Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Momenteel heb ik een laptop voor school nodig. En ik dacht aan een MacBook.

Nu is een Air voor school prima, maar hier kun je qua prestaties niet veel verwachten.
Dan is er ook de keuze uit een 15" Pro. Deze heeft een mooie quadcore i7 aan boord en een AMD 6750m 512mb. Hierdoor zullen games zoals Anno, De Sims en Call of Duty prima op de MacBook kunnen draaien. Ook zal ik dan nog kunnen video- editing (After Effects en Permiere) en foto's (Photoshop & Lightroom) bewerken - meteen nadat ik ze met mijn Canon 550D geschoten heb.

Je zal denken dat de MacBook Pro 15" prima zal zijn. En in eerste instantie is dat het ook.
Maar dan ga je kijken naar het gewicht, dat wel 2x zoveel is als in de Air.
Want voor school moet het wel makkelijk mee te nemen zijn, van lokaal naar lokaal...

Qua school taken heb ik voldoende aan Pages '09 en Mail.
Maar ondertussen zal dit mijn enige Mac worden, dus zal ik hem ook voor andere taken willen gebruiken, die hierboven beschreven staan.

De MacBook Pro zal ik na verloop van tijd upgraden met een SSD en 8/16GB ram voor Photoshop en video editing.

Thuis heb ik al een mooie Windows bak staan die prima uit de voeten komt voor Autocad, Photoshop, Premiere en gaming.

Dus de vraag zal zijn, wat is het beste voor mijn situatie?
Een Air of toch de Pro?

Mijn budget is momenteel 1200 euro, alhoewel ik nog aan het sparen ben.
Zal ik die Pro echt nodig hebben voor deze taken? Of kom ik met de Air, die ik nu al kan kopen, ookal prima uit de voeten?

Alvast bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Dit zal je toch echt zelf moeten bepalen en ik vind het ook een beetje dubbelop dat je eerst in topics zoals die van MBA vragen gaat stellen, om vervolgens toch een eigen topic aan te maken...

Voor photoshop is de MBA snel zat, voor video-editing is 'ie aan de trage kant. Als jij op je laptop per se video-editing wilt kunnen doen, dan moet je een MBP nemen. Maar je zegt dat je ook thuis kunt editen, dus overweeg zelf wat je belangrijker vindt: dat 'ie lichter en dunner is of dat je er op kunt video-editen.

En als je het gewicht van de MBA een groot voordeel vindt 'omdat je van lokaal naar lokaal moet', dan zou ik aanraden om een goedkope Windows-laptop te kopen en van het geld wat je overhoudt een abonnement bij de sportschool te nemen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
Je geeft twee tegenstrijdige dingen aan. Je zegt dat je eigenlijk ook CoD en De Sims wil draaien, maar verderop geef je aan dat prima te kunnen op je windows bak. Je moet echt voor jezelf die keuze maken, dat kunnen wij niet voor je doen. Een Pro heeft gewoon dikke spec's, ook met dualboot voor windows. Een air heeft dit niet. In mijn ogen kan je beter een Pro kopen en wanneer SSD's betaalbaarder zijn of binnen je budget passen, een SSD in de Pro bouwen. Toch blijf het echt een keuze voor jou; wat wil je precies? Wil je nou wel of niet gaan gamen, of doe je dat op je windows bak, en wil je Photoshop e.d. wel op je laptop gaan doen of niet? Dat is het enige belangrijke (naast de prijs natuurlijk ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Bloemstukje op 05-02-2012 18:02 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Voor school wil je geen macbook mee. Een Air of andere windows Ultrabook of zelfs netbook voldoet beter aan je eisen.

Waarom neem je niet een macbook en een goedkope windows netbook (of eventueel een ipad)? In college zalen werkt een grote laptop gewoon minder goed naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Tja, ik zat er ookal aan te denken... Want stel je Air wordt een keer gejat, dan is het erg... Maar een Macbook Pro van 1750 euro is natuurlijk een stuk erger.

Enige probleem in de Air vind ik de videokaart. Als die wat beter was geweest, dan was het een blinde aankoop geweest.

Zelf ben ik erg fan van Apple, sinds ik een iPhone en iPad heb.
Met een ''goedkope'' Windows laptop heb ik geen goeie ervaring gehad.
Ook de feature ''instant on'' is een onmisbare feature voor een laptop.

Als ik de punten op een rijtje zet, dan kom ik uit op:

Air:
+Licht
+Dun
+Compact
+Snel genoeg voor Office
+SSD
- Geen videobewerking
- Geen autocad
- Geen gaming

Pro:
+Ram
+Videokaart
+Quadcore Processor
+Videoediting
+Photoshop
- Prijs
- Gewicht

Het zit er echt middenin,
Er is geen feature dat er echt bovenuit springt. Want de Pro is wel snel, maar is bijvoorbeeld weer zwaarder en duurder.

Enige wat ik zeker weet, is dat er binnen 3 maanden een ''early 2012'' model van de Pro te koop is. (Dat was wel met het early 2011 model zo, die kwam in April vorig jaar)
Dat houdt in dat mensen hun huidige Pro voor wat centen minder de deur uit doen.

@Hahn,
Ik open hier een topic voor omdat er voor deze vraag geen topic voor is. ;)

@lasharor
Dat touchscreen voor de iPad is niet echt geschikt voor typen, huiswerk etc...

[ Voor 3% gewijzigd door iApp op 05-02-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:01
Snap alleen niet waarom je de Air als +punt 'SSD' geeft, aangezien je aangeeft (als je een MBP haalt) deze toch wel upgradet naar een SSD.

Echter vind ik het gewicht erg meevallen van een Pro hoor. Ik ga zelf ook naar school en als ik er dan al 1 groot zwaar boek of 2 gewone boeken in heb dan vind ik het verschil in kilo's/grammen ten opzichte van de Air echt verwaarloosbaar.
Vind persoonlijk de Pro ook mooier vanwege zijn elegante maar toch robuuste uiterlijk, terwijl de Air wel mooi dun en licht is maar redelijk fragiel overkomt in mijn ogen.

Zoals anderen ook al aangeven, je zult toch de keuze echt zelf moeten maken aangezien je er nu nog een beetje tussen in hangt, en aangeeft thuis een goede Windows bak hebt staan.

Als ik zo je +/- punten bekijk vind ik de Pro het zeker winnen van een Air, maar dit is subjectief gezien.

Succes met je keuze en laat weten wat 't geworden is! ;)
HardCoreGamer schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:32:
@lasharor
Dat touchscreen voor de iPad is niet echt geschikt voor typen, huiswerk etc...
Kan prima hoor!
Helemaal omdat je al een iPhone hebt, werkt naadloos met je iPad door gebruik van iCloud.

En een Apple Wireless keyboard (bluetooth) volstaat prima voor typwerk en aantekeningen.

[ Voor 28% gewijzigd door Trezzahn op 05-02-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 15:38
Ik zou persoonlijk voor de Macbook Pro gaan.

Ik heb zowel de Macbook Pro als Macbook Air. Hoewel ik in mijn Macbook pro beschik over een I5 (wel met ssd) komt de Macbook Air lang niet in de buurt van de MBP.

Daarnaast kan de Air maximaal 4GB DDR3 gebruiken en de Macbook Pro heel wat GB meer.

Daarnaast is de Macbook Air velen malen lichter maar zelfs thuis op de bank voor simpel internetten neig ik meer om de MBP te pakken ivm snelheid.

Ik denk dat de MBP langer meegaat (langer voldoet aan je eisen) dan de MBA. En dus langer kan genieten van hetzelfde apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
gewoon een Pro nemen.
deze past overall beter bij je voorkeuren.
en hoezo denk jij dat je niet kan gamen op een Air?
jah er zit geen optica in, so what?
daarvoor bestaat de Mac-appstore en als je geen geld er voor hebt bestaat er natuurlijk altijd thepiratebay.org!
dus als je daar even de schakel omzet en even "-geen gaming" bij de Air weghaalt dan is de air misschien wel in overbalans tegenover de pro!

je hebt overigens aan de Air meer dan genoeg alleen dan kom je met het gezeik of je echt een optische drive nodig hebt!

de enigste vraag die je dus tussen de Air en de Pro moet stellen is: heb je de optische drive echt nodig?

als je daar eens goed over na denkt, dan weet je in principe wel welke je moet hebben!

