Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS] Random achtergrond Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er weer ZOMAAR een topic gesloten wordt, ga ik gewoon hier verder met het laatste berichtje:
Denk je wel even na als je een stukje code overneemt? Kijk je dan even in de documentatie van fopen?

Als jouw plaatjes NIET in dezelfde folder als het script staan, moet je de juiste folder in het script zetten. Als jouw images in E:\wamp\www\Pobreshphp\images staan, moet je fopen("images/$nr.jpg", "r") in je script zetten.
Net nadat ik de post neerzette, dacht ik hier pas aan. En heb ik dat geprobeerd Echter krijg ik dan de volgende foutmelding:

code:
1
Parse error: parse error in E:\wamp\www\Pobreshphp\style2.php on line 6

Er zit dus een fout in die fopen. Dat begrijp ik. Maar qua opzet komt deze overeen met de vorige:
code:
1
$fn=fopen("$nr.jpg","r");

Ook deze heb ik geprobeerd (."r" erachter uiteraard!)
code:
1
"images/".$nr.".jpg"

evenals deze:
code:
1
'images/'.$nr.'.jpg'

Geen van allen werkt. Ik krijg steeds dezelfde foutmelding. Manier van padvermelding klopt dus niet. Ik ben niet dusdanig op de hoogte van de materie dat ik dit zelf kan uitvissen, ik heb daarvoor al meerdere verschillende codes geprobeerd zoals hierboven is te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels krijg ik met de originele code ook de foutmelding als ik enkel het script laat lopen.

dit script dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php 
header("Content-type: images/jpg"); // header gif 
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); // elke keer verversen 
srand((double)microtime()*1000000); // random getal 
$nr = rand(1, 12); // laatste cijfer is het aantal images dat je hebt. 
$fn=fopen("$nr.jpg","r"); 
fpassthru($fn); 
?>

edit:
herken de fout(afgezien van het pad): dit werktte wel: Foutje is erin geslopen tussen de verschillende posts.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php 
header("Content-type: image/jpg"); // header gif 
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); // elke keer verversen 
srand((double)microtime()*1000000); // random getal 
$nr = rand(1, 12); // laatste cijfer is het aantal images dat je hebt. 
$fn=fopen("images/$nr.jpg","r"); 
fpassthru($fn); 
?>

Bedankt mensen!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 21:28 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lees nou eens je vorige topic rustig door, dat is niet "zomaar" gesloten. Deze gaat geheid ook weer dicht. Je zult toch echt zelf dingen moeten uit gaan zoeken. Er is heel veel documentatie over PHP en hoe je functies aan moet roepen op php.net te vinden.

Waar staan jouw images t.o.v. het PHP script? Wat verwacht fopen() als parameters? Hoe moet je dan de huidige fopen() aanroep aanpassen om het te laten werken? Wat zou je nog meer kunnen proberen (volledig pad opgeven bijvoorbeeld, zoals in het voorbeeld van fopen() op php.net staat)?

Dit soort vragen moet je jezelf stellen en zelf beantwoorden o.b.v. documentatie en zoeken. Elk stapje maar op een forum plempen leer je niks van, dus kom je ook nooit verder in de materie. Bovendien is het op Tweakers simpelweg niet toegestaan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:30:
Lees nou eens je vorige topic rustig door, dat is niet "zomaar" gesloten. Deze gaat geheid ook weer dicht. Je zult toch echt zelf dingen moeten uit gaan zoeken. Er is heel veel documentatie over PHP en hoe je functies aan moet roepen op php.net te vinden.

Waar staan jouw images t.o.v. het PHP script? Wat verwacht fopen() als parameters? Hoe moet je dan de huidige fopen() aanroep aanpassen om het te laten werken? Wat zou je nog meer kunnen proberen (volledig pad opgeven bijvoorbeeld, zoals in het voorbeeld van fopen() op php.net staat)?

Dit soort vragen moet je jezelf stellen en zelf beantwoorden o.b.v. documentatie en zoeken. Elk stapje maar op een forum plempen leer je niks van, dus kom je ook nooit verder in de materie. Bovendien is het op Tweakers simpelweg niet toegestaan.
Lees even nogmaals het 2e bericht en lees dan even goed wat er achter het woordje: EDIT staat ;)
Het gaat uiteindelijk enkel om een simpele typfout wat de hele code verkloot.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 21:33 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:16:
Omdat er weer ZOMAAR een topic gesloten wordt, ga ik gewoon hier verder met het laatste berichtje:
Je topic wordt niet "ZOMAAR" gesloten; het ontbrak aan elk greintje eigen inzet/moeite en behalve dat het onderhand een slowchat topic was was het "hou mijn handje eens vast"-gehalte veel te hoog.
code:
1
Parse error: parse error in E:\wamp\www\Pobreshphp\style2.php on line 6

Er zit dus een fout in die fopen. Dat begrijp ik.
Parse error != fout in fopen maar fout in je PHP/syntax.
Geen van allen werkt. Ik krijg steeds dezelfde foutmelding. Manier van padvermelding klopt dus niet. Ik ben niet dusdanig op de hoogte van de materie dat ik dit zelf kan uitvissen, ik heb daarvoor al meerdere verschillende codes geprobeerd zoals hierboven is te zien.
Lees die foutmelding nou eens; je fopen is (syntactisch) in orde. Maar dat had je zelf ook kunnen concluderen.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:31:
Lees even nogmaals het 2e bericht en lees dan even goed wat er achter het woordje: EDIT staat ;)
Het gaat uiteindelijk enkel om een simpele typfout wat de hele code verkloot.
Als je doelt op de:
PHP:
1
2
3
header("Content-type: images/jpg"); // header gif 
//vs
header("Content-type: image/jpg"); // header gif 

"typo"; true, dat zal allicht fout gaan bij 't weergeven van de image. Maar dat zal geen parse-error opleveren.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 04-02-2012 21:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat je nu net zelf een verkeerde copy/paste uit mijn vorige post hebt hersteld, maakt mijn post niet minder relevant. Want volgens mij snap je nog steeds niet wat er nu gebeurt en waarom dit wel doet wat jij wilt en je eerdere poging niet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anyway; ik was klaar met handjes houden in je vorige topic en in dit topic is dat niet minder geworden. Nogmaals: neem nou eens een tutorial of 2 door zodat je wéét wat je aan 't doen bent. Je bent gewoon in 't stikkedonker met een zwaaiende honkbalknuppel op zoek naar die vervelende zoemende mug... in een porseleinwinkel :X

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 04-02-2012 21:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.