Ik ben begonnen met een HTPC te bouwen. In dit topic zal ik iedereen op de hoogte houden en zonodig om advies vragen. Ik zal dit topic dus regelmatig updaten met nieuwe foto's en informatie.
De kast.
Omdat ik aan bepaalde maten moest voldoen zodat hij in de boekenkast past heb ik een kast zelf (lees:laten) gemaakt. Dit is gedaan van 9 mm triplex. In de grond gezet zodat hij bij de kleur van de kast past (whitewash).
Hieronder de foto's van de kast toen in hem in elkaar had gezet.
Zijkant met opening voor voeding en motherboard.

Voorkant met opening voor 60mm fan.

Binnenkant met deksel.

Hardware.
Het mootherboard is van Asus. De M2N32SLI-Deluxe. Ja een fullsize ATX
Met daarin 2GB OCZ DDR 2 800 SLI geheugen. De processor is een AMD X2 4600. Ik heb express dit motherboard gekozen omdat dit mijn oude motherboard was en ik die nog had liggen (Nieuw klein motherboard en proc en geheugen vanwege de crisis was geen optie
. De harde schijf is een 160GB Sata disk van Samsung. Extern komt er een 1TB Samsung schijf aan vooral voor foto's en muziek.
Software.
De software is Windows 7 Prof met XBMC erop geinstalleerd. Deze speelt via Optisch het geluid af op de versterker: Harman Kardon AVR-138.
De kast.
Omdat ik aan bepaalde maten moest voldoen zodat hij in de boekenkast past heb ik een kast zelf (lees:laten) gemaakt. Dit is gedaan van 9 mm triplex. In de grond gezet zodat hij bij de kleur van de kast past (whitewash).
Hieronder de foto's van de kast toen in hem in elkaar had gezet.
Zijkant met opening voor voeding en motherboard.

Voorkant met opening voor 60mm fan.

Binnenkant met deksel.

Hardware.
Het mootherboard is van Asus. De M2N32SLI-Deluxe. Ja een fullsize ATX
Software.
De software is Windows 7 Prof met XBMC erop geinstalleerd. Deze speelt via Optisch het geluid af op de versterker: Harman Kardon AVR-138.