[ Voor 10% gewijzigd door w4v3g0d op 05-02-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
@Bassiej19,
Dat klopt ook, de Pro is 'future proof'.
Met de Pro kun je sowieso nog wel 3 jaar verder.

De Air ook, maar dan zul je denk ik wel tegen je beperkingen komen. (Vooral als Apple dan ook met OSX 10.8 komt.)

@Trez,
Dat klopt dat de iPhone en iPad naadloos met elkaar werken,
Is dit bij de Mac niet zo?

Ik twijfel echt over het gewicht. Ik zal maar eens naar een MediaMarkt gaan, en daar eens een MacBook Pro vasthouden.

@Hardware,
Je hebt ook programma's zoals Steam en Origin, dus die drive heb ik voor games niet nodig.
Enkel: school komt zo nu en dan wel met een dvd aanzetten, waar bijvoorbeeld iets voor een vak op staat, of een film...

Maar je hebt voor de Air wel een externe versie van de drive.
Maar dat was in eerste instantie mijn vraag niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 12-09 16:01
hardwarejunk schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:45:
jah er zit geen optica in, so what?
daarvoor bestaat de Mac-appstore en als je geen geld er voor hebt bestaat er natuurlijk altijd thepiratebay.org!
Die's geblocked hoaoahhrrrr!! :X
HardCoreGamer schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:51:
@Trez,

Ik twijfel echt over het gewicht. Ik zal maar eens naar een MediaMarkt gaan, en daar eens een MacBook Pro vasthouden.
Jawel, maar ik had het hier meer over de aansluiting en werking van de iPad en de iPhone. Mac werkt uiteraard ook met iCloud ;)

Er zit ook wel verschil in gewicht hoor, maar als je toch al boeken meeneemt naar school(waar ik van uit ga) dan vind ik niet dat dit verschil zwaar weegt(woordgrapje ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
@Trezz,
Het allermooiste zal zijn als ik die boeken dan op mijn MacBook zou kunnen zetten. :)
Ik denk toch dat ik nog even doorspaar tot rond april, wanneer de volgende generatie uitkomt.
Dan zie ik wel hoeveel geld ik gespaard heb, en dan zal ik de beslissing overwegen of ik een 2e handje koop of een nieuwe.

Is er trouwens nog enig verschil tussen de anti glare en highres versie?
Zal de high res versie veel verschil uitmaken voor het typen en lezen van teksten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Verschil tusnsen anti-glare en de gewone is dat die dan geen glasplaat ervoor heeft. Ik kan de glasplaat alleen maar aanraden sinds je domweg nooit door iemand anders (ja het zijn altijd andere @$&$^*) met z'n vette tengels aan je LCDtje zit om iets "aantewijzen" en je die vingervlek nauwlijks weg krijgt.

High-res gewoon doen, normaal krijg je 1440x900 en anders 1680x1050 (uit m'n hoofd).

Buiten dat, 'gewicht' van de MBP? Waar zeur je over? Vroegah sleepde we met 6kg laptops rond die toen d'r tijd 'ultra licht' waren. Normale MBP is net geen 3kg. Ga je echt niet merken in je tas hoor ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hmm intressant! Ik was zelf ook tussen de Air 13inch en de Pro 13inch aan het twijfelen. Ook ik werk regelmatig met Photoshop en AutoCAD. Zo te zien ben je dus met een Pro beter af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

High-res is een must. Zonder high res geen MBP in mijn optiek.

En volgens mij verkijk je je op de prijs van de pro. Hij komt kaal zonder high-res en zonder SSD. Dan ben je €250 verder. Voor die prijs kan je 2 air's kopen of X windows laptops terwijl je aangeeft dat je budget slechts €1200 is. Goed over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:09:

En volgens mij verkijk je je op de prijs van de pro. Hij komt kaal zonder high-res en zonder SSD. Dan ben je €250 verder. Voor die prijs kan je 2 air's kopen of X windows laptops terwijl je aangeeft dat je budget slechts €1200 is. Goed over nagedacht?
Hoe zit dat precies met High-Res dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
HardCoreGamer schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:51:
@Bassiej19,
Dat klopt ook, de Pro is 'future proof'.
Met de Pro kun je sowieso nog wel 3 jaar verder.

De Air ook, maar dan zul je denk ik wel tegen je beperkingen komen. (Vooral als Apple dan ook met OSX 10.8 komt.)

@Trez,

@Hardware,
Je hebt ook programma's zoals Steam en Origin, dus die drive heb ik voor games niet nodig.
Enkel: school komt zo nu en dan wel met een dvd aanzetten, waar bijvoorbeeld iets voor een vak op staat, of een film...

Maar je hebt voor de Air wel een externe versie van de drive.
Maar dat was in eerste instantie mijn vraag niet. ;)
origin valt niet eens op mac te krijgen ;) tenzij je er een dubbele bootloader op zet met W7
steam is daarintegen wel te downloaden voor mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder high-res is er absoluut geen reden om, vanuit het opzicht van ruimte op het scherm, nog een 15" laptop te kiezen. En zelfs high-res is al minder dan het 1080p wat je op een windows laptop kan krijgen. Dat is voor mij persoonlijk al een reden om geen mac aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

TS stelt dat MBA minder krachtig is. Deze is echter ook met Corei7 leverbaar.
Voornaamste bottleneck is disk space en memory wanneer je zou willen virtualiseren.
Gezien de basis office taken die TS voor ogen heeft moet ook dat geen probleem zijn.

Gamen op je school PC; mjah, heb je daar niet nog een oude desktop voor staan ergens?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:09:

Daarom zeg ik ook,
Ik spaar verder. En misschien kom ik een leuke MacBook / prijs in de V&A tegen. :)

@MrJay,
Dat gamen op een laptop is eerder voor thuisgebruik / op andere locatie bedoeld.

[ Voor 7% gewijzigd door iApp op 05-02-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:21:
Dat is marketing. De i7 uit de air is een stuk lager geclockt, en heeft minder cores en cache. Over het algemeen kan je stellen dat de 'echte' i7 een factor 4 sneller is dan de ULV parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je dagelijks deze Mac mee neem school neemt ben ik wel benieuwd naar je vervoer? Gebruik je het OV of fiets je? Ik kan namelijk uit ervaring vertellen dat een MacBook Pro 15" op de fiets best te voelen is op je rug (dit merk je vooral als je een poosje zonder tas loopt).

Voor het wisselen van lokaal maakt het voor mij helemaal niets uit, dan zou ik nog wel een Mac Pro willen meesjouwen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 13 inch is persoonlijk een heel erg slechte keuze vanwege de lage resolutie. Je kan imo beter werk verzetten op de air... Ook vanwege de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:29:
De 13 inch is persoonlijk een heel erg slechte keuze vanwege de lage resolutie. Je kan imo beter werk verzetten op de air... Ook vanwege de SSD.
Dat klopt. Ook is het scherm van de Air mat, toch?

Stel er is een Air te koop voor rond de 1000 euro, dan haal ik een Air.
Voor die 750 die ik dan bespaar, upgrade ik mijn iPad naar een iPad 3, en koop ik een i7 derde generatie voor mijn pc.

Is er geen software om je pc te streamen naar je Mac?
Want stel dat kan, dan zou ik ook gewoon Photoshop, Videoediting en games kunnen draaien op een Air.

Dat scheelt wel even 750 euro. (Dat een student in deze tijd zeker kan gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat ik mij bij dit soort topics altijd afvraag is waarom perse een mac, natuurlijk is dat een persoonlijke keuze. Maar als je thuis windows heb en dat bevalt, waarom dan geen ultrabook?
pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V

+Highres scherm
+SSD
+Licht
+Instant on
+Goede Batterij
etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik al vrij uitgebreid over gediscussieerd bij de NBBG... De air is gewoon net iets beter. De enige reden om hem niet te nemen is een haat richting mac. En ik gok dat de TS niet in die categorie valt. De ux31 is geen goed alternatief voor de MBA.

De MBP is een ander verhaal. Een in mijn ogen vergelijkbare windows notebook kost de helft, doet een paar dingen beter, en een paar dingen slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
MrJayMan schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:21:
Voornaamste bottleneck is disk space en memory wanneer je zou willen virtualiseren.
Gezien de basis office taken die TS voor ogen heeft moet ook dat geen probleem zijn.

