiel uit.. na hoeveel minuten / uren crashed de computer meestal?
het is misschien niet onverstandig om die voltages (12, 5 , 3.3v) enige tijd in de gaten te houden.
je hebt hier ook goede test apparatuur voor. zoiets bijvoorbeeld: https://patchkabeldiscoun...cherm-p-879-vid-1726.html

bij de computerzaak hier om de hoek kan ik zo een voeding de hoek om gooien die direct even door getest word (tot nu toe was dat altijd gratis aangezien het een kwestie is van er aan hangen en even aan laten staan)

wellicht even een voeding van een vriend/buurman/buurvrouw lenen?
krijg je het ook wanneer je zo min mogelijk aansluit?
1 ram
1 grafische kaart
1 schijf / ssd

• WK100
j3r schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:26:
ziet er inderdaad redelijk stabiel uit.. na hoeveel minuten / uren crashed de computer meestal?
het is misschien niet onverstandig om die voltages (12, 5 , 3.3v) enige tijd in de gaten te houden.
je hebt hier ook goede test apparatuur voor. zoiets bijvoorbeeld: https://patchkabeldiscoun...cherm-p-879-vid-1726.html

bij de computerzaak hier om de hoek kan ik zo een voeding de hoek om gooien die direct even door getest word (tot nu toe was dat altijd gratis aangezien het een kwestie is van er aan hangen en even aan laten staan)

wellicht even een voeding van een vriend/buurman/buurvrouw lenen?
krijg je het ook wanneer je zo min mogelijk aansluit?
1 ram
1 grafische kaart
1 schijf / ssd
Ik heb geen vriend of kennis met een voeding van 850W of hoger. Het gebeurt ook met zo min mogelijk aansluitingen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer het eens met ander RAM geheugen. Bij voorkeur Kingston. In het verleden heb ik enorm veel gezeik gehad met Corsair en OCZ icm socket 1156 moederborden. Het geheugen opzich is goed en het moederbord ook, alleen de combinatie gaf enorm veel gezeik. Ik heb dit op mijn werk met een stuk of 10 PC's gehad icm Corsair en OCZ geheugen. Toen in alle PC's Kingston gedaan en toen was het opgelost.

• j3r

j3r

als je zo min mogelijk aansluit heb je ook geen 850 nodig... een A-merk voeding 550 watt is voldoende mits je 1x ram, 1x videokaart, 1x hdd aansluit en verder niks.
http://support.asus.com/powersupply.aspx

• WK100
PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:40:
Probeer het eens met ander RAM geheugen. Bij voorkeur Kingston. In het verleden heb ik enorm veel gezeik gehad met Corsair en OCZ icm socket 1156 moederborden. Het geheugen opzich is goed en het moederbord ook, alleen de combinatie gaf enorm veel gezeik. Ik heb dit op mijn werk met een stuk of 10 PC's gehad icm Corsair en OCZ geheugen. Toen in alle PC's Kingston gedaan en toen was het opgelost.
Lijkt me sterk aangezien het geheugen op de QVL staat van mijn mobo.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
WK100 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:54:
[...]

Lijkt me sterk aangezien het geheugen op de QVL staat van mijn mobo.
Dat stond het bij mijn problemen die PC's ook.

Ik zeg ook niet dat dit het probleem is. Maar als je ergens een reepje Kingston kan vinden zou ik het zeker proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2012 23:08 ]

• WK100
Is het verstandig om mijn moederbord te RMAen? Dan kan ik dit binnenkort regelen, aangezien ik zelf overtuigd ben dat het niet aan andere componenten kan liggen.

• WK100
Nu ik aan het internetten ben, valt me op dat de computer nog steeds niet is gefreezed. Ik zit nu 4 à 5 uur lang achter de PC, op tweakers, nu.nl, benchmarks draaien etc. Komen jullie dit vaker tegen?

• j3r

j3r

des te groter is de kans dat het de voeding is.
wanneer je gamed of de computer stressed vraagt ie meer stroom.

• WK100
j3r schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:28:
des te groter is de kans dat het de voeding is.
wanneer je gamed of de computer stressed vraagt ie meer stroom.
Maar als ik alles een uur op 100% belast gebeurt er niets vreemds. Voltages blijven stabiel.

• WK100
Oké, nu is het definitief.
Ik heb verschillende reepjes geheugen gebruikt. Freezes.
De voeding getest en vervangen. Freezes.
Op HDD gezet ipv SSD. Freezes.
Processor nog een keer opnieuw aangesloten. Freezes.
Videokaart vervangen. Freezes!

Alle drivers zijn up to date evenals Windows en de weinige programma's. Ik kan er nu toch vanuit gaan dat het mobo brak is?

• MB147
Met welke voedingen heb je getest? Want Cooler Master vertrouw ik niet meer, heb er zelf ook 2 en deze durf ik niet meer aan te sluiten.

• Tr4il
Dan zou ik er inderdaad vanuit gaan dat je mobo brak is, of je processor (lijkt me onwaarschijnlijk, maarja)

Tadaaa

• WK100
MB147 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:44:
Met welke voedingen heb je getest? Want Cooler Master vertrouw ik niet meer, heb er zelf ook 2 en deze durf ik niet meer aan te sluiten.
Een XFX ProSeries 750W - die werkte wel in het systeem van een vriend.
Pagina: 1 2 Laatste