Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 10:06
Hallo Tweakers,

Even een vraag! Ik zit te denken om een 7970 of 7950 te gaan kopen. Maar de prijs loopt uiteen tot wel 100 euro verschil. (in de serie van de desbetreffende kaart dus).

Nu vroeg ik mij af of alle kaarten het zelfde zijn en de cooling op de videokaart bepaald of je ze verder kan overclocken? Of krijgt sapphire daadwerkelijk beter gebakken plankjes? Of werkt het nog anders?

Met andere woorden kan ik beter een goedkope 79xx kopen met een Accelero Xtreme 7970 ? of een duurdere xfx met dual cooler ding ?

Bedankt!

O en als tip wellicht de 7950 of 7970? Ik nijg naar 7950 omdat hij 100 euro goedkoper is en overclockbaar is tot 7970. Maar 7970 is natuurlijk weer verder te overclocken en heeft meer shaders? lastig heur.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? ?

Heb zelf even niet gekeken maar zijn er nog geen benchmarks van de 7970 en 7950 online te vinden? Indien ze wel te vinden zijn; waarom twijfel je dan aan het prijsverschil?

Verder mis ik een beetje de insteek om een nieuwe GPU te kopen. Men zou denken games maar vermeldt dat wel even goed want anders komt er een Nvidia-fan die zegt dat je beter een 580GTX kan kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
MAX3400 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:20:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? ?

Heb zelf even niet gekeken maar zijn er nog geen benchmarks van de 7970 en 7950 online te vinden? Indien ze wel te vinden zijn; waarom twijfel je dan aan het prijsverschil?

Verder mis ik een beetje de insteek om een nieuwe GPU te kopen. Men zou denken games maar vermeldt dat wel even goed want anders komt er een Nvidia-fan die zegt dat je beter een 580GTX kan kopen.
Ik weet wat de benchmarks zijn. De vraag is dus ook zijn de planken allemaal het zelfde of doet de cooler het...

Insteek voor nieuwe gpu is geen xfire maar enkele kaart. Dus stroom lager minder warmte etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Pi83 op 03-02-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:33

BiLo

PSN: toiletcleaner

Pi83 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:22:
[...]

Ik weet wat de benchmarks zijn. De vraag is dus ook zijn de planken allemaal het zelfde of doet de cooler het...

Insteek voor nieuwe gpu is geen xfire maar enkele kaart. Dus stroom lager minder warmte etc.
Anders lees je de reviews en benchmarks en kom je er zelf achter :/

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Volgens mij heeft de 7970 een beter circuit, dus stabieler op extra overclock en voltage.
1200 Mhz moet wel haalbaar zijn stock.

[ Voor 18% gewijzigd door A87 op 03-02-2012 10:50 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Hier:

178 reviews.

En nee, lang niet alle HD7970's halen 1200MHz op stock.

Daar heb je voltageverhoging voor nodig.

Maar ik zou zeggen veel leesplezier met die reviews. Dar ben je wel een weekendje zoet mee. :D

[ Voor 59% gewijzigd door Format-C op 03-02-2012 10:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
Bedankt voor de antwoorden maar blijkbaar stel ik mijn vraag niet goed.

Zijn de GPU's en de memory modules op alle kaarten het zelfde? Gemaakt in 1 fabriek of drukt XFX , Sapphire etc zijn eigen kaarten met eigen onderdelen?
Het gaat mij er dus om of het nuttig is om een goedkope plank te kopen en die zelf voorzien van cooling zodat ik uiteindelijk meer er uit kan halen dan nu een dure met een redelijke cooler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Reference models zeggen je weinig? Elke kaart van eender welke fabrikant is voor 99.98% hetzelfde. En die 0.02% verschil zit dan net in de bios, de koeler en de kleur.

Wederom wil je adviseren om even elders goed te gaan lezen en misschien zelfs even een stap terug te doen en misschien te zoeken/rondkijken naar hoe een fabrikant als XFX aan zijn GPU's komt en hoe deze uiteindelijk bij jou in de PC komen.

[ Voor 42% gewijzigd door MAX3400 op 03-02-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
Max3400 je bent weer 1 stap dichter bij mijn vraag! quote : " Reference models zeggen je weinig " is inderdaad van toepassing bij jou.