Gamen op je school PC; mjah, heb je daar niet nog een oude desktop voor staan ergens?
maar de macbook air is eigenlijk ook een portable workstation en eigenlijk niet voor het "standaard" gebruik bedoeld, maar aangezien er geen "gewone" witte macbook te krijgen is, heb je geen keuze tussen de pro en de air!

offtopic: ik had overigens 2 van de laatste witte C2D MacBooks via de Apple Store weten te bemachtigen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik zat ong. een jaar geleden in het zelfde pakket als de TS.
Het was de keus; óf een MBP( doorsparen, want het is inderdaad een hoop geld voor relatief minder performance!) óf een goedkoper alternatief en eventueel twee a drie apparaten voor gaming/thuis/schoool bla bla.
Uiteindelijk voor gekozen om toch de (dure) eieren voor m'n geld te kiezen. Ik heb de MBP gekocht, destijds voor +/- e1800,-. Het was voor mij een hele opgave om dit bij elkaar te krijgen, maar tot op de dag van vandaag geen moment spijt van gehad.

Daarnaast ben ik meer van het principe; beter iets duurder, dan later spijt van hebben en de MBA eventueel weer in de verkoop te doen want daar verlies je alleen maar op.

Heb overigens de highres glare versie omdat ik daar afbeeldingen wat levendiger uit vindt komen en toch nooit buiten zit(ivm reflectie). Nu klink ik wel als een holbewoner haha maar valt mee hoor }:O

Suc6 met je keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@hierboven: Dit is een workstation:
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopspec.net/wp-content/uploads/2011/04/HP-EliteBook-8560w-Mobile-Workstation-02.jpg

@Darkstone, ik heb die Zenbook van Asus gezien bij de mediamarkt, en hij doet wat mijbetreft niet onder voor een MBA. Natuurlijk heeft hij niet de sexappeal van MBA, maar dat is enkel status, kijken we naar de feiten dan is het gewoon een goede machine met een goed toetsenbord en verder prima specs. Vooral als je zegt dat je hem voor de studie wil gebruiken zou ik voor een Windows pc gaan. Weet niet welke studie je gaat doen, maar voor de meeste een beetje technische richting heb je software van school nodig. Dan kan je wel gaan lopen prutsen met virtuele omgevingen enzo.
Als je hoofdcomputer thuis ook windows is dan kan hij gemakkelijk samenwerken met je notebook via homegroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
dat is OOK een workstation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Misschien kan je nog even wachten op de nieuwe Ivy Bridge. Die zijn zuiniger en presteren beter. Dan wordt de Air misschien nog beter. Aan de andere kant, misschien wordt de MBP dan ook nog zuiniger en wat lichter. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:13
Spockz schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:30:
Misschien kan je nog even wachten op de nieuwe Ivy Bridge. Die zijn zuiniger en presteren beter. Dan wordt de Air misschien nog beter. Aan de andere kant, misschien wordt de MBP dan ook nog zuiniger en wat lichter. :)
Ik zou ook nog even wachten inderdaad. Misschien komen er ook nog hogere resolutie schermen bij Apple. Vind dit best wel vreemd trouwens. De MBP schermen "high res" van de 15" zijn geen HD. Is dit niet achterhaald? Want er zijn wel 60+ 15" Windows laptops te krijgen in alle soorten en maten. Of is het een truc om mensen de 17" te laten kopen?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Laatst online: 22-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sites slaan over het algemeen nergens op. Er komt een update wanneer er nieuwe hardware uitkomt. Niet na X dagen. Je kan door logisch redeneren beter voorspellen wanneer er een update komt dan naar het gemiddelde aantal dagen te kijken.

Dat gezegend hebbende: ik verwacht de update van de imac, MBA, MBP in april. En misschien een maand of 2 later om meteen het high-res scherm mee te pakken. Ik verwacht dat nog niet productrijp voor de 2e helft van dit jaar. Zo meldt mijn glazen bol.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als je op Ivy Bridge gaat wachten, kan je ook kijken wat de nieuwe generatie van AMD gaat doen, de eerste resultaten zijn zeer veel belovend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-09 18:01
HardCoreGamer schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:50:
[...]

Dat klopt. Ook is het scherm van de Air mat, toch?

Stel er is een Air te koop voor rond de 1000 euro, dan haal ik een Air.
Voor die 750 die ik dan bespaar, upgrade ik mijn iPad naar een iPad 3, en koop ik een i7 derde generatie voor mijn pc.

Is er geen software om je pc te streamen naar je Mac?
Want stel dat kan, dan zou ik ook gewoon Photoshop, Videoediting en games kunnen draaien op een Air.

Dat scheelt wel even 750 euro. (Dat een student in deze tijd zeker kan gebruiken)
Scherm van de air is spiegelend. Helaas.

Verder heb ik voor mijn school een MBA 13" i7. Ik ben er heel tevreden over. (Economische opleiding).
Als je zit te twijfelen tussen de MBA of MBP13". Kan je het beste voor de MBA gaan. Ze zijn goedkoper en zijn standaard voorzien van een SSD.

Één enkel voordeel voor de MBP is dat hij meer RAM kan hebben.

Overigens voldoet de 13" ook niet aan je grafische eisen. (Volgens mij is de intel kaart het zelfde als die van een air.)

De vraag is: of een MBA, of een MBP 15"/17". De 13" valt echt buiten schot lijkt mij.

Succes met de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Een Windows laptop is niks. 100% Zeker.
Zelf vind ik Windows fijn werken omdat Autodesk 3Ds Max erop zit en vele games alleen op Windows uitkomen... Ook de prijs van een iMac speelt een rol, anders was ik waarschijnlijk allang overgestapt naar OSX.

Dit wordt tevens mijn eerste OSX toestel, en misschien wel mijn enige. (Niet de laatste)
Dus vandaar dat ik voor een Macbook Pro wilde, want die bied dan voor alles wat OSX betreft een uitkomst.
Van office tot gaming, de Pro kan dat aan!

De Air kan simpelweg alleen wat Office, webbrowsing en lichte photoshop.

Zullen wij het in het perspectief school zetten: dan voldoet de Air ruimschoots, en heeft qua design alleen nog maar voordelen. Ook het beeldscherm met 1440x900 pixels is niet mis :)

Uiteindelijk zal het bedrag van de Macbook de keuze maken.
Wat uiteindelijk het verstandigste is qua geld, is dat ik een 2e hands Air haal voor €1000 - €1050 euro.
En dat ik met de komst van de Ivy bridge hem weer verkoop, en een Macbook Pro of 15'' Air (Volgens geruchten) ervoor terug haal.

Dat zou inhouden dat ik nauwelijks verlies zal leiden,
(Air kun je met een nieuwe generatie makkelijk kwijt voor €950,-)
Ik door heb kunnen sparen,
Plezier heb gehad, (i.p.v te wachten totdat ik het geld bij elkaar heb gespaard)
En uiteindelijk beter af zal zijn met de 13'' Air tot die tijd. (I.p.v niks :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma... Wel ga ik sowieso wachten tot de 2012 release van de MacBooks. Grote kans dat de schermresoluties flink omhoog gaan. Verder is de Ivy Bridge natuurlijk een pluspunt. Ook ben ik benieuwd naar of ze het design van de Pro gaan aanpassen. Er gaan al lange tijd geruchten dat Apple in 2012 hun hele productlijn qua design gaat aanpassen. We zullen het zien rond april schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hmmm... :)
Ik kan een Macbook Air 13'' 2011 model kopen voor 1050 euro op Marktplaats.
Hier zit Office 2011 bij in. (Legaal)

Deze laptop is volgens de eigenaar kras vrij, en heeft 99 battery cycle's gehad.
Is dat een big deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Niet zo letten op die battery cycles. Daar word je helemaal gestoord van als je er op gaat letten "Oh sjitttt er is weer 1% van m'n batterijduur af :O!!" In de praktijk merk je er helemaal niets van.

1050 voor een 2ehands MBA is een redelijke prijs zeker als er office legaal bij zit. Met de 13" air kun je eigenlijk bijna alle taken wel aan. Tenzij je gigantische video's gaat bewerken of wilt gaan gamen. Zelfs bij de simpelste games gaat de MBA al behoorlijk blazen en loopt de temperatuur snel op. Dit geldt overigens ook voor een 13" Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
@Brm,
Bedankt voor je reactie.

