Toon posts:

Gehele huis audio systeem vernieuwen met??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit: http://www.audiocostruzio...mpli/quad-34-306/quad.htm
En op verschillende kamers in huis een set bose speakers. Zo kan ik op elke kamer in huis muziek afspelen via de versterker.

Nu wil ik dit graag vernieuwen met een ander systeem zodat ik muziek van mijn nas kan afspelen door het hele huis, en het liefst in elke kamer een ander liedje. En als het ook nog met de iPhone /ipad geregeld kan worden is dat helemaal top!

Een sonos systeem is dus een mogelijkheid, maar ik heb nog prima speakers hangen, dus vroeg me af of ik het ook anders aan kon pakken??

Hoor het graag als jullie tips hebben!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:46
Muziek van een NAS afspelen is niet zo'n probleem, dan zou je een Logitech Squeezebox moeten halen. Die valt ook wel te besturen met iPhone / iPad.

In iedere kamer andere muziek wordt erg lastig, want dan moet je meerdere versterkers en meerdere audio zenders (in dit geval een Squeezebox) hebben, en dan wordt het een erg duur geintje.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er dan geen optie om net als nu een speciale box/versterker neer te zetten die verschillende muziek naar verschillende speakers stuurt?? Of dezelfde muziek naar andere kamers (is ook makkelijker denk ik)

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:20

CeesKees

I rest my Kees

In iedere ruimte een mediaplayer en daarop iets aangesloten wat geluid kan weergeven.

Lees deze eens door:

NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe

[ Voor 39% gewijzigd door CeesKees op 08-02-2012 19:48 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• roger1234
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Je kan toch prima die sonos zoneplayer aan je speaker / hifi sets in die kamers aansluiten. In de ruimtes waar je geen speakers heb kan je overwegen om een sonos unit met speakers te plaatsen.

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat inderdaad, Sonos is juist een systeem waarmee je makkelijk in verschillende kamers verschillende muziek kunt luisteren en de Zoneplayer sluit je gewoon aan op een bestaand systeem alsof het bijvoorbeeld een CD speler is. Je zou dus ook gewoon gebruik kunnen blijven maken van je Bose systemen.

Één Bridge voor de netwerk connectie, en een Zoneplayer per systeem. Niet direct goedkoop maar wel flexibel.

Zoek je iets goedkopers dan zou je naar een AppleTV inrichting kunnen kijken, die zouden ook per kastje een eigen signaal moeten kunnen maken maar dan moet je wel een PC/MAC aan hebben staan met iTunes draaiend.
Anders Airport Expressjes, zijn iets beter geschikt voor muziek maar spelen zelf niet af en ontvangen slechts. Dan heb je maar één muzieksignaal per iTunes systeem, maar wel in meerdere ruimtes eventueel het zelfde.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Voor multiroom toepassingen is Sonos gewoon enorm goed en gebruiksvriendelijk!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
En bokkeduur. € 350 per kamer (voor een ZP90) en € 119 voor het wireless maken van het hele zwikkie.

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 09:18
Als je zelf een beetje handig bent: Raspberry Pi met wifi dongle, XBMC derop en als versterker een simpel T-ampje. Ben je voor 100 euro per kamer klaar. Ik denk dat zo een Raspberry Pi nog wel ergens een de behuizing van een T-Amp past. 5V is ook nog wel ergens te vinden in zo'n ampje.

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01-2025
Juicie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:59:
Als je zelf een beetje handig bent: Raspberry Pi met wifi dongle, XBMC derop en als versterker een simpel T-ampje. Ben je voor 100 euro per kamer klaar. Ik denk dat zo een Raspberry Pi nog wel ergens een de behuizing van een T-Amp past. 5V is ook nog wel ergens te vinden in zo'n ampje.
Leuk ideetje, xbmc ondersteunt multiroom niet out-of-the-box, maar voor zover ik weet enkel met een extra plugin (multiroom audio video plugin), wel zelf nog geen ervaring mee.

Naast SONOS, kan je voor een echte multiroom versterker gaan, maar dit is ook niet goedkoop. Er betaan ook receivers die aansluitingen hebben voor 1 of 2 extra bijhorende ruimtes en overweg kunnen met DLNA en/of UPnP.

Een alternatief is voor de 'airplay' optie gaan, dan kan je speakers kopen die airplay functionaliteit ondersteunen of je kan in elke ruimte een airport express zetten met bvb een t-amp, maar zo een airport express kost ook al snel 90 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door ZodiacQ op 09-02-2012 15:33 ]

Pagina: 1