Reference models halen componenten van hun kaarten om ze goedkoper te maken. Of voegen ze toe om stabieler te maken (en daardoor dus wat duurder). Deze zijn ver ver ver van 99.98% het zelfde. Mijn vraag is dan ook nog steeds of iemand ervaring heeft met de 7000 serie met een goedkopere kaart en een dure cooler.

ik zoek geen reviews ik weet alles van die kaart behalve de weggehaalde en toegevoegde componenten omdat ze nieuw zijn. sjees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
DylanE schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:28:
[...]

Anders lees je de reviews en benchmarks en kom je er zelf achter :/
DERP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
Lias schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:49:
Volgens mij heeft de 7970 een beter circuit, dus stabieler op extra overclock en voltage.
1200 Mhz moet wel haalbaar zijn stock.
Thanks kwam ik net ook achter ik denk dat ik ook voor 7970 ga. Nu nog ff uitzoeken waar de balans zit voor de beste ref kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Pi83 je doet er denk ik verstandig aan om je iets vriendelijker op te stellen in plaats van te reageren met "DERP". Met een dergelijke houding zal je het hier niet ver gaan schoppen. ;)

Als je geen reviews zoekt en alles al weet van die kaart, wat is dan precies je vraag? Je lijkt een beetje in het niets te roepen zonder echt duidelijk te maken wat je wilt. Lager stroomverbruik en minder hitte, maar waarom dan per se de 7xxx serie? Wees duidelijk met wat je van "ons" wilt en leg uit wat je zelf al precies hebt gedaan om een antwoord te krijgen op je vraag?

p.s. Drie posts na elkaar is niet nodig, daar hebben we de "Edit" knop voor ;)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Als je me niet aardig vindt: klik even op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif linksboven in het topic en dan kan je intypen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
Brakkie41 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:40:
Pi83 je doet er denk ik verstandig aan om je iets vriendelijker op te stellen in plaats van te reageren met "DERP". Met een dergelijke houding zal je het hier niet ver gaan schoppen. ;)

Als je geen reviews zoekt en alles al weet van die kaart, wat is dan precies je vraag? Je lijkt een beetje in het niets te roepen zonder echt duidelijk te maken wat je wilt. Lager stroomverbruik en minder hitte, maar waarom dan per se de 7xxx serie? Wees duidelijk met wat je van "ons" wilt en leg uit wat je zelf al precies hebt gedaan om een antwoord te krijgen op je vraag?

p.s. Drie posts na elkaar is niet nodig, daar hebben we de "Edit" knop voor ;)
Lieve lieve lieve Brakkie.

Sorry dat ik zo reageer op jullie. Van mij zelf heb ik weinig moeite met het interpreteren van een vraag. Als iemand vraagt : " Nu vroeg ik mij af of alle kaarten het zelfde zijn en de cooling op de videokaart bepaald of je ze verder kan overclocken? Of krijgt sapphire daadwerkelijk beter gebakken plankjes? Of werkt het nog anders?" Dan lees ik : 1 de topic. Het gaat om de 79 serie. 2 het gaat dus om overclocken want hij snapt dat extra cooling (de accelero zelfs zo zo) hem verder brengt maar wat vraagt hij nu precies! Laten we dat even met zijn alle gaan bekijken!! hihi! " of krijgt sapphire daadwerkelijk beter gebakken plankjes" hmm gekkie is het! gebakken plankjes! hihih!!
Ga even lekker zitten. Hier komt een leuk weetje!! Zoals jullie allemaal weten bouwen reference fabriekjes hun eigen kaartjes. Voor 99.98% van de mensen is het een stikker maar voor 0.02% is het nuttige info die ze graag willen weten. Die 0.02% gok ik dat deze jongen bedoelt aangezien hij vraagt of ze betere plankjes krijgen! En zelfs na 4x een review antwoord blijft hij zijn vraag op dezelfde manier formuleren. Jeej wat is het gezellig hier hmm..

Nu om je antwoord te geven en wellicht iemand anders die 0.02% info wil hebben Sapphire OC heeft stabliere core en memory. De beste vreemd genoeg, zelf is de powercolor.

Bedankt voor al jullie reviews en liefde! Gooi de topic AUB dicht! Gegroet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
MAX3400 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:49:
Als je me niet aardig vindt: klik even op [afbeelding] linksboven in het topic en dan kan je intypen wat je wil.
Niet aardig? ik wou je net op me facebook inviten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daletumxa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:10
Pi83 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:33:

Reference models halen componenten van hun kaarten om ze goedkoper te maken. Of voegen ze toe om stabieler te maken (en daardoor dus wat duurder). Deze zijn ver ver ver van 99.98% het zelfde. Mijn vraag is dan ook nog steeds of iemand ervaring heeft met de 7000 serie met een goedkopere kaart en een dure cooler.
Onzin

Bij een reference model is het board hetzelfde, iets weghalen/toevoegen/verplaatsen maakt het dus geen reference model meer. Het board dient hiervoor immers worden aangepast.