Mijn plan is om een MacBook Air 2e hands te kopen, en rond de zomer te verkopen voor rond de 1000 euro.
En dan de beslissing te maken of ik een MacBook Air 2012 versie haal, of een MacBook Pro 15" 2012.

Ook geeft deze MacBook Air mij dé ervaring, daardoor kan ik beslissen of ik die Pro wel of niet nodig heb.
Dus al met al de beste optie voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
HardCoreGamer schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:28:
@Brm,
Bedankt voor je reactie.

Mijn plan is om een MacBook Air 2e hands te kopen, en rond de zomer te verkopen voor rond de 1000 euro.
En dan de beslissing te maken of ik een MacBook Air 2012 versie haal, of een MacBook Pro 15" 2012.

Ook geeft deze MacBook Air mij dé ervaring, daardoor kan ik beslissen of ik die Pro wel of niet nodig heb.
Dus al met al de beste optie voor nu.
Waarschijnlijk kom je erachter dat de i5 goed genoeg is:) En dat je helemaal niet over hoeft te stappen op een andere machine. In ieder geval niet vanwege dat de machine bepaalde taken niet aankan, hoogstens voor de 'hebben' factor wat ik misschien zelf ook wel doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Brm-G schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:52:
[...]

Waarschijnlijk kom je erachter dat de i5 goed genoeg is:) En dat je helemaal niet over hoeft te stappen op een andere machine. In ieder geval niet vanwege dat de machine bepaalde taken niet aankan, hoogstens voor de 'hebben' factor wat ik misschien zelf ook wel doe...
Het enige waarop ik verwacht uiteindelijk mijn mba13 (mid-'11) kwijt te willen is de ram capaciteit. 4G is weing heden ten dage. Vooral met een VM windows 7 erop. De SSD upgraden is ook stukje duurder dan bij een gewone 2.5" form factor.

Het wordt nogal spannend wat er met Ivy Bridge gaat komen. Je hebt best kans dat een 15" quadcore Air de 15" Pro net zo overbodig maakt als de 13" MBP of oude MB nu, of zelfs dat ze gewoon niet meer bestaan. Dan verwacht ik wel een oprekking naar minstens 8G ram overigens.

Retina/HiDPI op laptops gaat echt nog wel wat langer duren dan dit jaar. Ze moeten al moeite genoeg doen om die ipad schermen te produceren voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:28
Jasper Janssen schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:14:
[...]

Het enige waarop ik verwacht uiteindelijk mijn mba13 (mid-'11) kwijt te willen is de ram capaciteit. 4G is weing heden ten dage. Vooral met een VM windows 7 erop. De SSD upgraden is ook stukje duurder dan bij een gewone 2.5" form factor.

Het wordt nogal spannend wat er met Ivy Bridge gaat komen. Je hebt best kans dat een 15" quadcore Air de 15" Pro net zo overbodig maakt als de 13" MBP of oude MB nu, of zelfs dat ze gewoon niet meer bestaan. Dan verwacht ik wel een oprekking naar minstens 8G ram overigens.

Retina/HiDPI op laptops gaat echt nog wel wat langer duren dan dit jaar. Ze moeten al moeite genoeg doen om die ipad schermen te produceren voorlopig.
Ik denk (en ja hoop eigenlijk ook natuurlijk) dat je je in dat laatste kunt vergissen, productie van Retina displays loopt op volle toeren hoor, en er is geen tekort aan productiecapaciteit. Retina displays in laptops is wel ECHT de volgende stap en dan loopt Apple weer voorop. Ik hoop het echt heel hard van wel haha. 15" quadcore Air met 8GB zou de ideale machine zijn voor bijna iedereen :)

Maar dit gaat offtopic, als ik de TS was koos ik altijd voor de MBA voor de draagbaarheid, de SSD en de capabele prestaties en deed ik spelletjes en ander intensief spul voortaan thuis. En die keus heb ik zelf dus ook gemaakt.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Als je de MBA eenmaal gewend bent is er geen fijner apparaat! Het scherm is superfijn en het design en de handzaamheid is fantastisch. Ik kan deze laptop dan ook aan iedereen aanbevelen.

De enige reden om hem niet te nemen is wanneer je meer specs nodig hebt voor wat dan ook. Anders is het een zeer fijn apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik ben benieuwd,
Hopelijk heb ik mijn MacBook volgende week al. Dan laat ik het natuurlijk meteen vanaf mijn MacBook Air horen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit eigen ervaring: ik zat ook oor de keuze tussen MBA, MBP of ander merk/model (Ultra's waren er nog niet echt). Veel gelezen op dit forum (en andere) en uiteindelijk gekozen voor de 13" MBA i7, 256 GB SSD.
En weet je wat? geen enkel moment spijt van gehad.Voor mij optimale resolutie, snelheid, accuduur etc.
Zelfs windows partitie erop draaiend en elke keer weer dat gevoel van: yes, ik heb de juiste keuze gemaakt.
Alles is en blijft persoonlijk; hier heb je wat en daar laat je wat. Succes met kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Laatst online: 11-09 23:02
Ben voor de 13" MacBook Pro gegaan vanwege de GPU (in de 2010 versie) en het feit dat een Air alleen werkt met een SSD module.
Opslag op de Air is dus echt belachelijk duur.

[ Voor 16% gewijzigd door Wolfos op 11-02-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GPU is juist een slechte reden om voor de pro te gaan, want de GT 320m niet echt significant sneller dan de sandy-bridge IGP in de air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
@DS, hij heeft het over de 2010 versie. Dus ik denk dat hij daar toen nog wel een punt mee had...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de 2010 versie zit juist een GT320m. Uiteraard, als je destijds nog geen sandy-bridge air kon kopen, dan zou mijn argument nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed en na al deze reacties neem ik aan dat de TS inmiddels zijn keuze heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
@Mark,
Dat klopt.

Zoals ik in eerdere reacties heb beschreven ga ik volgende week een Macbook Air halen (2e hands).
Dan wacht ik op de 2012 modellen, en heb ik genoeg tijd om te beslissen of de Air genoeg ''werk kracht'' bij zich draagt.

Als dat niet het geval is, kan ik de Air nog voor dezelfde prijs verkopen, en haal ik een nieuw 2012 model.
De meest veiligste optie, en de goedkoopste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:24
HardCoreGamer schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:55:
@Mark,
Dat klopt.

Zoals ik in eerdere reacties heb beschreven ga ik volgende week een Macbook Air halen (2e hands).
Dan wacht ik op de 2012 modellen, en heb ik genoeg tijd om te beslissen of de Air genoeg ''werk kracht'' bij zich draagt.

Als dat niet het geval is, kan ik de Air nog voor dezelfde prijs verkopen, en haal ik een nieuw 2012 model.
De meest veiligste optie, en de goedkoopste. :)
De prijzen van de 2011 Airs op de tweedehands markt zullen wel wat gaan dalen zodra het 2012 model uitkomt denk ik zo.

Verder kan ik je een MBA echt onwijs aanraden! Ik werk er nu pas een week mee, maar wat een heerlijk apparaat zeg!! Ik gebruik hem puur voor dagelijks gebruik. beetje internetten, studie, etc. Geen gebruiker van zware programma's dus.

[ Voor 15% gewijzigd door VidaR-9 op 12-02-2012 16:34 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
VidaR-9 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:31:
[...]

De prijzen van de 2011 Airs op de tweedehands markt zullen wel wat gaan dalen zodra het 2012 model uitkomt denk ik zo.
Hmm, ik zie 2010 modellen nog steeds voor 950 euro op Marktplaats staan hoor.
Die ik wil kopen kost 1050 euro. Dus 50 euro verlies is te doen!
Wanneer ik hem nieuw voor 1250 euro zou kopen, dan wordt het een ander verhaal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:24
Als student kan je hem nieuw met korting kopen he.. Dus voor 1.150 heb je een nieuwe. Maargoed, dat is nog altijd EUR 100,- meer dan die tweedehands.

Ik ben wel benieuwd wanneer de 2012 modellen uitkomen en of die significant beter zijn dan de 2011 modellen. Zo ja, dan moet ik maar geloven aan paar honderd euries bijleggen denk.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

HardCoreGamer schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:58:
[...]

