• Sergeant_Sam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-01-2025
WK100 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:20:
[...]

Hoop dat het zichtbaar is, een filmpje met volts etc :P
Wat me wel opvalt is dat de +12V lijn op 12.096 staat, bijna 12.1V - Ik weet niet of dit zo hoort. Ik denk ook niet dat dit kwaad kan.
De 12v, 5v en 3,3v lijnen lijken mij vrij stabiel; iig stuk beter dan wat ik in mijn bios zag :| , daar zag ik fluctuaties op alle lijnen...Voor de volledigheid: ik had ook andere signalen dat mijn voeding niet meer goed was, zoals niet meer kunnen opstarten, flikkerende led van de CPU fan (had een Zalman ZM600-HP).

[ Voor 9% gewijzigd door Sergeant_Sam op 17-02-2012 21:50 ]

• j3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-02 17:26

j3r

ziet er inderdaad redelijk stabiel uit.. na hoeveel minuten / uren crashed de computer meestal?
het is misschien niet onverstandig om die voltages (12, 5 , 3.3v) enige tijd in de gaten te houden.
je hebt hier ook goede test apparatuur voor. zoiets bijvoorbeeld: https://patchkabeldiscoun...cherm-p-879-vid-1726.html

bij de computerzaak hier om de hoek kan ik zo een voeding de hoek om gooien die direct even door getest word (tot nu toe was dat altijd gratis aangezien het een kwestie is van er aan hangen en even aan laten staan)

wellicht even een voeding van een vriend/buurman/buurvrouw lenen?
krijg je het ook wanneer je zo min mogelijk aansluit?
1 ram
1 grafische kaart
1 schijf / ssd

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-02 09:21
j3r schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:26:
ziet er inderdaad redelijk stabiel uit.. na hoeveel minuten / uren crashed de computer meestal?
het is misschien niet onverstandig om die voltages (12, 5 , 3.3v) enige tijd in de gaten te houden.
je hebt hier ook goede test apparatuur voor. zoiets bijvoorbeeld: https://patchkabeldiscoun...cherm-p-879-vid-1726.html

bij de computerzaak hier om de hoek kan ik zo een voeding de hoek om gooien die direct even door getest word (tot nu toe was dat altijd gratis aangezien het een kwestie is van er aan hangen en even aan laten staan)

wellicht even een voeding van een vriend/buurman/buurvrouw lenen?
krijg je het ook wanneer je zo min mogelijk aansluit?
1 ram
1 grafische kaart
1 schijf / ssd
Ik heb geen vriend of kennis met een voeding van 850W of hoger. Het gebeurt ook met zo min mogelijk aansluitingen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer het eens met ander RAM geheugen. Bij voorkeur Kingston. In het verleden heb ik enorm veel gezeik gehad met Corsair en OCZ icm socket 1156 moederborden. Het geheugen opzich is goed en het moederbord ook, alleen de combinatie gaf enorm veel gezeik. Ik heb dit op mijn werk met een stuk of 10 PC's gehad icm Corsair en OCZ geheugen. Toen in alle PC's Kingston gedaan en toen was het opgelost.

• j3r

j3r

als je zo min mogelijk aansluit heb je ook geen 850 nodig... een A-merk voeding 550 watt is voldoende mits je 1x ram, 1x videokaart, 1x hdd aansluit en verder niks.
http://support.asus.com/powersupply.aspx

• WK100
PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:40:
Probeer het eens met ander RAM geheugen. Bij voorkeur Kingston. In het verleden heb ik enorm veel gezeik gehad met Corsair en OCZ icm socket 1156 moederborden. Het geheugen opzich is goed en het moederbord ook, alleen de combinatie gaf enorm veel gezeik. Ik heb dit op mijn werk met een stuk of 10 PC's gehad icm Corsair en OCZ geheugen. Toen in alle PC's Kingston gedaan en toen was het opgelost.
Lijkt me sterk aangezien het geheugen op de QVL staat van mijn mobo.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
WK100 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:54:
[...]

Lijkt me sterk aangezien het geheugen op de QVL staat van mijn mobo.
Dat stond het bij mijn problemen die PC's ook.

Ik zeg ook niet dat dit het probleem is. Maar als je ergens een reepje Kingston kan vinden zou ik het zeker proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2012 23:08 ]

• WK100
Is het verstandig om mijn moederbord te RMAen? Dan kan ik dit binnenkort regelen, aangezien ik zelf overtuigd ben dat het niet aan andere componenten kan liggen.

• WK100
Nu ik aan het internetten ben, valt me op dat de computer nog steeds niet is gefreezed. Ik zit nu 4 à 5 uur lang achter de PC, op tweakers, nu.nl, benchmarks draaien etc. Komen jullie dit vaker tegen?

• j3r

j3r

des te groter is de kans dat het de voeding is.
wanneer je gamed of de computer stressed vraagt ie meer stroom.

• WK100
j3r schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:28:
des te groter is de kans dat het de voeding is.
wanneer je gamed of de computer stressed vraagt ie meer stroom.
Maar als ik alles een uur op 100% belast gebeurt er niets vreemds. Voltages blijven stabiel.

• WK100
Oké, nu is het definitief.
Ik heb verschillende reepjes geheugen gebruikt. Freezes.
De voeding getest en vervangen. Freezes.
Op HDD gezet ipv SSD. Freezes.
Processor nog een keer opnieuw aangesloten. Freezes.
Videokaart vervangen. Freezes!

Alle drivers zijn up to date evenals Windows en de weinige programma's. Ik kan er nu toch vanuit gaan dat het mobo brak is?

• MB147
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-01 10:27
Met welke voedingen heb je getest? Want Cooler Master vertrouw ik niet meer, heb er zelf ook 2 en deze durf ik niet meer aan te sluiten.

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-01 20:57
Dan zou ik er inderdaad vanuit gaan dat je mobo brak is, of je processor (lijkt me onwaarschijnlijk, maarja)

Tadaaa

• WK100
MB147 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:44:
Met welke voedingen heb je getest? Want Cooler Master vertrouw ik niet meer, heb er zelf ook 2 en deze durf ik niet meer aan te sluiten.
Een XFX ProSeries 750W - die werkte wel in het systeem van een vriend.
Pagina: 1 2 Laatste