Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste tweakers,

Door reactie uit 't vorige topic heb ik deze hier, in de casemod forum, geplaatst ipv het 'overige hardware' forum.

Hier 't oude topic

Omdat ik een moederbord heb kunnen overnemen van een van onze mede-tweakers wou ik vandaag mijn eigen moederbord eruithalen.

Toen ik bij de koeler (Intel RTS2011LC) was aangekomen kreeg ik de schroeven er niet uit.
De dopjes waar de schroeven inzitten draaien mee, en ik kan deze met geen mogelijkheid vastpakken, omdat ze ± 1mm onder het plastic van de backplate zitten.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

Alvast bedankt,

Groet Pascal

ps. Ik wist niet zeker in welk forum dit thuis hoorde, dus vandaar maar in: Overige Hardware

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2vn156p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/etbsc8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:04
Zou je niet een tang kunnen plaatsen bij de rode strepen?
Afbeeldingslocatie: http://fsc.koenvandenelsen.nl/07-02-2012-23-07-22.jpg
Oftewel uiteinden van de bek daar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fusioxan schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:11:
[afbeelding]
En wat dan .... als je daar een tang plaatst valt er nog steeds niets te bewegen he ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:47:
[...]

En wat dan .... als je daar een tang plaatst valt er nog steeds niets te bewegen he ...
dat is ook de bedoeling want het busje draait nu mee en hierdoor krijgt de TS zijn schroef niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Fusioxan schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:11:
[afbeelding]
Prima idee, je snapt de bedoeling in iedergeval.
Maar dit heb ik al geprobeerd, 't dopje (of je hoe je 't wil noemen) boort alleen maar verder in 't plastic.

Zou ik misschien ook zo'n backplate kunnen bij bestellen ofzo, want als ik een tweede backplate erbij kan krijgen is 't geen probleem meer om 't los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:04
Hoe bedoel je dat "'t dopje (of hoe je 't wil noemen) boort alleen maar verder in 't plastic."? Bedoel je dat de schroef zich verder in het plastic (wat je dus in de backplate moest doen) boort? Zo ja, linksom draaien. :P

Als het nieuw moederbord ook LGA1155 is, zou je eventueel secondelijm kunnen gebruiken (tussen het plastic met de schroefdraad en de backplate).

Wat ook nog zou kunnen (en dit schiet me zo maar te binnen, weet nog niet eens of het mogelijk is), is dat het plastic in de schroef gesmolten is door de hitte van de CPU. Maar dat durf ik nog niet eens met 25% te zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Dit zijn nou de leukste uitdagingen;

- Je kunt de bus ook proberen vast te lijmen aan de backplate.
- je kunt ook vanaf de onderkant met een kleine boor het schroefje uitboren
- je kunt ook, als er schroefdraad is, een andere schroef vanaf deze zijde indraaien en de ander proberen los te krijgen.
- je kunt ook een soldeerbout nemen, een stuk plastic (een lepeltje, dopje of iets dergelijks) en het uitgelubberde gaatje opvullen met gesmolten plastic.
- Je kunt met de opvulbusjes die je al hebt de 2 andere gaten "vullen", misschien voorkomen ze dan het doordraaien van de andere bus.
- stukje aluminium, ijzer op maat zaken, vijlen of knippen die de bus klem kunnen zetten in de andere 2 gaten.
- je kunt hem uit kwaadheid in een hoek smijten en een nieuwe backplate aanschaffen.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Fusioxan schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:09:
Hoe bedoel je dat "'t dopje (of hoe je 't wil noemen) boort alleen maar verder in 't plastic."? Bedoel je dat de schroef zich verder in het plastic (wat je dus in de backplate moest doen) boort? Zo ja, linksom draaien. :P

Als het nieuw moederbord ook LGA1155 is, zou je eventueel secondelijm kunnen gebruiken (tussen het plastic met de schroefdraad en de backplate).

Wat ook nog zou kunnen (en dit schiet me zo maar te binnen, weet nog niet eens of het mogelijk is), is dat het plastic in de schroef gesmolten is door de hitte van de CPU. Maar dat durf ik nog niet eens met 25% te zeggen!
Uhm de dopjes zijn aan de buitenkant(bovenste gedeelte) half rond en half recht. Net zoals het gat waar ze ingaan. Als ik t los probeer te draaien maakt die het gat rond als t ware.

Ik moet m eerst zien los te krijgen en hopelijk zonder de backplate te breken.

En de cpu is nooit erg heet geworden, heel af en toe met renderen de 75*C aangetikt.
GNOOM172 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:45:
Dit zijn nou de leukste uitdagingen;

- Je kunt de bus ook proberen vast te lijmen aan de backplate.
- je kunt ook vanaf de onderkant met een kleine boor het schroefje uitboren
- je kunt ook, als er schroefdraad is, een andere schroef vanaf deze zijde indraaien en de ander proberen los te krijgen.
- je kunt ook een soldeerbout nemen, een stuk plastic (een lepeltje, dopje of iets dergelijks) en het uitgelubberde gaatje opvullen met gesmolten plastic.
- Je kunt met de opvulbusjes die je al hebt de 2 andere gaten "vullen", misschien voorkomen ze dan het doordraaien van de andere bus.
- stukje aluminium, ijzer op maat zaken, vijlen of knippen die de bus klem kunnen zetten in de andere 2 gaten.
- je kunt hem uit kwaadheid in een hoek smijten en een nieuwe backplate aanschaffen.
Aah, gelukkig dat nog iemand t leuk vind haha

1. Hm dat kan ik idd wel eens proberen, welke lijm raad je aan dan ?
2. Wat bedoel je met uitboren?
3. Er is scroefdraad maar als ik met een schroef erin ga en deze vast draai en dan probeer los te draaien, draai je de schroed erweer uit.
4. Geen optie denkik
5. Hmm begrijp ik niet helemaal
6. Dat komt op tzelfde neer als een stuk plastic eromheen wegslijten en er dan een waterpomptang op te zetten.
7. De beste optie waarachijnlijk :p

Zou ik ook makkelijk een nieuwe backplate hiervoor kunnen krijgen?!

In iedergeval bedankt voor de hulp, en alle adviezen zijn welkom.
Pagina: 1