Gisteravond laat was ik beetje aan het browsen toen ik opeens een korte knal (alsof een lamp sprong) vanuit mijn systeemkast hoorde. Er gebeurde verder niets met mijn systeem en Windows was verder ook niet instabiel ofzo, dus het leek me onschuldig. Ik dacht nog even aan een muis die zich ergens in had gezet, maar ook dat was niet het geval. Althans geen bewijs van gevonden. Vanochtend weer de PC aangezet en die heeft keurig stabiel gewerkt voor een aantal uren. Totdat ik opeens het bericht kreeg dat de display driver gestopt was met werken, maar weer was hersteld. Ik had dit bericht wel eens eerder gekregen, maar nu bleef het terug komen en werd het systeem zelfs ontzettend instabiel. Uiteindelijk liep Windows vast en moest ik de computer handmatig uitzetten. Vanaf dat moment doet de PC het niet meer goed. Opstarten gaat prima, en in SAFE MODE zelfs helemaal geen problemen. Echter in normale modus loopt het systeem continu vast en steeds eerder ook. Inmiddels eigenlijk direct na het opstarten. Al geprobeerd driver te verwijderen en opnieuw te installeren, maar geen effect. Direct weer de melding dat de display driver stopt met werken en hersteld is. Dit herhaalt zich totdat het systeem niets meer doet.
Mijn conclusie is dus dat de videokaart het heeft begeven, maar het gekke is dat de kaart dus niet helemaal dood is. In dat geval zal die uberhaupt geen signaal meer geven, toch? Wat is er nu precies aan de hand? Is de kaart echt kapot of zo goed als of is het slechts een softwarematig probleem? Of kan het nog heel ergens anders aan liggen?
Ik hoor het graag.
Mijn conclusie is dus dat de videokaart het heeft begeven, maar het gekke is dat de kaart dus niet helemaal dood is. In dat geval zal die uberhaupt geen signaal meer geven, toch? Wat is er nu precies aan de hand? Is de kaart echt kapot of zo goed als of is het slechts een softwarematig probleem? Of kan het nog heel ergens anders aan liggen?
Ik hoor het graag.