Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik altijd deze website: http://www.pdfescape.com/
werk gratis en gewoon perfect om een pdf te maken / aan te passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:12:
De 460GTX is een desktopkaart, volgens mij gaan je berekeningen ergens de mist in.
Was meer voor vergelijking dat de mac pro ook niet beste machine is kwa gamen, en dat zelfs in een grote imac nog maar een mobiele kaart zit waar je wel vele moet betalen en dat je dus gewoon kwa goed kwaliteit game gehalte gewoon je windows bak ergens kan laten verstoffen en alleen voor gamen gebruiken.
Maarja ook ik hoop dat er snel externe videokaarten komen, dat lost namelijk veel laptop problemen op
Laat waarschijnlijk niet te lang op zich wachten
nieuws: MSI demonstreert externe videokaart en mobiel overklokken
(kleine kanttekening, dit moet dan wel op windows van mac gebeuren aangezien het drivertechnisch waarschijnlijk niks gaat worden op een mac)
Whieee schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:24:
[...]

Ik geloof dat de TS al enige malen heeft gezegd dat hij een laptop wil met OSX, dus waarom blijf je doordrammen over Windows laptops? 8)7
Omdat hij blijft zeggen dat Het design niet geevenaard word door andere laptops in zijn prijs categorie. Ik denk dat hij hier vooral windows laptops bedoelt
Dus zodra hij dat niet meer heel scheef gaat gebruiken ga ik er ook niet meer op in

[ Voor 65% gewijzigd door leopod op 21-03-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
Sprry double post

[ Voor 94% gewijzigd door leopod op 21-03-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Macbook Air is verkocht, geld voor een Macbook Pro is bijna bij elkaar.
Nu nog wachten op de 2012 versie, hoe waarschijnlijk is het dat die volgende maand op de markt komt? :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
HardCoreGamer schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:44:
Macbook Air is verkocht, geld voor een Macbook Pro is bijna bij elkaar.
Nu nog wachten op de 2012 versie, hoe waarschijnlijk is het dat die volgende maand op de markt komt? :)
de nieuwe hp serie komt laat in april uit, dus ik zou de macbook pro dan ook rond diezelfde tijd, misschien wat later verwachten. er zijn blijbkaar al geruchten dat de productie al bezig is dus misschien heb je geluk dat het inderdaad ook rond die tijd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 08:38

Saven

Administrator

lasharor schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:15:
Voor school wil je geen macbook mee. Een Air of andere windows Ultrabook of zelfs netbook voldoet beter aan je eisen.

Waarom neem je niet een macbook en een goedkope windows netbook (of eventueel een ipad)? In college zalen werkt een grote laptop gewoon minder goed naar mijn idee.
Wat een onzin, ik heb honderd keer liever mijn macbook mee dan een of ander prul netbookje al dan niet van Apple. Hangt maar net van de school af; ik wil gewoon relaxed vanalles kunnen doen, en niet hoeven pielen op een te klein scherm en een klein toetsenbord..

Gewicht is echt geen probleem hoor, zo'n Air is alleen leuk als je het inderdaad echt alleen maar gebruikt om een beetje te browsen of te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakwortel schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:29:
Ik zeg neem een normale laptop en gooi er mac op :P.
Net alsof dat zomaar op elke laptop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

leopod schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:44:
[...]

Omdat hij blijft zeggen dat Het design niet geevenaard word door andere laptops in zijn prijs categorie. Ik denk dat hij hier vooral windows laptops bedoelt
Dus zodra hij dat niet meer heel scheef gaat gebruiken ga ik er ook niet meer op in
1. Design is een kwestie van smaak. Als hij alles zonder Apple logo lelijk vindt (hypothetisch), dan kan jij op je hoofd gaan staan met allerhande Windows-based design laptops, maar hij zal ze lelijk vinden. Over smaak valt niet te twisten, dus er een missie van maken om het ongelijk van iemands smaak aan te tonen is niet alleen vrij zinloos, het is vrij suf.
2. De TS wil een laptop met OSX. Wat maakt het dan in vredesnaam uit wat jij vindt over het design van laptops met Windows?

Overigens ben ik van mening dat de 13" MacBook Air qua design op eenzame hoogte staat in de computerwereld. Mijn Thinkpad kan meer misbruik hebben en is op zijn eigen manier ook heel stijlvol (ik vind Thinkpads ook gewoon tof), en mijn MacBook Pro is prachtig, en op sommige fronten ook beter/sneller, maar qua design steekt de MacBook Air gewoon overal bovenuit. Mijn mening. I don't care if you disagree ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:46:
Even wat anders: dump dat hale gaming idee. Als je wilt gamen, schaf dan externe GPU aan met thunderbolt. Het kan niet lang meer gaan duren voordat je die kan kopen.
Ik hoop dat de fabrikanten het qua drivers ook een beetje goed op gaan lossen. Tot dusverre werken alle externe GPUs alleen onder Windows. Nu is dat niet heel erg wanneer je het sec voor gamen gebruikt, want dan is de kans groot dat je dat toch onder Windows doet.