Hmm, ik zie 2010 modellen nog steeds voor 950 euro op Marktplaats staan hoor.
Hint: wat verkopers vragen op Marktplaats is vaak niet wat ze krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:28
Inderdaad, mac2sell.com geeft een aardig beeld maar zelfs dan kun je beter uitgaan van een rpijs die 50,- daar onder ligt nog.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mac2sell geeft juist veel te lage waardes naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Inmiddels is het een maand verder, vorige week heb ik een Macbook Air gekocht.

Ten eerste, de Macbook Air is een schitterend apparaat.
Ik kan hier niets aan toevoegen, elke minuut geniet ik van het design van de Macbook Air.

Enkel; Hoewel ik dacht dat deze Macbook Air qua prestaties genoeg zou zijn, is in tegendeel bewezen.
Het probleem: de CPU is kracthig genoeg voor alle dingen die ik erop wil doen, helaas werkt de videokaart echter niet mee... Simpele games werken niet soepel, en Adobe Lightroom 4 werkt nog niet eens echt soepel wanneer ik 18 MP foto's van mijn Canon camera wil bewerken.

Ik heb dus besloten om de Macbook Air weer te verkopen, en een dunnere Macbook Pro 15'' ervoor terug te kopen volgende maand.

Hoewel ik de iPad 3 dan even moet missen, lijkt mij dit het beste.
Het 13'' scherm is fantastisch voor op school, maar wanneer ik een Macbook Pro koop, moet ik ook de helft (dualcore vs quad core) aan prestaties voor inleveren voor het 13'' model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht juist een quadcore in de 13" MBP. Met de komst van ivy bridge verschijnen er 35W quadcores, in plaats van de 45W versies van de huidige en vorige generatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
@Darkstone, dan nog het punt dat er in de 15'' Pro een videokaart zit, i.p.v een interigrated GPU in de processor. :)

En; Als de geruchten kloppen krijgt de 15'' Pro een retina scherm en verdwijnt de 13'' Pro en wordt vervangen door een 13'' Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardCoreGamer schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:55:
Hallo Tweakers,
[knip]

Mijn budget is momenteel 1200 euro, alhoewel ik nog aan het sparen ben.
Zal ik die Pro echt nodig hebben voor deze taken? Of kom ik met de Air, die ik nu al kan kopen,
ookal prima uit de voeten?

Alvast bedankt!
Zoals anderen al vertelden valt en staat alles met wat je ermee wilt gaan doen.

Heel veel wekken maar elke keer de illusie dat als ze een Mac kopen ze zoveel missen i.v.g hun Windows machine. De vraag is dan waarom dan de overstap als je zo bevreest bent dat je mischien iets mist.
Blijf dan gewoon bij Windows.

Op een Mac kun je alles wat je op een Windows machine doet als je praat over de welbekende
huis, tuin en keuken werkzaamheden zoals tekstverwerken.surfen,foto's bewerken en al wat al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:03
Ik ben zelf toen voor de 13 inch Macbook Pro gegaan. Hier heb ik echter wel spijt van.. Maar alleen van de maat! Ik vond de 13 inch net iets te klein om veel op te werken, ik heb hier dus ook altijd wel een extern scherm op aangesloten als ik aan mijn bureau zit.

Hierboven las ik de optie om een Windows Laptop te kopen vanwege de software op school. Ikzelf gebruikte hiervoor VMWARE fusion, met de zogenaamde unity mode. Deze zorgt ervoor dat je virtuele machine compleet in osx " verdwijnt ". Maar geeft je toch de optie om de windows applicatie's te openen.

Hoop dat het duidelijk is 8)7

Edit:
Link: http://www.vmware.com/products/fusion/features.html

Helemaal vanonder staat het e.e.a. over Unity mode.

[ Voor 10% gewijzigd door R0y. op 19-03-2012 09:22 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bij mij is het probleem dat ik juist een OSX systeem wil.

Ook het design (aluminium) spreekt mij erg aan i.p.v dat goedkope plastic van andere fabrikanten.

De Macbook Air 13'' werkt prima, maar voor thuis gebruik zit er net wat te weinig kracht in om mijn dagelijkse dingen die ik ook op mijn PC doe ook op de Macbook Air te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:03
Mijn eigen ervaring is toch dat het werken op een 13 inch macbook niet fijn is als je er langere tijd achter moet zitten. Daarom zal mijn volgende ook zeker 15 inch zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Dat is waar, als ik websites bezoek, en ik hang een beetje achterover in mijn stoel, dan moet ik toch echt inzoomen op de webpagina. Anders kan ik het namelijk niet lezen. :(

Macbook Air dus weer verkopen, en volgende maand een 15'' Pro halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
HardCoreGamer schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:18:
Bij mij is het probleem dat ik juist een OSX systeem wil.

Ook het design (aluminium) spreekt mij erg aan i.p.v dat goedkope plastic van andere fabrikanten.

De Macbook Air 13'' werkt prima, maar voor thuis gebruik zit er net wat te weinig kracht in om mijn dagelijkse dingen die ik ook op mijn PC doe ook op de Macbook Air te doen.
Design moet je andere niet meteen mee afknallen vind ik,
Er zijn tegenwoordig ook prachtige windows laptops te vinden
Ik persoonlijk vind bijvoorbeeld de hp envy 14 spectre mooier dan een macbook,
Mooi zwart in combinatie met dat alluminim, dan heb je no het opgelicht en hp logo en al dat sterke glas, maar de hp is dan ook duurder dan de MBA. ( op fotos lijkt het mss niet zo, maar als je hem naast een gewone laptop zet is hij een stuk dunner dus de hp is wel een echte ultrabook)
Ook denk ik dat als er geen apple logo opstond, da tmensen de zenbook net zo mooi zouden vinden als de MBA (mensen geven er niks om dat het een halve kopie is)

Ik denk trouwens dat je aan gamen op je 15" mac ook niet teveel moet verwachten, het is toch niet zo'nhele goede graphics kaarten erin zitten. Ik denk da tje beter je oude windows bak kan bewaren daarvoor en lekker met je mac de rest doet? Gamen op mac kan alleen met 17", 27" imac of mac pro

En nee, dit was geen afrading om een mac te kopen...
Apple fans zijn soms gewoon iets te hard tegen windows :p

[ Voor 19% gewijzigd door leopod op 19-03-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
MBA 13 inch is de fijnste laptop die ik tot nu toe heb gehad, en perfect voor naar school. De laptop weegt minder dan een boek, is razend snel en doet zeker niet onder aan het instapmodel van de MBP. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik de versie met i7 processor heb, en voornamelijk alleen programma's zoals Photoshop, Illustrator en Flash gebruik. Voor het renderen van video's of 3D beelden zal dit niet de perfecte laptop zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
iemand die moeite heeft met een object van 2,5 kg op zijn meest om de 45 minuten te moeten verslepen, hoort die niet in een ziekenhuis?

ik sleep al 3 jaar mijn MBP mee naar school en door school, koop een rugtas en doe hem daar in, ik heb zo'n schoudertas, dan wil je na langere tijd nog wel eens last van je schouder krijgen. maar kom op, 2.5 kilo zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
kipneck schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:08:
iemand die moeite heeft met een object van 2,5 kg op zijn meest om de 45 minuten te moeten verslepen, hoort die niet in een ziekenhuis?

ik sleep al 3 jaar mijn MBP mee naar school en door school, koop een rugtas en doe hem daar in, ik heb zo'n schoudertas, dan wil je na langere tijd nog wel eens last van je schouder krijgen. maar kom op, 2.5 kilo zwaar?
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bij mij opschool sleept iemand een 14" Alienware mee, gaat prima. Hij kan ook Battlefield 3 spelen in de college zaal :9 Ik bedoel, wat maken die extra kilo's nou uit voor die 20 minuten dat je met dat ding op je rug loopt. Het is wat anders als je veel onderweg bent met je werk oid. Maar op school zit je toch vaak stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kipneck schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:08:

Ik denk dat het niet zozeer om die 2.5kg gaat, maar als je ook al een zooi boeken moet meenemen, is elke kilo die je kan besparen (op bijvoorbeeld een laptop) mooi meegenomen. Ik heb zelf een MBP15 (zakelijk), een MBA13 (prive) en nog een Thinkpad T410 (prive, Linux speeltje ;) ), en als ik moet kiezen welke ik in een rugzak gooi is de keuze snel gemaakt: MBA13. Dat heeft niets te maken met dat ik mijn MBP15 of mijn Thinkpad geen hele dag op m'n rug kan hebben, of 'in het ziekenhuis horen', maar gewoon met een simpele feit dat mijn MBA de helft minder weegt dan de andere opties, en net zo goed voldoet. Dus waarom zou ik iets zwaarders meenemen? Als ik met gewichten wil sleuren ga ik wel naar de sportschool ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

leopod schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:28:
[...]

