Asus laptop mobo bij aankoop stuk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:12
Eind december 2011 heb ik een Asus Zenbook gekocht bij de MediaMarkt. Vanaf de eerste dag na de aankoop kreeg ik BSOD's, crashes en andere systeemfouten. Omdat ik de laptop dringend nodig had heb ik er verder op proberen te werken. Na een paar weken kwamen er zoveel systeemfouten dat het werken onmogelijk werd. Op 17 januari heeft Asus de laptop opgehaald(Pickup&return service). Vandaag(6 februari) is het servicecentrum van Asus tot de conclusie gekomen dat het mobo stuk is. Nieuw mobo moet uit Taiwan komen en duurt minimaal twee weken. Daarna moet de daadwerkelijke reparatie nog beginnen.

In december vorig jaar heb ik de laptop gekocht omdat ik deze nodig heb voor mijn werk. Echter heb ik de laptop nooit kunnen gebruiken. Een vervangende laptop is niet aangeboden. Tegen de tijd dat ik mijn laptop terug krijg is het wellicht begin maart. Drieënhalve maand is er dan voorbij gegaan na de aankoop voordat ik de laptop naar behoren kan gebruiken. Het zou me niet verbazen als Asus tegen die tijd een opvolger van deze laptop aankondigt.

Ik ben ondertussen zo klaar met deze laptop dat ik een andere wil. Asus wil daar niet aan en wil een kwartaal uittrekken om deze laptop te reanimeren. MediaMarkt verwijst naar het servicecentrum van Asus. Heb ik nog opties in deze situatie? Kan ik bijvoorbeeld mijn geld terug vragen? Ik hoef nu geen Asus laptop meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Ben bang je toendertijd al gelijk terug had moeten gaan, nu zit je in het normale RMA procces, ( anders was het een DOA en had je hem om kunnen ruilen )

Verder in de zin van Coulance van Asus hoef je weinig te rekenen omdat je hem bij Mediamarkt gekocht heb en die verantwoordelijk zijn voor de afhandeling van garantie etc.
En volgens mij is het zo je bij de Mediamarkt je geld terug kan krijgen als hij XX keer kapot is geweest en je dan de koop kan ontbinden.
Dat je nu 3maanden lang je laptop niet "functioneel heb kunnen gebruiken" zullen hun waarschijnlijk "piep" aan hebben.
Een opvolger van je laptop zou zeker kunnen, helaas is dit in computerland erg normaal naar x maanden.
Ik zou gewoon je reparatie afwachten en als je hem dan weer heb kijken hoe hij dan bevalt.

Een vervangende laptop word ook zelden aangeboden, omdat men die service eigenlijk niet kan bieden voor de prijs dat de spullen kosten.
En eigenlijk is dat ook geen voorwaarde als je het inleverd, als een winkel dat zou doen is het puur uit hunzelf en service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:57
Je had inderdaad gewoon meteen moeten gaan, asus heeft alle recht binnen een redelijke termijn jouw laptop te willen repareren. Een maand is niet extreem lang, al moet dit normaliter sneller kunnen. Ze geven wel netjes aan waarom, het mobo is er namelijk niet...

Ook "ik ben helemaal klaar met deze laptop" is natuurlijk raar, hij heeft nooit goed KUNNEN functioneren omdat je niet terug bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met bovenstaande auteurs met twee extra toevoegingen:
1) direct retour was een betere weg geweest omdat je laptop nu zeker gebruikssporen heeft (itt direct na aanschaf). Een gerepareerd model moet gewoon weer verkocht worden, wat nu gewoon veel geld gaat kosten.
2) als je hem zakelijk zo hard nodig hebt, dan moet je er ook gewoon een fatsoenlijk bedrijfsplan bij kopen. Je kunt moeilijk een consumentenprijs betalen en dan een zakelijke service verwachten.

In dit geval zou ik een nieuwe laptop kopen en de gerepareerde verkopen op marktplaats zodra hij terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Je had meteen terug moeten gaan naar de mediamarkt, binnen 2 weken word het product gewoon direct omgeruild voor een ander, mits het op voorraad is uiteraard. Mediamarkt is nu ook buitenspel gezet en kan hier denk ik vrij weinig meer mee, betreft het verkorten van de reparatie tijd of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Ben ik de enige die een reparatietijd van, zo te zien, minstens een week of 5 niet reeel vind voor een laptop van een maand oud?

