Beste tweakers,
binnekort verhuis ik en zou ik graag een nieuwe HTPC aanschaffen.
Op mijn kamer staat er nu een gewone desktop verbonden via HDMI naar men Home Cinema ( en die weer naar TV).
Ik gebruik XBMC met Aeon skin en zou dit liefst willen behouden ( prachtige interface, gebruiksvriendelijk en alles zoals covers en backgrounds zijn ingesteld zoals ik het wil)
Voor opslag gebruik ik nu een shitload aan externe HDD's, ( 5 external's van 2TB en 1 van 1TB)
Nu zit het zo:
Van computers samenstellen ken ik geen snar daarmee dat ik jullie zou willen vragen of er nergens een site bestaat die dit voor je doet.
Wat ik graag zou willen voor men HTPC (die ook zou moeten dienen als gewone Home PC en Hyperspin):
- 1 Externe HDD van minstens 6-8 TB om het wat overzichtelijker te maken ( of meerdere intern ook mogelijk)
- in staat is om probleemloos Full HD ( en 3D) alsook DTS-HD , Dolby TrueHD etc af te spelen
- Emulatie zoals PS2, Wii en dergelijke probleemloos afspelen (via Hyperspin)
- Klaar voor volgende Windows 8 ( sterke processor, en min. 8gb geheugen)
- Box moet mooie design interface hebben ( LCD scherm is zeer aangeraden) en over voldoende USB ingangen beschikken
- Ook liefst Bluetooth voor wireless headset,Wii-mote en PS3 controllers (gebruik nu Bluetooth USB-stick)
- Speel geen PC games (enkel console)
- XBMC op zwaarste settings vloeiloos gebruiken
- TV bekijken en opnemen hoeft niet (gebruik digitale tv)
- XBMC via remote te bedienen ( heb nu een Logitech Harmony , weet niet of ie daarop werkt)
- draadloze muis en keyboard (met touchpad?)
- Moet niet compleet geruisloos zijn maar beetje stil is altijd wel nice
- Snelle opstart ( SSD?)
Als jullie nog aanbevelingen hebben mogen jullie deze zeker melden
Mijn budget bedraagt 2000-2500 euro
Allesinds al bedankt voor jullie reacties!
Grtz Sunz
binnekort verhuis ik en zou ik graag een nieuwe HTPC aanschaffen.
Op mijn kamer staat er nu een gewone desktop verbonden via HDMI naar men Home Cinema ( en die weer naar TV).
Ik gebruik XBMC met Aeon skin en zou dit liefst willen behouden ( prachtige interface, gebruiksvriendelijk en alles zoals covers en backgrounds zijn ingesteld zoals ik het wil)
Voor opslag gebruik ik nu een shitload aan externe HDD's, ( 5 external's van 2TB en 1 van 1TB)
Nu zit het zo:
Van computers samenstellen ken ik geen snar daarmee dat ik jullie zou willen vragen of er nergens een site bestaat die dit voor je doet.
Wat ik graag zou willen voor men HTPC (die ook zou moeten dienen als gewone Home PC en Hyperspin):
- 1 Externe HDD van minstens 6-8 TB om het wat overzichtelijker te maken ( of meerdere intern ook mogelijk)
- in staat is om probleemloos Full HD ( en 3D) alsook DTS-HD , Dolby TrueHD etc af te spelen
- Emulatie zoals PS2, Wii en dergelijke probleemloos afspelen (via Hyperspin)
- Klaar voor volgende Windows 8 ( sterke processor, en min. 8gb geheugen)
- Box moet mooie design interface hebben ( LCD scherm is zeer aangeraden) en over voldoende USB ingangen beschikken
- Ook liefst Bluetooth voor wireless headset,Wii-mote en PS3 controllers (gebruik nu Bluetooth USB-stick)
- Speel geen PC games (enkel console)
- XBMC op zwaarste settings vloeiloos gebruiken
- TV bekijken en opnemen hoeft niet (gebruik digitale tv)
- XBMC via remote te bedienen ( heb nu een Logitech Harmony , weet niet of ie daarop werkt)
- draadloze muis en keyboard (met touchpad?)
- Moet niet compleet geruisloos zijn maar beetje stil is altijd wel nice
- Snelle opstart ( SSD?)
Als jullie nog aanbevelingen hebben mogen jullie deze zeker melden
Mijn budget bedraagt 2000-2500 euro
Allesinds al bedankt voor jullie reacties!
Grtz Sunz