Ik denk trouwens dat je aan gamen op je 15" mac ook niet teveel moet verwachten, het is toch niet zo'nhele goede graphics kaarten erin zitten. Ik denk da tje beter je oude windows bak kan bewaren daarvoor en lekker met je mac de rest doet? Gamen op mac kan alleen met 17", 27" imac of mac pro
Misschien moet je toch even de Apple website doorlezen. Volgens jou kun je op de 15" MacBook Pro niet goed gamen, maar op de iMac en Mac Pro wel. Een vergelijking:

OnderdeelMacBook Pro 15"iMac 21.5"iMac 27"Mac Pro
Prijs€ 1749€ 1149€ 1649€ 2399
Processorquadcore i7 2.2GHzquadcore i5 2.5GHzquadcore i5 2.7GHzquadcore Xeon 2.8GHz
Geheugen4GB4GB4GB3GB
GraphicsAMD 6750 512MBAMD 6750 512MBAMD 6770 512MBAMD 5770 1GB
Scherm15" 1440x900 of 1680x105021.5" 1920x108027" 2560x1440n.v.t.

Zoals je ziet heeft de MacBook Pro vrijwel dezelfde specs als de iMac, alleen minder pixels op het scherm, wat voor games in dit geval een voordeel is. De GPU hoeft op de MacBook Pro (1440x900) maar ruwweg 62% van de pixels aan te sturen die je op een iMac in native resolutie aan moet sturen. Minder pixels = meer fps. Ik zou zeggen dat van bovengenoemde machines de MacBook Pro de beste game machine is, mits je het interne scherm gebruikt.

Echter kunnen de 27" iMac, Mac Pro en MacBook Pro allemaal besteld worden met een nog wat zwaardere GPU, waardoor de vergelijking wat kan verschuiven.
En nee, dit was geen afrading om een mac te kopen...
Apple fans zijn soms gewoon iets te hard tegen windows :p
Niet iedereen koopt een Mac omdat ie mooi is, van alu is, of 'patsfactor' heeft. Een groot deel van de Mac klanten koopt een Mac vanwege het OS. Dan kan je zeggen dat mensen 'iets te hard tegen Windows' zijn, maar dat heet 'persoonlijke voorkeur'. Ik ben prima in staat om kwaliteits hardware te waarderen, maar als er geen OSX op draait is dat voor mij een (doorslaggevende) reden om er niet voor te gaan. Windows is best een aardig OS, maar ik vind het niet fijn werken, de apps die ik wil gebruiken zijn er niet voor beschikbaar, dus voor mij is Windows geen optie. En dan zal het me dus roesten wat voor prachtigs HP, Asus of Lenovo maakt. Ik wil OSX gebruiken, dus ik kijk naar wat Apple maakt. En daar ben ik tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tabel klopt niet helemaal, de MBP en iMac's hebben een mobiele GPU, de mac pro heeft een desktopvariant die zo uit het hoofd een stuk sneller is (en meer verstookt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Vermoedelijk zal er een 1GB videokaart in de 2012 versie van de Macbook Pro komen.
Iemand een idee of ik daar games zoals Anno, Battlefield en StarCraft 2 prima mee zou kunnen spelen?

Video bewerking zal er sowieso wel goed mee kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
Whieee schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:15:
[...]

Misschien moet je toch even de Apple website doorlezen. Volgens jou kun je op de 15" MacBook Pro niet goed gamen, maar op de iMac en Mac Pro wel. Een vergelijking:

Zoals je ziet heeft de MacBook Pro vrijwel dezelfde specs als de iMac, alleen minder pixels op het scherm, wat voor games in dit geval een voordeel is. De GPU hoeft op de MacBook Pro (1440x900) maar ruwweg 62% van de pixels aan te sturen die je op een iMac in native resolutie aan moet sturen. Minder pixels = meer fps. Ik zou zeggen dat van bovengenoemde machines de MacBook Pro de beste game machine is, mits je het interne scherm gebruikt.

Echter kunnen de 27" iMac, Mac Pro en MacBook Pro allemaal besteld worden met een nog wat zwaardere GPU, waardoor de vergelijking wat kan verschuiven.

[...]

Niet iedereen koopt een Mac omdat ie mooi is, van alu is, of 'patsfactor' heeft. Een groot deel van de Mac klanten koopt een Mac vanwege het OS. Dan kan je zeggen dat mensen 'iets te hard tegen Windows' zijn, maar dat heet 'persoonlijke voorkeur'. Ik ben prima in staat om kwaliteits hardware te waarderen, maar als er geen OSX op draait is dat voor mij een (doorslaggevende) reden om er niet voor te gaan. Windows is best een aardig OS, maar ik vind het niet fijn werken, de apps die ik wil gebruiken zijn er niet voor beschikbaar, dus voor mij is Windows geen optie. En dan zal het me dus roesten wat voor prachtigs HP, Asus of Lenovo maakt. Ik wil OSX gebruiken, dus ik kijk naar wat Apple maakt. En daar ben ik tevreden mee :)
OS is inderdaad een persoonlijke keuze, maar het was dan ook vooral een reactie op deze zin van de TS
Ik hoor vaak het commentaar dat windows cheap en langzaam aanvoelt, en ik probeerde duidelijk te maken dat dat helemaal niet hoeft. er zijn namelijk ook gewoon mooie Windows alternatieven(hopelijk zo wat duidelijker :))
Ook al zit ik zo'n beetje met het zelfde probleem als de TS hoor want mac lijkt me ook wel eens grappig te proberen zodat ik voor mijzelf dus ook echt uit kan maken welk OS ik fijner vind

en benchmark-wise zie ik toch best een groot verschil tussen de videokaarten (PassMark - G3D Mark)

Radeon HD 6970M Uit de duurste iMac 2,616
Radeon HD 5770 uit de pro 1,689
Radeon HD 6770M de duurste 15" macbook/ goedkope imac 1,357
Radeon HD 6750 M in de MBP 1,131

je ziet dat het dus best wel klopt, dat je niet fatsoenlijk kan gamen op een mac/laptop
zeker als je het vergelijkt met een best oude mid-range gtx 460 die toch ook al 2,370 dan kun je toch redelijk goed stellen dat de imac eigenlijk de enige echte game mac is. en dan zou ik nog adviseren om gewoon een windows bak on the side te houden naast je mac omdat dat gewoon goedkoper gamen is.
HardCoreGamer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:28:
Vermoedelijk zal er een 1GB videokaart in de 2012 versie van de Macbook Pro komen.
Iemand een idee of ik daar games zoals Anno, Battlefield en StarCraft 2 prima mee zou kunnen spelen?

Video bewerking zal er sowieso wel goed mee kunnen. :)
Vast wel, maar je gaat het natuurlijk niet op ultra kunnen spelen
http://www.notebookcheck....eon-HD-6750M.43958.0.html
staat wat je er nu mee kan, dat is dus battlefield op low, wss zal je hem met betere vidkaart op medium kunnen spelen enstarcraft op ultra, maar dat is ook niet zo'n zwaar spel he ;)

[ Voor 16% gewijzigd door leopod op 20-03-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Call of Duty speelt er zo te zien prima op.
Ook Battlefield op Medium moet lukken (Rond de 26 FPS), Dirt 3 doet het ook goed, en zelfs GTA IV :P

Tevens zal Photoshop en After Effects - Premiere een van de redenen zijn waarom ik toch voor de Pro ga.

Het is niet zo dat de Pro mijn huidige PC zal vervangen, maar wel voor meer dan de helft.
Emailen, webbrowsen sowieso, en grafisch gezien een beetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
HardCoreGamer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:03:
Call of Duty speelt er zo te zien prima op.
Ook Battlefield op Medium moet lukken (Rond de 26 FPS), Dirt 3 doet het ook goed, en zelfs GTA IV :P

Tevens zal Photoshop en After Effects - Premiere een van de redenen zijn waarom ik toch voor de Pro ga.

