Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus UX31 Zenbook tikt

Pagina: 1
Acties:

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:24
Beste Tweakers,

Ik heb het forum afgezocht maar volgens mij bestond dit topic nog niet. Mocht het wel zo zijn, excuses!

Om deze laptop gaat het:

pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V

Gisteren heb ik via de MediaMarkt mijn Asus zenbook binnen gekregen. Hij werkt prima maar er is iets waar ik me aan stoor. Wanneer hij aan staat tikt hij om de drie seconden zachtjes twee keer. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

In dit topic: PC statische tikkende/knetterende geluiden... is een soortgelijke vraag binnen gekomen, alleen ligt het bij mij denk ik niet aan de voeding.

Wanneer ik hem in slaapstand zet verdwijnt het na een aantal seconden. Het maakt niet uit of hij op het stopcontact is aangesloten, hij blijft tikken. Ik heb ook geprobeerd een aantal dingen uit te zetten zoals WIFI en Bleutooth en de laptop blijft zachtjes tikken.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!

Verwijderd

Een ervaringentopic is bedoeld om ervaringen te delen met een bijbehorende topicstart. Niet om een probleem op te lossen. Ik voer even een mooie titelfix door.

En bovendien, ik ken maar 2 onderdelen die kunnen tikken. De DVD drive, en de harde schijf. En er zit geen DVD drive in. Lijkt mij simpel?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het enige andere wat ik me kan indenken, is dat heeeeel misschien je Windows Indexing Service elke zoveel seconden "ff de schijf aframmelt". Als je het risico wil nemen; zet die service eens uit en start de laptop opnieuw op. Wil je het risico niet nemen: terug naar Mediamarkt :)

Hieronder dus... SSD... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2012 14:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:46:
En bovendien, ik ken maar 2 onderdelen die kunnen tikken. De DVD drive, en de harde schijf. En er zit geen DVD drive in. Lijkt mij simpel?
En er zit ook geen hardeschijf in ;)

Maar waarom niet gewoon even Asus bellen?

Verwijderd

Hades.NL schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:49:
[...]

En er zit ook geen hardeschijf in ;)
Scherp 8)7

wat kan er verder nog tikken? De speakers misschien?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ventilator die niet helemaal goed zit en iets raakt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

gambieter schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:53:
Ventilator die niet helemaal goed zit en iets raakt?
Grote ventilator als 'ie eens in de 3 seconden een rotatie maakt en iets raakt met een kapotte/verbogen blad. :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Je kan aan de andere kant softwarematige problemen makkelijk uitsluiten door in veilige modus op de starten. Opstarten, en dan op F8 drukken. Een paar keer achter elkaar.

• koerskii
Ah bedankt voor de snelle reacties en de titelfix.

Ik moet nu snel weg. Ik lees het straks rustig door!

Bedankt.

• koerskii
MAX3400 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:57:
[...]

Grote ventilator als 'ie eens in de 3 seconden een rotatie maakt en iets raakt met een kapotte/verbogen blad. :+
Zou dat niet een heel erg langzame rotatie zijn?

Ik heb overigens net Asus gebeld. Hij dacht in de eerste instantie ook de harde schijf tot ik vertelde dat er een SSD in zit. Hij raadde me een reparatieprogramma aan, maar daar heb ik weinig trek in. Ik kijk het eerst nog wel even aan (misschien is het nieuwigheid) anders ga ik eerst wel via de MediaMarkt een nieuwe proberen te regelen.
:/

Update

Ik realiseer me nu dat hij wel extreem weinig geluid maakte behalve dat rare getik dan.
Net tijdens het kijken van een serie ging de ventilator opeens super hard aan en hoorde ik die voor het eerst.
Ik denk dat het inderdaad de ventilator was die probeerde aan het werk te gaan maar op de een of andere manier niet aan het werk kon. Nu is het getik over en hoor ik de ventilator draaien.
Ik hoop maar dat er geen schade gedaan is aan de hardware door oververhitting en dat de ventilator nu normaal blijft draaien. Iemand tips om dat te checken?

[ Voor 30% gewijzigd door koerskii op 02-02-2012 17:32 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou eens even kijken welke versie BIOS er nu in staat en anders even je BIOS updaten naar de laatste versie want vaak zit er dan een fix in voor bv in jou geval de fan. En wat betreft schade hoef je je geen zorgen te maken want die moderne cpu's schakelen vanzelf terug of helemaal uit wanneer ze te warm worden.

http://support.asus.com/d...hashedid=okyFhGJT4AM8jMkZ

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Is de fan. Ook de c't bericht er deze maand over.
Pagina: 1