Het is wel mogelijk dat er andere VRM's, caps, etc op zitten van andere kwaliteit, dit past immers het board niet aan. Hetgeen jij aangeeft klopt echter niet, een reference model is voor 99.98% hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
ik denk dat hij probeert te vragen of het beter is om een 7950 te nemen met accelero cooler of 7970 met een xfx cooler omdat het veel scheelt in prijs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
De enige merken waarvan ik weet dat ze te koop lopen met betere componenten (6+2 phase betere stroomvoorziening, kwaliteits condensators, dikkere kopersporen enz zijn Gigabyte en MSI.

Heb zelf dan ook een Gigabyte 790XT-UD4P moederbord en een MSI 6950 2GB Twin Frozr III OC edition.
Als je de reviews erop na leest kom je ook tot de conclusie dat het geen gebakken lucht is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:25

Fordox

00101010

Je mag je wel wat beter opstellen hier... Wij proberen te helpen en jij denkt dat je het beter weet qua refeerence kaarten.
De reference kaarten zijn allemaal bijna identiek, enigste verschil is bijvoorbeeld het merk condensator. Verder komen alle chips van de kaarten uit dezelfde fabriek en sommige merken hebben dezelfde fabriek maar plakken zij hun merk erop. Dat is reference.
Xfx heeft wel een iets andere lay out maar verschikt nog steeds niet veel.
Als ik jou was en het ging om kwaliteit, zou ik een 7950 van msi halen (hi-cap condensatoren) met een twin frozr koeler.
Die van sapphire is misschien net iets stabieler omdat ze dus net andere condensatoren gebruiken en daarom minder vdroop hebben. De lay-out van de print is verder hetzelfde. Ga er maar vanuit dat bijna elke kaart reference is en het merk altijd dezelfde truucjes uithalen om net anders te zijn, zoals de hi cap condensatoren van msi.
Als het geen reference kaart is staat het wel vermeld. Of dit gelijk beter is, is ook maar de vraag.

P.s. Best ironisch dat er op je profiel wannabee tweaker staat :+

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 03-02-2012 12:23 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Zoals ik het zie zijn reference kaarten de ''standaard'' en vaak ook het slechtst qua componenten en prestaties omdat de enige reden voor een fabrikant om een custom PCB te maken ''verbeteringen ten opzichte van reference'' is.

Reference kaarten zijn allemaal identiek ookal is het merk anders. De kaarten worden gebakken bij AMD zelf en hun partners kopen de kant en klare reference PCB's en koelers in. Enige echte verschil is de meegeleverde software en accessoire bundel plus de sticker op de koeler.

Custom PCB kaarten hebben vaak andere afmetingen, betere kwaliteit sporen en of componenten, dikkere stroomvoorziening, andere koelers, andere lay-out voor betere koeling.

De Sapphire kaart is dus beter qua PCB en koeling dan een reference, maar of de koeling van Sapphire ICM de custom PCB beter is dan een reference PCB met een AAX als koeler is nu nog niet bekend maar ik gok erop dat er vrij weinig verschil in zit aangezien je eerder tegen temperatuur en voltage limieten aanloopt dan je tegen het uiterste van het PCB aanloopt getuige aan het feit dat de meeste water gekoelde kaarten reference zijn omdat daar de blokken voor worden ontwikkeld.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
Fordox schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:18:
Je mag je wel wat beter opstellen hier... Wij proberen te helpen en jij denkt dat je het beter weet qua refeerence kaarten.
De reference kaarten zijn allemaal bijna identiek, enigste verschil is bijvoorbeeld het merk condensator. Verder komen alle chips van de kaarten uit dezelfde fabriek en sommige merken hebben dezelfde fabriek maar plakken zij hun merk erop. Dat is reference.
Xfx heeft wel een iets andere lay out maar verschikt nog steeds niet veel.
Als ik jou was en het ging om kwaliteit, zou ik een 7950 van msi halen (hi-cap condensatoren) met een twin frozr koeler.
Die van sapphire is misschien net iets stabieler omdat ze dus net andere condensatoren gebruiken en daarom minder vdroop hebben. De lay-out van de print is verder hetzelfde. Ga er maar vanuit dat bijna elke kaart reference is en het merk altijd dezelfde truucjes uithalen om net anders te zijn, zoals de hi cap condensatoren van msi.
Als het geen reference kaart is staat het wel vermeld. Of dit gelijk beter is, is ook maar de vraag.