Ik heb de AV van MM bekeken, retour binnen 2 weken kan alleen indien een product ongebruikt is.
Een vervangende laptop word ook zelden aangeboden, omdat men die service eigenlijk niet kan bieden voor de prijs dat de spullen kosten.
En eigenlijk is dat ook geen voorwaarde als je het inleverd, als een winkel dat zou doen is het puur uit hunzelf en service.
Volgens de wet eigenlijk wel, daar reparatie/vervanging zonder ernstige overlast dient plaats te vinden.
Dat het in de praktijk schering en inslag is wat dat betreft, is kwalijk te noemen, maar maakt niet dat de wet opeens genegeerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Het gaat dan ook om omruiling, niet om retournering. maargoed, dat is nu verder niet relevant meer. Impliceerde meer doordat de mediamarkt overgeslagen is en er direct contact met asus is gemaakt, de mediamarkt weinig tot geen invloed meer heeft op het verdere reparatieproces. Al is het kwalijker van asus dat dergelijke mobo's helemaal uit taiwan moet komen, gevalletje te nieuw product en nog geen rma onderdelen in europa beschikbaar ofzoiets? niet netjes in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

In diezelfde AV staat ook dat je soms direct contact moet opnemen met de fabrikant.

Wat ik me dan afvraag, heeft de TS de MM in kennis gesteld?
Want daarna kan je natuurlijk opvoeren dat het weleens langer gaat duren en dat je toch wilt dat de overlast beperkt blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
thijszor schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:34:
Impliceerde meer doordat de mediamarkt overgeslagen is en er direct contact met asus is gemaakt, de mediamarkt weinig tot geen invloed meer heeft op het verdere reparatieproces.
In eerste instantie ben ik terug gegaan naar de MediaMarkt, echter wilde zij de laptop niet aannemen. Ik kon beter direct de Asus Pickup&return service bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Dat is wel heel bijzonder dan, ik zou toch echt even langs de service afd. van je mediamarkt lopen en het verhaal neerleggen, ik zou alsnog proberen via mm een nieuw exemplaar te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit met garantie als je als een notebook bij MM koopt en deze vervolgens op de zaak zet? Heb je dan wel recht op consumenten garantie?

Dit vraag ik me namelijk echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Je bent ineens geen consument meer als je je laptop zakelijk gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
loeberce schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:41:
Je bent ineens geen consument meer als je je laptop zakelijk gebruikt?
Ja lijkt me logisch volgens mij.

Bedoel wel de voordelen maar niet de nadelen en visa versa, teminste lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Nu online
Ik zie hier geen uitzonderingen of clausules voor consument/zakelijk. De bepalingen zijn wat ze zijn op het moment van aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

verytallman schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:00:
[...]

In eerste instantie ben ik terug gegaan naar de MediaMarkt, echter wilde zij de laptop niet aannemen. Ik kon beter direct de Asus Pickup&return service bellen.
Op deze manier valt het proces totaal niet te bewaken. Daarnaast kan je je laptop gewoon bij MM inleveren voor reparatie, ik begrijp niet zo goed waarom ze dit geweigerd hebben? Tussen MM en ASUS zijn waarschijnlijk gewoon afspraken gemaakt over reparatieduur om overlast te beperken (ook omdat de wet spreekt over een redelijke termijn). Ik zou sowieso met aankoopbon en serienummer naar de MM gaan en vragen of zij nog iets kunnen doen om het proces te versnellen.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:20:
Hoe zit met garantie als je als een notebook bij MM koopt en deze vervolgens op de zaak zet? Heb je dan wel recht op consumenten garantie?

Dit vraag ik me namelijk echt af.
Je koopt een product ofwel zakelijk ofwel prive. Als je zakelijk koopt geldt er andere regelgeving dan wanneer je als consument koopt. De wetgever beschermt consumenten veel beter dan bedrijven (en terecht). Voor zover mij bekend is het vervolgens opgeven van de laptop als zakelijke aankoop een administratieve handeling richting de belastingdienst en geldt er voor de koop nog steeds consumentenbepalingen. Geen idee in hoeverre de belastingdienst bonnetjes accepteert die niet op naam van het bedrijf staan.

