Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word willekeurig doorgestuurd.

Pagina: 1
Acties:

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik heb al een tijdje te maken met een erg vreemd probleem. Waarvan ik niet zeker weet of het een virus of dergelijk is.

Ik heb een flinke tijd geleden hier ook al een topic over geopend maar wist niemand mijn vraag te beantwoorden.

Omschrijving van het probleem:
Op willekeurige tijdstippen worden website's waarnaar ik navigeer, doorgestuurd naar een website die niet werkt. Ik krijg dan de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://yoram.mooo.com/media/probleem.jpg

De tijdstippen en de website's waarmee ik deze melding krijg zijn volledig willekeurig. In de screenshot is het gathering.tweakers.net (tweakers.net werkt wel). Laatst was het geenstijl.nl, ook met mijn eigen domein had ik dezelfde melding. Na ongeveer 1 uur werkt het meestal wel weer. Maakt niet uit welke browser ik gebruik, chrome, firefox of internet explorer, overal het zelfde resultaat. Het lijkt erop dat het vooral website's zijn waar ik dus vaak naartoe ga.

Ik heb al geprobeerd/geïnstalleerd.
- Malwarebytes
- Microsoft Security Essenstials.
- CCleaner
- AVG(Sinds 2 maanden gebruik ik alleen Security Essentials)
- McAfee Stinger
- Nieuwe installatie van elke browser.
- cache/cookies geleegd.

Ik heb iets gelezen over het doorstuur virus van google, maar de meeste oplossingen van dat probleem heb ik al geprobeerd zonder succes.

Ik ben ook even met Wireshark aan de slag gegaan. Dit is het IP waarnaar ik word doorgestuurd: 80.239.148.170. Verder kan ik geen verdachte dingen herkennen.

Als je met browser hier naartoe gaat krijg ik op m'n laptop de zelfde melding. Op mijn laptop heb ik dit probleem overigens niet.

Is het een virus? Iemand die dit probleem herkent? Zijn er nog andere tools om dit probleem te lokaliseren?

Bvd :)

Hallo!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:24
Kijken of er geen proxy is ingesteld in de browser(s). Kijk via taakbeheer ook of er geen vreemde processen draaien op de achtergrond. Check je hosts file op ongewenste verwijzingen.

Zet anders ook je DNS op handmatig met een andere DNS server dan je nu hebt (bijv google: 8.8.8.8).
En scan is met de online scanner van Kaspersky. Die haalde bij mij een tijdje geleden ook een verdacht proces aan.