P.s. Best ironisch dat er op je profiel wannabee tweaker staat :+
Dit antwoord bv was precies wat ik wou weten en dan wie welke ervaring had dus dank je! En de rest die ook hun ervaring heeft gedeeld ook bedankt.

Ik zal me beter gedragen en voortaan alleen een vraag extreem concreet neerzetten zodat er geen verwarring komt. Blijkbaar zodra er verwarring komt krijgt je reviews naar je kop gegooid.
kijk maar : http://www.megagadgets.nl/magnetron-sloffen.html

[ Voor 10% gewijzigd door Pi83 op 03-02-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 00:38
Als je voor de HD7950 gaat dan zal ik absoluut de Asus Direct CU II TOP nemen. Die is maar 9 euro duurder dan de goedkoopste, maar heeft een betere cooler en is 100mhz oc'ed.
De Gigabyte windforce(7950) is ook een optie, is wel iets duurder.
Als je voor de HD7970 gaat dan zal ik ook de Asus nemen. Die is echter wel 30 euro duurder dan de goedkoopste, maar die arctic cooler vind ik behoorlijk aan de prijs(60 euro!!).
Op al deze producten staat wel een levertijd van +10 werkdagen...
Als je wilt weten hoe goed de coolers precies zijn => check de reviews:
http://www.atomicmpc.com....-r7950-black-edition.aspx
http://www.legitreviews.com/article/1839/
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb geen flauw idee welke games je ermee wilt spelen. Ik ga er dus vanuit dat je zo veel mogenlijk snelheid wilt!!!

Dan zou je sowieso een 7970 moeten halen, deze is duidelijk sneller. Meer stream processors & texture unites. Verder komt de 7950 OC in de buurt van de 7970. Push je de 7970 tot de max? Dan is deze duidelijk onverslaanbaar. Verder is de accalero koeler erg highend koelprestaties van andere kaarten zijn sowieso niet beter dan dat je zult krijgen met deze koeler. Verder zijn kaarten met andere koelers nog niet uit. Behalve de XFX versie, maar die is bij lange na niet te vergelijken met de accelero. Ik zou dus voor een 7970 naar keuze gaan, met een accelero koeler. Het enige nadeel is de levertijd van de accelero. Dit lijkt me geen ramp omdat je niet hoeft te wachten met het gebruik van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Neem xfx 7950 die is qua benchmarks beter dan de andere 7950 kaarten hij ligt ook heel dicht in de buurt bij 7970 op bf3 bijvoorbeeld dus ga gwn voor de 7950 misschien kan je hem zelfs unocken naar 7970 dus ik zou gaan voor 7950;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-03 21:33

Draecko

Ouwe

ionn schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:03:
Neem xfx 7950 die is qua benchmarks beter dan de andere 7950 kaarten hij ligt ook heel dicht in de buurt bij 7970 op bf3 bijvoorbeeld dus ga gwn voor de 7950 misschien kan je hem zelfs unocken naar 7970 dus ik zou gaan voor 7950;)
Het is niet mogelijk de 7950 te unlocken naar een 7970 (tot dusver). Overklokkers hebben al geprobeerd een 7970 bios erop te flashen, maar het resulteerde niet in meer streamprocessors en shader units. Echter kwamen ze er wel achter dat de 7950 met de 7970 bios nog steeds stabiel loopt en ook nog eens een kleine performance winst gaf, alhoewel dit nog steeds onder 7970 lag.

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

Dat ben ik niet met je eens. In het geval van, om er maar een te noemen, de MSI Lightning series heb je zeker gelijk, maar het gebeurt ook vaak genoeg dat er gekozen wordt voor goedkopere componenten bij niet-reference modellen om de kosten te drukken.

Zo zie je vaak dat reference modellen voltage control hebben en niet reference modellen niet. Waarom? Puur omdat dat goedkoper is.
Ik geloof dat je daar zelf ook ervaring mee hebt met je Sapphire 6950 Dirt3/Dual Fan, toch? Die had dan wel voltage control, maar je kon m niet zo hoog instellen als bij de reference kaarten.

Anyway, mijn punt is dus dat non-reference niet per se gelijk staat aan 'beter'

[ Voor 5% gewijzigd door faust2016 op 03-02-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Arctic Cooling GPU coolers zijn vaak tot altijd beter dan koelertjes van Saph, MSI of Giegelbijt. Ze zijn namelijk een stuk groter, en dat is iets waar je zeker rekening moet houden, of zo'n monsterkoeler wel in je kast past.