Ik vind die discussie overigens behoorlijk los staan van het gebruik. Naar mijn mening moet je bij een zakelijke aankoop gewoon een zakelijk supportplan hebben. Als er iets met mijn Dell laptop gebeurt dan staat er morgen een monteur op de stoep. Daarnaast heeft mijn werkgever gewoon reserve laptops in de kast liggen die in ieder geval basis taken mogelijk maken. Voor consumentengebruik zal het echter nooit zo kritisch zijn als de computer voor een korte tijd onbruikbaar is. Uiteraard is het wel de bedoeling dat de overlast minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Asus (of de MM) niet in staat is binnen een redelijke termijn de laptop te repareren kan de koop gewoon ontbonden worden. Wat is dan een redelijke termijn? Ik zou zeggen één maand. Drie maanden is gewoon echt veel te lang. Zolang kan een laptop gewoon niet kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Nu online
Drie maanden is ook wat overdreven als Asus op 20 februari het nieuwe moederbord kan plaatsen. Wat gaan ze die 6 weken erna dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 09:57
Nee, hij moet hem nu nog inleveren. 3 maanden is dan ook geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Update: na wat boze telefoontjes was het vervangende moederbord toch spontaan in Nederland aangekomen. Vandaag zelfs de laptop teruggekregen. Erg jammer dat je bij Asus alleen geholpen wordt als je boos wordt.

Dat terzijde. Ik heb nog even gebeld om te vragen wat het probleem was met het moederbord. De servicedeskmedewerker zei dat "een geheugen op het moederbord maar NIET het interne geheugen" kapot was. Dit mysterieuze geheugen zou permanent aan het moederbord vastzitten waardoor de enige optie was om het gehele moederbord te vervangen. Is er iemand hier die weet over welk geheugen deze servicedeskmedewerker praat?

Asus vond het ook nodig om de harde schijf te formatteren en Windows er opnieuw op te zetten. Volgens de servicedeskmedewerker moet dat als het moederbord vervangen wordt i.v.m. de productcode. Is dat zo? Nu kan ik gaan kijken of mijn productcodes van MS Office en F-Secure het nog willen doen.

Edit:
Voor de duidelijkheid, de laptop is in totaal 22 dagen bij het Asus reparatiecentrum geweest. Echter, vanaf de aankoop heb ik de laptop niet goed kunnen gebruiken(ongeveer 2 maanden). Ik heb de laptop niet direct teruggebracht omdat ik hem direct nodig had voor belangrijke zaken en ik niet schrik van een paar BSOD'jes.

[ Voor 15% gewijzigd door verytallman op 09-02-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

verytallman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:01:
Is er iemand hier die weet over welk geheugen deze servicedeskmedewerker praat?
http://www.asus.nl/Notebo...OOK_UX31E/#specifications

Geheugen DDR3 1333 MHz SDRAM, OnBoard Memory

het geheugen bij deze modellen zit dus gebakken op het mobo.
Asus vond het ook nodig om de harde schijf te formatteren en Windows er opnieuw op te zetten. Volgens de servicedeskmedewerker moet dat als het moederbord vervangen wordt i.v.m. de productcode. Is dat zo? Nu kan ik gaan kijken of mijn productcodes van MS Office en F-Secure het nog willen doen.
OEM licenties worden gekoppeld aan de hardware ID van het moederbord, dus ja -> dat was nodig.

Je office licenties etc kan je op elke PC die je hebt wel installeren, mits je deze PC's niet tegelijk aan hebt staan 8)7.

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 09-02-2012 14:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Thx D4G3R. De servicedeskmedewerker zei echter nadrukkelijk dat het interne geheugen en dit mysterieuze geheugen dat kapot was twee verschillende dingen zijn. Het interne geheugen zou het volgens deze servicedeskmedewerker wel goed doen. Zelf denk ik dat de servicedeskmedewerker niet weet waarover hij praat.

[ Voor 14% gewijzigd door verytallman op 09-02-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Die laptop heeft geen losse SODIMM's en heeft geen Dedicated GPU (Met dedicated VRAM dus), dus de medewerker weet niet waar hij/zij over praat :') .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Weet je ook bij welk service centre het ding gerepareerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Asus vond het ook nodig om de harde schijf te formatteren en Windows er opnieuw op te zetten.
Dat is de standaardprocedure bij nagenoeg iedere OEM, om te voorkomen dat software voor problemen gaat zorgen en het ding weer opnieuw RMA komt. Gewoon een reinstall, dan weten ze zeker dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Edmin schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:29:
Weet je ook bij welk service centre het ding gerepareerd is?
In 's Hertogenbosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
TERW_DAN schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:35:
[...]

