Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC statische tikkende/knetterende geluiden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag,

Ik heb een probleempje waar ik zo ongeveer knetter van word.

Vanaf het begin:

Mijn moeder had een wat verouderde laptop die toe was aan vervanging, deze heeft altijd aan een ethernet kabel gelegen, ik had toen geen problemen.
Nu er een nieuwe laptop is, moest deze van haar via WLAN, en sindsdien eigenlijk heb ik last van een constante statische tikkende/knetterend geluid wat uit de buurt komt van de PSU en of bovenkant moederboord, en via de ingeplugde speakers op de onboard audio nog wat harder te horen is.

Wat ik geprobeerd heb:

Speakers op andere bron, werkt zonder storingen.
Andere speakers op de PC, storing is te horen via speakers en PSU en of bovenkant moederboord.
Speaker kabels uit de buurt van alle andere PC kabels, storing blijft.
Speakers verplaatsen, storing blijft.
PC uit maar speakers aan, storing is te horen via speakers en PSU en of bovenkant moederboord.
PC en speakers uit, storing is te horen bij de PSU en of bovenkant moederboord.
Moeders proberen over te halen om met een ethernet kabel te testen in de nieuwe laptop, maar tevergeefs...

Mijn PC is een Packard Bell ixtreme M5740
i5 750
4GB ram
1TB HD
nvidia GT320
Realtek High Definition Audio

Speakers: Speedlink Gravity 2.1 SL-8231

Ik heb al dingen gelezen over slechte condensatoren zowel moederboord en voeding, en tig problemen zoals de radio ontvangen over de speakers en het wel bekende GSM probleem, maar ik heb hier nooit last van gehad.
De desktop PC en speakers die mijn moeder heeft hebben dit zelfde probleem al vanaf dag 1 het spulletje hier in huis was, al verdwijnt het bij haar wel zo nu en dan, maar zij maalt er verder niet om.
Maar ik word hier zo ongeveer knettergek van, toen ik op mijn bed lag kon ik het nog horen, net of het in m'n hersenen gekerfd zit.

Wat er nu in totaal op WLAN zit zijn 4 laptops en 3 telefoons, en bekabelt 3 desktop PCs.

Is het mogelijk om überhaupt voor WLAN om zulk soort storingen te kunnen veroorzaken?

Slechte condensatoren lijken het mij niet, aangezien alles verder normaal werkt.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 14:41

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het is me niet helemaal duidelijk welke laptop of pc zo knetterd.

Moeders proberen over te halen om met een ethernet kabel te testen in de nieuwe laptop, maar tevergeefs...
Ze wilde niet of is het getest maar probleem bleef ?

[ Voor 56% gewijzigd door Madrox op 29-01-2012 09:42 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Voeding van de laptop, met of zonder laptop voeding , is er verschil?

Zoek uit wanneer je het wel en niet hebt?
Heb je geen andere hardware gewijzigd, of andere pc's.

Je kan ook ruis op de boxen krijgen door 2x aarde te hebben, bijv tv antenne aan de pc en de aarde van de stopcontact, dan kan er een lus ontstaan die een ruis veroorzaakt.

[ Voor 76% gewijzigd door jan99999 op 29-01-2012 11:45 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Probeer eens via trial and error verschillende dingen uit te sluiten. Het kan ook nog komen door een niet geaard stopcontact

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:40:
Het is me niet helemaal duidelijk welke laptop of pc zo knetterd.

Ze wilde niet of is het getest maar probleem bleef ?
1- Mijn Packard Bell desktop PC is de gene die knettert, zowel de PC zelf bij onder andere de PSU/bovenkant moederboord in de buurt, als via de aangesloten speakers.
2- Ze wild niet testen of met een ethernet kabel aangesloten laptop, het probleem verhelpt.
Aangezien het ding perse WLAN moet om verbinding met het internet te behouden omdat ze 2 spel cliënten draait (jade dynasty), en dus af en toe, een blue-ray film wilt kijken op de bank via de laptop (pirates of the caribbean).
jan99999 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:40:
Voeding van de laptop, met of zonder laptop voeding , is er verschil?

Zoek uit wanneer je het wel en niet hebt?
Heb je geen andere hardware gewijzigd, of andere pc's.

Je kan ook ruis op de boxen krijgen door 2x aarde te hebben, bijv tv antenne aan de pc en de aarde van de stopcontact, dan kan er een lus ontstaan die een ruis veroorzaakt.
1- Ik heb net geprobeerd de laptop voeding, van de nieuwe laptop, op andere stopcontacten aan te sluiten, maar dit heeft verder geen verbeterend effect.
Maar als ik de laptop voeding uitzet, zit een knopje op met I-0, dan verdwijnt het probleem op mijn desktop PC.

Dus hieruit concludeer ik dat het iets met de laptop voeding is.
Of, en hier zat ik ook al mee in mijn hoofd, maar heb geen idee of dat ook een mogelijkheid is.
Ik heb het in de TS ook gehad over de desktop PC van mijn moeder, ze heeft zowel desktop als laptop.
Deze desktop vertoont ook het zelfde probleem, knetteren, maar verdwijnt zo nu en dan gewoon weer.

Is het mogelijk dat bijvoorbeeld de desktop PC van mijn moeder dit probleem zeg maar doorgeeft aan de laptop via het lichtnet, of dat de laptop deze storing oppakt van het lichtnet, en daarna doorseint via het lichtnet, of WLAN naar mijn PC?
Mijn desktop PC beschikt overigens niet over een WLAN aansluiting/adapter.

2- Ik heb geen hardware gewijzigd in mij desktop PC sinds 6 Jan. 2012.
Er is toen een netwerk kaartje ingekomen (Intel Gigabit CT Desktop Adapter PCIe x1), om de onboard te vervangen die brak was.
Maar deze werkt verder gewoon goed.

3- Afgelopen Donderdag is de nieuwe laptop van mijn moeder dan binnen gekomen, en sindsdien is dit probleem boven water gekomen.

4- Geen van de PCs is aangesloten op aarde, aangezien deze zich alleen in de keuken en badkamer bevind.
Ook zit er niks van TV antennes en dergelijken in mijn desktop PC.
brilsmurfffje schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:45:
Probeer eens via trial and error verschillende dingen uit te sluiten. Het kan ook nog komen door een niet geaard stopcontact
1- Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, het lijkt afkomstig te zijn van de nieuwe laptop zijn voeding, en een mogelijkheid zou ook de desktop PC van mijn moeder kunnen zijn, aangezien deze het zelfde probleem vanaf dag 1 vertoont sinds deze in huis is.
Of misschien zelfs een combinatie van beide.

Echt alles op randaarde aansluiten is in dit huis geen optie, aangezien je of met geaarde stroomcontrol alle apparatuur in de keuken zal moeten aansluiten, of een klauw geld spenderen om alles geaard te krijgen in de wandcontactdozen.

Als er iemand nog een idee heeft, ideeen zijn welkom! :)

Voor de rest, als er iets is wat jullie niet begrijpen, geef maar een gil en ik probeer het beter uit te leggen.
Bedankt in zoverre!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Dus of voeding laptop of je pc is ergens voor gevoelig.
Ik weet niet waar je je laptop gekocht hebt, misschien kun je de voeding ruilen in de winkel.
(misschien kun je een voeding lenen welke bij de laptop past, om zo te kijken of het weg is).
Pagina: 1