Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 13:35
Beste Tweakers,

Aangezien mijn vorig topic in de verkeerde sectie staat, start ik een nieuw topic. Het vorige heb ik als het goed is gekoppeld.

Eerst en vooral, de hardware waarover het gaat:
-Intel i5 2500K
-Corsair XMS3 (CMX8GX3M4A13333C9) (bij gekoppelde producten staat er een ander, aangezien ik dit niet direct vond)
-Corsair AX850 (toekomstgericht)
-Asus P8P67-M Pro
-Crucial M4 128GB SSD
-Samsung HD502HM
-MSI Twin Frozr ii Nvidia GTX560 Ti

Het probleem: BSOD 0x00000101 op (volgens mij) willekeurige tijdstippen.

De eerste keer kreeg ik deze error bij het spelen van minecraft. Ik dacht, okay, k*, reboot, hopen dat het werkt. Niet dus, bleef maar duren. Daarna BIOS geüpdatet, geen oplossing. Eveneens de drivers is van de websites van de fabrikanten geplukt, geen resultaat.

Ik dacht eerst dat het de SSD was, daarom heb ik op de Samsung schijf Windows XP gezet (op de SSD stond Windows 7). De crashes kwamen minder vaak voor, maar ze zijn er nog steeds.

Ik kreeg dan de tip, zie ander topic, om de Vcore te verhogen. Kan jammer genoeg niet rechtstreeks met het mobo, maar door meerdere parameters aan te passen ging dat dus wel. Ook dit bood geen oplossing.

Volgende stap, de CPU-koeler eens verwijderd en opnieuw gemonteerd (stock cooler), aangezien de temperatuur toch wel wat opliep. Dit scheen een beetje te helpen, maar nog niet massaal.

Daarna, heb ik de BCK setting veranderd, die stond op auto, ik heb die gezet op 80. De turbo-clock liep dan net over de 3,4Ghz heen, dus stuk lager dan fabrieksinstellingen. Dit leek erg goed te werken, geen crashes, behalve 1x bij Minecraft, maar daarna niet meer. Eveneens, paar uur Prime95 gedraaid (64 bits), niets aan de hand... Heb ook paar uur skyrim gespeeld, geen crashes. Nu speel ik BF3 multiplayer, bijna telkens aan het einde van de map, een complete freeze.

Dan maar terug de default settings teruggeplaatst, probleem is weer erger...

Iemand soelaas? Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is geformuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je met Google al eens naar de stopcode gezocht? Dan krijg je namelijk diverse resultaten die jou wellicht verder helpen: Optie één Optie twee Optie drie Optie vier en Optie vijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorduh
Ik heb al 't een 't ander gelezen, inderdaad. De error die ik heb is de volgende: "Stop error0x00000101 has the CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT bug check, which indicates that an expected clock interrupt on a secondary processor, in a multi-processor system, was not received within the allocated interval. This is mainly caused by nonresponsive processor or deadlock. Thus it is a problem with your CPU. Please contact the manufacturer for support."

Nu, zoals je ziet op de topics die jij gaf beweren ze allemaal wel wat anders. De ene zegt resoluut, de CPU is stuk, de andere zegt verhoog Vcore, ...

Wat ik nu wel lees en nog niet heb getest, die DirectX updaten. Dat ga ik dadelijk eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je weet dat vCore gewoon de spanning (in volt) naar de CPU is? :? En ja, soms helpt een iets hogere vCore voor een stabielere CPU, waarom zouden overclockers het anders gebruiken? ;)

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 07-02-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorduh
Daar ben ik mij bewust van. Op mijn eigen PC heb ik een lichte overclock perfect draaien, 4Ghz Intel i7 2600K. Bij hogere Vcore, werd de temperatuur ook gelijk stuk hoger, naar de 75°C - 80°C toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien mijn vorig topic in de verkeerde sectie staat, start ik een nieuw topic.
Pardon :?

Crossposting is op GoT nadrukkelijk niet toegestaan. Als je topic verkeerd staat, vraag dmv een topicreport een verplaatsing aan naar de juiste plek :o

De vraag is trouwens ten zeerste of dit een hardwareprobleem is. Zie de zoekresultaten die CptChaos geeft (en je zelf met niets anders dan googlen op je stopcode had kunnen vinden). Doe eens videodrivers updaten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.