Dat is de standaardprocedure bij nagenoeg iedere OEM, om te voorkomen dat software voor problemen gaat zorgen en het ding weer opnieuw RMA komt. Gewoon een reinstall, dan weten ze zeker dat het goed zit.
Naast het feit dat je al je programma's en settings opnieuw mag gaan installeren/invoeren betekent het ook dat images die ik gemaakt heb niet meer werken. Als ik mijn vorige image terugzet zal ik een melding krijgen dat de productcode illegaal is. Al met al een half dagje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verytallman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:39:
[...]

Naast het feit dat je al je programma's en settings opnieuw mag gaan installeren/invoeren betekent het ook dat images die ik gemaakt heb niet meer werken. Als ik mijn vorige image terugzet zal ik een melding krijgen dat de productcode illegaal is. Al met al een half dagje werk.
Dan voer je de nieuwe product code toch in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:39:
[...]
Dan voer je de nieuwe product code toch in?
Ik ga het risico niet nemen. Straks moet ie weer naar het reanimatiecentrum van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

verytallman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:39:
[...]

Maar dat maakt toch geen verschil, of je nu een image zet met een bepaalde productcode, of je zet die hdd zonder format op dit bord, de verandering blijft hetzelfde.
verytallman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:00:
[...]

Ik ga het risico niet nemen. Straks moet ie weer naar het reanimatiecentrum van Asus.
Ik zie het probleem niet? Wat voor risico heb je dan?

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 09-02-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voorop gesteld dat ik niet alle reacties heb gelezen, dus ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar sorry dat ik het zeg verytallman, wat kunt u zeuren over iets dat u zelf niet goed geregeld heeft. Als je zakelijk afhankelijk bent van een laptop, dan zorg je ervoor dat vervanging of reparatie snel geregeld wordt. Daarvoor neem je een support contract of een "next business day" garantie.

Zeuren over het feit dat u te beroerd bent direct terug te gaan naar de leverancier om de laptop als DOA aan te melden en dit afgeven op de farbikant die geheel geen verantwoording in deze heeft en uit service de laptop direct van u aanneemt voor RMA. Was direct terug gegaan, dan was de laptop mogelijker wijs omgeruild tegen een ander. Nu was dit niet meer mogelijk.

Wat betreft die 22 dagen, wat voor dagen zijn dit, werkdagen? Ik mag hopen voor uw eigen zaak, dat u de zaken nu beter geregeld heeft en voor een degelijk support contract dan wel garantie hebt ingekocht. Asus heeft in deze in iedergeval niets fout gedaan, afgezien de RMA afhandeling niet de snelste is geweest, ook zeker niet de slechtste of onacceptabel.

Overigens zou naast dit alles dit wel een goed topic zijn om door te nemen: Thematopic: Backups

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 09-02-2012 21:12 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
_Dune_ schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:11:
Als je zakelijk afhankelijk bent van een laptop, dan zorg je ervoor dat vervanging of reparatie snel geregeld wordt.
Daar heb je blijkbaar gelijk in. Van standaard consumentengarantie mag je niet veel verwachten, wil je echte service moet je gewoon bijlappen.
Tja, lees mijn vorige posts.
22 dagen is de laptop weggeweest. Lijkt me duidelijk?
_Dune_ schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:11:
Overigens zou naast dit alles dit wel een goed topic zijn om door te nemen: Thematopic: Backups
Nogmaals: lees bovenstaande posts. Ik ben geen persoonlijke data kwijt, ik moet mijn software opnieuw installeren. En nee, ik ga geen image maken van Windows + al mijn programma's.
Insgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh je bent 22 dagen je notebook kwijt geweest en nu klaag je over consumenten garantie terwijl je wel mooi BTW terug gecashed hebt van de belasting en je de notebook gewoon zakelijk gebruikt.

22 dagen is niet kort, maar garantie afhandelingen duren soms nou eenmaal wat langer. Alleen bij HTC heb ik kunnen ervaringen dat ze het binnen 5 werkdagen afgehandeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
22 dagen is vrij kort hoor. Mediamarkt houdt zelf aan als definitie van "Redelijke termijn", waarschijnlijk gestaafd door jurisprudentie, rond de 4-6 weken. Dat vertellen ze je ook als je dingen bij hen inlevert.