Het is niet zo dat de Pro mijn huidige PC zal vervangen, maar wel voor meer dan de helft.
Emailen, webbrowsen sowieso, en grafisch gezien een beetje. :)
mwa je gaat dat toch wel merken hoor, een fps lager dan 30. maar als dat betere videokaart gebeuren klopt zul je daar geen last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

leopod schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:42:
[...]

OS is inderdaad een persoonlijke keuze, maar het was dan ook vooral een reactie op deze zin van de TS

[...]

Ik hoor vaak het commentaar dat windows cheap en langzaam aanvoelt, en ik probeerde duidelijk te maken dat dat helemaal niet hoeft. er zijn namelijk ook gewoon mooie Windows alternatieven(hopelijk zo wat duidelijker :))
Ook al zit ik zo'n beetje met het zelfde probleem als de TS hoor want mac lijkt me ook wel eens grappig te proberen zodat ik voor mijzelf dus ook echt uit kan maken welk OS ik fijner vind

en benchmark-wise zie ik toch best een groot verschil tussen de videokaarten (PassMark - G3D Mark)

Radeon HD 6970M Uit de duurste iMac 2,616
Radeon HD 5770 uit de pro 1,689
Radeon HD 6770M de duurste 15" macbook/ goedkope imac 1,357
Radeon HD 6750 M in de MBP 1,131

je ziet dat het dus best wel klopt, dat je niet fatsoenlijk kan gamen op een mac/laptop
zeker als je het vergelijkt met een best oude mid-range gtx 460 die toch ook al 2,370 dan kun je toch redelijk goed stellen dat de imac eigenlijk de enige echte game mac is. en dan zou ik nog adviseren om gewoon een windows bak on the side te houden naast je mac omdat dat gewoon goedkoper gamen is.
Wederom snijdt je opmerking geen hout. De goedkope iMac bevat exact dezelfde 6750M als de MBP, en dus niet de 6770M zoals jij aangeeft. De 6970M uit de duurste iMac is inderdaad een stuk sneller, maar moet ook 2.8x zoveel pixels aansturen als de MacBook Pro als je op native resolutie wilt spelen. Jouw benchmark geeft mij totaal geen informatie over hoe dat uitpakt.

Daarnaast is
nogal een onzinuitspraak. Ik heb geheel toevallig zo'n "Mac/laptop waar je niet op kan gamen", maar alles wat ik er op speel draait als een malle. Er zullen vast PCs zijn die sneller draaien, maar betekent dat direct dat je op een iMac niet kan gamen? Mijns inziens hangt het af van referentiekader. Als je de nieuwste games op de hoogste settings wilt spelen, moet je wegblijven van alles dat mobiele GPU's gebruikt, wat ongeveer de hele Apple lineup diskwalificeert. Als 'de hoogste settings' je wat minder kan boeien, kan je prima op een Mac gamen.

Het overgrote deel dat een Mac koopt, zal geen Mac kopen omdat 99% van hun bezigheden met games te maken heeft. Ik ben zelf ook een casual gamer. Als ik nog zoveel had gegamed als 10 jaar terug, had ik er een PC naast gehad. Maar voor zo nu en dan een keer een avondje knallen was zelfs mijn mid-2007 MacBook Pro (NVIDIA 8600m GT) prima, dus ik denk dat mijn "Mac/laptop waar je niet op kan gamen" met een quadcore i7, 8GB RAM, een SSD en een AMD 6750M toch ook wel net aan moet voldoen :+
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:55:
Die tabel klopt niet helemaal, de MBP en iMac's hebben een mobiele GPU, de mac pro heeft een desktopvariant die zo uit het hoofd een stuk sneller is (en meer verstookt).
http://www.apple.com/imac/specs.html Het zijn toch echt mobiele chips. Sterker nog, het zijn MXM modules ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Overigens stel ik voor dat we weer ontopic gaan. Immers was het begonnen over het aanschaffen van een MacBook Air of Pro voor school, dus geleuter over gaming performance is niet bijster relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wel zeker dat je een apple voor school wilt aanschaffen?

Niet om apple af te kraken maar bij de scholen hier in de buurt is Windows verplicht ivm de gebruikte software.
Een virtuele Windows is ook niet voldoende in dat geval.

Ook denk ik dat je veel problemen gaat krijgen met het benaderen van je persoonlijke bestanden op het netwerk en de printers. Deze gaan meestal via een print server en via een betaal systeem.

Daarbij verdwijnen er aan de lopende band laptops op school, dus ik vraag me af of je niet beter voor €400,- een goede windows laptop kunt kopen voor je school.

Ik zou nooit een dure laptop aanschaffen voor school gebruik. Maar dat is keuze die je zelf moet maken natuurlijk. Let wel op met vervoeren, op de fiets of in de bus is hij zo beschadigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Gamen op een Macbook is sowieso een slecht plan, je zit op school om te leren, en thuis heb je zoals je zelf al zegt een prima Windows bak staan.

Dan is de enige overweging die je nog moet maken of je video editing perse op school moet doen. Als dit niet het geval is zou ik voor de Macbook Air gaan. Hier kan je prima mee Photoshoppen en alle andere zaken zoals mailen etc op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:16:

Niet om apple af te kraken maar bij de scholen hier in de buurt is Windows verplicht ivm de gebruikte software.

Ook denk ik dat je veel problemen gaat krijgen met het benaderen van je persoonlijke bestanden op het netwerk en de printers. Deze gaan meestal via een print server en via een betaal systeem.

Daarbij verdwijnen er aan de lopende band laptops op school, dus ik vraag me af of je niet beter voor €400,- een goede windows laptop kunt kopen voor je school.

Ik zou nooit een dure laptop aanschaffen voor school gebruik. Maar dat is keuze die je zelf moet maken natuurlijk. Let wel op met vervoeren, op de fiets of in de bus is hij zo beschadigd...
En waar baseer je dit op?

Er zijn inderdaad nog opleidingen waar je geacht wordt Windows te draaien. Dit wordt echter steeds minder, aangezien ook in het onderwijs de Mac aan populariteit wint. Daarnaast is er ook binnen het onderwijs hier en daar een overgang naar wat meer open standaarden te bespeuren. Mac OSX kan met veel open standaarden ook prima overweg. Printen gaat in een Windows netwerk via Samba, en ook dat ondersteunt OSX gewoon. Ik kon in 2003 op de TU/e al prima met mijn iBook via Samba printen (maar ook direct met LPR naar de JetDirects :+ ), dus ook het printen loopt in de meeste gevallen wel los.

Verder weet ik niet op welke school jij rondkijkt, maar ik hoor eigenlijk maar zelden iets over gestolen notebooks, en zolang je gewoon een beetje op je spullen let, worden ze ook niet gejat. Als jij je laptop ergens op een tafel dumpt en vervolgens lekker een half uur naar de wc gaat, of ergens een broodje gaat halen, ben je imho ook gewoon onverantwoordelijk bezig, of het nu om een Mac gaat of om een goedkoop ding van 400 euro.

Qua vervoer loopt het ook wel los. Goeie sleeve en/of tas, en het komt helemaal goed. Ik loop al zeker 9 jaar dagelijks met een laptop in mijn rugzak, waarvan 8 jaar met een Mac, en dat gaat nog altijd prima. Kwestie van investeren in goeie spullen, en geen lompe dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:16:

Jij gaat nu uit van de situatie op je eigen school, op mijn school is dit jaar nog geen laptop gestolen en het aansluiten van een Macbook op het schoolnetwerk gaat gewoon perfect, zelfs makkelijker dan op veel Windows laptops.

Ik heb geen hoes voor mijn MBA, maar een speciaal vak in mijn tas waardoor beschadigingen tijdens het vervoer vrijwel onmogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ik zeg neem een normale laptop en gooi er mac op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn de dingen waar ik uit eigen ervaring steeds weer tegenop liep.
De mensen met de apple computers hadden af en toe problemen, de overige zelden tot nooit.

