Vervelende offtopic discussies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 21:56
Het valt me de laatste tijd op dat er steeds meer offtopic discussies gevoerd worden op nieuwsartikelen. Hierdoor daalt het niveau enorm; de inhoudelijke reacties worden genegeerd en uiteindelijk verdwijnen ze zelfs.

Met het nieuwsbericht over het kraken van filevault encryptie heeft tweakers wat mij betreft een nieuw dieptepunt bereikt. De meeste reacties zijn offtopic. Ze gaan over ms vs apple, welk os beter is, welke hardware goedkoper is, etc, etc. Voordat ik ook maar 1 ontopic reactie kon vinden was al weer enige tijd verstreken.

Ik zou graag zien dat hier iets aan gedaan werd. Zou het verstandig zijn om bij dit soort uit de hand lopende offtopic berichten de hele boel gewoon 'onzichtbaar' te maken?

PC load letter? What the fuck does that mean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me inderdaad goed als bij dit soort zeer off-topic discussie, gewoon de hele thread als off-topic gemarkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

JeromeB schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:39:
Het valt me de laatste tijd op dat er steeds meer offtopic discussies gevoerd worden op nieuwsartikelen. Hierdoor daalt het niveau enorm; de inhoudelijke reacties worden genegeerd en uiteindelijk verdwijnen ze zelfs.
[...]
Eehhh kan het zijn, dat, in dit specifieke geval, de discussie niet "off-topic" is maar het artikel?
Op dit moment is gewoon 3/4 tot 4/5 van de eerste pagina aan reacties Apple-hardware gerelateerd, als ik het zo snel bekijk ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
Kan ik nog een reactie verwachten van een moderator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:34

Herman

FP ProMod
Off topic draadjes zijn inderdaad storend. We (Crew) kunnen echter pas ingerijpen als users over de streep gaan en de policy negeren. (Bewust stelselmatig veroorzaken van overlast o.i.d.) Anderzijds biedt de moderatieFAQ wel enige handvatten om reacties die heel ver off topic gaan, op -1 te zetten. Dus dan zijn ze wel automatisch verborgen. Maar dan moeten de reacties wel zwaar off topic zijn wat meestal niet het geval is.

Overigens kun je zelf ook je reactiefilter op +1 zetten ;) Dan is standaard al een hoop off topic-geneuzel verborgen.

Tot slot was er een mogelijk vrij goede oplossing voor storende off topic-draadjes bedacht; sortering op kwaliteit. Hier heeft men echter vanaf gezien. Maar mocht je zelf ideeën hebben, dan kun je die altijd opperen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
Ik weet dat er gefilterd kan worden op moderatie-score, maar dat werkt niet goed als verschillende offtopic-berichten domweg met een +2 worden gewaardeerd. 8)7 Bovendien mis je zo ook de berichten die nog helemaal niet gewaardeerd zijn. Uiteindelijk neemt het leesplezier hier flink af. Ik wil graag interessante berichten van gebruikers lezen, maar het is zeer vervelend als ik eerst een berg offtopic-berichten moer doorworstelen. De moderatie-FAQ bied dan ook geen handvat meer.

Hier enkele ideeën die jullie zouden kunnen doorvoeren:
1. Actiever modereren. Dus hele subdraadjes ineenkeer verbergen of op offtopic waarderen (zoals AHBdV ook al adviseerde). Eventueel een modbreak met een waarschuwing zou ook niet verkeerd zijn.
2. Gebruikers de mogelijkheid geven om complete subdraadjes ineenkeer te verbergen (in te klappen).
3. Gebruikers de mogelijkheid geven om berichten van andere gebruikers voortijdig te laten verbergen (een soort negeer-lijst bijhouden).

Pagina: 1