De gehele periode vanaf aankoop tot inleveren dat hij niet goed werkte vind ik eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat je daarover klaagt. Dat je hem in die tijd doorgebruikt is puur en alleen je eigen schuld en verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:17
Men kan als consument, en zakelijk, niet verwachten dat er snelle reparatie kan plaatsvinden, gelijk een nieuwe laptop, etc. Daarvoor zijn verzekeringen en extra service, die natuurlijk voor een bepaalde prijs worden aangeboden. De aankoopprijs van een laptop kan namelijk, en vooral voor een winkel, moeilijk dure reparaties enz. bekostigen. Daarvoor zijn de marges op laptops in veel gevallen gewoon te klein. Verwacht je dan werkelijk dat een winkel als MM alles uit de kast zal halen om jou zo snel mogelijk te helpen? Zo zouden zij als winkel erg snel de deuren kunnen sluiten vanwege torenhoge kosten. Ik zeg niet dat het afschuiven op ASUS een correcte manier is, maar wel één van logische aard. Daarnaast zou ik als zakelijk persoon eerder kijken naar een zakelijke oplossing, wat hier al meerdere malen is genoemd. De MM zou dan m'n laatste keus zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop gewoon niet aanspraak op garantie hoeven te maken dat is nog het beste. Maar bij een MM krijg je tenminste 2 jaar garantie, bij Dell krijg je standaard maar 1 jaar garantie en bij Apple ook en dat is in strijd met de wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Wat vinden jullie er trouwens van dat een dergelijke laptop met kapot geheugen geleverd wordt? Zelf dacht ik altijd dat onderdelen door de fabrikant(van de geheugenbankjes) of door de laptopbouwer gechecked werden. Blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:18:
Ik hoop gewoon niet aanspraak op garantie hoeven te maken dat is nog het beste. Maar bij een MM krijg je tenminste 2 jaar garantie, bij Dell krijg je standaard maar 1 jaar garantie en bij Apple ook en dat is in strijd met de wetgeving.
Raar dat Dell en Zowell apple al vaker voor mij producten buiten de 1jaar gerepareerd hebben.

Maar volgens mij hebben we die discussie al is eerder gehad ;)
verytallman schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:32:
Wat vinden jullie er trouwens van dat een dergelijke laptop met kapot geheugen geleverd wordt? Zelf dacht ik altijd dat onderdelen door de fabrikant(van de geheugenbankjes) of door de laptopbouwer gechecked werden. Blijkbaar niet.
eind controle = Consument
Laptops etc = Lopende band werk.
Hoe minder controle hoe sneller hoe goedkoper, massa productie enz enz.

En denk je nogsteeds dat Asus zelf de laptop maakt ?, denk toch dat het algemeen bekend is dat die door andere heren gemaakt worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Mektheb op 10-02-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als alles handmatig geassembleerd en gecontroleerd zou worden dan was je laptop een x voud duurder dan wat je er nu voor betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:17
Kijk hier maar eens: List of laptop brands and manufacturers

En ASUS maakt dus niet zelf zijn laptops. Een tijdje hebben ze wel o.a. apple laptops gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:34:
[...]

Raar dat Dell en Zowell apple al vaker voor mij producten buiten de 1jaar gerepareerd hebben.
offtopic:
Ja leuk voor jou, misschien heb je aanvullende garantie bij Dell gekocht? Je moet als brugman kunnen communiceren wil je bij die bedrijven je recht halen. Maar goed ik had nog een aardig bedrag gekregen toen ik die kapotte Dell verkocht en ook nog de HDD voor aardig bedrag verkocht in totaal heb ik er dus nog € 167 voor gekregen, als ik hem werkend verkocht had ik er niet veel meer voor gekregen.

En dat ze het bij sommige mensen wel doen zal wel uitzondering op regel zijn. Ik mijd Dell gewoon vanwege die garantie en ik vind eigenlijk dat deze winkels aangepakt moeten worden want Dell en Apple zijn ook winkels.

Ik denk dat TS trouwens gewoon pech gehad heeft. Want waarschijnlijk krijgen meeste consumenten niet met garantie te maken en een notebook heeft gemiddelde levensduur van 2 a 3 jaar, als een notebook na 1 jaar en 11 maanden stuk gaat kun je beter niet moeite nemen voor garantie en maar een nieuwe kopen vooral als het een Dell is waar garantie toch al verlopen is.