Ik kan me echter zo eens voorstellen (lees: ik val in die categorie ;) ) dat er mensen zijn die een 13" MacBook Pro of MacBook Air hebben, omdat ze dat qua portability fijner vinden dan een 15", of omdat ze een 15" MacBook Pro gewoon te duur vinden, maar die wel graag extra GPU power willen voor een verdwaalde game en Photoshop, Ligthroom, Aperture, Final Cut, etc. Dus onder OSX :P

Als dergelijke externe GPUs met OSX support er zouden komen, en Apple maakt een MacBook Air met nog wat meer CPU power (quadcore zal nog even niet mogelijk zijn), 8GB RAM (of meer), en nog iets meer Thunderbolt snelheid (PCI-e 3.0 based?) dan hebben ze een winnaar te pakken :)

Gooi er dan nog een mat scherm in en ik koop hem direct :+

Gat in de markt voor Apple: pak de MXM kaartjes die ook in de iMac gebruikt worden, en pas het Thunderbolt Display zodanig aan, dat je dergelijke kaartjes kan plaatsen. Beeldscherm met upgradeable GPU :D

[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 21-03-2012 20:21 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Tja, als ik in een iMac de hardware kon veranderen, dan had ik die waarschijnlijk ook gekocht.
Nu zit ik hier met een inbouw PC, die ik telkens kan upgraden.

Het probleem bij Apple is is dat je in één keer zo'n groot bedrag moet uitgeven...
Bij een inbouw PC kun je bijvoorbeeld beginnen bij €400,- en een jaar later voor €1000,- euro aan upgrades uitvoeren... Bij Apple moet je dan weer een nieuwe laptop / desktop kopen. Dus dan zou een externe CPU en GPU ideaal zijn. Zeker wanneer deze in een 2,5'' (externe HDD) formaat worden gemaakt.

Ik zit in ieder geval de dagen al te tellen hoelang het nog duurt tot de 2012 generatie van de Macbook Pro :)

[ Voor 11% gewijzigd door iApp op 21-03-2012 21:36 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 15:29
Saven schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:34:
[...]

Wat een onzin, ik heb honderd keer liever mijn macbook mee dan een of ander prul netbookje al dan niet van Apple. Hangt maar net van de school af; ik wil gewoon relaxed vanalles kunnen doen, en niet hoeven pielen op een te klein scherm en een klein toetsenbord..

Gewicht is echt geen probleem hoor, zo'n Air is alleen leuk als je het inderdaad echt alleen maar gebruikt om een beetje te browsen of te lezen.
Zelf gebruik ik een MB White Late 2009, en ook bij deze laptop is het gewicht echt geen probleem, alleen al doordat deze laptop flink wat dunner is dan de gemiddelde laptop van de bulk-boer, en is de laptop wanneer ik deze dicht geklapt heb gehad ook weer binnen enkele seconden beschikbaar voor gebruik.

Enige argument die ik zelf voor de MBA zou hebben op dit moment is het display met toch wel een hoge resolutie. Voor wat ik er mee doe (surfen / internetten / mobiele werkplek) is het scherm echt ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merauder schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:41:
en is de laptop wanneer ik deze dicht geklapt heb gehad ook weer binnen enkele seconden beschikbaar voor gebruik.
Windows ook. Ik snap niet waarom dat ooit als argument wordt aangehaald..
Enige argument die ik zelf voor de MBA zou hebben op dit moment is het display met toch wel een hoge resolutie. Voor wat ik er mee doe (surfen / internetten / mobiele werkplek) is het scherm echt ruim voldoende.
Je weet niet wat je mist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:46:
[...]
Windows ook. Ik snap niet waarom dat ooit als argument wordt aangehaald..
Omdat er genoeg problemen mee zijn en het standaard eigenlijk nooit werkt ook al is het voor een tweaker simpel in te stellen. Met als gevolg dat elke doorsnee burger met een Windows laptop dat ding tot in den treure uit en aan blijft zetten.
Het is geen argument, maar wel illustratief voor de aandacht voor de gebruiker. En ik hou van producten waar de gebruiker aandacht krijgt i.p.v. de engineer die het ontwerpt.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:26:
[...]

Omdat er genoeg problemen mee zijn en het standaard eigenlijk nooit werkt ook al is het voor een tweaker simpel in te stellen. Met als gevolg dat elke doorsnee burger met een Windows laptop dat ding tot in den treure uit en aan blijft zetten.
Het is geen argument, maar wel illustratief voor de aandacht voor de gebruiker. En ik hou van producten waar de gebruiker aandacht krijgt i.p.v. de engineer die het ontwerpt.
nu ben ik toch benieuws welke problemen hiermee dan zijn?
Windows gaat standaard in slaapstand en bij het openklappen hervat hij weer.
dit werkt altijd prima bij mij, het is echter wel zo dat je windows onegveer 1x per week moet rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Digistorm schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:26:
[...]

De meeste mensen die ik ken die een laptop gebruiken met een default windows installatie klappen de notebook gewoon dicht en dan gaat hij in sleep. Na een x aantal uur wordt dit automatisch hybernate om accu te sparen. Dat werkt bij iedereen gewoon perfect. Windows heeft zelfs recovery's voor als je in sleep de accu eruit trekt, dus ik snap niet wat er mis kan gaan..
Mijn eigen desktop draait volgens taakbeheer al 9 dagen non-stop en daar merk ik in het gebruik helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:34

lasharor

7 december 2004

Saven schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:34:
[...]

Mijn 13" macje zit ook standaard in mijn tas hoor. Tot dat formaat blijft het nog te doen. Maar ik zou er niet aan moeten denken om een 15" laptop mee te moeten nemen. Dat ding neemt het grootste gedeelte van die tafeltjes bij colleges al in beslag hoe wil je dan op papier nog normaal aantekeningen maken?

Hangt ook een beetje van je opleiding af denk ik. Ik werk niet met zware programma's en ben vooral de hele dag bezig in word en excel. Een Air zou dus prima voldoen aan al mijn verwachtingen.
Pagina: 1 2 Laatste