Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke voeding heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kant en klare Acer-computer gekocht en die vervolgens lichtjes geupgrade met een televisiekaart en een ATI Raedon 6850 (er zat een GT 220 in).
Ik weet dan ook niet ofdat de voeding die er standaard in zit volstaat, ik meen dat dat 300 watt is, voor meer gegevens moet ik even mijn kast openmaken.
Het schijnt de hardware serieus te kunnen beschadigen als je een te lichte voeding gebruikt maar ik wil natuurlijk ook geen hoger vermogen dan wat ik gebruik.
Een tijd terug probeerde ik GTA IV te spelen. De computer laadde het maar het liep drie keer achter elkaar vast, de eerste keer voordat het spel zelf startte (het was wel geladen), de tweede keer nadat ik controle kreeg over de wagen maar bij elke bocht haperde die, ook bij bescheiden instellingen. Dat en een ander probleem, namelijk dat mijn computer incidenteel (1 keer per maand IRQL no less or equal) en altijd twee keer op een dag uitvalt riep bij mij de vraag op ofdat ik er fout aan heb gedaan om niet de voeding mee te upgraden.

Mijn hardware:
- intel i5 750
- 6 gb ram, 4 slots (3 in gebruik dus), DDR3, 650 mHz
- ATI Raedon 6850
- moederbord: Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z325/brammie1/specs1.png
- Windows 7, o.e.m.-licentie

Dat lijken mij zo'n beetje de relevante gegevens. Daarmee zou zo'n spel toch soepel moeten draaien.
Ik weet dat je zo'n metertje kan aansluiten en op zich sta ik er wel open voor om dat te doen (geen idee alleen waar ik het koop) maar ik hoop dat jullie op basis van de hardware advies kunnen geven.

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Volgens de site van AMD word er een 500w voeding geadviseerd zie
Dus als je inderdaad een standaard 300w voeding er in hebt zitten kan die voor problemen zorgen.
Persoonlijk zou ik kijken naar een voeding iets hoger dan 500w (550~650) aangezien de rest van je pc natuurlijk ook het een en ander verbruikt aan stroom.

Nog een kleine tip uit eigen ervaring: Koop niet het eerste de beste goedkope merk voeding want die kunnen vaak het beloofde vermogen niet of niet stabiel leveren. Heb zelf een OCZ en daar ben ik erg tevreden mee.

Mijn speeltje

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 17:05
300 watt is inderdaad te licht voor het geen wat er in je kast zit. Wat novalite zegt; kijk naar een 500/600 watt voeding van Corsair of OCZ.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:46
De voedingen in kant en klare systemen zijn altijd precies genoeg, aangezien een 6850 een stuk meer verbruikt dan een GT220 kan het heel goed zijn dat je voeding inderdaad niet voldoende is, ook het spontaan uitvallen van je systeem wijst hier op.

Een goede voeding voor jouw systeem: pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

De lichtere versie moet ook wel voldoende zijn overigens: pricewatch: Corsair Builder CX430 V2

[ Voor 19% gewijzigd door Redblader op 05-02-2012 21:53 ]

Verwijderd

Welkom op GoT. Voor dit soort vragen hebben we een centraal topic: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 21:53 ]

• Namsan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05-2021
Zoals al aangegeven is je huidige voeding waarschijnlijk niet toereikend.
Het schijnt de hardware serieus te kunnen beschadigen als je een te lichte voeding gebruikt maar ik wil natuurlijk ook geen hoger vermogen dan wat ik gebruik.
Een hoger vermogen voeding betekend niet dat je daardoor ook meer verbruikt. Afhankelijk van de kwaliteit van de voeding kan het tegengestelde het geval zijn. Een voeding van 500W van Corsair, OCZ of iets dergelijks zal voor jou configuratie ruim voldoende zijn.

• Namsan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05-2021
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:52:
Welkom op GoT. Voor dit soort vragen hebben we een centraal topic: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
Na je aanpassing van je bericht komt je advies wel wat vriendelijker over :)
Modbreak:Hou het on-topic, en post aub niet twee keer achter elkaar. Daar is de edit-knop voor bedoeld.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 06-02-2012 11:38 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En dan nog even OCZ wegstrepen voor XFX en Seasonic. ;) (Seasonic maakt alleen kwaliteit en maakt ook voedingen voor Corsair en XFX. OCZ is wat minder.)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT inderdaad :)

Het is al genoemd, we hebben een centraal topic voor dit soort vragen: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Graag daar eerst even inlezen. Je kunt met de in-topic search op zoek gaan naar eerdere posts met vergelijkbare hardware. Kom je niets tegen waar je wat mee kunt, dan mag je daar je eigen vraag stellen. Let dan wel op de aanwijzingen in de topicstart daar, die staan er niet voor niets. Er is geen reden om screenshots te posten als het om specs gaat, gewoon de naam van een onderdeel is veel beter.

Sowieso kunnen wij je niet helpen als jij niet exact weet wat je hebt. Moet je je kast openschroeven om te achterhalen wat voor voeding je hebt? Doe dat dan voor je een vraag stelt, want wij kunnen natuurlijk niet ruiken wat er in die kast van je zit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.