Zelf zou ik een van de goedkopere kaarten kopen, en daar een AC cooler opzetten. Stiller en koeler, wat wil je nogmeer?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko

Draecko

Ouwe

VasZaitsev schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:16:
Arctic Cooling GPU coolers zijn vaak tot altijd beter dan koelertjes van Saph, MSI of Giegelbijt. Ze zijn namelijk een stuk groter, en dat is iets waar je zeker rekening moet houden, of zo'n monsterkoeler wel in je kast past.

Zelf zou ik een van de goedkopere kaarten kopen, en daar een AC cooler opzetten. Stiller en koeler, wat wil je nogmeer?
Ja, je moet er rekening mee houden dat het een 2 slots koeler is, maar goed dat is die DCU van Asus ook en volgens mij (in mijn ervaring) zijn de AC X koelers niet langer dan het PCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Klopt faust alleen is het volgens mensen bij overclock.net zo dat dit geen hardware blokkering is maar dat de software geen hoger voltage toe laat. Het is zelfs zo dat MSI AB of iets dergelijks helemaal geen voltage aan kan passen, alleen trixx kan dat, en die stelt dus die limiet.

Maar je hebt verder nu ik erover nadenk wel gelijk eigenlijk.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:25

Fordox

00101010

merken met non reference kaarten (zoals asus) leveren meestal ook eigen software mee om beter te kunnen klokken. zoals asus smartdoctor, of gputweak.
maar dat verschilt denk ik per merk.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Draecko schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:10:
[...]

Het is niet mogelijk de 7950 te unlocken naar een 7970 (tot dusver). Overklokkers hebben al geprobeerd een 7970 bios erop te flashen, maar het resulteerde niet in meer streamprocessors en shader units. Echter kwamen ze er wel achter dat de 7950 met de 7970 bios nog steeds stabiel loopt en ook nog eens een kleine performance winst gaf, alhoewel dit nog steeds onder 7970 lag.
Daarom zeg ik ook misschien-_- lezen aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko

Draecko

Ouwe

ionn schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:04:
[...]

Daarom zeg ik ook misschien-_- lezen aub
Derp, wat is dit nou weer voor reactie? Ik verbeter je 'misschien' alleen maar naar 'voorlopig en waarschijnlijk niet' met wat extra info voor OP, niet om jou dwars te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zeggen dat een 7950 OC in de buurt komt van een 7970 is echt een slecht argument!
Benchmarks
http://www.hardwareheaven...-oc-review-3dmark-11.html

Hij komt misschien in de buurt. Maar als je de 7970 OC staat hij echt alleen vooraan. Verder is de accelero idd 1 van de betere koelers. Deze combinatie maximaal overgeklokt is echt wel duidelijk sneller dan een 7950, OC of niet. Verder heb je idd 3 slots nodig.

Als je BF3 ultra settings goed wilt spelen @ 1080P kan dat NET als je voor deze combinatie gaat. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je onder "goed" verstaat. Als je 30FPS genoeg vind doet een 7950 het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Draecko schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:05:
[...]

Derp, wat is dit nou weer voor reactie? Ik verbeter je 'misschien' alleen maar naar 'voorlopig en waarschijnlijk niet' met wat extra info voor OP, niet om jou dwars te zitten.
ok maar die misschien is ook gelijk voor de toekomst dus we houden het op een (n)ooit

• Draecko

Draecko

Ouwe

Draecko schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:20:
[...]

Ja, je moet er rekening mee houden dat het een 2 slots koeler is, maar goed dat is die DCU van Asus ook en volgens mij (in mijn ervaring) zijn de AC X koelers niet langer dan het PCB.
Ok, ik heb de mijne intussen een aantal dagen draaien, draait ongeveer 10*C koeler dan stock op idle, geluid is nauwelijks waarneembaar.
Ik moet je wel waarschuwen, de koeler is een stuk groter dan het PCB (zon 4cm) en de installatie is een stuk lastiger dan de vorige die ik had op de 5970. Er kan veel mis gaan en de ruimte om fouten te maken is minimaal op deze kaart heb ik al gezien. Als je weinig geduld heb (minimaal 6 uur (echt waar) knutselen), of onnauwkeurig bent raad ik je sterk aan een 7970 met een custom koeler te kopen (DCU II ofzo).

Pagina: 1