Kan ergens wel begrijpen dat het balen is als je notebook na een paar maanden begeeft en hij voor garantie weg moet, want ook ik heb maar een computer en dat is mijn notebook. En tot ik mijn nieuwe notebook kocht heb ik mijn smartphone intensief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:50:
[...]

offtopic:
Ja leuk voor jou, misschien heb je aanvullende garantie bij Dell gekocht? Je moet als brugman kunnen communiceren wil je bij die bedrijven je recht halen. Maar goed ik had nog een aardig bedrag gekregen toen ik die kapotte Dell verkocht en ook nog de HDD voor aardig bedrag verkocht in totaal heb ik er dus nog € 167 voor gekregen, als ik hem werkend verkocht had ik er niet veel meer voor gekregen.

En dat ze het bij sommige mensen wel doen zal wel uitzondering op regel zijn. Ik mijd Dell gewoon vanwege die garantie en ik vind eigenlijk dat deze winkels aangepakt worden want Dell en Apple zijn ook winkels.

Ik denk dat TS trouwens gewoon pech gehad heeft. Want waarschijnlijk krijgen meeste consumenten niet met garantie te maken en een notebook heeft gemiddelde levensduur van 2 a 3 jaar, als een notebook na 1 jaar en 11 maanden stuk gaat kun je beter niet moeite nemen voor garantie en maar een nieuwe kopen vooral als het een Dell is waar garantie toch al verlopen is.

Kan ergens wel begrijpen dat het balen is als je notebook na een paar maanden begeeft en hij voor garantie weg moet, want ook ik heb maar een computer en dat is mijn notebook. En tot ik mijn nieuwe notebook kocht heb ik mijn smartphone intensief gebruikt.
offtopic:
Ja leuk voor mij, het is gewoon je recht kennen en daar gebruik van maken.
Verder heeft het niks met communicatie te maken, kwestie van weten hoe iets in mekaar zit en weten welke rechten je heb.

En het is helemaal niet bij elk product van hun waar je maar 1 jaar krijgt.
Verder zijn de extra garantie mogelijkheden die je bij Dell en Apple kan kopen niet alleen Garantie, zowel Support als Zekerheid etc etc.
Het kost nu eenmaal wat om een monteur de next day te laten komen ( bv bij Dell )

Winkels doen ook lang niet altijd zo netjes hun dingen regelen etc. maar het heeft absoluut niks met brugman te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Of een laptop zelf door Asus of door fabrikant X in elkaar wordt gezet maakt niet uit, testen of alles goed werkt kan iedereen doen. Het zal wel goedkoper zijn om het niet te doen. Waarschijnlijk is het retour krijgen van een X aantal laptops goedkoper dan testen of alles werkt.

Ik heb trouwens wel een lesje geleerd: de volgende keer zal na aankoop(o.a.) gelijk Memtest86 gedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste is nergens voor nodig lijkt me, je hebt gewoon pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Stef42 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:14:
Men kan als consument, en zakelijk, niet verwachten dat er snelle reparatie kan plaatsvinden, gelijk een nieuwe laptop, etc. Daarvoor zijn verzekeringen en extra service, die natuurlijk voor een bepaalde prijs worden aangeboden. De aankoopprijs van een laptop kan namelijk, en vooral voor een winkel, moeilijk dure reparaties enz. bekostigen. Daarvoor zijn de marges op laptops in veel gevallen gewoon te klein. Verwacht je dan werkelijk dat een winkel als MM alles uit de kast zal halen om jou zo snel mogelijk te helpen? Zo zouden zij als winkel erg snel de deuren kunnen sluiten vanwege torenhoge kosten. Ik zeg niet dat het afschuiven op ASUS een correcte manier is, maar wel één van logische aard. Daarnaast zou ik als zakelijk persoon eerder kijken naar een zakelijke oplossing, wat hier al meerdere malen is genoemd. De MM zou dan m'n laatste keus zijn geweest.
Met de marges heb je als consument werkelijk niets te maken, dat probleem legt men zelf op in deze branche. En dat is ook het voortmodderende probleem waar maar niets aan gedaan wordt. Kennelijk heeft men een plaat voor de kop ofzo.

En ik ben van mening dat je als koper wel degelijk een snelle reparatie mag verwachten.
Dus ja de MM en ook alle andere ondernemers moeten wel degelijk al het mogelijke doen om een klant zo snel en goed mogelijk te helpen.

Wat er nu gebeurt is dat de klant alle shit op zijn bord krijgt tijdens een garantieafhandeling.
Naar mijn idee is dat niet wat de wetgever bedoeld heeft.
Pagina: 1