Het kan best zijn dat die nu verbeterd is natuurlijk. Bij mij op school was het niet mogelijk om vanaf een macbook naar de maggy printserver te printen.
je moest dan echt in het netwerk de printer gaan zoeken wou je dat kunnen doen

(er hing bij ons in ieder lokaal een wireless punt, je drukte af naar 1 printer op de print server. aan de hand van je draadloze verbinding koos hij de printer die in de buurt stond, even inloggen op de server pagina om te betalen en klaar)

Het op het netwerk komen lukt ook uiteindelijk allemaal wel, alleen hadden de apple gebruikers altijd de wachtwoord zin nodig waar bij de windows gebruikers een druk op de knop van het acces point genoeg was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Jongens, school staat hier los van.
Ik koop een laptop voor school, maar zal het thuis net zoveel gebruiken.

De reden dat ik de Air niet goed genoeg vind is niet omdat ik hem te niet 'sterk' genoeg vind voor op school, maar juist voor thuis gebruik.

@Denskie,
De redenering die jij maakt klopt niet.

Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik een laptop wil met OSX, en laat dat voor school ook geen probleem zijn. Het design van een Macbook is niet te evenaren met een laptop van onder de €1000,- euro.
Verder is het printen ook geen probleem, daar is een speciale website voor waar je dat kan doen. :)

@Whieee,
Er wordt op mijn school ook zelden gesloten, mits je op je spullen past.

Overigens is dit niet offtopic, want anders pas ik mijn TS snel aan, aangezien dit topic precies de kant opgaat die ik wil.

Kort samengevat:

Ik wil een laptop kopen.

Een Apple laptop heeft mijn voorkeur vanwege de OS en het design.
Ook omdat ik al een iPhone heb werkt dit mooi samen.

De laptop moet Photoshop prima kunnen draaien, Adobe Premiere is een pré.
Gamen is ook iets wat ik ervan verwacht, minimaal games zoals Anno en Starcraft.
Battlefield en Call of Duty is een pré.

Ik wacht op de nieuwe Macbook Pro lijn, die waarschijnlijk volgende maand komt.
De Air is niet voldoende voor de taken die ik hierboven hebt genoemd, ondanks dat is het wel een prima laptop voor bijvoorbeeld school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hardcoregaming

Met de opmerking over het design ben ik het niet eens. Ik vind de air te dun en vind het design niet mooi. Ik hou al niet van wit. daarin vind ik mijn Dell thuis of mijn HP op het werk mooier.

Maar voor de rest is het duidelijk. Ik weet (en wil ook) niks van apple dus ik bemoei me er niet meer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
HardCoreGamer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:38:
Jongens, school staat hier los van.
Ik koop een laptop voor school, maar zal het thuis net zoveel gebruiken.

De reden dat ik de Air niet goed genoeg vind is niet omdat ik hem te niet 'sterk' genoeg vind voor op school, maar juist voor thuis gebruik.

@Denskie,
De redenering die jij maakt klopt niet.

Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik een laptop wil met OSX, en laat dat voor school ook geen probleem zijn. Het design van een Macbook is niet te evenaren met een laptop van onder de €1000,- euro.
Verder is het printen ook geen probleem, daar is een speciale website voor waar je dat kan doen. :)

@Whieee,
Er wordt op mijn school ook zelden gesloten, mits je op je spullen past.

Overigens is dit niet offtopic, want anders pas ik mijn TS snel aan, aangezien dit topic precies de kant opgaat die ik wil.

Kort samengevat:

Ik wil een laptop kopen.

Een Apple laptop heeft mijn voorkeur vanwege de OS en het design.
Ook omdat ik al een iPhone heb werkt dit mooi samen.

De laptop moet Photoshop prima kunnen draaien, Adobe Premiere is een pré.
Gamen is ook iets wat ik ervan verwacht, minimaal games zoals Anno en Starcraft.
Battlefield en Call of Duty is een pré.

Ik wacht op de nieuwe Macbook Pro lijn, die waarschijnlijk volgende maand komt.
De Air is niet voldoende voor de taken die ik hierboven hebt genoemd, ondanks dat is het wel een prima laptop voor bijvoorbeeld school.
ja maar als je wilt gamen op mac dan heb je wel de 15" en dan moet je dus ook zeggen dat het design niet te evenare zou zijn voor windwos laptops onder de 1.644,58 euro
laatste opmerking snapte ik niet, alleen bij de mac pro had ik het over niet mobiele chips, rest zijn gewoon de mobiele versies, zoals jij aangeeft. en ik had het eerder over de 27" imacs dus heb niet naar de specs van de 21" gekeken. en als je niet benchmarks wil zien kijk dan gewoon wat ze aankunnen door youtube video's te kijken. en als je idd geen goede graphics maar maar medium hoeft is deze discussie inderdaad niet zo heel belangrijk

[ Voor 14% gewijzigd door leopod op 20-03-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of dit al is geoppert, en het valt ook buiten de originele vraag.

Heb je al eens overwogen je boeken te digitaliseren en met een OCR programma de tekst uit te lezen?

Ik werk toevallig binnen een bedrijf waar dit op locatie mogelijk is, dus voor mij gratis, maar volgens mij kun je privaat al voor €5 per flink boek een boek laten digitaliseren naar PDF en OCR software er overheen te laten gaan.

Dit levert je wellicht nog meer gewichtsbesparing op, waardoor bijv je MBP al relatief licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:04:

Heb je al eens overwogen je boeken te digitaliseren en met een OCR programma de tekst uit te lezen?

Ik werk toevallig binnen een bedrijf waar dit op locatie mogelijk is, dus voor mij gratis, maar volgens mij kun je privaat al voor €5 per flink boek een boek laten digitaliseren naar PDF en OCR software er overheen te laten gaan.

Dit levert je wellicht nog meer gewichtsbesparing op, waardoor bijv je MBP al relatief licht is.
Momenteel heb ik 2 digitale boeken, waaronder een werkboek.
Ze zijn makkelijk voor gebruik (geen gewicht) maar ik mis nog een programma waarmee ik in OSX in een PDF kan schrijven. Ook is het 13'' beeldscherm net iets te klein om een boek voluit te lezen. Op dit moment moet ik dan ook vaak inzoomen...

Tot die tijd heb ik niks aan het digitale werkboek, omdat ik die opdrachten toch niet kan maken...

Offtopic: iemand een tip?

[ Voor 6% gewijzigd door iApp op 20-03-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:04:

is dit eigenlijk destructief voor je boeken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ik heb daar vorig jaar naar gekeken en wat ik vond was dat de bedrijven die dat meestal doen de rug van het boek afsnijden zodat ze het gewoon automatisch kunnen scannen. Als ze dat niet zouden doen was het geen 5 eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

leopod schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:48:
[...]

ja maar als je wilt gamen op mac dan heb je wel de 15" en dan moet je dus ook zeggen dat het design niet te evenare zou zijn voor windwos laptops onder de 1.644,58 euro

[...]
Ik geloof dat de TS al enige malen heeft gezegd dat hij een laptop wil met OSX, dus waarom blijf je doordrammen over Windows laptops? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders: dump dat hale gaming idee. Als je wilt gamen, schaf dan externe GPU aan met thunderbolt. Het kan niet lang meer gaan duren voordat je die kan kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:46:
Even wat anders: dump dat hale gaming idee. Als je wilt gamen, schaf dan externe GPU aan met thunderbolt. Het kan niet lang meer gaan duren voordat je die kan kopen.
Voor mij klinkt dat nog als toekomst muziek.
Tot die tijd hou ik het wel bij de Macbook Pro 15'' met een videokaart die gelijk staat aan een videokaart zoals de 460GTX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 460GTX is een desktopkaart, volgens mij gaan je berekeningen ergens de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
HardCoreGamer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:25:
[...]

Ze zijn makkelijk voor gebruik (geen gewicht) maar ik mis nog een programma waarmee ik in OSX in een PDF kan schrijven. Ook is het 13'' beeldscherm net iets te klein om een boek voluit te lezen. Op dit moment moet ik dan ook vaak inzoomen...

Tot die tijd heb ik niks aan het digitale werkboek, omdat ik die opdrachten toch niet kan maken...

Offtopic: iemand een tip?
Adobe Reader? Kun je gewoon aantekeningen maken in een pdf.. Overigens ondersteunt 'Voorvertoning' dit ook gewoon... Markeren, etc.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Laatst online: 30-07-2020
Hangt er puur vanaf of je veel onderweg bent of niet. Zo niet, gewoon voor de Pro gaan.
Pagina: 1 2 Laatste