Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alarm inbouwen ter voorkoming van airbag diefstal

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Bij ons in de wijk zijn de afgelopen maanden van meerdere auto's de airbags eruit gestolen. Het lijkt erop dat voornamelijk Volkswagens populair zijn.

Het geval is dat ik een Volkswagen heb (Golf V variant uit 2009). Tot nu toe nog geluk gehad.

Onze auto heeft geen alarm. Ik denk er wel over na om een klasse 3 alarm er in te laten bouwen. Maar mijn vraag is of dit veel zal helpen bij de goed georganisseerde en professionele airbagdieven?

Ik hoor veel tegenstrijdige verhalen hierover. De één zegt dat het zeker zal helpen, de ander zegt dat het zonde is voor die 700 euro dat het inbouwen kost (weet iemand wat het inbouwen van zo'n alarm kost bij de VW dealer?), de dief die je airbag wil, laat zich niet afschrikken door een alarm.

Een airbag en bijbehorende schade kost zo'n 800 euro (begreep ik van een buurman). Dus als ik door het inbouwen van een alarm, dit kan voorkomen, heb ik het er wel voor over.

Wie heeft een (goed onderbouwde) mening hierover?

(en weet iemand hoe het met de all-risk verzekering zit? Gaat dit van je no claim af en kun je het dus beter zelf betalen als er zoiets gebeurt?)

[ Voor 7% gewijzigd door Galois op 07-02-2012 19:03 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Inbouwen die hap. Alarm schrikt zeker af, ligt er natuurlijk ook aan hoe snel die airbags eruit te halen zijn. Maar als er er 110 dB staat te loeien dan loopt menig inbreker wel weg.

Natuurlijk heb je dan nog wel schade aan je auto.

Goedkoper is het om wijkpreventie op te richten/in te schakelen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 05:43

Nik

Tja, zeker weten doe je het nooit. Vandaar de verzekering.

Maar gelegenheidsdieven zouden je auto over kunnen slaan als ze een SCM / VdV logo zien. Maar het ligt ook een beetje aan de buurt waar je woont / werkt. Niemand kijkt meer op van een alarmsirene. Ik ga altijd kijken als ik een alarm hoor. Maar wie doet dat tegenwoordig?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:46

Stewie!

Keen must die!

Nik schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:09:
Tja, zeker weten doe je het nooit. Vandaar de verzekering.

Maar gelegenheidsdieven zouden je auto over kunnen slaan als ze een SCM / VdV logo zien. Maar het ligt ook een beetje aan de buurt waar je woont / werkt. Niemand kijkt meer op van een alarmsirene. Ik ga altijd kijken als ik een alarm hoor. Maar wie doet dat tegenwoordig?
Het zijn helaas erg weinig mensen die actie ondernemen als een alarm afgaat. Ik heb meegemaakt dat mijn auto alarm afgaat en niemand iets doet. Zelf eenmaal meegemaakt dat een alarm afgaat, politie gebeld en jochie staande gehouden.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
Bij mijn auto, een Toyota Corolla, zijn anderhalf jaar geleden 's-nachts de airbags er uit gehaald. Dat ging *niet* zachtzinnig, grote delen van het dashboard losgerukt en de bediening van de radio lag op de achterbank.

Gelukkig volledig verzekeringswerk zonder nadeel voor eigen risico, maar de rekening van het schadeherstelbedrijf was ruwweg 3400 euro.

Was trouwens een twee-pogingen klus: de eerste keer hebben ze ingebroken, dashboard wat beschadigd en wat mapjes met CD's meegenomen. Enkele weken later de volledige klus.

Daarna een alarm, Defa klasse 2, laten inbouwen voor - ik meen - 500 euro, bij een niet-merk inbouwer van autoalarmen. Helaas niet door verzekering vergoed, maar d'r is in elk geval niet meer ingebroken.

Zie ook mijn topic van destijds.

[ Voor 19% gewijzigd door vanaalten op 07-02-2012 19:36 ]

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Ik zou goed zoeken welk alarm je neemt; er zijn namelijk genoeg voorbeelden van inbraken in VAG producten waarbij het alarm niet af is gegaan:

http://volkswagen.startpa...69330/re-diefstal-rns-510
http://forum.www.trosrada...php?f=95&t=72376&start=20
http://www.vwpassat.nl/vi...p?f=129&t=30140&start=240
etc....

.....

• JaltaH
  • Laatst online: 07-11 10:00

JaltaH

meh

Dat lijken wel steeds de af-fabriek alarmsystemen te zijn die falen, zouden de aftermarket systemen beter zijn? Waarschijnlijk worden ze wel op dezelfde manier aangesloten...
Je kunt er iig al een SCM 3 alarm in laten bouwen voor onder de 500 euro, heb je er ook een RNS-achtig apparaat inzitten? Dan weet je idd zeker dat ze nog eens langskomen. :)

Careful. We don't want to learn from this.

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
JaltaH schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:39:
Dat lijken wel steeds de af-fabriek alarmsystemen te zijn die falen, zouden de aftermarket systemen beter zijn? Waarschijnlijk worden ze wel op dezelfde manier aangesloten...
Je kunt er iig al een SCM 3 alarm in laten bouwen voor onder de 500 euro, heb je er ook een RNS-achtig apparaat inzitten? Dan weet je idd zeker dat ze nog eens langskomen. :)
Ja, ik heb er een RNS300 inzitten. Gelukkig is deze niet populair :)

Ik denk dat ik maar eens serieus ga kijken wat het kost hier in de buurt... Zijn er grote verschillen tussen de verschillende alarmen? Heb daar al helemaal geen verstand van. Ik wil natuurlijk dat hij aangaat als ik de auto afsluit (met de ab) en uitgaat als ik 'm weer ontgrendel. Geen gedoe met code's oid in moeten tikken of handmatig iets aandoen...

De Volkswagen dealer zelf zal wel de duurste zijn :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
Galois schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:42:
Ik denk dat ik maar eens serieus ga kijken wat het kost hier in de buurt... Zijn er grote verschillen tussen de verschillende alarmen? Heb daar al helemaal geen verstand van. Ik wil natuurlijk dat hij aangaat als ik de auto afsluit (met de ab) en uitgaat als ik 'm weer ontgrendel. Geen gedoe met code's oid in moeten tikken of handmatig iets aandoen...
Ik heb in elk geval de Defa DVS90 laten inbouwen - al was dat destijds de klasse-2 versie, tegenwoordig krijg je daarvoor de klasse-3 versie (extra: hellingshoek-meter, voor als ze je auto een trailer oprijden).

Daar merk je in de praktijk bijna niets van. Uitschakelen gaat automatisch met de standaard auto afstandbediening, inschakelen ook. Enkel als je je auto openmaakt door gewoon het slot op de deur te ontgrendelen met de sleutel gaat het fout: dan wordt het alarm niet afgezet (maar dat merk je snel genoeg...).

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Misschien kan een goed alarm je ook geld schelen qua verzekering, vraag het bij hen eens na zou ik zeggen.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als je een oprit heb kan je ook bouwlampen ophangen met een bewegingsmelder, iedere inbreker is bang voor licht
Pagina: 1